SISU Kontio LV-131 -76
Valvoja: sisua
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
SISU Kontio LV-131 -76
siinäpä sitä olis aihiota työstettäväksi ajamalla tuli kotiin joten
ainakin ajokunnossa.
ex SA-1750 ja mittarissa ja huoltokirjassa näkyy seisovan 322000 km
suunnitelmana olisi saada kilpien väliin vuoden? sisällä.
omanaikansa vaijerilaitteet ja nosturi olis tietty asiaa.
ois se mukava *tuunata* ruostumattomasta tankit sun muut pystyputket vaan arvaako sitä tämmöstä legendaa
öh pilata härpäkkeillä? suuttuvat pian sisumiehet..
kopista ruosteet korjata kuten myös lavalle tehdä jotain ja ämpärillinen pikkuvikoja laitella, sitten leimalle ja sitten auto paloiksi
hiekkapuhallusta maalausta jne, jotenki noin.
eilen painepesuritestauksessa tankki alkoi vuotaa pannan alta..
kuvia: http://kuvablogi.com/blog/1249/42/" onclick="window.open(this.href);return false;
ainakin ajokunnossa.
ex SA-1750 ja mittarissa ja huoltokirjassa näkyy seisovan 322000 km
suunnitelmana olisi saada kilpien väliin vuoden? sisällä.
omanaikansa vaijerilaitteet ja nosturi olis tietty asiaa.
ois se mukava *tuunata* ruostumattomasta tankit sun muut pystyputket vaan arvaako sitä tämmöstä legendaa
öh pilata härpäkkeillä? suuttuvat pian sisumiehet..
kopista ruosteet korjata kuten myös lavalle tehdä jotain ja ämpärillinen pikkuvikoja laitella, sitten leimalle ja sitten auto paloiksi
hiekkapuhallusta maalausta jne, jotenki noin.
eilen painepesuritestauksessa tankki alkoi vuotaa pannan alta..
kuvia: http://kuvablogi.com/blog/1249/42/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: SISU Kontio LV-131 -76
Hienoa, että näitä Kontioita "harrastellaan", vaikka ovat vähän laiskoja.. Hmm., sellaiset isot juhlamallin M/R alumiinitankit...
Re: SISU Kontio LV-131 -76
Onneksi olkoon uudesta hankinnasta!
Sullahan oli hyviä kuvia otettuna ympäri autoa.
Sullahan oli hyviä kuvia otettuna ympäri autoa.
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: SISU Kontio LV-131 -76
Jaa, kalakun reissusta selvitty. On se ainakin komean värinen, ihan samanlainen, kuin mun entinen. Siinä vain ei ollut noin paljoa kolttia, taisi uupua kokonaan. Siinä kiekkamittarissa voipi olla vaijeri poikki, mutta jos mittarissa on vikaa, niin mulla saattaa sellainen vielä löytyä.
Kuka sitä väittää tehoa puuttuvan? Kyllä 6.6 Kontiota kuljettaa ja vielä kuormaa lisäksi. Nyt on ruuvimies kyseessä
Mikä se tämä moottori on ja onko luovuttavien listalla?
Kuka sitä väittää tehoa puuttuvan? Kyllä 6.6 Kontiota kuljettaa ja vielä kuormaa lisäksi. Nyt on ruuvimies kyseessä
Mikä se tämä moottori on ja onko luovuttavien listalla?
Re: SISU Kontio LV-131 -76
Jopas on nätti kone! Tehty jostain 4 pyttyisestä? Jotenkin tulee nipponi mieleen. En ole tuollasta jakajan kantta ennen nähnytkään.
Re: SISU Kontio LV-131 -76
Poikki leikattu datsun 100A:n kone? Mistä jakajan kansi on peräisin, moottoripyörästä?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: SISU Kontio LV-131 -76
Kyllä tuo näyttäs olevan vähän pirteämmästä epelistä poikkastu, 1200cc.
Jos dynastartin laittas, niin siinä olis startti ja laturi samalla. Pesukoneesta vaan hihnakehää sosialisoimaan.
Mulla voisi olla käyttöä tuolle, jos sen saa kiertään tasaiseen 3000rpm... Tarttisko tehdä mitään tärinänvaimennusvastapainoja? Eiku olihan nuo männät justiinsa vastapuolilla menossa:
Re: SISU Kontio LV-131 -76
Hieno ½-moottori miten toi virranjakaja sydeemi toimii pätkiikö,kö
Ps: onko sulla Colt-sytkärien kokoelma kun on aina erin värinen eri kuva sarjoissa...
Ps: onko sulla Colt-sytkärien kokoelma kun on aina erin värinen eri kuva sarjoissa...
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: SISU Kontio LV-131 -76
2 pyttynen datsun ei oo myytävänä, oma hommansa oli tuo eli ei raaski
myyä.
eioo sytkärikokoelmaa mutta ku polttelee tupakkia välillä nii paha jos
ei olis tulta
jaa ja kontiolle saanu jotain aikaseks eli takajouset puslitettu ja
ruosteet putsattu pois lehtien välistä ja koottu takas omillepaikoille
jarrut takaa putsattu myös, kellot laitetaan myöhemmin ku osat
tulee.
etujousille ei tarvi tehdä mittään viel ku ei ollu välyksiä.
pah noita ruostekorjauksia.. hitaita tehdä ja niin puhdasta hommaa
http://kuvablogi.com/blog/1249/42/" onclick="window.open(this.href);return false;
.
myyä.
eioo sytkärikokoelmaa mutta ku polttelee tupakkia välillä nii paha jos
ei olis tulta
jaa ja kontiolle saanu jotain aikaseks eli takajouset puslitettu ja
ruosteet putsattu pois lehtien välistä ja koottu takas omillepaikoille
jarrut takaa putsattu myös, kellot laitetaan myöhemmin ku osat
tulee.
etujousille ei tarvi tehdä mittään viel ku ei ollu välyksiä.
pah noita ruostekorjauksia.. hitaita tehdä ja niin puhdasta hommaa
http://kuvablogi.com/blog/1249/42/" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Re: SISU Kontio LV-131 -76
Tajusin nyt vasta, että minä olen ajanut tällä autolla. Mulla oli kuitilla SA-1739, joka on samanlainen valmet-kontio. Molemmilla tuli ajettua oulun autokomppaniassa, vuosina 1993-1994.
Kuviakin on jossain, täytyisi skannata ne digi-digi muotoon.
Kuviakin on jossain, täytyisi skannata ne digi-digi muotoon.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: SISU Kontio LV-131 -76
Taitaa tulla kontioon parempi lattia kuin tehtaalta Tuota osaamista ja hienoa työnjälkeä ei voi muuta kuin ihmetellä
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: SISU Kontio LV-131 -76
Ohjaamon peltityöt lähes valmiit. katossa ylimääräsiä ruuvinreikiä ja toisessa ohjaamokannakkeessa etupäässä pieni rutto, sitten ei tarvi
enään koppia hitsata
seuraavaksi pitäs vaihelooja tiputtaa alas ku öljyisiä tippoja ilmestyy
lattialle, kampuran takastefa siis vuotaa.
huomenna tosin pitäs puhaltaa hitsaukset ja epoksia ja pintaan jotain
väliaikaista ruutata.
uusia otoksia: http://kuvablogi.com/blog/1249/42/1/" onclick="window.open(this.href);return false;
enään koppia hitsata
seuraavaksi pitäs vaihelooja tiputtaa alas ku öljyisiä tippoja ilmestyy
lattialle, kampuran takastefa siis vuotaa.
huomenna tosin pitäs puhaltaa hitsaukset ja epoksia ja pintaan jotain
väliaikaista ruutata.
uusia otoksia: http://kuvablogi.com/blog/1249/42/1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: SISU Kontio LV-131 -76
Kyllä on niin tutunnäköistä että.
Omassa karhussa ei tarvinnut tuota oven alaosakarmia tehdä uusiksi kuin kuskinpuolelta.
Hienoa jälkeä.
Harmi kun ei itsellä ollut silloin vielä käytössä digikameraa kun tuota hyttiä laitoin, olisihan siitäkin tekovaiheesta saanut muutaman kuvan räpsäistä.
Omassa karhussa ei tarvinnut tuota oven alaosakarmia tehdä uusiksi kuin kuskinpuolelta.
Hienoa jälkeä.
Harmi kun ei itsellä ollut silloin vielä käytössä digikameraa kun tuota hyttiä laitoin, olisihan siitäkin tekovaiheesta saanut muutaman kuvan räpsäistä.
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: SISU Kontio LV-131 -76
Saattas löytyä tuollainen timmi vaihteisto, kun vanha tippuu pois. Se joutaa varmaan sopuhintaan pois. Yritän käydä kahtomassa, miltä se näyttää sisältä, ettei olisi ruostetta päässyt.
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: SISU Kontio LV-131 -76
jotain näprätty taas.
vaihdelooja vaihdettu, planeetalle vielä kiitos lootasta.
stefat uusein varmuudeksi ku muuta ei tarvinu.
tankki korjattu/puhallettu/maalattu ja paikalla uusin pannoin.
venttiilikopantiivarit vaihdettu kuten letkuja myös
kaikki ilmaletkut uusein myös.
takajarrukellot korjattu, ei saanut erikseen pohjia ja koko tötteröt
ois maksanut hunajaa lähes joten uudet 36 etukellot tuli sit
ja niistä sitten sai tarvittavan. ei jääny ku takakannet käyttämättä.
ohjaamon keskilattian tein alumiinista, huoltoaukon tein isomman
peltitöiden yhteydessä. vaihdekepinluukku kans uusi ja se taas
ruostumattomasta.
akku eli penkinaluslaatikko myös korjattu ja akut siirtyi omaan
laatikkoon oikealle rungonsivuun.
sähköt käyty läpi, #¤%#¤ mikä homma
uudet piuhat vedetty taakse ja jakorasia asennettu taakse.
muutakin muttei nyt sen enempää
jaa nii muuten jos joku muukin tarvii tuota perävaihtajan kalvoa
nii sitä ei muuten näemmä saa sitte nii mistään muutako usasta
tilaamalla.. 2-3viikkoa ja maksaa 20kertaa enempi mitä toi
normaali pikkukalvo.. en tilannu vaan sovelsin
http://kuvablogi.com/nayta/2875347/" onclick="window.open(this.href);return false;
joitain uusia kuviakin on sielä.
vaihdelooja vaihdettu, planeetalle vielä kiitos lootasta.
stefat uusein varmuudeksi ku muuta ei tarvinu.
tankki korjattu/puhallettu/maalattu ja paikalla uusin pannoin.
venttiilikopantiivarit vaihdettu kuten letkuja myös
kaikki ilmaletkut uusein myös.
takajarrukellot korjattu, ei saanut erikseen pohjia ja koko tötteröt
ois maksanut hunajaa lähes joten uudet 36 etukellot tuli sit
ja niistä sitten sai tarvittavan. ei jääny ku takakannet käyttämättä.
ohjaamon keskilattian tein alumiinista, huoltoaukon tein isomman
peltitöiden yhteydessä. vaihdekepinluukku kans uusi ja se taas
ruostumattomasta.
akku eli penkinaluslaatikko myös korjattu ja akut siirtyi omaan
laatikkoon oikealle rungonsivuun.
sähköt käyty läpi, #¤%#¤ mikä homma
uudet piuhat vedetty taakse ja jakorasia asennettu taakse.
muutakin muttei nyt sen enempää
jaa nii muuten jos joku muukin tarvii tuota perävaihtajan kalvoa
nii sitä ei muuten näemmä saa sitte nii mistään muutako usasta
tilaamalla.. 2-3viikkoa ja maksaa 20kertaa enempi mitä toi
normaali pikkukalvo.. en tilannu vaan sovelsin
http://kuvablogi.com/nayta/2875347/" onclick="window.open(this.href);return false;
joitain uusia kuviakin on sielä.