En tunne noita tarvike O-renkaita, mutta kai ne kestää sitten kaikki öljyä.
Alkuperäiset O-renkaat ovat ylhäältä alas lueteltuna, kaksi mustaa ja yksi vihreä. Vihreä on öljynkestävä, mustat ei. Siksi ne voidellaan mäntysuovalla.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
Nuo mainitsemasi 2 mustaa ja 1 vihreä moottorissa olikin.
Nyt siellä on 3 mustaa, ja olen käsittänyt että tuo viton eli fluorikumi kestää aika paljon kaikennäköisiä nesteitä.
Toki kaikkea voi sattua kun amatöörit tekee koneremonttia.
Pari tunnelmakuvaa pajalta:
Viimeisessä itse valmistettu työkalu jakopään kannen keskittämistä varten.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Moottori on osapuilleen nipussa ja tänään pääsi ulkohommiin.
Jakolaatikon kiinnikkeistä putsailin irtonaiset pois, tarkoitus on maalata osa mattamustaksi jollain ruosteenestopohjapintamaalilla.
Samaa maalia on tarkoitus käyttää auton runkoon.
Lavasta irrottelin sidontapisteet, jotka on hiukan ruosteessa.
Lahojen vanerien alta löytyi ihan siistikuntoinen runko.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Lava on kyllä mahtavassa kunnossa verrattuna esim. normaali Proton lavaan Protossa on tankkaus"pisteet" lavan molemmin puolin, mielenkiinnosta mistä Masi tankataan, perästä?
Tankkaus suoritetaan auton oikealta puolelta, lavan reunan alta.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Runkopalkkien sisäpuolella alkuperäinen maali oli lähes ehjä, joten en tehnyt muuta kuin puhdistin ja paikkamaalasin muutaman hieman hilseilleen kohdan.
Työkonemaalia kun sutii pensselillä niin pinta ei tokikaan ole mitenkään virheetön, mutta välttänee tuollaisessa maastokuorma-autossa.
Viimeksi muokannut Kaato, Ti Touko 08, 2018 3:27 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Irrotin autosta vielä jäähdyttäjänkin, tuleepahan nyt samalla maalattua kennon ympärillä oleva peltikotelo vähän siistimmäksi.
Tarkoitus on myös huuhtoa jäähdyttäjää vesiletkun kanssa, jos sisälle on vuosien saatossa kertynyt jotain töhnää.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Purin tänään kojetaulun osia maalattavaksi, niissä oli näkyvissä terveisiä menneiltä ajoilta.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Sisu ei ole hirveästi edistynyt, työt haittaa harrastuksia.
Lattia on nyt lähes ehjä, kuljettajan jalkatilasta löytyi klassinen "pellinpaloja ja tiivistemassaa" korjaus.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Peltihommat on tehty ja tänään nousi moottori takaisin paikoilleen.
Remontti on sujunut tähän asti liiankin hyvin, joten tänään se pakollinen takapakki sitten tuli.
Onnistuin rikkomaan kytkimen paineasetelman
Eli tämän:
Jos tämmöinen löytyy joutilaana niin...taisi jo löytyä.
Viimeksi muokannut Kaato, To Kesä 21, 2018 5:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Paineasetelmat saattavat olla nykyään aika kiven alla, asentaja kertoi, että omasta projektistani särkyi kauan sitten asetelmia todella useasti, hänen mukaansa autoon asennettiin viimeinen Suomessa oleva uusi paineasetelma, kytkinlevyjä saa tietysti, muttei koko asetelmaa. Toivottavasti asetelmia saisi vielä uutena Suomesta, hinta saattaa vain olla aika suolainen.
Sopiva asetelma taisi löytyä, ensi viikolla selvinnee tarkemmin.
Sitä odotellessa voi vaikka maalailla pakosarjaa.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Ohjaamon lattian maalasin peltitöiden jälkeen. Sitten äänieristeet ja päälle on tulossa uudet kumimatot.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä