Karhu-Sisu
Valvoja: sisua
Re: Karhu-Sisu
Nyt ei ole oikein mitään kuvissa näkyvää muutosta nähtävissä, mutta sata muuta pienempää osaa ja kiinnikettä on laitettu paikoilleen. Samaten nyt on vain yhtä ohivuoto öljylinjan putkea vaille kaikki hydrauliikan putket valmiina. Noin puolet putkista tein uusiksi ruostuneisuuden tai vääntymisen yms. takia.
Eli tuo ohivuotoputki taitaakin olla viimeinen osa, että pääsee testaamaan vaihtolavalaitteen toimintaa.
Käsittämätön määrä työtä tässä vaihtolavalaitteessa, vaikka se olikin toimintakuntoinen irroitettaessa sitä auton päältä. Mutta nyt ei ole enään ratkeamia, väljyyksiä ja vapaaksi pääseviä vaijereita kelojen ympäriltä jne jne.
Kaveri tuossa heitti ilmoille hyvän "haasteen", että tämä auto pitäisi saada vappu ajoihin valmiiksi Ei teoriassa mikään mahdottomuus hiekkapuhalluksineen ja maalauksineen, mutta taitaa vaan pörssissä tehdä turhan tiukkaa...
Siinä viimeisin kuva tältä illalta 10.4-16 (ei tosiaan eroa paljoa päällepäin ylläolevan kuvan kanssa, mutta tuolla rungon välissä on paljon tapahtunut )
Eli tuo ohivuotoputki taitaakin olla viimeinen osa, että pääsee testaamaan vaihtolavalaitteen toimintaa.
Käsittämätön määrä työtä tässä vaihtolavalaitteessa, vaikka se olikin toimintakuntoinen irroitettaessa sitä auton päältä. Mutta nyt ei ole enään ratkeamia, väljyyksiä ja vapaaksi pääseviä vaijereita kelojen ympäriltä jne jne.
Kaveri tuossa heitti ilmoille hyvän "haasteen", että tämä auto pitäisi saada vappu ajoihin valmiiksi Ei teoriassa mikään mahdottomuus hiekkapuhalluksineen ja maalauksineen, mutta taitaa vaan pörssissä tehdä turhan tiukkaa...
Siinä viimeisin kuva tältä illalta 10.4-16 (ei tosiaan eroa paljoa päällepäin ylläolevan kuvan kanssa, mutta tuolla rungon välissä on paljon tapahtunut )
Re: Karhu-Sisu
Projektihan on entistä vahvemmin voiton puolella!
Re: Karhu-Sisu
Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa. Vastahan tämä on vuodesta 2008 ollut työnalla. Välillä enemmän ja eniten vähemmän aikaa
Re: Karhu-Sisu
Oli tarkoitus koeajaa tämä vaijerilaite ennen hiekkapuhallusta ja maalausta, mutta tein kuitenkin nyt viikolla uuden päätöksen että kiikutan tämän nyt kuitenkin maalaukseen ensiksi ja koeajetaan sitten. Korjataan vuodot jos niitä sitten esiintyy.
Ja kuvista poiketen, purin tuon vielä kahteen eri osakokonaisuuteen, eli kippisylinterit irti vaihtalavarungosta.
Eilen perjantaina vein sitten tuon laitteen hiekkapuhallukseen ja maalaukseen.
Ja kuvista poiketen, purin tuon vielä kahteen eri osakokonaisuuteen, eli kippisylinterit irti vaihtalavarungosta.
Eilen perjantaina vein sitten tuon laitteen hiekkapuhallukseen ja maalaukseen.
Re: Karhu-Sisu
Vaihtolavalaitteen sain perjantaina maalaamosta pois, joten nyt on sitten asennusta vaille vain tuo laite.
Re: Karhu-Sisu
Nyt on sitten VL-laitteet istutettu uudelleen auton päälle ja päästy ne testaamaankin tyhjiltään, ja hyvinhän nuo tuntui taas monen vuoden käyttämättömyyden jälkeen toimivan.
Karhu projekti alkaa uhkaavasti pääsemään loppusuoralle, nyt ei oikeastaan ole enään kuin muutamat kohdat pitää paikkamaalata ja sitten voisikin viedä tuon auton paikalliselle kuorma-autokorjaamolle tekemään jarrusovituspaperin ja siitä sitten leimalle.
Karhu projekti alkaa uhkaavasti pääsemään loppusuoralle, nyt ei oikeastaan ole enään kuin muutamat kohdat pitää paikkamaalata ja sitten voisikin viedä tuon auton paikalliselle kuorma-autokorjaamolle tekemään jarrusovituspaperin ja siitä sitten leimalle.
-
- Viestit: 360
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Karhu-Sisu
Komee on karhu,taitaa olla parempi kuin uutena
Re: Karhu-Sisu
Paljonkos korjaamo pyytää jarrupapareista? Vrt.katsastusaseman hinta.
Re: Karhu-Sisu
Näkyi olevan viimevuonna 75€ korjaamolla, ja muistaakseni täälläpäin oli katsastusasemalla toistasataa euroa vastaava toimenpide. (toki siellä ei sitten säädetä jarruja..)
Aikaisempina vuosina olen vienyt tuon suoraan konttorille ja saanut leiman, mutta nyt nuo jarrut ovat olleet levällään täysin akselin kunnostuksen yhteydessä, niin siksi teetän valmiin paperin tuolle autolle.
Aikaisempina vuosina olen vienyt tuon suoraan konttorille ja saanut leiman, mutta nyt nuo jarrut ovat olleet levällään täysin akselin kunnostuksen yhteydessä, niin siksi teetän valmiin paperin tuolle autolle.
Re: Karhu-Sisu
Tarkennusta edelliseen kirjoitukseen. Korjaamon jarrusovitus hinta oli veroton hinta.
Kävin viimeviikon perjantaina hakemassa tähän autoon puuhakilvet, ja siinä samalla sitten kysyin katsastuksen hintaa tälle autolle. Peruskatsastuksen hinta on täällä A-katsastuksella 125€, sitten jarrujen perustarkastus 145€... Ihanan halpaa
No nyt kuitenkin sain autoon jarrupaperit paikalliselta korjaamolta hintaan 90€ (verollinen hinta) eli säästi tuossa nyt vähän rahaa kun tuolla käytti autoa.
Itse en näistä paperin tiedoista oikein mitään ymmärrä, mutta kehuivat jarruja kuitenkin tehokkaiksi ja helpoiksi ajaa testerillä.
Kävin viimeviikon perjantaina hakemassa tähän autoon puuhakilvet, ja siinä samalla sitten kysyin katsastuksen hintaa tälle autolle. Peruskatsastuksen hinta on täällä A-katsastuksella 125€, sitten jarrujen perustarkastus 145€... Ihanan halpaa
No nyt kuitenkin sain autoon jarrupaperit paikalliselta korjaamolta hintaan 90€ (verollinen hinta) eli säästi tuossa nyt vähän rahaa kun tuolla käytti autoa.
Itse en näistä paperin tiedoista oikein mitään ymmärrä, mutta kehuivat jarruja kuitenkin tehokkaiksi ja helpoiksi ajaa testerillä.
Re: Karhu-Sisu
Nyt on vähän sellaiset ristiriitaiset tunnelmat päällä... Katsastus maksoi 125 €uroa ja itse katsastus oli ohitse alle viidessä minuutissa. Eli leima tuli paperiin leikiten (eniten aikaa meni katsastuksessa siihen, kun katsastaja koetti saada sisua käyntiin... (ei löytänyt päävirtakytkintä) ) Mutta tosiaan oli minun mielestäni todella suolainen hinta alle viiden minuutin hommasta.
Tuore leima, ei ole vielä mustekkaan kuivunut.
Tuore leima, ei ole vielä mustekkaan kuivunut.
Re: Karhu-Sisu
Onneksi olkoon!
Saas nähdä mikä on katsastuksen hinta kun joskus omaani vien näytille. Rekisteröinti+muutoskatsastus,jarrusovitus ja kilvet.
Saas nähdä mikä on katsastuksen hinta kun joskus omaani vien näytille. Rekisteröinti+muutoskatsastus,jarrusovitus ja kilvet.
Re: Karhu-Sisu
Onnittelut!
Nyt eiku seuraavaa projektia työn alle
Nyt eiku seuraavaa projektia työn alle
Re: Karhu-Sisu
Kiitoksia kiitoksia. Toki tämä projekti alkaa olemaan loppupuolella, mutta ei vielä täysin valmis. Se runkolukko pitää vielä tehdä tuohon vaihtolavalaitteen yhteyteen.
Seuraava projekti voisi olla sitten se ISOLOHKO Jyry vaihtolavalaitteilla, tai SK tai jokin vastaava
Huomenissa pitää vielä tuon lavan laidat maalata, niin saadaan nekin paremman näköisiksi. Laidat pitäisi olla ainakin kuivat, kun ne on olleet varaston kätköissä jo useamman vuoden.
Seuraava projekti voisi olla sitten se ISOLOHKO Jyry vaihtolavalaitteilla, tai SK tai jokin vastaava
Huomenissa pitää vielä tuon lavan laidat maalata, niin saadaan nekin paremman näköisiksi. Laidat pitäisi olla ainakin kuivat, kun ne on olleet varaston kätköissä jo useamman vuoden.