Karhu-Sisu
Valvoja: sisua
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Karhu-Sisu
Kyllä on nyt näyttävässä kunnossa Sisu, onnittelut
Re: Karhu-Sisu
Toksia, Toksia! kuitenkin nyt ollaan yli projektin puolivälin, vaikkakin ne vaijerilaitteet on vielä kunnostamatta, vetomoottoria lukuunottamatta.nelosnuhvi kirjoitti:Kyllä on nyt näyttävässä kunnossa Sisu, onnittelut
Re: Karhu-Sisu
Ei jää "epäselväksi" meidän Jyrykään varmaan perässä ajaville kenen auto ja mikä merkki
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Re: Karhu-Sisu
Karhut herää kevään tullen, on se vaan hieno!
Tuli tuosta merkin näkyvyydestä mieleen, Olin joku vuosi sitten erään ravintelin edessä lähtemäisilläni moottoripyörällä kotiin. Esiin marssii kaljanuuti sormi ojossa ja huutaa: "HEi! Ei se ole mikään harleydaavidsoni." Vastasin että ei kai sitten jos niin sanot, mutta mistä sen päättelit? "No kun ei siinä lue!" vastasi juomapataan pudonnut Tietäjä.
Tuli tuosta merkin näkyvyydestä mieleen, Olin joku vuosi sitten erään ravintelin edessä lähtemäisilläni moottoripyörällä kotiin. Esiin marssii kaljanuuti sormi ojossa ja huutaa: "HEi! Ei se ole mikään harleydaavidsoni." Vastasin että ei kai sitten jos niin sanot, mutta mistä sen päättelit? "No kun ei siinä lue!" vastasi juomapataan pudonnut Tietäjä.
Re: Karhu-Sisu
MORSKUlla oli tiedoston kommentti: Jyry takaapäin "otettuna"
Re: Karhu-Sisu
Palataankos vähän jousijarrukelloihin. Avasin prässissä tuon lukkorenkaan ja irrotin sylinterin kannen kuten sitä varaosakirjassa kutsutaan. Mutta mäntä ei vielä tulekkaan ulos, vaan liikkuu sen verran mitä jarrua painava akseli antaaa periksi. Eli se akseli pitäis irrottaa männästä.
-Yön yli nukuttuani tajusin siellä olevan kuusiokolokantaisen ruuvin.... Vaseliinia ja muuta sontaa oli kohtuudella kertyny sylinterin sisään, mutta eiköhän se siitä.
-Yön yli nukuttuani tajusin siellä olevan kuusiokolokantaisen ruuvin.... Vaseliinia ja muuta sontaa oli kohtuudella kertyny sylinterin sisään, mutta eiköhän se siitä.
Re: Karhu-Sisu
Tuo on totta. Siellä männänvarren päässä olevassa peltilätkän keskellä on kuusiokoloruuvi, joka on kierrelukitteella laitettu paikoilleen.jylhä kirjoitti:Palataankos vähän jousijarrukelloihin. Avasin prässissä tuon lukkorenkaan ja irrotin sylinterin kannen kuten sitä varaosakirjassa kutsutaan. Mutta mäntä ei vielä tulekkaan ulos, vaan liikkuu sen verran mitä jarrua painava akseli antaaa periksi. Eli se akseli pitäis irrottaa männästä.
-Yön yli nukuttuani tajusin siellä olevan kuusiokolokantaisen ruuvin.... Vaseliinia ja muuta sontaa oli kohtuudella kertyny sylinterin sisään, mutta eiköhän se siitä.
Oli vähän hankaluuksia saada männänvarsi pysymään paikoillaan, kun sitä ruuvia avasi. Mutta itse sain sen varren kiinni ruuvipenkkiin, jossa oli alumiinileuat suojana ja sitten pulttikoneella sain "ammuttua" auki sen ruuvin. Ja samoilla metodeilla takaisin kiinnikin.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Karhu-Sisu
Tässä on ollut kyllä tekemisen meininki! Mitäs tälle nyt kuuluu?
Re: Karhu-Sisu
Ei ole noiden kuvien ottojen jälkeen tapahtunut mitään muuta kuin auton pesu... Kymmenen muuta konetta kyllä on ehditty laittamaan kuntoon tällävälin. Tämä karhu on sellaisella tuumaustauolla taasen
Re: Karhu-Sisu
Mitä ainetta laitoit noiden jousen lehtien väliin. Mitenkä täällä on porukka kunnostanut jousipakkoja, henkselit kun on niiteillä kiinni lehdissä niin voikohan niitit korvata uppokantapulteilla??
Re: Karhu-Sisu
Grafiittipohjainen "tappivaseliini" tuota sipaisin lehtien väliin, näin antoivat neuvoksi jousipajalla. Jos purat pakat, niin kyllähän sinne samalla laittaa alkuperäiset niitit paikoilleen. Niitä saa kuitenkin jousipajoilta.mikkoli kirjoitti:Mitä ainetta laitoit noiden jousen lehtien väliin. Mitenkä täällä on porukka kunnostanut jousipakkoja, henkselit kun on niiteillä kiinni lehdissä niin voikohan niitit korvata uppokantapulteilla??
Re: Karhu-Sisu
Nyt on taas otettu ns. jalalle tämä(kin) auto, kun on viikko vapaata työnteosta.
Itsellä olisi vaikka minkälaista kalustoa, millä siirtelisi ja nostelisi näitä vaijerilaitteen osia, mutta ne koneet on aina väärässä paikassa väärään aikaan. Joten nyt on sitten vain pärjättävä moottorinostimella ja raakalla voimalla...
No mutta kuitenkin, tästä taas lähdetään liikkeelle. Olen aiemmin syksyllä jo tehnyt uuden kippilaakeri pukin, mutta nyt sitten vasta sovittelin sitä paikoilleen ja samaten nostin kippisylinterit paikoilleen, että niiden kiinnikkeet ja vahvikelatat pääsee suunnittelemaan oikein paikanpäällä.
Itsellä olisi vaikka minkälaista kalustoa, millä siirtelisi ja nostelisi näitä vaijerilaitteen osia, mutta ne koneet on aina väärässä paikassa väärään aikaan. Joten nyt on sitten vain pärjättävä moottorinostimella ja raakalla voimalla...
No mutta kuitenkin, tästä taas lähdetään liikkeelle. Olen aiemmin syksyllä jo tehnyt uuden kippilaakeri pukin, mutta nyt sitten vasta sovittelin sitä paikoilleen ja samaten nostin kippisylinterit paikoilleen, että niiden kiinnikkeet ja vahvikelatat pääsee suunnittelemaan oikein paikanpäällä.
Re: Karhu-Sisu
Nyt on hitsailtu kiinnikelevyjä ns. apurunkoon. Kippilaakerin luokse pitää porailla reikiä, sitten voisi nostaa varsinaisen lavarungon päälle ja ruveta sitä sovittelemaan paikoilleen.
Nyt on työnalla vetomoottorin lopullinen kasaaminen ja vaijerikelojen ulkopintaa vasten painaville kumirullille pitää tehdä kiinnikkeet, että vaijerit pysyy kireällä rullaa vasten, nythän siellä oli vain muoviputken pätkät jotka nojasi vaijeria vasten ja päästi melko monesti vaijerin sotkeentumaan.
Pitää vielä ainakin kertaalleen nostaa tuo varsinainen vaihtolavarunko irti, että saa sitten tuon vetomoottorin asennettua paikoilleen.
Nyt on työnalla vetomoottorin lopullinen kasaaminen ja vaijerikelojen ulkopintaa vasten painaville kumirullille pitää tehdä kiinnikkeet, että vaijerit pysyy kireällä rullaa vasten, nythän siellä oli vain muoviputken pätkät jotka nojasi vaijeria vasten ja päästi melko monesti vaijerin sotkeentumaan.
Pitää vielä ainakin kertaalleen nostaa tuo varsinainen vaihtolavarunko irti, että saa sitten tuon vetomoottorin asennettua paikoilleen.
Re: Karhu-Sisu
Nyt on vetomoottori kasattu ja painikerullat valmistettu ja laitettu paikoilleen. Nyt oikeastaan on vain hydrauliputkien asennus enään, niin pääsee testaamaan tuon vaihtolavalaitteen toimivuutta. Tai siis onhan tuo toiminut, mutta kun olen sen vetomoottorin purkanut ja kasannut, mutta en ole vielä kertaakaan sen jälkeen kokeillut, että pitääkö se öljyt sisällään...
Vielä sitten kun saa nosturilavan vedettyä päälle, pitää suunnitella ja tehdä se runkolukko (siitä runkolukosta on se ostoilmoitus tuolla alempana osto/myynti palstalla...)
Lopuksi sitten olisi hiekkapuhallus ja maalaus projekti.
Siinä ne rullat olisi valmiina paikoilleen laitettavaksi. Älytön määrä työtä, että vain nuo rullat saatiin kiinni. Kun piti sorvata ja jyrsiä kaikki kiinnikkeet.
Vetomoottori menossa paikoilleen.
Rungon siirtoa.
Ja siinä se taas istuu paikoillaan.
Vielä sitten kun saa nosturilavan vedettyä päälle, pitää suunnitella ja tehdä se runkolukko (siitä runkolukosta on se ostoilmoitus tuolla alempana osto/myynti palstalla...)
Lopuksi sitten olisi hiekkapuhallus ja maalaus projekti.
Siinä ne rullat olisi valmiina paikoilleen laitettavaksi. Älytön määrä työtä, että vain nuo rullat saatiin kiinni. Kun piti sorvata ja jyrsiä kaikki kiinnikkeet.
Vetomoottori menossa paikoilleen.
Rungon siirtoa.
Ja siinä se taas istuu paikoillaan.