Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Pe Loka 19, 2018 9:23 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Pe Loka 11, 2013 10:55 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 8:23 pm
Viestit: 52
Liitteet:
SisuBKLowRes42.jpg
SisuBKLowRes42.jpg [ 181.96 KiB | Katsottu 3330 kertaa ]


Ja huomatkaa iloinen auton siirtäjä

Liitteet:
SisuBKLowRes44.jpg
SisuBKLowRes44.jpg [ 135.73 KiB | Katsottu 3330 kertaa ]


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Loka 11, 2013 3:08 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 21, 2012 4:33 pm
Viestit: 269
Meinaatko rungolle tehdä mitään? Taitaa olla aika hankala puhaltaa ja maalata kun kori on päällä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Loka 11, 2013 6:21 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 8:23 pm
Viestit: 52
Eipä sitä tartte niin puhallella. Akseleiden kohdilla vähän pintaruostetta ja perämurikassa, mutta muuten oikein hyvässä kunnossa. Jouset menee vaihtoon tai takomoon ja ainakin takaiskarit joutuu vaihtamaan. Aika pientä alustaremonttia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Marras 21, 2013 8:46 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 8:23 pm
Viestit: 52
Taas päästy ihan vähän eteenpäin.. Katon eristämistä, eli hommassa eristytty.. :lol:

Vähän on jigit olleet hakusalla kun ei ihan tasamittaisia tai suorakulmaisia ruutuja ole, mutta kylläpä nuo palat urtsilla kiinni pysyy.

Nyt vähän kokeilin kuin tää onnistuu ja kun tulee vapaata niin sitten lyödään loput ruudut kiinni.

Liitteet:
SisuBKLowRes45.jpg
SisuBKLowRes45.jpg [ 196.49 KiB | Katsottu 3042 kertaa ]


Liitteet:
SisuBKLowRes46.jpg
SisuBKLowRes46.jpg [ 109.54 KiB | Katsottu 3042 kertaa ]


Liitteet:
SisuBKLowRes47.jpg
SisuBKLowRes47.jpg [ 142.11 KiB | Katsottu 3042 kertaa ]


3 tuntia äherrystä ja 8 palasta kiinni. Pitänee kiristää tahtia..


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Marras 22, 2013 11:13 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 06, 2008 1:14 pm
Viestit: 282
Tuota rakennetta mietittiin vähän useammillakin aivoilla. Tuumailtiin, josko alumiinin ja eristeen välissä olisi hyvä olla pieni tuulettuva rako. Olen varma, että Huurun valitsema toteutus on kuitenkin se toimivin ja pitkäikäisin. Eli ei mitään rakoja, vaan eristelevyt kiinni vaahdottaen. Tuohon tulee vielä toinen kerros levyä, joten ei ole Sirpa kylmissään tuossa autossa. Lasikuitukatto saa riittävän lisäjäykistyksen tuossa ihan kylkiäisinä. Jos korikehikko ja -pellit olisivat ruostuvaa materiaalia, niin tämä toteutustapa olisi varsin korroosioaltis.


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Marras 23, 2013 12:35 am 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 10, 2008 8:27 am
Viestit: 561
Jos peltiä joutuu kulkuneuvoissa eristämään, niin siihen on sitä sikakallista "armaflexin" tapaista "kumimuovia". Käsittäkseni eräs tuttu rakensi työauton isosta pakusta, ja eristi ne peltipinnat tuon tapaisella...Ei pitäis kosteutta imeä ja on tiivis. Uretaani levyn voi suinkin kiiinnittää koriliimalla lasikuituun yms ja reunat vaahdottamalla... Ainut huono puoli noissa uretaanilevyissä on äänieristys kyky eli lähinnä sen puute. :D
Onhan uretaanivaantoa joissakin autoissakin käytetty/täytetty koteloihin/t, äänenvaimennuksen takia, mutta ruostepommejahan niistä tuli! :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Marras 23, 2013 11:17 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 06, 2008 1:14 pm
Viestit: 282
Napapiiri kirjoitti:
Jos peltiä joutuu kulkuneuvoissa eristämään, niin siihen on sitä sikakallista "armaflexin" tapaista "kumimuovia". Käsittäkseni eräs tuttu rakensi työauton isosta pakusta, ja eristi ne peltipinnat tuon tapaisella...Ei pitäis kosteutta imeä ja on tiivis. Uretaani levyn voi suinkin kiiinnittää koriliimalla lasikuituun yms ja reunat vaahdottamalla... Ainut huono puoli noissa uretaanilevyissä on äänieristys kyky eli lähinnä sen puute. :D
Onhan uretaanivaantoa joissakin autoissakin käytetty/täytetty koteloihin/t, äänenvaimennuksen takia, mutta ruostepommejahan niistä tuli! :lol:


80-luvulla muutama erikoisajoneuvojen korittaja kokeili teräsputkikehikon sisäpuolista suojausta siten, että ensin ruiskutettiin kotelonsuoja-aine ja lopuksi korikehikon putket täytettiin uretaanilla. Teoriassa toimiva ratkaisu, mutta käytännössä nuo korikehikot ruostuivat todella nopeasti puhki. Ja olivat sitten aika ilkeitä korjata hitsatessa käryävän uretaanin ja kotelonsuojamönjän kanssa taistellessa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Marras 28, 2013 10:18 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 8:23 pm
Viestit: 52
Ja pikku päivitystä taas. Ja tämähän oli sitten XPS:ää eli ei uretaanilevyä.

Rupes urakka joutumaan kun akkusirkkelillä pääsi leikkaamaan. Enää keskirivi. Ei paha. Pari tuntia ja katto olis eristetty eka kerroksen verran.

Liitteet:
SisuBKLowRes48.jpg
SisuBKLowRes48.jpg [ 147.83 KiB | Katsottu 2719 kertaa ]


Armaflexi on ihan mukavaa tavaraa ja sitäkin saisi järkättyä, mutta tällä mennään. Villi veikkaus on kuitenkin, ettei tällä ihan ekstriim-keleissä ajella, joten järki päässä. Ehkäpä laitetaan niitä ammattieristeitä sitten tonne alustaan putkien ympärille jne. Tämä XPS liimattuna runkoon jäykistää mukavasti rakennetta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Joulu 01, 2013 8:30 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 8:23 pm
Viestit: 52
Ja eka varvi vedetty.. seuraavana sitten katon kuiduttamista..

Liitteet:
SisuBKLowRes49.jpg
SisuBKLowRes49.jpg [ 157.66 KiB | Katsottu 2571 kertaa ]


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)