Kontio LP- 138- BIT- 5200 -70 projekti
Valvoja: sisua
Kontio LP- 138- BIT- 5200 -70 projekti
Päivää kaikille.
uusi sisun omistaja ilmoittautuu foorumille. Tai kyseinen auto on kyllä ollut minulla jo pari vuotta mutta nyt otettu vasta työnalle.
Kyseessä Porin kuparin vanha tehtaan kuorkki jossa kuuden metrin lava ja hiab hytin takana. Valmetin nelonen tukuttaa nokalla eli kyseessä niinkutsuttu tuku tuku kontio.
Projekti on nyt aloitettu purkamalla hytti ja lava pois auton päältä koska hytti vaatii jonkun verran uutta peltiä lattiaansa ja kynnyskoteloihin. Lisäksi lavan tilalle on tulossa näillänäkymin vaijerivaihtolava laitteet hiabin jäädessä kuitenkin paikalleen.
Mistä voisi löytyä jarrusylintereitä tähän autoon. Vanhat on nyt purettu ja kumeja niihin kyllä saa Turun jarruosista mutta sylinterit on kyllä melko syöpyneitä joten ei ole varmuutta kuinka ne saa pitämään.
Lisäksi jotain pisteosa tarpeita tulee taatusti vastaan joten vihjeet mahdollisista varaosa autoista otetaan ilolla vastaan.
Yritän laittaa muutaman kuvan tänne jossain vaiheessa kun homma etenee.
uusi sisun omistaja ilmoittautuu foorumille. Tai kyseinen auto on kyllä ollut minulla jo pari vuotta mutta nyt otettu vasta työnalle.
Kyseessä Porin kuparin vanha tehtaan kuorkki jossa kuuden metrin lava ja hiab hytin takana. Valmetin nelonen tukuttaa nokalla eli kyseessä niinkutsuttu tuku tuku kontio.
Projekti on nyt aloitettu purkamalla hytti ja lava pois auton päältä koska hytti vaatii jonkun verran uutta peltiä lattiaansa ja kynnyskoteloihin. Lisäksi lavan tilalle on tulossa näillänäkymin vaijerivaihtolava laitteet hiabin jäädessä kuitenkin paikalleen.
Mistä voisi löytyä jarrusylintereitä tähän autoon. Vanhat on nyt purettu ja kumeja niihin kyllä saa Turun jarruosista mutta sylinterit on kyllä melko syöpyneitä joten ei ole varmuutta kuinka ne saa pitämään.
Lisäksi jotain pisteosa tarpeita tulee taatusti vastaan joten vihjeet mahdollisista varaosa autoista otetaan ilolla vastaan.
Yritän laittaa muutaman kuvan tänne jossain vaiheessa kun homma etenee.
Viimeksi muokannut Bittisisu, Ke Elo 01, 2018 10:12 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kontio LP- 138- BIT- 5200 -70 projekti
Hattua nostan niille ,jotka jaksavat näitä nestejarrullisia harrastaa!
Re: Kontio LP- 138- BIT- 5200 -70 projekti
Hattua nostetaan kaikille jotka jaksaa kuorma-autoja harrastaa! Pistä ihmeessä kuvia.
Re: Kontio LP- 138- BIT- 5200 -70 projekti
Pistä tosiaan kuvia. Olisi mukava nähdä, millainen on se pitkä pikku-Kontio.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Kontio LP- 138- BIT- 5200 -70 projekti
tässä lavan irroitus talkoita viime kesältä.
Re: Kontio LP- 138- BIT- 5200 -70 projekti
kolmen vuoden takainen kuva siitä paikasta, jossa auto seisoi kun sen ostin.
Re: Kontio LP- 138- BIT- 5200 -70 projekti
tämän vuoden tammikuussa "repäistiin" hytti irti.
Re: Kontio LP- 138- BIT- 5200 -70 projekti
Taas on jotain saatu aikaan ja kuviakin koitan taas saada jossain vaiheessa näkyville.
Hytin erittäin perusteelliset peltotyöt ovat käynnissä naapurin Mikon tallissa. Hytin täydellisen purkamisen ja hiekkapuhalluksen jälkeen oli hyvät olosuhteet lähteä uusimaan lähes kokonaan mätää hytin lattiaa ja kynnyskoteloita.
Ovet sentään vaikuttaisi ehjiltä.
Runko on myöskin täysin luurankoja tällähetkellä siten että vain akselit ovat siinä kiinni.
Vaihtolavalaitteiden sovitus ja apurungon teko on parasta aikaa työnalla.
Moottori seisoo irrallaan hallin nurkassa ja siitä on nyt korjattu vesipumppu sekä Ahdin. Suuttimen vaihtui uudet 5 reikäiset akaan dieselin toimittamat kärjet.
Syöttöpumppu on myös korjaamolla parasta aikaa mutta sen syvällisemmin koneeseen ei näillänäkymin kajota koska kone on dokumenttien mukaan peruskorjattu vuonna -87 eikä sillä sen jälkeen ole montaa vuotta enää aktiivisesti ajettu ja koeajonkin perusteella kaikki vaikutti olevan moottorin puolella kunnossa. Päätin kuitenkin että käydään kriittiset apulaitteet nyt kaikki läpi laturi mukaan lukien.
Hiab mallia 245 odottaa ulkona pressun alla myöskin kunnostus vuoroaan mutta sen kimppuun käymistä odotetaan nyt niin kauan että auton runko on ja puhallettu ja pohjamaalattu.
Älytön määrä kaikkea pikkuosaa odottaa myöskin puhdistusta ja kunnostusta joten ei tässä ainakaan vapaa ajan ongelmista voi puhua kun toi päivätyökin siinä hiuka haittaa harrastusta.
Kuvia koitan tosiaan taas jossain välissä laitella.
Hytin erittäin perusteelliset peltotyöt ovat käynnissä naapurin Mikon tallissa. Hytin täydellisen purkamisen ja hiekkapuhalluksen jälkeen oli hyvät olosuhteet lähteä uusimaan lähes kokonaan mätää hytin lattiaa ja kynnyskoteloita.
Ovet sentään vaikuttaisi ehjiltä.
Runko on myöskin täysin luurankoja tällähetkellä siten että vain akselit ovat siinä kiinni.
Vaihtolavalaitteiden sovitus ja apurungon teko on parasta aikaa työnalla.
Moottori seisoo irrallaan hallin nurkassa ja siitä on nyt korjattu vesipumppu sekä Ahdin. Suuttimen vaihtui uudet 5 reikäiset akaan dieselin toimittamat kärjet.
Syöttöpumppu on myös korjaamolla parasta aikaa mutta sen syvällisemmin koneeseen ei näillänäkymin kajota koska kone on dokumenttien mukaan peruskorjattu vuonna -87 eikä sillä sen jälkeen ole montaa vuotta enää aktiivisesti ajettu ja koeajonkin perusteella kaikki vaikutti olevan moottorin puolella kunnossa. Päätin kuitenkin että käydään kriittiset apulaitteet nyt kaikki läpi laturi mukaan lukien.
Hiab mallia 245 odottaa ulkona pressun alla myöskin kunnostus vuoroaan mutta sen kimppuun käymistä odotetaan nyt niin kauan että auton runko on ja puhallettu ja pohjamaalattu.
Älytön määrä kaikkea pikkuosaa odottaa myöskin puhdistusta ja kunnostusta joten ei tässä ainakaan vapaa ajan ongelmista voi puhua kun toi päivätyökin siinä hiuka haittaa harrastusta.
Kuvia koitan tosiaan taas jossain välissä laitella.
Re: Kontio LP- 138- BIT- 5200 -70 projekti
Naapurin tallissa tehdään siis pelti eikä peltotöitä.
Re: Kontio LP- 138- BIT- 5200 -70 projekti
Odotan mielenkiinnolla lisää projektikuvia.
Kuvauksen perusteella voisi kuvitella, että ohjaamo olisi pahasti maatunut.Bittisisu kirjoitti:Naapurin tallissa tehdään siis pelti eikä peltotöitä.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Kontio LP- 138- BIT- 5200 -70 projekti
Viimeksi muokannut Peltopelle, Ke Heinä 29, 2015 8:06 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Kontio LP- 138- BIT- 5200 -70 projekti
[imghttps://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/11001766_916445468395492_3035949519532025733_n.jpg?oh=3a03bcd743d452904aa458fbf3b0d17b&oe=565349D6][/img]
Viimeksi muokannut Peltopelle, Ke Heinä 29, 2015 8:13 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Kontio LP- 138- BIT- 5200 -70 projekti
Ompas ollut hapero, todella hyvännäköistä työtä
Re: Kontio LP- 138- BIT- 5200 -70 projekti
Työnjäljestä päätellen asialla on olleet sellaset miehet ( henkilöt ) joilla ei kuulu taputtaessa töks töks
Re: Kontio LP- 138- BIT- 5200 -70 projekti
Hyvä hyvä, niin sitä pitää.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218