Sivu 2/5

Lähetetty: Ti Loka 30, 2007 6:54 pm
Kirjoittaja proto
hieno homma kuvat oli löytänyt perille ja lähetän lisää kuvia kun projekti etenee :D eipä olisi ollut kallis se pakosarja :shock: mutta mun tapauksessa parempi tämä suoramalli kun välijäähdytin tulee moottorin päälle ja flekti sen päälle joten ehkä tuulettaa vähän samalla turboa ja ventiilikoppia flekti on kasattu kolmesta eri autosta siinä on transit siivet fiesta moottori ja eccort kotelo :P joo niin sanoi se traktori huoltajakin keneltä turbon sain että olisi ehkä voinut olla pykälää pienempi mutta jospa se toimisi hyvin noin vanhassa moottorissa :lol: oli volvossa varmaan kunnon turbo potku sen aikaa kun kokeili s 2002 turboa kun niin ylhäällä heräsi :D .. kävin taas hakemassa lisää tarvikkeita turbotus hommaan kun huomasin että alkuperäinen putki mikä tulee ilmanputsarilta koneelle oli ihan ruosteessa sisäpuolelta ja sieltä oikein irtosi jo semmosta lastua olisi turbo poikinu varmaan aika pian kun niitä kekkaleita olisi menny siipien väliin :? ei varmaan muutenkaan hyvä päästää koneeseen mitään ruoste kekkaleita että kannattaa muittenkin se putki tarkistaa jos on samalla lailla tehty. no nyt tulee sit uusi putki 100mm ilmastoint putkesta .

Lähetetty: Ti Loka 30, 2007 10:40 pm
Kirjoittaja planeettanapa
Vaikka ilmanputsari näyttää isolta, niin kannattaa miettiä senkin isontamista. Samoin pakoputken. Kyllä tuolla konstruktiolla saa hyvästi tehoja lisää. Kuvittelin sen föönin olevan mekaanisen tilalle...

Lähetetty: Ke Loka 31, 2007 7:38 pm
Kirjoittaja sisua
Mikä turbo (merkki ja tyyppi) on alunperin Leylandissa?
Poikkeaako vapaasti hengittävä 0.401-moottori turbo-mallista?

Lähetetty: Ke Loka 31, 2007 10:43 pm
Kirjoittaja proto
kokeilen alkuperäisellä putsarilla eka jos se riittäisi kun on kotelo ja filtteri kuin uusi niin ei viitsisi vaihtaa :) ja on siinä kotelon perässä paikka putkelle mihin voisi laittaa alipaine mittarin niin näkee ehkä ahistaako putsari :shock: .ja pako rööri on isonnettu :D . leylandin vapari ja turpo kone on ymmärtääkseni erinlaisia joiltain osiltaan mutta joku viisaampi voisi kertoa faktaa :D . kaipa sen silti voisi kevyesti turbottaa 8)

Lähetetty: To Marras 01, 2007 12:33 am
Kirjoittaja sisua45
Mikä turbo (merkki ja tyyppi) on alunperin Leylandissa?
Poikkeaako vapaasti hengittävä 0.401-moottori turbo-mallista?
Ahdetussa O.410:ssä on ainakin vahvemmat kannen vaarnat. Vaarnat ovat vaparikoneen akilleen kantapää, minäkin väänsin omastani yhden poikki... :roll:
kaipa sen silti voisi kevyesti turbottaa 8)
Juu, tälläinen olisi tavoite. Kilo olisi kiva.

Lähetetty: To Marras 01, 2007 12:39 am
Kirjoittaja planeettanapa
Höö ööö kaikki riittää, mutta tulee jo halvemmaksi laitta isompaa relettä rekkakierrätyskeskuksesta, kuion uutta mittaria sinne kylkeen(ellei työsuhde etu). Meinaan vain, että ei se siihen jää. Se ON nähty niin monesti.

Lähetetty: To Marras 01, 2007 12:58 am
Kirjoittaja sisua45
Jos 6.5 britti tai 6.6 finski ei riitä, niin voihan sinne laittaa jotain muuta. Onhan näissä SAE-kotelo. Eli laatikon eteen sopii melkein mitä vaan. :wink:

Scanian tai mersun V8 kahdella pystyputkella olisi aika porno. Volvon kuutonen käy nätisti. Cummins sanoisi HUURRRRRRRR. GM 6.2 V8 on tyttöjen valinta. Kaljapäissäni suunnittelin Uralin 7.0 bensakasia paikoilleen, mutta onneksi se ostettiin pois, traktoriin... :lol:

Lähetetty: To Marras 01, 2007 10:37 pm
Kirjoittaja sisua
Lisätty turbo projektikuvia osa 2
http://www.sisua.net/gallery/main.php?g2_itemId=486

Lähetetty: To Marras 01, 2007 10:44 pm
Kirjoittaja sisua
Mietin tuon downpipen virtausvastusta :roll: , joka voisi olla vastuksiltaan sujakampaa muotoilua, mutta tuskin tehossa tuollakaan konstruktiolla huomattavia tehohäviöitä tulee.

Tuleeko sähköflekti työntämään jäähdytysilman alaspäin?

Lähetetty: To Marras 01, 2007 11:47 pm
Kirjoittaja sisua45
Mistä tuo välkkäri on ostettu? Mallia tarvike, vai oikein jonkun auton osa?

Lähetetty: Pe Marras 02, 2007 6:08 pm
Kirjoittaja proto
välijäähdytin tuli http://www.hevosvoima.com kautta hinta oli aika sopiva ja on siellä putkissa sisälläkin rivat :) elikkäs mallia tarvike. sähköflekti tosiaan työntää lämmintä ilmaa alas päin vaikka tietty ilma kulkee luonnostaan toisin päin mutta ajattelin kun toi flekti on aikas tehokas niin eiköhäs se jäähdytä koko konetta :D kun testasin flektiä tallin pöydällä niin se nousi lentoon 8) kyllä puhaltaa :D noo kaipa se ilma siitä sitten kulkee alas ja taakse päin kun auton oma propeli työntää taakse päin ja sähkö alas :?

Lähetetty: Pe Marras 02, 2007 6:23 pm
Kirjoittaja sisua45
Konekoppaan välkkärin päälle ritilä, että saa puhallin kylmää ilmaa sieltä.

Lähetetty: Pe Marras 02, 2007 6:50 pm
Kirjoittaja proto
no juu näin oli tarkoituskin tehdä :) ritiläkin on jo ja sen verran tukevaa että kestää vaikka kävelä päällä :D moottorikoppaa pitää hieman muokata muutenkin että on turbolla tilaa.. huomenna projekti jatkuu. :D

Lähetetty: Pe Marras 02, 2007 8:39 pm
Kirjoittaja sisua
...ja vielä ohjauslevy syylärin ja coolerin väliin, jotta syylärin läpi tuleva ilma ei häiritse intercooleria ja/tai lisäksi kannattaa kopan ja coolerin väli osastoida, että cooleri todella saa ulkoilmaa (muuten kopan sisään tulee hullunkierto, eikä coolerista ole merkittävää apua ahtoilman jäähdytykseen).
Kuva

Lähetetty: Su Marras 04, 2007 10:58 pm
Kirjoittaja sisua
Vastaavia koneen päällä olevia valijäähdytinasennuksia löytyy mm. joistakin japsivehkeistä ja jopa Chryslerin "euro-turboihin" sai vastaavaa jälkiasennussarjana. Näissäkin oli varmistettu raitisilman saanti coolerille em. tavoin.