Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ke Tammi 17, 2018 5:25 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: La Touko 31, 2014 1:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 04, 2012 7:05 am
Viestit: 60
pieni kunnostus tuolle puolustusvoimien vanhalle sotaratsulle

Kuva

entinen omistaja on muuttanut sisua enempi siviilisuuntaan

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

ja siistiminen alotettiin ruostevikojen korjauksilla

Kuva

Kuva

Kuva

ovesta helma pois

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

sitten puskurille hiekkaa

Kuva

Kuva

ja maalia

Kuva

sitten koko komeus hiontaväriin

Kuva

Kuva

Kuva

siinä pintavärissä

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Touko 31, 2014 8:44 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 10, 2008 8:27 am
Viestit: 558
Siistiä! :D Mikä tuossa on vaihteistona, kun on tuollainen "vanha" keppi? :shock:


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Touko 31, 2014 9:49 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 19, 2011 6:16 pm
Viestit: 294
Paikkakunta: Rantasalmi
Komeaa työtä! Hienoa että saadaan niittikoppi-kuviakin välillä tänne palstalle 8)

Tuo vaihdekeppi sattui kanssa silmään, mikä vaihteisto ja mitä noilla lisävipstaakeilla ohjataan?

_________________
http://nelosnuhvi.kuvat.fi/kuvat/

NUHVI.NET


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Touko 31, 2014 10:15 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 04, 2012 7:05 am
Viestit: 60
Leylandin kone ja fuller bvf-14 kepin lisävipstaakit on iso ja pien puoli ja pikku nappi on kytkin jarru loikkaria tässä ei oo mutta maasto alueet on


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Touko 31, 2014 10:49 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 19, 2011 6:16 pm
Viestit: 294
Paikkakunta: Rantasalmi
Aivan, kytkinjarrun käyttöhän oli jossain alkuvaiheessa kepin vipstaakista. Liekkö vaikka parempi kuin kytkinpolkimessa?

_________________
http://nelosnuhvi.kuvat.fi/kuvat/

NUHVI.NET


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Kesä 01, 2014 6:04 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 04, 2012 7:05 am
Viestit: 60
Ei sitä ainakaan tottumaton käyttäjä vahingossa käytä


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Kesä 01, 2014 7:02 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1674
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
Komea Niittikoppi ja asiallinen väriyhdistelmä.
Risukärsä on aikaansaava kaveri!

Mites se Vanaja projekti etenee?


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Kesä 01, 2014 7:32 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 04, 2012 7:05 am
Viestit: 60
vanaja projekti herää henkiin juhannuksen jälkeen.. moottori pitäs kasata koppi maalata sitten vaan osaa kiinni ja reilusti


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Kesä 01, 2014 8:29 am 
Poissa

Liittynyt: La Touko 31, 2014 8:04 pm
Viestit: 4
Hieno auto! Piti ihan rekisteröityä tänne forumille kun on niin mielenkiintoisia juttuja. Pitkään olen katellut sopivaa vanhaa kuorma-autoa harrastusvälineeksi. Varusteina pitäisi mielellään olla nosturi ja vl-laitteet, jotta pääsisi hyödyntämään mm. rakennusprojekteissa. Nyt olisi yksi ehdot täyttävä pv:n vanha M168 kiikarissa, oli Nettikoneessakin mutta nyt sieltä jo pois (silti myynnissä edelleen). Vähän turhankin järeä ja erityisesti nosturi on iso, mutta haitanneeko tuo... Pitkän aikavälin tavoitteena olisi museointi. Tuoko pv tausta siihen jotain rajoitteita, voiko esim. värin valita vapaasti siviilimaailmasta? Onko kokeneilla niittikoppi konkareilla hyviä neuvoja harrastusta suunnittelevalle? Omat kokemukset Sisu merkkisistä autoista armeijan lisäksi on muutama tuhat kilometriä SM:llä 80-luvulta, pääasiassa tuli ajeltua Scaniaa ja Mersua.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Kesä 01, 2014 9:18 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 04, 2012 7:05 am
Viestit: 60
raskaalla puolella museo rekisteröintiin voi värin valita ajan mukaiseksi eli omasta päästä vaan väritys (onhan eri kuljetus liikkeilläkin ollut omat värit kautta aikain) kunhan ei nyt aivan lähde nykyajan metalli hohto ja efekti maalailla maalaamaan eli parhaat sävyt näihin löytyvät ral värikartasta. runko kannattaa vetää teollisuus maaleilla (polyuretaani esim tikkurila temadur 90 ) ja koppi ja lava pbg delfleet. pv:n vanhat autot ei mielästäni tuo poikkeuksia rakenteluun onhan ne pohjiltaan siviili versioita ja päälli rakenteet voi vaihtaa ajan hengen mukaisiksi kukin tarvitsemalleen "työlle"

oletko ajatellut sellaista vaihtoehtoa että nosturi olisi kiinni lavassa jos meinaat vahtolava autoa ei tarvitse aina nosturia kuljettaa mukana

tähänkin on tarkoitus nosturi tulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Kesä 01, 2014 11:11 am 
Poissa

Liittynyt: La Touko 31, 2014 8:04 pm
Viestit: 4
On nosturilla varustettu vaihtolavakin ollut vaihtoehtona. En ole koskaan käyttänyt moista tai asiaan perehtynyt, vaatii tietysti hydrauliikalta valmiudet nosturille, mutta saahan sen rakennettua. Riittääköhän noissa tapauksissa yleensä vl-laitteiden hydrauliikan öljytilavuus ja pumpun tuotto, vai joutuuko suurempiin muutostöihin? Toisaalta eihän vl-laitteet/kippi ja nosturi yhtäaikaa ole käytössä. Nettikoneessa yksi vl-laitteilla oleva niittikoppi ollutkin aika pitkään, mikä lie kun ei mene kaupaksi?

http://www.nettikone.com/sisu/m-162-niittikoppi/1268639


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Kesä 01, 2014 8:10 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am
Viestit: 389
risukärsä kirjoitti:
Leylandin kone ja fuller bvf-14 kepin lisävipstaakit on iso ja pien puoli ja pikku nappi on kytkin jarru loikkaria tässä ei oo mutta maasto alueet on

Hienoa työtä taas kerran ei voi muuta kun ihmetellä.Katselin kanssa tuota vaihdekeppiä ja nyt sekin sitten selvis mikä laatikko siellä on.Samanlainen keppi on tälläkin palstalla keskustelluissa lokomon autonostureissa joskus tullut sellaista ihmeteltyä samalla työmaalla.Onko tässä 3:nen ja 4:nen ns.väärin päin :?: .Leukuissa oli tuo käsikäyttöinen kytkinjarru kun taas rollseissa se oli kytkinpolkimessa syytä tähän en tiedä ehkä eri valmistajan kytkin???.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Kesä 02, 2014 6:33 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 04, 2012 7:05 am
Viestit: 60
joo 3 ja nelonen on väärin päin... tätä laatikkoa käytetty vain leylandin kanssa ( varmaan, ikinä sisuista tiedä :oops: ), tässä onkai yksilevykytki ja rolssi ja cummins koneisissa kaksilevy joten siinä kai syy kytkin jarruun


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Kesä 02, 2014 6:17 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 8:34 am
Viestit: 940
Kyllä tota BVF-14 vaihteistoa käytettiin myös Rolls moottorisissakin ,en ole varma mutta mieltänyt että kaikissa telivetosissa moottorista riippumatta käyttivät sekä joihinkin nostotelisiin myös asensivat tuon laatikon kuten tähän Risukärsän autoon ,itellänikin on R-sarjassa toi laatikko mutta on asennettu jälkeenpäin ja on otettu eräästä samanlaisesta M-sarjan sisusta joka oli Rolls moottorinen .


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Kesä 02, 2014 7:32 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 20, 2010 10:32 am
Viestit: 389
Jasa kirjoitti:
Kyllä tota BVF-14 vaihteistoa käytettiin myös Rolls moottorisissakin ,en ole varma mutta mieltänyt että kaikissa telivetosissa moottorista riippumatta käyttivät sekä joihinkin nostotelisiin myös asensivat tuon laatikon kuten tähän Risukärsän autoon ,itellänikin on R-sarjassa toi laatikko mutta on asennettu jälkeenpäin ja on otettu eräästä samanlaisesta M-sarjan sisusta joka oli Rolls moottorinen .

Joo ainakin 70-luvun Jyryn ohjekirjan mukaan näin oli.Eikös tämä laatikko ollut niitä Vanajan peruja vai oliko niissäkin jo 13-lovista? Millä vaihdekaaviolla tuosta saadaan 14-vaihdetta?? TYhmänä kysyn kun en ole moista koskaan ajanut :(


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)