A-45 ex SA-1337
Valvoja: sisua
A-45 ex SA-1337
Ei ajokunnossa. Kuvattu heinäkuussa 2003, noilta sijoilta se hinattiin mersulla kotiin.
Kesällä 2007.
Kaikki mitä on tapahtunut näiden kuvien välissä, ja mitä tulee tapahtumaan tulevaisuudessa, löytyy alla olevasta linkistä. Jos joku tuntee auton, niin saa kertoa!
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: A-45 ex SA-1337
Kokeilin tänään 15.00-21 Tatran Baarumia sisuun alle. Melkein sopii...
Kun kääntää pyörät "tappiin", niin ottaa hiukan kiinni jousiin ja ohjausvarteen. Mutta vasta ääriasennossa.
Jarrukellon teline ottaa renkaaseen kiinni juuri ja juuri. Pyörittelin rengasta, niin vähät hinkaa että jaksaa hyvin käsin pyöritellä. Rengas/vanne heittää 3-4 milliä, välillä jää väliin tilaakin.
Jos ei ole peukalo keskellä kämmentä, niin tuosta telineestä voisi viistää vähän pois. Kellon puolelle pystyy laittamaan lisävahvistusta. Kai se on laitonta, mutta homman pystyy tekemään niin ettei katsastusmies huomaa, eikä rakenteen lujuus heikkene.
Sama tilanne edestäpäin.
Tilapäinen paineilma viritys. Sinisestä osasta oikealle päin vielä yksi palanen on made in finland, siitä eteenpäin made in czechoslovakia.
Suomen toiseksi isopyöräisin sisu...? Olisi paremman näköinen jos kuvio olisi oikein päin.
Takana on enemmän tilaa, ei käy lähelläkään jarrukelloja. Kellon letkujen reittejä täytyy hiukan muuttaa, mutta sekin onnistuu. Kuka on niin hullu että ostaa kierroksen itselleen? Kuuleeko pohjoispohjanmaa...?
Kun kääntää pyörät "tappiin", niin ottaa hiukan kiinni jousiin ja ohjausvarteen. Mutta vasta ääriasennossa.
Jarrukellon teline ottaa renkaaseen kiinni juuri ja juuri. Pyörittelin rengasta, niin vähät hinkaa että jaksaa hyvin käsin pyöritellä. Rengas/vanne heittää 3-4 milliä, välillä jää väliin tilaakin.
Jos ei ole peukalo keskellä kämmentä, niin tuosta telineestä voisi viistää vähän pois. Kellon puolelle pystyy laittamaan lisävahvistusta. Kai se on laitonta, mutta homman pystyy tekemään niin ettei katsastusmies huomaa, eikä rakenteen lujuus heikkene.
Sama tilanne edestäpäin.
Tilapäinen paineilma viritys. Sinisestä osasta oikealle päin vielä yksi palanen on made in finland, siitä eteenpäin made in czechoslovakia.
Suomen toiseksi isopyöräisin sisu...? Olisi paremman näköinen jos kuvio olisi oikein päin.
Takana on enemmän tilaa, ei käy lähelläkään jarrukelloja. Kellon letkujen reittejä täytyy hiukan muuttaa, mutta sekin onnistuu. Kuka on niin hullu että ostaa kierroksen itselleen? Kuuleeko pohjoispohjanmaa...?
Viimeksi muokannut sisua45, Pe Kesä 27, 2008 7:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: A-45 ex SA-1337
Pohojospohojammaa kuittaa ja hakee ne tuossa arviolta heinä-elokuun aikana, jos vielä löytyy. Oisin hakenut ne pienemmät hyvät, mutta ei vain jouda. Juhannuksen jälkeen henk.koht. kiire on ohi. Mitäs nuille sitten olikaan hintaa??? Allisonia kesäprojektiin vaihdossa?
Re: A-45 ex SA-1337
Ei sille allisonille ole oikein käyttöä minulla. Tatralaisista on ollut pyynti 150e/kpl, mutta sisu miehet saavat alennusta siitä. Ja jos niin haluat, niin voin varata neljä sulle.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: A-45 ex SA-1337
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: A-45 ex SA-1337
Jaa oot hommannu tuollaisen kylpytynnyrin proton perään.
Re: A-45 ex SA-1337
Vai kylpytynnyri Eikun se on Oerlikon valmistama peräkärri, jossa on joskus ollut Porschen bokseri nelonen, ja generaattori perässä. Renkaat on 8.25-20, vääntösauva jousitus ja paineilma jarrut. "Lavan" mitat ovat (vain) 210cm x 125cm.
Ihan tarkkoja suunnitelmia ei vielä ole, mutta visioita löytyy. Onkohan tuollaisia vedetty protoilla?
Oerlikon on valmistanut muutakin, mm tälläistä ilmatorjunta kalustoa.
Ihan tarkkoja suunnitelmia ei vielä ole, mutta visioita löytyy. Onkohan tuollaisia vedetty protoilla?
Oerlikon on valmistanut muutakin, mm tälläistä ilmatorjunta kalustoa.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: A-45 ex SA-1337
On hieman hyvä kuva, ovat noutajat pysähtyneet katselemaan ulkoilmaopasteesta, miltä se Fuukanttiini näyttikään...
Onko tuollaistakin kalustoa hakusessa?? Tai tottttakai, jos hinnasta sovitaan?
Onko tuollaistakin kalustoa hakusessa?? Tai tottttakai, jos hinnasta sovitaan?
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: A-45 ex SA-1337
Kävisin muuten hakemassa samanlaisen, jos vain saisi jostain lisää aikaa harrastella. Ei taida Mouhijärveltä tulla tuollainen postiennakolla? Samassa kyytissä saisi tulla sellainen vedenkeitin... (B
Re: A-45 ex SA-1337
Tulet hakemaan Mouhijärveläiseltä kärrin, ja minulta se täyteen renkaita.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: A-45 ex SA-1337
Vesiliukoinen talvimaali pinnassa. Sulautuu noin paremmin ympäristöön.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: A-45 ex SA-1337
Tuommonen tuli verstaalle tunti sitten, riittääkö Leylandiin? Painaa noin 40 kg, ja on kokonaan alumiinia.
- Liitteet
-
- 23022009.jpg (91.91 KiB) Katsottu 18932 kertaa
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: A-45 ex SA-1337
Jaahas....
Onko suunnitelmissa ahtaa Leyland +300 hv sarjaan
Sopiiko tuo jäähdyttimen eteen vai aiotko jäähdyttää sähköflektillä?
Onko suunnitelmissa ahtaa Leyland +300 hv sarjaan
Sopiiko tuo jäähdyttimen eteen vai aiotko jäähdyttää sähköflektillä?
Re: A-45 ex SA-1337
Kuulerin mitat ovat 103 x 46 x 15 cm, en tiedä mihin sopii. Lähdöt 4 tuumaa.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218