Sisu SA-150 1983
Valvoja: sisua
Re: Sisu SA-150 1983
Siirsin lavan vähän parempaan paikkaan, huomenna tarkoitus aloittaa puuhastelu sen kanssa.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Lavan rungossa on moottorin kohdalla aukko. Nyt kun ahdin siirtyi pakosarjan takapäähän, aukko on liian lyhyt.
Ja muutenkin tilaa on niukalti, aukkoa suurentamalla lavan irrotus ja paikalleen laitto ei ole enää ihan niin senttipeliä, myös huoltotoimenpiteille tulee näin lisää tilaa.
Alkuperäinen:
Laikat lauloi:
Uusi poikkipalkki paikoillaan:
Pari uutta sidontapisteiden kiinnityspistettä, ei tarvinnut alkaa vanhoja irrottelemaan poistetusta osasta:
Paikoillaan:
Ja muutenkin tilaa on niukalti, aukkoa suurentamalla lavan irrotus ja paikalleen laitto ei ole enää ihan niin senttipeliä, myös huoltotoimenpiteille tulee näin lisää tilaa.
Alkuperäinen:
Laikat lauloi:
Uusi poikkipalkki paikoillaan:
Pari uutta sidontapisteiden kiinnityspistettä, ei tarvinnut alkaa vanhoja irrottelemaan poistetusta osasta:
Paikoillaan:
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Tänään vedin eilisiin hitsailuihin pohjamaalia, ja hyvästä kelistä johtuen tilanne eskaloitui niin että tuli leikattua lavan pohjavanerit sopiviin mittoihin.
Vaneri on 22mm paksua, 2-laatuista eli pieniä kosmeettisia virheitä siinä on, mutta lavan pohjaksi ihan käypäistä.
Vanerit tulee lopullisesti paikoilleen vasta kun lava on auton päällä, mitoitus ja leikkaus oli helpompi tehdä tässä vaiheessa.
Vaneri on 22mm paksua, 2-laatuista eli pieniä kosmeettisia virheitä siinä on, mutta lavan pohjaksi ihan käypäistä.
Vanerit tulee lopullisesti paikoilleen vasta kun lava on auton päällä, mitoitus ja leikkaus oli helpompi tehdä tässä vaiheessa.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Lavahan on miljoona kertaa paremmassa kunnossa kuin Proton lavat (ostaessa).
Tuolta sitten Masin esite talvi-iltojen iloksi: https://www.ebay.de/itm/Sisu-SA-150-4x4 ... SwAvFcmKKC
Tuolta sitten Masin esite talvi-iltojen iloksi: https://www.ebay.de/itm/Sisu-SA-150-4x4 ... SwAvFcmKKC
Re: Sisu SA-150 1983
Lava on rungoltaan hyvinkin suora ja istuu auton päälle nätisti.
Tässä vaiheessa on paljon kaikkea pientä nysväystä joka ei näy missään.
Esim takapyörien takana olevat lokerot puhdistin, niissä oli pari lapiollista hiekkaa ja roskaa.
Uutta maalia kaipaa nekin. Lokeroiden ulkopuolelle alapintaan/pyörän puoleiselle sivulle tulee siveltävä kiveniskumassa.
Alunperin noissa on pelkkä maali, joka tietysti on hieman kärsinyt kun rengas heittää hiekkaa, rapaa ja kantoja.
Myös pakoputkea pitäisi jatkaa vähän pidemmälle, ja laittaa jonkunlainen vaimennin.
Alkuperäinen vaimennin on lähes 200-litran tynnyrin kokoinen, sitä minulla ei ole, joten päädyn varmaankin "hieman" pienempään tarvikevaimentimeen.
Tässä vaiheessa on paljon kaikkea pientä nysväystä joka ei näy missään.
Esim takapyörien takana olevat lokerot puhdistin, niissä oli pari lapiollista hiekkaa ja roskaa.
Uutta maalia kaipaa nekin. Lokeroiden ulkopuolelle alapintaan/pyörän puoleiselle sivulle tulee siveltävä kiveniskumassa.
Alunperin noissa on pelkkä maali, joka tietysti on hieman kärsinyt kun rengas heittää hiekkaa, rapaa ja kantoja.
Myös pakoputkea pitäisi jatkaa vähän pidemmälle, ja laittaa jonkunlainen vaimennin.
Alkuperäinen vaimennin on lähes 200-litran tynnyrin kokoinen, sitä minulla ei ole, joten päädyn varmaankin "hieman" pienempään tarvikevaimentimeen.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Pakoputki tuli valmiksi ja takavalot on kytketty toimintaan. Seuraavaksi pitäisi asentaa vanerit lavan pohjaan ja sitten voikin nostaa laidat paikoilleen.
Mutta tänään pientä koeajoa.
https://www.youtube.com/watch?v=w5_8dMVlpFo
Mutta tänään pientä koeajoa.
https://www.youtube.com/watch?v=w5_8dMVlpFo
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Lavassa on nyt vanerit. Rakentelin myös uuden kopan moottorin päälle, vanha ei enää ollut sopiva kun lavassa oleva reikä on eri kokoinen.
Vedin myös lasinpesurille uudet letkut, vanhat oli varmuuden vuoksi korjattu talteen
Ajelin tänään noin 10km, auto toimi hyvin, lukuunottamatta kaasuvaijerin irtoamista polkimesta
Siitäkin selvittiin yhdellä puhelinsoitolla, paikalle saatiin uusi mutteri kuulaniveleen ja matka jatkui.
Vedin myös lasinpesurille uudet letkut, vanhat oli varmuuden vuoksi korjattu talteen
Ajelin tänään noin 10km, auto toimi hyvin, lukuunottamatta kaasuvaijerin irtoamista polkimesta
Siitäkin selvittiin yhdellä puhelinsoitolla, paikalle saatiin uusi mutteri kuulaniveleen ja matka jatkui.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Mittarissa 25km.
Pressu vielä puuttuu, ja lämmityslaitteen hana pitää vaihtaa. Lämppärissä on nyt vain kaksi asentoa, kuumaa ja vielä kuumempaa.
Katolla oleva teline maastoajovaloille on kiinni pikalukoilla, en vielä tiedä jääkö se vai lähteekö, saa nähdä.
Jotain pientä käpistelyä autossa vielä on, mutta katsastuskonttorille sitä on tarkoitus lähiaikoina tarjota, kunhan aikataulut antaa myöten.
Pressu vielä puuttuu, ja lämmityslaitteen hana pitää vaihtaa. Lämppärissä on nyt vain kaksi asentoa, kuumaa ja vielä kuumempaa.
Katolla oleva teline maastoajovaloille on kiinni pikalukoilla, en vielä tiedä jääkö se vai lähteekö, saa nähdä.
Jotain pientä käpistelyä autossa vielä on, mutta katsastuskonttorille sitä on tarkoitus lähiaikoina tarjota, kunhan aikataulut antaa myöten.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
IKH:lta löytyikin sopiva yleismallin hana lämmityslaitteeseen, ja nyt lämmönsäätelyssä on taas joku järki.
Vanhaa hanaa tarkastellessa löytyi vian varsinainen juurisyy, siinähän on Volkkarin ja Audin logot
Vanhaa hanaa tarkastellessa löytyi vian varsinainen juurisyy, siinähän on Volkkarin ja Audin logot
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Sain vaijerit ojennukseen ja systeemi ohjaa ilmaa niin kuin sen kuuluukin.Kaato kirjoitti:Ilmavirtausta ohjaavien läppien säätösysteemissä oli huomattava määrä rautalankapatentteja, poistin ne kaikki, täytyy myöhemmin perehtyä asiaan ja korjata se pysyvämmin.
Säätimestä on joku ilmeisesti syönyt nupit.
Onkohan jossain muissa Sisuissa käytetty vastaavaa säädinpanelia?
Jos vaikka jostain purkuautosta nuo löytyisi. Toimii se toki noinkin mutta olisi mukavampi käyttää.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
-
- Viestit: 486
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisu SA-150 1983
Lämmityslaitteen säädinpaneeli on aika samanlainen 80-luvun S-sarjalaisissa, ei kuitenkaan täysin samanlainen. Saattaisi olla, että nupit saisi siitä.
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (1/8)
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisu SA-150 1983
Onko noista nupeista minkäänlaista kuvaa kellään?
Re: Sisu SA-150 1983
Pari (huonoa) kuvakaappausta nettikoneesta, autot samaa ikäluokkaa.
Voisikohan ne olla tuollaiset?
Voisikohan ne olla tuollaiset?
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Pressuhomma on edelleen vaiheessa, mutta kun viimein oli aikaa käydä konttorilla niin pitihän sinne mennä.
Jarrujakin mittailtiin, en kyllä ymmärrä siitä jarruajopaperista juuri mitään, mutta kunnossa ne oli
Ja kun ei mitään huomautettavaa löytynyt, sain tiskiltä kilvet jotka ruuvasin paikoilleen.
Jarrujakin mittailtiin, en kyllä ymmärrä siitä jarruajopaperista juuri mitään, mutta kunnossa ne oli
Ja kun ei mitään huomautettavaa löytynyt, sain tiskiltä kilvet jotka ruuvasin paikoilleen.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
http://muotopeite.fi/yritysesittely.php
Vieläkun vaihdat noi kilvet ilman tota EU-osaa oleviin, ja ei maksa paljoo.
Vieläkun vaihdat noi kilvet ilman tota EU-osaa oleviin, ja ei maksa paljoo.