Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ke Tammi 17, 2018 5:27 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Su Loka 06, 2013 7:58 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 08, 2009 7:59 pm
Viestit: 84
Katselin tuossa muiden projekteja ja ajattelin nyt sitten itsekin ekaa kertaa uskaltautua laittamaan oman sisun näkyville..

Eli kaikki alkoi 2010 kesällä kun ekan kerran näin tämän auton: sisu k-145 vm.67 eli jyry sisu, neliveto sekä sisun omaa valmistetta oleva nousuteli. Teli on täysin hydraulinen, nostosylinterit ovat runkopalkkien sisäpuolella. Pitkään koetin perustella itselleni että miksi tuo pitäisi hankkia ja onko tuon laittamisessa mitään järkeä vaikka harvinainen auto onkin.. 2011 maaliskuussa sitten tein autosta kaupat ja aloin suunnittelemaan sisun noutamista.. Tarkoituksena oli alusta alkaen tehdä autosta museoauto josta olisi oikeasti myös hyötyä! (pahoittelen kuvien huonoa laatua)

Liitteet:
sisu ostohetkellä.jpg
sisu ostohetkellä.jpg [ 32.63 KiB | Katsottu 3946 kertaa ]


Tästä sitten homma edennyt hiekkapuhaltamisella, pohjamaalauksella, remontin teolla (etunavat, telin riipukkeiden metsästys/vaihto, telin jousen korvallisten korjaus ym ym....) ja sitten väri päälle. Kuva otettu 2012 syksyllä.

Liitteet:
sisu alusta.jpg
sisu alusta.jpg [ 21.71 KiB | Katsottu 3946 kertaa ]

Päällirakenteita varten hommasin katkaistun kuorkin, mistä oli tehty traktorin perävaunu. Tästä perävaunusta josta siirsin sisuun vaihtolava laitteet.
Vaihtolavalaitteissa olikin sitten paljon korjaamista sekä jouduin tekemään apurungon että sain istutettua nuo auton päälle. Onneksi minulla oli toiset vääntyneet 12t laitteet joista sain varaosia. Nämä kuvat nappasin tänään. Väliin mahtuu myös hytin korjaus/maalaus, lokasuojien korjaus, lokasuojien ja hytin väliin tulevien korokepeltien teko, ehjän moottorin hommaus/hiekkapuhallus/maalaus/kytkinremontti, albin asennus/uudet ilmaputket/sähköt, säiliöt, ym ym kaikkien pienten osien korjausta/tekoa.. Kaikki työvaiheet on tullut tehtyä/ropellettua itse joten onneksi tällä hetkellä on jo valoa tunnelin päässä!

Liitteet:
menossa kasaan.jpg
menossa kasaan.jpg [ 24.89 KiB | Katsottu 3946 kertaa ]


Sitten ihan kysymystä. Mikä on hiiiiabin värisävy? Itse pyörin ral-vihon kanssa nosturin ympäri ennen hiekkapuhallusta ja totesin että ral 2004 on ainakin lähellä alkuperäistä..

Kommentoida saa vapaasti.. Seuraavaksi pitäisi kasata hyttiä ja nostaa se päälle..Tavoite on ensi kesänä leimalle..


Viimeksi muokannut Too slow, Ma Tammi 12, 2015 8:21 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Loka 06, 2013 8:56 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 11:02 am
Viestit: 91
Paikkakunta: Akaa
Tekemisen meininkiä! Vaihtolavalaitteet, neliveto ja nosturi on kyllä lyömätön yhdistelmä kaikennäköisessä harrastepuuhastelussa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Loka 06, 2013 9:11 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 10, 2008 8:27 am
Viestit: 558
Hienoa hienoa! Täällä päin oli erään purkamon aidan reunalla saman näköinen/mallinen Jyry...Minne lie meni.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Loka 07, 2013 6:41 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Elo 05, 2011 8:23 pm
Viestit: 52
Onpa hieno peli! Kyllähän tuommoista projektia kehtaa näyttää, eikä kuvissakaan mitään vikaa ole.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Loka 07, 2013 8:50 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Huhti 22, 2011 3:03 pm
Viestit: 6
Tosiaan tekemisen meininkiä! Ei sen aihion aina tarvitse eikä pidä olla hyvin säilynyt, vähän ajettu ja kevyellä käytöllä ollut.
Nyt lakki päästä ja kumarrus niin syvään kunnes vatsa ottaa vastaan!


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Loka 07, 2013 6:17 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 9:38 am
Viestit: 72
Oijoi! Onpa siinä ollut murheellinen lähtökohta :o Keulaakin mihin lie rutattu :x

Kyl siitä vaan tullee komia kampe! :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Loka 07, 2013 7:53 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am
Viestit: 389
Onnea vaan tosi hienoa työtä.Kuvia katsellessa jäi ihmetyttämään tuo moottori kirjaimet BPT-viittais O.690 leukkuun,mutta kovasti on eri näköinen ahdin siellä moottorin takana vai onko tässä joku AEC vai mikä :?:


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Loka 07, 2013 8:43 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 18, 2008 6:46 pm
Viestit: 453
Hyvältä näyttää ja onneksi jollakin on rohkeutta aloittaa projekti vähän karumman näköisestä aihiosta. Hyvä valinta sillä tätä automallia ei aivan heti tule toista keikoilla vastaan. Auton päästessä kilpiin nousee museorekisterissä olevien K-145 Sisujen lukumäärä kertaheitolla 100%.

c-290 kirjoitti:
Onnea vaan tosi hienoa työtä.Kuvia katsellessa jäi ihmetyttämään tuo moottori kirjaimet BPT-viittais O.690 leukkuun,mutta kovasti on eri näköinen ahdin siellä moottorin takana vai onko tässä joku AEC vai mikä :?:


Kyllä se on aivan oikea Leyland mutta turbo ns. takamallia. Alhaalla kuva vastaavasta polakki kopiosta.


Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Loka 10, 2013 9:54 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Huhti 22, 2011 3:03 pm
Viestit: 6
Hartolassa on (ainakin ollut?) yksi aihio.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=342961142431976

(Ja kuvan pitäisi aueta kaikille vaikka naamakirjassa onkin?)


Viimeksi muokannut Stoat, To Loka 10, 2013 8:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ylös
   
ViestiLähetetty: To Loka 10, 2013 8:25 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am
Viestit: 389
K-44SP kirjoitti:
Hyvältä näyttää ja onneksi jollakin on rohkeutta aloittaa projekti vähän karumman näköisestä aihiosta. Hyvä valinta sillä tätä automallia ei aivan heti tule toista keikoilla vastaan. Auton päästessä kilpiin nousee museorekisterissä olevien K-145 Sisujen lukumäärä kertaheitolla 100%.

c-290 kirjoitti:
Onnea vaan tosi hienoa työtä.Kuvia katsellessa jäi ihmetyttämään tuo moottori kirjaimet BPT-viittais O.690 leukkuun,mutta kovasti on eri näköinen ahdin siellä moottorin takana vai onko tässä joku AEC vai mikä :?:


Kyllä se on aivan oikea Leyland mutta turbo ns. takamallia. Alhaalla kuva vastaavasta polakki kopiosta.


Kuva

Kiitosta vaan hienosta vastauksesta,mutta utelias kun olen mikä on moottorin tyyppi ja teho? kovin erinäköinen kuin O.690.


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Loka 10, 2013 9:47 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 10, 2008 8:27 am
Viestit: 558
Onkos tää se "O.680 Turbo" moottori, millä nimellä se on K-141/142 esitteessä mainittu? Esitteen moottorin kuvassa näyttäis olevan imu/pakosarja toisella puolen.. :?:


Viimeksi muokannut Napapiiri, Pe Loka 11, 2013 8:45 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Loka 11, 2013 12:18 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 7:58 pm
Viestit: 357
Paikkakunta: Pukkilan Kantele
2008 kuvasin tämän :wink:

Kuva

Ja tuona aikana taka turbo oli leylandissa yleinen
Kuva

_________________
Koneet ja vauhti viihdyttää
www.konttikauppa.fi


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Loka 11, 2013 6:35 am 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am
Viestit: 940
Onnea vaan projektille ,mittavan työn olet tehnyt ja hienoa että tuollainen mono-sisu (meillä päin vanhempien automiesten kutsuma lempi nimi) elvytetään loistoonsa .Faijan mukana pikkupoikana roikkuessani sain tuollaisesta sisusta ajokokemusta peräti yleisellä tiellä (rikos on vanhentunut :D ) .Se auto jäi mieleen siksi että oli ensinmäinen kuorma-auto jolla sain ajaa ilman että kukaan istui hantinpaikalla opastamassa.


Viimeksi muokannut Jasa, Pe Loka 11, 2013 8:20 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Loka 11, 2013 7:03 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 7:58 pm
Viestit: 357
Paikkakunta: Pukkilan Kantele
Samoin kehut myös täältäkin. Oli iso positiivinen yllätys nähdä juuri tuo Sisu uudelleen elvytyksen alla. Hieno homma ja hyvät kuvat. Laita vaan jatkossakin meille muillekkin näkyviin Sisun etenemis stoorya kuvien kera. Eilen kävin Urjalassa Kangasaholla niin sielläkin vielä osaa näihin vanhoihin,
Hienoo olis nähdä erään toisenkin lovinokan pelastumisen,
Pukkila - Askola tien varrasta näkyy tämä ajosta täydellisenä ladon räystään alle hylätty
Kuva

_________________
Koneet ja vauhti viihdyttää
www.konttikauppa.fi


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Loka 11, 2013 7:26 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 7:58 pm
Viestit: 357
Paikkakunta: Pukkilan Kantele
Moottori Leyland O.690 265hv/2200rpm ja 940Nm/1200rpm ilmoittaa Mäkipirtin Sisukirja

_________________
Koneet ja vauhti viihdyttää
www.konttikauppa.fi


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)