Omassani näytti olevan 98cm puskurin alareunasta maahan ilman korotuksia.Kuva korotuksen jälkeen, mielestäni aika sopusuhtaisen näköinen. Yksi 70 mm hukkuu helposti muutenkin korkeaan autoon. Takapäälle en ole tehnyt mitään. Puskuria alareuna on metrin korkeudella.
A-45 ex SA-1337
Valvoja: sisua
Re: A-45 ex SA-1337
Re: A-45 ex SA-1337
Eli sulla on viisi senttiä paremmat etujouset. Mulla on aika "nöyrät".
Sähän käytit ne takomossa?
Sähän käytit ne takomossa?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: A-45 ex SA-1337
Mulla on ne "alkuperäiset" 15 lehtiset, niillä taotuilla ei olis tullut yhtään sen enempää korotusta lisää, kun ne on 13 lehtiset. (Ne on matkalla Oulun suuntaan..)
Oikea puoli oli 30mm alempana, joten purin pakan ja taoin lehdet yksi kerrallaan alasimen päällä. Nyt se puoli on 10mm korkeammalla, varmaan ajanmittaan tasoittuu.
Oikea puoli oli 30mm alempana, joten purin pakan ja taoin lehdet yksi kerrallaan alasimen päällä. Nyt se puoli on 10mm korkeammalla, varmaan ajanmittaan tasoittuu.
Re: A-45 ex SA-1337
Mulla on taas vasen puoli alempana.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: A-45 ex SA-1337
Hitsaus harjoituksia. Kiva on mikillä ja tikillä hitsata, mutta kyllä ne kunnon saumat vedetään tasasuuntaajalla, ja OK 46.00 puikolla. En ole mikään ammatti hitsari, mutta voin sanoa että kyllä pysyy.
Tästä tulee kuljetus/säilytys/koekäyttö teline uudelle moottorille. Moottori EI ole Leyland-merkkinen.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: A-45 ex SA-1337
Ahaa! Taidetaan pian saada enskäden kokemuksia pumppusuutintekniikasta?
Re: A-45 ex SA-1337
Mitenköhän poliitikot tähän vastaisivat?SA-1360 kirjoitti:Ahaa! Taidetaan pian saada enskäden kokemuksia pumppusuutintekniikasta?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: A-45 ex SA-1337
Ryntääkö naapurin miehet heti pihalle ihmettelemään, että onko se hulluin naapuri nyt dragsterin hommannut ja nyt sillä pellolla varveja vetelee?
Re: A-45 ex SA-1337
Kunhan kelit lämpiää keväämmällä, niin tarkoitus on laittaa uusi voimakone tulille. Ilman äänenvaimentimia, tietysti.planeettanapa kirjoitti:Ryntääkö naapurin miehet heti pihalle ihmettelemään, että onko se hulluin naapuri nyt dragsterin hommannut ja nyt sillä pellolla varveja vetelee?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
-
- Viestit: 131
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: A-45 ex SA-1337
uuden V12 moottorin kenttätestit ovat alkamassa..?
Re: A-45 ex SA-1337
Ei nyt ihan sentään.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: A-45 ex SA-1337
Onko Protoon tulossa Detroitin Dieseliä?
Re: A-45 ex SA-1337
Kyllä, se on Detroit Diesel 8V-71. Pannun perässä on 10 vaihteinen Spicerin loota. Huomaa vaihdekeppi vasemman venttiilikopan päällä.
Moottori on peräisin Bedford TM kuorma-autosta, vuosimalli noin 1981. Ne jotka eivät tälläistä peetua tunne, niin suurinpiirtein tälläinen:
http://ccmv.fotopic.net/p47606966.html
Moottorista tietoja:
http://www.powerlinecomponents.com/lite ... motive.pdf
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: A-45 ex SA-1337
Pakkanen lauhtui tänään alemmaksi kuin pitkään aikaan, hyvä ettei plussan puolelle mennyt. Voimapaketti pääsi valmetin kyydissä sisätiloihin.
Vähän sauman vetoa tällä kertaa migillä, ja siinä se nyt seisoo tukevasti omilla jaloillaan. Moottori on kiinni jalustassa kuudella M16 pultilla. Aikamoinen risukasa se on, kaikkineen johtoineen, putkineen ja letkuineen päivineen. Mutta kaikki ne tulevat tarpeeseen myöhemmin.
PS: Tietääkö kukaan mistä saisi lisää tietoa Bedford TM kuorma-autoista? Minulla kun ei ole ihan tarkkaa tietoa tämän pannun voimavaroista. Ja vaihdelaatikon välitykset eivät ole 100% tiedossa. Koneessa on heppoja ilmeisesti 318 tai 333. Täytyy katsoa venttiilikopan alta, mitkä pumppusuuttimet tässä koneessa on.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: A-45 ex SA-1337
Nyt on Hämeenmiehellä sellainen projekti että tätä tulee katsottua 5 min välein Ja vielä hieno Valmet-pillarikin käytössä (yllättävää että on juurikin ko. firman kone) - mietin juuri tuossa että seuraavaksi siitä otetaan varmaan renkaat ja akselit Protoon
Tuollainen 2-T jenkki-diesel pitää kyllä niin uniikin äänen että tulee jo melkein nyt kylmänväreet... Hepatkin varmasti mukavasti auttavat matkantekoa.
Tuollainen 2-T jenkki-diesel pitää kyllä niin uniikin äänen että tulee jo melkein nyt kylmänväreet... Hepatkin varmasti mukavasti auttavat matkantekoa.