Jyry-Sisu
Valvoja: sisua
Re: Jyry-Sisu
Joo, on vanha paloauto ja sitä ennen oli öljyauto ja oli Shellin väreissä , sitä en ole selvitellyt että oliko Shellin oma vai oliko vaan Shellin ajossa , k.o öljy yhtiöllä oli kyllä 70 luvun alussa omia Sisuja . Tää oli vuoteen 80 Öljy hommissa jonka jälkeen se muutettiin paloautoksi ja oli HML palokunnalla vuoteen 86 jonka jälkeen se luovutettiin Idänpään VPK:lle KÄYTTÖ KELVOTTOMANA ja ne ajo vielä sillä 20 v vettä ,tosin ilman perävaunua joka siinä oli Palokunnalla ollessa.Sisu AH-45 kirjoitti:Ex-paloauto varmaankin (takavanteista päätellen), aika miehekkään oloinen peli! Heti tulee rispektiä täältä päin
Lefa
Re: Jyry-Sisu
Jasa kirjoitti:Joo, on vanha paloauto ja sitä ennen oli öljyauto ja oli Shellin väreissä , sitä en ole selvitellyt että oliko Shellin oma vai oliko vaan Shellin ajossa , k.o öljy yhtiöllä oli kyllä 70 luvun alussa omia Sisuja . Tää oli vuoteen 80 Öljy hommissa jonka jälkeen se muutettiin paloautoksi ja oli HML palokunnalla vuoteen 86 jonka jälkeen se luovutettiin Idänpään VPK:lle KÄYTTÖ KELVOTTOMANA ja ne ajo vielä sillä 20 v vettä ,tosin ilman perävaunua joka siinä oli Palokunnalla ollessa.Sisu AH-45 kirjoitti:Ex-paloauto varmaankin (takavanteista päätellen), aika miehekkään oloinen peli! Heti tulee rispektiä täältä päin
Lefa
Moottori Leyland 0.690, 265 hv . Vaihteisto Fuller BVF-14.Autossa ollut alunperin CVH 6-vaihteinen ZF synkronoitu vaihteisto , mutta VPK:n toimesta laitettu tuo Fulleri.Tuota BVF-14 laatikkoa ennen autossa oli hetken aikaa BVF-13 Fullerin Roadranger , mutta syytä en tiedä noihin laatikko sulkeisiin .
Re: Jyry-Sisu
Millainen tuo leyland/fuller yhdistelmä on kiihdyttäessä, onko nopea vaihtaa?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Jyry-Sisu
No sulla on sitten pieniä pykäliä joka tilanteeseen 6-vaihteisessa on vaihteiden välit aika pitkät teliautoon. Ryömintäalueellinen vaihteisto ei kyllä oikein oikeuksiinsa paloautossa ole päässyt.Jasa kirjoitti:Jasa kirjoitti:Joo, on vanha paloauto ja sitä ennen oli öljyauto ja oli Shellin väreissä , sitä en ole selvitellyt että oliko Shellin oma vai oliko vaan Shellin ajossa , k.o öljy yhtiöllä oli kyllä 70 luvun alussa omia Sisuja . Tää oli vuoteen 80 Öljy hommissa jonka jälkeen se muutettiin paloautoksi ja oli HML palokunnalla vuoteen 86 jonka jälkeen se luovutettiin Idänpään VPK:lle KÄYTTÖ KELVOTTOMANA ja ne ajo vielä sillä 20 v vettä ,tosin ilman perävaunua joka siinä oli Palokunnalla ollessa.Sisu AH-45 kirjoitti:Ex-paloauto varmaankin (takavanteista päätellen), aika miehekkään oloinen peli! Heti tulee rispektiä täältä päin
Lefa
Moottori Leyland 0.690, 265 hv . Vaihteisto Fuller BVF-14.Autossa ollut alunperin CVH 6-vaihteinen ZF synkronoitu vaihteisto , mutta VPK:n toimesta laitettu tuo Fulleri.Tuota BVF-14 laatikkoa ennen autossa oli hetken aikaa BVF-13 Fullerin Roadranger , mutta syytä en tiedä noihin laatikko sulkeisiin .
Re: Jyry-Sisu
Kyllä vaan , mutta onnex on tupla perällä ja aika harvalla sellasella , niin mennä lotkottelee ihan kivasti pikatielläkin ,että ei joudu jonoo perässään vetään.
Jyry
VPK:lla auto oli viimeisen puoli vuotta ollut kytkin vammaisena mutta kuitenkin rivistössä mukana ,ja ainoastaan yksi kuljettaja oli ollut joka pärjäs Sisulla ilman kytkintä.Ehkä ollut juoni ajattava täydellä vesikuormalla hälytys ajossa.
Re: Jyry-Sisu
Onkos Jasalla taikka muilla tietoa, minkä palokunnan pojat tekivät tällä Jyryllä "lipat"?
Re: Jyry-Sisu
En ole varma mutta kuulin että Haminan suunnalla olis mennyt joku paloauto Sisu romuksi.
Re: Jyry-Sisu
sisua kirjoitti:Jasan projekti:
Oikean puoleisessa takaikkunassa vielä jäänteet tarrasta jossa lukee uusi Sisu totuutus ajossa.
Re: Jyry-Sisu
Musta huumori sallittakoot:
Tuo sisäänajo vasemmalta puolelta ("totuutusajo") on huolella tehty Uusiokoneessa olevalle Jyrylle
Tuo sisäänajo vasemmalta puolelta ("totuutusajo") on huolella tehty Uusiokoneessa olevalle Jyrylle
Re: Jyry-Sisu
Yllättävän vähän tapahtuu yleensäkin paloautoille onnettomuuksia , no onhan ne ajokilometritkin vuodessa vähäisiä mutta kun ottaa huomioon että vauhti on kova ja aina "puikoissa" olevalla kaverilla ei ole kuorma-autoista ajo kokemusta kuin autokoulun autoilla ja sitten näillä hälytys ajoneuvoilla , toki ovat opetusta saaneet myös ajamiseen tuolla palo opistolla , mutta itse olen sitä mieltä että paras opetus on se käytännön opetus .Itse ollut ammattimaisessa liikenteessä kuljettajana vuodesta 1983 ja vieläkin tule joskus tilanteita jotka on uusia ja joskus ollaan hyvällä tuurilla ainoastaan selviydytty.