Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on To Tammi 18, 2018 1:57 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 75 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Joulu 22, 2007 11:21 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
Heiheihei, nuo kunnon moottorit on liian pitkiä protoon. Tulee ongelmia saada soviteltua enään sitä jakolaatikkoa järkevästi paikoilleen. Tosin tosiharrastajaa se ei paljoa hidasta, mutta helpommalla pääsee laittamalla näitä pikkulohkoja.

Olisin itse laittanut Scanian moottorin alunperin, mutta luovuin siitä yhtälöstä moottorin pituuden vuoksi. Sitten tuollainen Fulleri tuo vielä kymmeniä senttejä lisää mittaa, niin kone onkin jo hytin puolella.

Jokin v- moottori tulisi parhaiten kyseeseen. Esin mersun v6 tai cummins v8 pikkulohko. Jos saan käsiini toisen tällaisen, niin sinne tulee vinkkeli(ja 500 hp min.).

Mutta nuo akselit ja jakolaatikko pitäisi kestää, käytetäänhän niitä ihan kuorma-autoissa, joilla vedetään tukkikuormia. Tai oikeestaan on joskus vedetty.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Joulu 23, 2007 5:48 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2867
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Lainaa:
Jokin v- moottori tulisi parhaiten kyseeseen. Esin mersun v6 tai cummins v8 pikkulohko. Jos saan käsiini toisen tällaisen, niin sinne tulee vinkkeli(ja 500 hp min.).


Veljellä on 1619 mersu, jossa on vapaasti hengittävä OM 401 V6. Kone 9.57 litrainen, ja se on kyllä todella lyhyt. Uudempi OM 421 LA olisi hyvä virityksen aihio, se on noin 11 litrainen.

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 25, 2007 7:04 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2867
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Lefa voikin tuoda matkoillaan jonkun kivan V8 mersun koneen kun tänne päin tulee. :lol:

Tuosta koneen tilasta. Jos ottaa jäähdyttimen pois, ja laittaa sen muualle, niin silloin sopii aika miehekkään kokoinen suora kuutonen. Ja jää vielä tilaa isommalle laatikolle.

Juu, olis se iso kone kiva. Kun vaan ehtisi edes tuon orkkis leukun ahtaa...

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 27, 2007 11:20 am 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1674
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
Noiden DuraMax-käärmeenpesien jälkeen Leukun vapaasti hengästyvä kutonen näyttää suorastaan kauniilta (ja niin yksinkertaiselta ;))

Olishan nuo DuraMaxit aika HiPo-vehkeitä, mutta ovatko kaikki jenkkivehkeet vieläkin tuumamitoissa? Taalakurssi tekee rapakon takaiset hankinnat edullisiksi. Omat aikaisemmat eBay-hankinnat ovat olleet odotusten mukaisia, joten sieltä vaan :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 04, 2008 10:40 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1674
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
Uusia kuvia korotetusta alustasta rengaskoolle 14x20
http://www.sisua.net/gallery/v/proto/korokepalat/


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Tammi 05, 2008 6:37 pm 
Poissa

Liittynyt: To Loka 18, 2007 7:43 pm
Viestit: 392
jeps.. paikallinen metalli verstas koneisti noi korotuspalat alumiinista ja maksoikin sopivat 50 egee :) jousethan kävi vallilantakomossa ja auto nousi sillä vajaa 5cm galleriassa on kuviakin jousista.. nyt on auto vaaterissa myös pituus suunnassa ennen oli keula alempana :) nyt mahtuu pasin pyörät pyörimään paremmin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Tammi 05, 2008 8:29 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 9:02 am
Viestit: 569
Paikkakunta: oulun seutu
Teepä mittapiirros ja pistä jakoon.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Tammi 05, 2008 9:57 pm 
Poissa

Liittynyt: To Loka 18, 2007 7:43 pm
Viestit: 392
mitta piirros löytyy galleriasta turbotus kuvien läheltä :) sieltä löytyy myös naisten asevelvollisuus laki :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Tammi 05, 2008 10:18 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2867
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Palikat lienee 50mm paksut? Mulla on pahvilapulla ihan samanlaiset piirustukset, siinä on mitat 138 ja 108mm. :wink: Saa nähdä teenkö osista hitsaamalla, vai umpijöötistä.

Asevelvollisuus laki on hyvä, taidan lukea lakia vaimolle. :D

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Tammi 05, 2008 11:15 pm 
Poissa

Liittynyt: To Loka 18, 2007 7:43 pm
Viestit: 392
juu oikein arvasit :) 50mm paksut on. se oli sopiva mitta mun autoon mut jos on vaikka valmiiksi jouset kippuralla niin ei tarvi niin paksuja. vaikka auto nousi vain 50mm niin sen kyllä huomaa tuntuu et olis noussu enemmänkin joutuu oikein ponnistelee että pääsee hyttiin :? taitaa olla huono kunto vaan :oops:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: proton turbotus
ViestiLähetetty: Pe Helmi 08, 2008 7:37 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2867
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Lainaa:

Lainaa:
Näkyykö sua noissa alastonkuvissa?


Ei näy, tykkäisitkö... :lol:

Selkeästi Linnavuorelaista "juntti-huumoria" :mrgreen:


Joulukuussa tässä topicissa oli "ihan pientä" off-topic jutustelua. Tässä todistus juntti-huumorista, eräs moottori asentajamme. :lol: (en minä...)

Kuva

http://www.nelonen.fi/kesasika/finalistit2007.asp

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: proton turbotus
ViestiLähetetty: Pe Helmi 08, 2008 7:54 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 05, 2008 6:32 pm
Viestit: 276
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuossahan on tyypillinen Proto-harrastaja. Siis piha täynnä romuja. Muutenkin tavallisen näköinen heppu.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: proton turbotus
ViestiLähetetty: La Huhti 12, 2008 9:48 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1674
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
Palataan turbotukseen taas :lol:
Masinistien palstalta 611 + turbo littyvää aihetta:

http://www.masinistit.com/viewtopic.php?t=9768&start=60&sid=f2bb41dcb26b6bdbe089a838ebc8e20b

Onko viestin kirjoittaja Jarza täällä mukana? Tunteeko "UN-Proto" Jarzaa?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: proton turbotus
ViestiLähetetty: La Huhti 12, 2008 11:55 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Loka 21, 2007 11:21 am
Viestit: 1133
Tietääkseni en. Samat hommat joudun tekee kuin JARZA, Turbokin täytyy kunnostuttaa. Miten näiden turbojen tyyppi menee, kun valmetin koneesta otettu on Garrett TO4 ja mulla on myös toinen TO4, mutta siinä on suuremmat pako ja imu pesät että lähdöt?! Kiinnitys laippa pakosarjaan kuitenkin samanlainen. Olisiko isompi parempi? :roll:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 16, 2008 5:39 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 7:20 pm
Viestit: 131
at7 kirjoitti:
Terve.
Turbon asennuskuvia varmaan löytyy pienellä hakemisella. minulla on ainakin paperisena valmet turbon asennuskuva.

masinisti sivulla on muutama keskusteluhaara, joka kannattaa käydä lukemassa.
Tässä on esim 702:seen laitetun 611 turbotus (taitaa olla protoni:n sisun vanha kone?)
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... a6d4dcbc66
(yleistä keskustelua)
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... a6d4dcbc66
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... a6d4dcbc66

Otahan projektista kuvia ja kirjoittele tänne kokemuksia.


Sen verran tarkennusta että moottorin vaihto kohde oli 1102 Valmetti, 702:n voimansiirto ei taida kestää turbotettua 611 konetta. Ajattelin vain että jos joku ajattelee samaa niin 1102:ssa on paljon järeämpi voimansiirto joka kestää.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 75 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)