Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on To Tammi 18, 2018 2:00 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: To Marras 01, 2007 11:25 pm 
Poissa

Liittynyt: To Loka 18, 2007 7:43 pm
Viestit: 392
Jäi armeijan aikana hyvät muistot protoista :D oli vaan niin ketterä verrattuna muihin maastokuorma autoihin.
Vaasassa kun sai kokeilla kaikkia eri laitteita mitä siellä oli vuonna 89, kieltämättä kraz oli ehdottomasti äijjämäisin laite mitä ikinä olen ajanut 14.7l v8 diesel kulki vaasan moottoritiellä 90km/h.
Siitä sellanen hauska muisto kun alokas aikana olitiin vartio vuorossa yöllä ja kaveri tietty halus mennä tutkimaan kraz hyttiä ja painelemaan kaikkia katkasijoita niin eikös se lähteny käymään 30 asteen pakkasessa kun palmun alta ja ei sammu millään oli siinä kaveri ihmeissään kun kokeili laittaa pykälää päälle ja kytkintä ylös niin eikös se aina vaan lähteny etteen päin ja aina vaan käy ja vahingossa löytyi se käsi kaasu kojetaulun alta no sen kun työnsi eteen ni johan sammusi, piti muuten kraz aika mekkalaa keskellä yötä kun muuten oli niin hiljaista eikä onneksi jääty kiinni moisesta kokeilusta.
Se moottori on joskus käyny mielessä että mitenköhän sopisi protoon tulisikohan hylkimis reaktio.. Eka oma proto tuli lundan nimisen kauppiaan kautta ja maksoiki 4000 oli kyllä hyväkuntoinen yksilö leyland moottorilla.
Siihen oli tehty jousi remonntti jarrukellot laitettu ja paljon muutakin hyvää ja kun sen sain katsasttettua niin eräs nimeltä mainitsematon puolustusvoimien työntekijä halusi sen ostaa ja eihän sille sitten mitään voinu kun omasta mielestäni sain hyvän hinnan niin se sit meni. On se peli edelleen liikenteessä ja vieläkin vähän kaduttaa kun tuli myytyä se :?
Sitten kaveri päätti myydä omansa niin ei tarvinu kyllä yhtään miettiä ja kaupat tuli hinta oli kohdallaan ja tulipa pasin renkaita 5kpl mukana, autoon oli jo tehty paljon remonttia (kaverille tullessaan ei ollut ajo kunnossa) noo kaipasi se silti kaikkea pikku säätöä ennen leimaa.. Ensin renkaat vaihtoon, meinasi kyllä hiki tulla kun tallissa purkuraudan ja rengas rautojen avulla ne kiinni ruostuneet vanhat kuivat kumit sai irti vanteista, onnistui kuitenkin.
Sitten normaalit valojen muutokset, ja rtv ltä. hain maalia siinä meni tietty muutama ilta kun ekaksi raaputteli irtonaiset irti ennen maalausta, myös hytin katosta sisäpuolelta maali hilseili tosi ikävästi jokapaikassa valkoista maali hilettä, saumojen tiivistys hytissä että ei vesi valu suoraan kojetaulun päälle ,mittareiden korjausta ym sähkö hommia.
No penkeistä näkyi vaahtomuovit jote pitihän niillekkin jotain tehdä eli uutta keinonahkaa päälle ja hyvä tuli, roiske läpät tuli laitettua katsastusmiehen iloksi niitähän ei oikeesti tarvitse mutta on se oikeesti aika hurjan näköistä ajella tuommoisen isoyöräisen auton perässä jos ei ole läppiä :shock: kuulemma.
Auto leimalle ja ei mitään vikaa mutta on se turhan kallista kun tulee se jarrupaine mittaus vm 73 eteen päin pelkkä jarru mittaus 160 e noo harrastukset maksaa.
Sitten turbotus alkoi kun ei tahdo proto jaksaa isoilla pyörillä muun liikenteen seassa, maastossa en ole lisä tehoa kaivannut mutta ei siitäkään varmaan haittaa ole turbotus projekti jatkuu edelleen ja kuvia galleriassa .


Viimeksi muokannut proto, Su Maalis 06, 2016 4:49 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 02, 2007 12:16 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
Sieltä sotavoimistahan se on alkanut. Oli se niin mukava laite, että aattelin semmosen joskus itelle hommata. Vuosikausia sitten olis saanut konerikkoisen yksilön 12000 markalla ja olisin ostanut sen jos olis silloin ollut sitä rahaa. Sitten kun seuraava tuli kohdalle, niin ei ollut paikkaa semmoselle autolle, kun asuin kaupungissa. Tuli selattua keltaista pörssiä kovasti, josko olisi protoja myynnissä. Lundaaniltakin tinkasin joskus, mutta ei päästy hinnoista yhteisymmärrykseen. Sitten koitti oikea aika, kun Tervolassa oli huutokauppa. Otin töistä vapaata ja houkuttelin yhden sinibaretin mukaan, joka on tuommoisella ajanut 50 000 silloin 70-luvulla siinailla. Niitä autoja myytiin siellä kerralla satakunta kappaletta ja me kierrettiin kaikki ja listaan merkattiin ne, joista kannattaa tarjota. Tämä oli toisena myynnissä ja minä huusin sen itselle. Eikä päivääkään ole kaduttanut.


Ylös
   
 Viestin otsikko: mistä se on alkanut
ViestiLähetetty: Su Marras 25, 2007 9:56 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 10, 2007 7:00 am
Viestit: 298
Paikkakunta: TYRVÄÄ
Sattumalta keväällä ajelin tommosen A45 peräsä emäntä oli mukana ja tokas että toihan olis mukava retkiauto kun on "teltta "valmiina mukana,ei sillon enempää siitä keskusteltu.Syksymmällä tuli tietoo että Tervolasa niitä on huutokaupasa ja sanoin että nyt lähren sitten ostaan semmosen ,näähän on viimesiä mitä myyrään.Eikun kaveri mukaan jos vaikka ajokuntosen sais ja 650 km kohti pohjosta ,tulehan siä usseempi kerta vuoresa muutenkin käytyä.Ajokuntosia ei ollu mutta muuten viksuja pelejä,ostin CI mallisen.Kuljetuskin järjesty (aikamoisen soittelukierroksen jälkeen).Vielä on aikalailla rojektia ennen kun retkelle lähretään muttta ajettu jo on ja käy ja kukkuu nätisti.Esimerkik se "teltta" sieltä lavalta puuttuu en oo raskinu uuta teetää, se hinta,mutta käytetyn ostasin jos joku raaskis luopua vaikka off roard tai muuhun parempaan kayttöön otetun sisunsa ressusta, kotjauskelponen kelpaa kyllä!!
Ps ei se emäntä oo kyllä sen sanomisen sa jälkeen rojektista oo innostunu , mutta sanottu ,mika sanottu !?


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Syys 12, 2008 9:15 am 
Poissa

Liittynyt: Su Elo 31, 2008 4:46 pm
Viestit: 19
Paikkakunta: Kemijärvi
Puolivuotta sitten keväällä tuli jostakin kauhea maasto-autokuume. Tuntui että joku neliveto kulkine on saatava, armeijakaverikin oli ostanut toyotan bj:n, jota laitteli kuntoon ja kannusti myös minua ostamaan jonkin nelivetohärvelin, että päästäisiin offroadia ajelemaan. No nettiautoa ja keltaistapörssiä sitä tuli tuskassa luettua ja mielessä oli chevy blazer tai vastaava esim. hiluxi...hintoja taivastelin, että 20v vanhoista toyota hilux:eista ja chevyistä tahdotaan 4-5 tuhatta euroa tai reilusti ylikin :shock: Naapurilla on tuommoinen blazer ja siitä hierottiin kauppaa, mutta ei naapuri suostunut myymään sitä kun aikoi joskus sen elvyttää kuntoon (auto seisoo kuusen alla ja kasvaa jo jäkälää ja sammalta :D ). No sitten hieroin chevy kauppaa yhden paikallisen puuautoilijan kanssa jolla on chevy fleetside "huoltoautona", kauhistuin kun omistaja sanoi autoon vasta tehdyn vaihteistoremontin ja sähköjen korjauksen maksaneen 5000e! :shock: Mietin että kallista kallista :evil: Sitten yksi päivä kävelin koulun pihalla ja yksi metsäpuolen opettaja kurvasi protolla koulun pihaan :o Sitä siinä ihmettelin ja mietin että mitähän se tuommoinen maksaisi ja mistä noita saisi.... Heti kun kotia pääsin niin netti auki ja huomasin että nuo sisuthan pyörii samoissa hinnoissa ja ovat peräti halvempia! :D Se metsäkonepuolen opettaja ei omaa protoansa myynyt ja oli täällä Kemijärvellä yksi toinenkin proto jonka omistaja oli valmis omansa myymään, mutta vaikka olin ensin häneltä protoa ostellut, möi hän sen proton kuitenkin jollekkin kaverillensa :( Harmin paikka koska proto olisi ollut kilvissä, mutta toisaalta se proto ei ollut yhtä hyvässä kunnossa kuin omani :D Keltaisestapörssistä oli yksi proto oulussa, jota kävin katsomassa. Mutta hintaa oli mielestäni liikaa kuntoon nähden :shock: Nettikoneesta löysin ostamani proton jota kävin myös katsomassa, proto oli hyvässä kunnossa ja sanoin omistajalle, että saatan sen ostaakkin. No rahaa ei ollut siihen hätään ja proton osto jäi sillä hetkellä toteuttamatta. Kävin myös tervolanhuutokaupassa kun sielä oli se yksi ainoa proto myytävänä, pari tonnia otin mukaan ja arvasin jo etukäteen, että proton hinta nousee varmaan yli 2 tuhannen ja niinhän siinä kävikin (joku huusi 4600e) :roll: Sitten huomasin kajaanin proton olevan näillä sivuilla vielä myynnissä, ilmoituksen oli un-proto laittanut. Soitin kajaaniin ja proto oli vielä kuulemma pihassa. Eihän siinä auttanut kuin lähteä sisu hakemaan, jotta autokuume laskisi :mrgreen:
Ps. armeijassa en ehtinyt protolla ajaa koska kaikki sodankylän protot oli juuri viety tervolan huutokauppaan...Piti ostaa oma jotta pääsi moisella ajelemaan :mrgreen:


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Syys 12, 2008 10:34 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Joulu 22, 2007 11:01 pm
Viestit: 193
Paikkakunta: Gammelby
Intistähän se kipinä sai alkunsa Elokuussa 2006 kun pääsi ensimäisen kerran Protolla ajelemaan autokoulun leirillä silloin ilo tosin loppui lyhyeen kun viimeinen proto lähti leirin jälkeen Kalkkuun. Muuten tuli kyllä kokeiltuu kaikenlaisia autoja niin maastossa kuin maantielläkin kuten Krazilla Kouvolasta Vekaralle eikä edes tullut edes montaa autoa ohi :D . Alunperin Proto piti hankkia jo 2007 keväällä Kalkusta kun olin vielä valtion palveluksessa mutta silloin jouduin lähtemään 10 päivän leirille Niinisaloon erään kuljettajan keploteltua itsensä pois kyseisestä ajotehtävästä :evil: . Sitten kuluikin aika tarkalleen vuosi ennen kuin ostin Proton Lundanilta toukokuussa 2008 ja tässä sitä nyt ollaan kaikki aika menee joko töissä olessa tai auton kimpussa :D .

_________________
Protonisti SA-1662
PeMaSi Offroad Club ry http://pemasi.webs.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Marras 29, 2009 6:44 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Touko 01, 2009 6:21 pm
Viestit: 83
Paikkakunta: Espoo
Tallinnan matkalla saunassa se alkoi. Intissä (II/98) ihastuin Uaziin (469/uudemmat), jollaista etsiskelin tuloksetta keväällä 2009. Sitten työporukan reissulla tuli puheeksi (aika monen oluen jälkeen), että voisi olla Proto kaupan läntisellä Uudellamaalla. Soitettiin sitten saman tien auton omistajalle ja idea alkoi itää Proton ostamisesta. Parin viikon päästä kävin katsomassa ja sitten kohta tehtiin jo kaupat :D Alkujaan oli vaan tarkoitus hankkia vähän tavallisempaa SA-autoa, mutta ruokahaluhan kasvaa tunnetusti syödessä :lol:

_________________
-Dieselissä savu on vain voiman merkki
-niin isoa Audia ja Mersua ei ole, ettei se anna Protolle latua
---
A-45 CI-4X4/3400, vm. -78, Cat3116-kone


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)