Niittikopin rakentelua

Sisu-miesten projekteja museovehkeistä tuuninkiin / Projects by Sisu-doers starting from antique trucks to tuning

Valvoja: sisua

Tourinki
Viestit: 5
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Niittikopin rakentelua

Viesti Kirjoittaja Tourinki »

http://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/h ... 3467_o.jpg
Perjantaina kotiuduttiin tuon kans.
Uusinta uutta suoraan vuodelta 1982. Tyyppikilven mukaan lähteny tehtaalta kolmiakselisena ja vissiin käyny tehtaalla toisen etuakselin asennuksessa kun tyyppikilvessä on mallina M-162-168.
Alkuperäinen 370 Cummins on perimätietojen mukaan vaihtunut jossain vaiheessa 471:seen. Onko koneen kyljessä jotain lätkää vai onko valussa numerosarjaa millä vois vähän tutkailla mikä motti siellä majailee.
Koppihan tuossa kaipaa eniten huolenpitoa, molemmat takanurkat ruostuneet aika rajusti. Ja tuulilasien kehykset pitäis kans uusia. Ritilässä jonkun verran hitsattavaa leimalle.
Teknisesti muutamaa ilmavuotoa ja moottoriöljyn häviämistä ihan soiva peli, jarrut pitää käydä testauttamassa dynossa että onko miten paljon laitettavaa sillä puolella.
sakke81
Viestit: 8
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Niittikopin rakentelua

Viesti Kirjoittaja sakke81 »

Pohjois-karjalan vehkeitä alunperin, ainakin kilven perusteella. Oiskohan ollut Jorman koneella Lieksassa tuo jossain vaiheessa? Joku tuommoinen niillä oli, nyt en vaan enää muista lukiko ovessa Timbejack vai Ponsse.
Tourinki
Viestit: 5
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Niittikopin rakentelua

Viesti Kirjoittaja Tourinki »

Voi olla hyvinkin, jokunen vuosi sitten tää oli Kuopiossa, josta tuli Lieksaan kävi pari vuotta asustelemassa Polvijärvellä. Nyt pääsi takasin Lieksaan.
Edellisen omistajan kans kateltiin joskus että tää on mahdollisesti yhdellä youtube videolla jossa oli joku metsätyöhön liittyvä laulu ja stillkuvia näkyi eri metsäkoneista, siinä yhden koneen kupeella oli melkein yksyhteen samannäköinen lavetti. Yritin etsiä kyseistä videota mutten löytänyt tähän hätään.
Pitää kysellä kylillä oisko tää mahdollisesti ollu kenties uutena tällä suunnallla.
Tourinki
Viestit: 5
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Niittikopin rakentelua

Viesti Kirjoittaja Tourinki »

Pahin paineilmavuoto korjattu, mutta vielä kuuluu vieno suhina kun tarkasti kuuntelee...
Ahtojen kans on pientä problemia kun taannoin tankin vaihdon yhteydessä turbon vislaus muuttui kimeästä vihellyksestä enemmän ulinaksi.
Turbon ahtopuolen ja imusarjalle menevän putken välissä olleen liitosletkun vaihdoin kun siinä oli muutama epämääräinen rikama joista ainakin yksi oli lähes läpi reikä hyvin pieni mutta kuitenkin.
Onkohan tuolla muuta mahdollista paikkaa ahtovuodoille kun tuo letkun pätkä vai onkohan tuosta sittenkin turbo rikki. Kompressoripuolelta kokeiltuna välystä ei juurikaan ollut, mutta tuolla on jonkun aikaa ajettu ilman ilmanpuhdistinpatruunaa joten imupuolella oli muutaman millin kerros hiekkapölyä...
Vastaa Viestiin