Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ma Joulu 10, 2018 9:06 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Pe Maalis 02, 2012 9:20 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 7:05 pm
Viestit: 546
Paikkakunta: ROVANIEMI -OULU
Huomenna taas jatkuu Jyryn laitto toista kuukauden tauon jälkeen asentammalla uudet renkaat alle ja sitten sisustan kimppuun.... :D

_________________
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Maalis 02, 2012 9:36 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 10, 2008 8:27 am
Viestit: 561
Hyvä hyvä! Katoin jo huolestuneena, kun näin Jyryn lumen alla. :mrgreen:


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Maalis 11, 2012 6:53 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 7:05 pm
Viestit: 546
Paikkakunta: ROVANIEMI -OULU
Nyt jyry on saanut uudet renkaat ja sisustuksen jatko-ohjaamoon :D huomenna otan kuvia jos ehdin ja laitan näytille :idea:

Seuraavaksi alkaa istuimien sovitus/laitto paikoilleen ja sitten katsastukseen... 8)

_________________
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Maalis 12, 2012 8:24 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 7:05 pm
Viestit: 546
Paikkakunta: ROVANIEMI -OULU
Alkhaa pikku hilijaa valmistummaan... :D seinät sisälle veljeni uusi ja minä laitoin uudet gummit alle :idea:


Liitteet:
kone ja molok 355.jpg
kone ja molok 355.jpg [ 86.33 KiB | Katsottu 2635 kertaa ]
kone ja molok 353.jpg
kone ja molok 353.jpg [ 62.93 KiB | Katsottu 2635 kertaa ]

_________________
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Ylös
   
ViestiLähetetty: La Maalis 17, 2012 9:08 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 7:05 pm
Viestit: 546
Paikkakunta: ROVANIEMI -OULU
Tänään oli "suuri päivä" Jyryn kanssa kun käytiin ekan kerran ajeleen auton ollessa jo lähes valmis :D

Kyllä oli kivvaa :mrgreen:

_________________
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Maalis 17, 2012 9:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am
Viestit: 940
Hienoon kuntoon olet laittanut sisun :D onneksi olkoon. Jospa tuo antais mullekkin vauhtia ehostamiseen kun noita kuvia katselee. Mikäs leukku siellä on nokalla kun on 255 tavallisestihan noi oli sillä 265 :?: :shock:


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Maalis 17, 2012 10:06 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 10, 2008 8:27 am
Viestit: 561
Kyllä kait se normaali O.690 Turbo leukku siellä on, 249 hv DIN tai 265 hv SAE. Harvoin tosiaan ite tuota L255 merkkiä olen nähnyt.


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Maalis 17, 2012 10:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am
Viestit: 940
Myös minulle on vieraampi merkki . Tottunut vaan tulkitsemaan noista merkeistä mitä sisu käytti aikoinaan auton hv määrän mikä ei tietysti ollut ihan se mitä oli todellisuudessa mutta sinne päin lähelle. :D Cummins ja Rollssi merkit olivat tutumpia vastaantulevien sisujen nokalla ja tulipa itsekkin joskus ajettua 320 Rollssi sisua jossa oli saman tyylinen merkki .


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Maalis 17, 2012 11:05 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 7:05 pm
Viestit: 546
Paikkakunta: ROVANIEMI -OULU
Jasa kirjoitti:
Hienoon kuntoon olet laittanut sisun :D onneksi olkoon. Jospa tuo antais mullekkin vauhtia ehostamiseen kun noita kuvia katselee. Mikäs leukku siellä on nokalla kun on 255 tavallisestihan noi oli sillä 265 :?: :shock:


Niin minäpä en tiedä miksi kaikki kyltit on 255 eikä 265 :roll: jos joku tietää niin vois valaista meitä... Mulla on ollut useammassa samanlaisia kylttejä ja näihin paloautoihin niitä ei juurikaan ole takas maalauksen jälkeen laitettu.

Muuten alakaa olheen valamis mutta takapenkki vielä puuttuu ja osa sähköistä on jossain...

Kone peiton keula merkkiä en oo mistään löytännä vielä... 8)

_________________
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Maalis 18, 2012 12:06 am 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 10, 2008 8:27 am
Viestit: 561
Eihän ois ollut siksi, ettei sotkettais Rolssi RR265:een? Kun Leyland oli kuitenki pienenpi tehoinen..
Kyltit oli R/M sarjoissa oli sitten ilmeisemmin
(RR (265/305))-L255-RR265-C290-RR320-RR340-C370 ja C400. :)
Olisivat laittaneet Leukusta suoraan 690 numerot. :mrgreen:
Eikös muuten noissa muissa tuo numero ollut myös moottorin tyypissä mainittu; kuten RR Eagle 320 MkIII ja Cummins NTE-290/370/400. Näistä napattu sitten?


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Maalis 18, 2012 9:25 am 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am
Viestit: 940
No oli merkki mikä hyvänsä mutta autosi on todella hienossa kunnossa onnittelut vielä kerran :D .


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Maalis 18, 2012 3:37 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am
Viestit: 397
Hieno peli kertakaikkiaan.Millä vaihteistolla jyry on kun kuvissa ei vaihdekeppiä näy ollenkaan :?: Tuosta kyltti jutusta muistelin jotta eikös nuo tulleet sillon noihin kun kanttilamppu Jyry 79 esiteltiin ei tainnu pyöreä lamppusissa vieläolla? 265:tosista täälläkin aina puhuttiin sillon kun pyöreälampusilla ajettiin.Tuos 255merkein olleissa oli mun mielestä visko-jäähdytys tuuletin kun vahemmis oli "jäykkä"olisko tuo antanu muutaman lisähevosen ja siitä tuo merkki.TVH:lla näitä oli täälläpäin ja muutamalla autoiliallakin :!:


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Maalis 18, 2012 5:11 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 7:05 pm
Viestit: 546
Paikkakunta: ROVANIEMI -OULU
c-290 kirjoitti:
Hieno peli kertakaikkiaan.Millä vaihteistolla jyry on kun kuvissa ei vaihdekeppiä näy ollenkaan :?: Tuosta kyltti jutusta muistelin jotta eikös nuo tulleet sillon noihin kun kanttilamppu Jyry 79 esiteltiin ei tainnu pyöreä lamppusissa vieläolla? 265:tosista täälläkin aina puhuttiin sillon kun pyöreälampusilla ajettiin.Tuos 255merkein olleissa oli mun mielestä visko-jäähdytys tuuletin kun vahemmis oli "jäykkä"olisko tuo antanu muutaman lisähevosen ja siitä tuo merkki.TVH:lla näitä oli täälläpäin ja muutamalla autoiliallakin :!:


Minä olen nähnyt ensimmäisen kerran 1978 Jyryssä 255 kyltin täällä Rovaniemellä ja se oli TVH;n jyryssä. Saattaa olla että ne tuli juuri näihin "uudempiin" malleihin.

Vaihteisto on meillä 6-lovinen ZF ja 2-nopeuksinen akseliperä. Miehekkäämpi olis fulleri ja napaperä... :mrgreen: mutta nyt sillä voi (osaa) vaimokin ajaa kun on normi vaihteinen 8)

Mukava oli eilen ajaa tien päällä kun ~85 km/h oli vauhtia niin kierrokset oli vain 1600 rpm, saattaa huitasta mittarin tyrmään jos tappia vasten polokasee... 8)

Huomenna pitää käydä ostaan 15mm vesivaneria levy ja alakaa tekheen takaistuimille selkänojat, kun niitä näissä paloautoissa ei ole ollutkaan koskaan vaan happipullotelineet.

_________________
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Maalis 18, 2012 8:55 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am
Viestit: 940
Itse olen ehdottomasti fuller/2nopuksisen akseliperän vankkumaton kannattaja ,no maku asia sano mäyräkoira kun muniansa nuoli :D . Kyllä se vaimo tuon fullerin oppii ,meilläkin "mamma" päästeli mennyt kesänä jyryllä että roikuna kuulu ja oli niin rahtaria niin rahtaria kun kehu veljelleen että hyvin meni mutta se vulleri pitää pahaa ääntä kun vaihtaa :D .


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Maalis 22, 2012 6:40 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am
Viestit: 397
Onpas harvalla perällä sitte.Joskus kun maata tuollasella siirtelin niin siinä yksilössä oli jo 80:ssä 2200rp/m taulussa pumppua oli tosin joku säädelly kun kiersi helposti 2700rp/m :shock: .Toinen samanlainen,mutta vullerilla otti mittarin pohjaan 2200rp/m;ällä.On varmasti mukava harraste autoksi leukku kun ei ole mikään "raskasruokainen" :D


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)