Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Pe Syys 21, 2018 4:36 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 75 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 30, 2007 6:54 pm 
Poissa

Liittynyt: To Loka 18, 2007 7:43 pm
Viestit: 399
hieno homma kuvat oli löytänyt perille ja lähetän lisää kuvia kun projekti etenee :D eipä olisi ollut kallis se pakosarja :shock: mutta mun tapauksessa parempi tämä suoramalli kun välijäähdytin tulee moottorin päälle ja flekti sen päälle joten ehkä tuulettaa vähän samalla turboa ja ventiilikoppia flekti on kasattu kolmesta eri autosta siinä on transit siivet fiesta moottori ja eccort kotelo :P joo niin sanoi se traktori huoltajakin keneltä turbon sain että olisi ehkä voinut olla pykälää pienempi mutta jospa se toimisi hyvin noin vanhassa moottorissa :lol: oli volvossa varmaan kunnon turbo potku sen aikaa kun kokeili s 2002 turboa kun niin ylhäällä heräsi :D .. kävin taas hakemassa lisää tarvikkeita turbotus hommaan kun huomasin että alkuperäinen putki mikä tulee ilmanputsarilta koneelle oli ihan ruosteessa sisäpuolelta ja sieltä oikein irtosi jo semmosta lastua olisi turbo poikinu varmaan aika pian kun niitä kekkaleita olisi menny siipien väliin :? ei varmaan muutenkaan hyvä päästää koneeseen mitään ruoste kekkaleita että kannattaa muittenkin se putki tarkistaa jos on samalla lailla tehty. no nyt tulee sit uusi putki 100mm ilmastoint putkesta .


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 30, 2007 10:40 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
Vaikka ilmanputsari näyttää isolta, niin kannattaa miettiä senkin isontamista. Samoin pakoputken. Kyllä tuolla konstruktiolla saa hyvästi tehoja lisää. Kuvittelin sen föönin olevan mekaanisen tilalle...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 31, 2007 7:38 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1700
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
Mikä turbo (merkki ja tyyppi) on alunperin Leylandissa?
Poikkeaako vapaasti hengittävä 0.401-moottori turbo-mallista?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 31, 2007 10:43 pm 
Poissa

Liittynyt: To Loka 18, 2007 7:43 pm
Viestit: 399
kokeilen alkuperäisellä putsarilla eka jos se riittäisi kun on kotelo ja filtteri kuin uusi niin ei viitsisi vaihtaa :) ja on siinä kotelon perässä paikka putkelle mihin voisi laittaa alipaine mittarin niin näkee ehkä ahistaako putsari :shock: .ja pako rööri on isonnettu :D . leylandin vapari ja turpo kone on ymmärtääkseni erinlaisia joiltain osiltaan mutta joku viisaampi voisi kertoa faktaa :D . kaipa sen silti voisi kevyesti turbottaa 8)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 01, 2007 12:33 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2912
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Lainaa:
Mikä turbo (merkki ja tyyppi) on alunperin Leylandissa?
Poikkeaako vapaasti hengittävä 0.401-moottori turbo-mallista?


Ahdetussa O.410:ssä on ainakin vahvemmat kannen vaarnat. Vaarnat ovat vaparikoneen akilleen kantapää, minäkin väänsin omastani yhden poikki... :roll:

Lainaa:
kaipa sen silti voisi kevyesti turbottaa 8)


Juu, tälläinen olisi tavoite. Kilo olisi kiva.

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 01, 2007 12:39 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
Höö ööö kaikki riittää, mutta tulee jo halvemmaksi laitta isompaa relettä rekkakierrätyskeskuksesta, kuion uutta mittaria sinne kylkeen(ellei työsuhde etu). Meinaan vain, että ei se siihen jää. Se ON nähty niin monesti.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 01, 2007 12:58 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2912
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Jos 6.5 britti tai 6.6 finski ei riitä, niin voihan sinne laittaa jotain muuta. Onhan näissä SAE-kotelo. Eli laatikon eteen sopii melkein mitä vaan. :wink:

Scanian tai mersun V8 kahdella pystyputkella olisi aika porno. Volvon kuutonen käy nätisti. Cummins sanoisi HUURRRRRRRR. GM 6.2 V8 on tyttöjen valinta. Kaljapäissäni suunnittelin Uralin 7.0 bensakasia paikoilleen, mutta onneksi se ostettiin pois, traktoriin... :lol:

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 01, 2007 10:37 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1700
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
Lisätty turbo projektikuvia osa 2
http://www.sisua.net/gallery/main.php?g2_itemId=486


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 01, 2007 10:44 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1700
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
Mietin tuon downpipen virtausvastusta :roll: , joka voisi olla vastuksiltaan sujakampaa muotoilua, mutta tuskin tehossa tuollakaan konstruktiolla huomattavia tehohäviöitä tulee.

Tuleeko sähköflekti työntämään jäähdytysilman alaspäin?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 01, 2007 11:47 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2912
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Mistä tuo välkkäri on ostettu? Mallia tarvike, vai oikein jonkun auton osa?

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 02, 2007 6:08 pm 
Poissa

Liittynyt: To Loka 18, 2007 7:43 pm
Viestit: 399
välijäähdytin tuli http://www.hevosvoima.com kautta hinta oli aika sopiva ja on siellä putkissa sisälläkin rivat :) elikkäs mallia tarvike. sähköflekti tosiaan työntää lämmintä ilmaa alas päin vaikka tietty ilma kulkee luonnostaan toisin päin mutta ajattelin kun toi flekti on aikas tehokas niin eiköhäs se jäähdytä koko konetta :D kun testasin flektiä tallin pöydällä niin se nousi lentoon 8) kyllä puhaltaa :D noo kaipa se ilma siitä sitten kulkee alas ja taakse päin kun auton oma propeli työntää taakse päin ja sähkö alas :?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 02, 2007 6:23 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2912
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Konekoppaan välkkärin päälle ritilä, että saa puhallin kylmää ilmaa sieltä.

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 02, 2007 6:50 pm 
Poissa

Liittynyt: To Loka 18, 2007 7:43 pm
Viestit: 399
no juu näin oli tarkoituskin tehdä :) ritiläkin on jo ja sen verran tukevaa että kestää vaikka kävelä päällä :D moottorikoppaa pitää hieman muokata muutenkin että on turbolla tilaa.. huomenna projekti jatkuu. :D


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 02, 2007 8:39 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1700
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
...ja vielä ohjauslevy syylärin ja coolerin väliin, jotta syylärin läpi tuleva ilma ei häiritse intercooleria ja/tai lisäksi kannattaa kopan ja coolerin väli osastoida, että cooleri todella saa ulkoilmaa (muuten kopan sisään tulee hullunkierto, eikä coolerista ole merkittävää apua ahtoilman jäähdytykseen).
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 04, 2007 10:58 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1700
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
Vastaavia koneen päällä olevia valijäähdytinasennuksia löytyy mm. joistakin japsivehkeistä ja jopa Chryslerin "euro-turboihin" sai vastaavaa jälkiasennussarjana. Näissäkin oli varmistettu raitisilman saanti coolerille em. tavoin.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 75 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)