Sisu A-45 SA-604 -72
Valvoja: sisua
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisu A-45 SA-604 -72
Joo uskoon oon tullu, uskon johonkin suurempaan! Pitäisi huomenna päästä Rovaniemelle käväiseen, kun olisi yksi kiinnostava 4veto tarjolla. Onko ketään sinneppäin matkalla?
Se torni siinä nokalla on ansa niille fasaaneille. Automaattigrilli, joka houkuttelee ja paistaa automaattisesti, kun tipu sinne tupsahtaa. Sämpylän väliin vain.
Se torni siinä nokalla on ansa niille fasaaneille. Automaattigrilli, joka houkuttelee ja paistaa automaattisesti, kun tipu sinne tupsahtaa. Sämpylän väliin vain.
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisu A-45 SA-604 -72
On se vaan niin hieno tämä intternetin nykyaika, kun siitä tulevasta etsin tietoa, niin törmäsin sivustolle, jossa kävi ilmi kaikkea siihen samaan liittyvää ja vielä samoilla valokuvilla, että ei paljon jätä arvailujakaan. No hinnasta sen verran, että kaikki, mitä ehkä joutuu laittaan maksaa sen, että laittaa heti hyvän. Oli vaan kiva sanoa että GOT U HA!!?..
Tänään laskeskelin paineita nuista kumeista hieman alemmas ja ajokin parani heti huomattavasti. Paljonkohan noilla rekkarenkailla kärsii olla painetta ja kuormaa, että kestävät? Nyt on 2,5 ja oli 8. Jos kävis nyt hakeen sen leiman huomenna. Pitää vielä tarkistaa ne vakiot, valot ja... ei sitten muuta.
Tänään laskeskelin paineita nuista kumeista hieman alemmas ja ajokin parani heti huomattavasti. Paljonkohan noilla rekkarenkailla kärsii olla painetta ja kuormaa, että kestävät? Nyt on 2,5 ja oli 8. Jos kävis nyt hakeen sen leiman huomenna. Pitää vielä tarkistaa ne vakiot, valot ja... ei sitten muuta.
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisu A-45 SA-604 -72
Tota meinasin ja vielä ei ole sopivaa tulokasta alle.planeettanapa kirjoitti:Joo uskoon oon tullu, uskon johonkin suurempaan! Pitäisi huomenna päästä Rovaniemelle käväiseen, kun olisi yksi kiinnostava 4veto tarjolla. Onko ketään sinneppäin matkalla?
Bogeereilla voi ajaa vaikka 0.2 bar paineilla. Maksimi mulla oli niille 1.6bar. En koskaa niitä paineita puottanut, ei ollut tarve, tosin kallioille ei kiivennyt isoilla paineilla, mutta joskus voi kiertää... Jos joku tahtoo verrata jotain, niin se voitas järjestää. Jossakin. Tarttetaan vain muutama samanlainen kulkine paikalle.
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisu A-45 SA-604 -72
Ja leima olisi taas uusittu vuodeksi. Mitään vikoja ja puutteita ei tietystikkään löytynyt.
Re: Sisu A-45 SA-604 -72
Onneksi olkoon! Paljonko tulee hintaa katsastukselle, jarrulaskelmineen kaikkineen?
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisu A-45 SA-604 -72
Senän oli 65€, kun ei tartte jarrumittauksia. Kyllähän ne aina tarkaan siinä syynätään ja ponnistetaan, mutta laskelmista ei tiedä mitään.
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisu A-45 SA-604 -72
Nykyään ne koskee samat rengassäännöt kuorma-autoja, kuin henkilöautojakin. Näin kertoi katsastaja tällä kertaa. Ennen oli jätetty pois siitä pykälästä, mutta oli sitten huomattu erhe ja se lisätty. Eli ei pitäisi onnistua, ellei käy tietämättömällä asemalla ja sellaisiahan löytyy.
Re: Sisu A-45 SA-604 -72
Niin, mikähän se on oikea rengaskoko? Jotkut proto-miehet väittää, että noita protoja on ollut isomillakin rengaskooilla alkuperäisinäkin, eli juurikin tuolla 14.00R20:llä? Mulla ei nyt ole tarjota omaan projektiini leiman ajaksi, kuin nuo isot pyörät, kun vanhat kumit on sibeliukset, saas nähdä, meneekö läpi! Mitä tulee tuohon katsastukseen, se on kyllä noussut koko ajan ja aina vaan nousee hinnat! Kuorma-autoissa sinällään kaikki käytävään ajot ja muut sovitukset ottaa aikas paljon enemmän aikaa, verrattuna vaikkapa pelkän puolikkaan pv:n katsastukseen, että kait se sitten maksaa.Sisu AH-45 kirjoitti:Onneksi olkoon, edulliseltahan tuo vaikuttaa nykyajan hinnoilla. Ainakin netistä olen lukenut että katsastuksien hinnat ovat nousseet koko ajan, vaikka kyllä ihmettelen että mikä siinäkin maksaa...
Protoissahan on hyvät jarrut aina olleet (jos ne avaa niin näkee kuinka ylimitoitetut ne ovat), jos vain on aiemmin hyvin säädetty tasapainoon niin kyllä ne läpi menee. Onkos se mikään ongelma katsastaa isommille 14x20 renkaille, vai pitääkö katsastuksessa käyttää alkuperäistä rengaskokoa? Eikös kuorma-autoissa ole vähän vapaammat pykälät kuin vaikkapa maastoautoissa?
SA-1340 -73
-
- Viestit: 119
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisu A-45 SA-604 -72
Kyllä se 14.00 täytyy kelvata, olen omin silmin nähnyt Sisun/Patrian antaman todistuksen että se on alkuperäiskoko, joku pieni sarja YK-autoja on Golanille tai johonkin lähtenyt semmoisilla. Tota paperia tarvittiin kun joskus 90-luvun lopulla ajettiin offissa Suomessakin pari kuorma-auto kisaa ja piti sääntöjen mukaan käyttää alkuperäistä kokoa. Ko. paperin nykyistä sijaintia en tiedä, mutta kai Sisulta uudenkin saa kun vaan löytää oikean miehen kirjoittamaan.
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisu A-45 SA-604 -72
Siirsin tänään taka-akselia 17mm takapäin ja kävin sitten hieman testailemassa. Ihan kivasti kulkee soramontulla ja metsätiellä, mutta ei hiekkakasoja enään niin noustakkaan. Lisäksi kun ajelin sinne suolle, mihin tämä on niin monesti upotettu, nii olipa kiva ylläri, ettei päässyt edes sinne suon alkuun. Sinne johtavalla tiellä on niin korkeaa kannokkoa, että ottaa akselit kiinni ja saa nitä pujotella, ettei osu murikan kohdalle. No osuipas sitten vaan ja liikut loppui siihen kerralla. Etupanssarin alla suoraan ja taka-akselilla hieman sivummassa kannot just yhtäaikaa. Olis ollut kamera, niin olisin kuvan ottanut. Oli niin koominen tilanne.
Laitoin sähkövinssin edessä olevaan kantoon ja se tuli nätisti ylös. Siispä seuraavaan ja sama yritys. Nyt vaan loppui vinssistä voima ja auto ei inahtanutkaan. Katsoin sitä kantoa etuakselin alla ja näytti siltä, että eteenpäin ei tullakkaan. Heitin sen etuvinssin akselin alta taka-akselin alla olevaan kantoon ja koitin uudestaan. Ei mihinkään. Oli pakko ottaa oma mekaaninen toimintaan ja vetää se muutaman kymmenen metrin päähän. Jopas irtosi.
Ei ehkä olisi tarvinut niin paljoa siirtää tuota akselia, kun samalla korotin 50mm lehtien etupäätä, niin se asettui taas oikealle kohdalleen. Se takakardaanin liuku oli siksi pohjassa, kun korotin vain jousia takaa ja se käänsi perän laippaa sopivan paljon eteenpäin.
Laitoin sähkövinssin edessä olevaan kantoon ja se tuli nätisti ylös. Siispä seuraavaan ja sama yritys. Nyt vaan loppui vinssistä voima ja auto ei inahtanutkaan. Katsoin sitä kantoa etuakselin alla ja näytti siltä, että eteenpäin ei tullakkaan. Heitin sen etuvinssin akselin alta taka-akselin alla olevaan kantoon ja koitin uudestaan. Ei mihinkään. Oli pakko ottaa oma mekaaninen toimintaan ja vetää se muutaman kymmenen metrin päähän. Jopas irtosi.
Ei ehkä olisi tarvinut niin paljoa siirtää tuota akselia, kun samalla korotin 50mm lehtien etupäätä, niin se asettui taas oikealle kohdalleen. Se takakardaanin liuku oli siksi pohjassa, kun korotin vain jousia takaa ja se käänsi perän laippaa sopivan paljon eteenpäin.
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisu A-45 SA-604 -72
Ettei Project KingKong pääse vaan valmistumaan ennen mun camperi projektia, niin laitoin ison remmin päälle.
Mitäs tässä tapahtuu?
Ja camper on valmis matkaan Kalkkuun.
Kokonaiskorkeus tuli 3,4m ja siitä saisi vielä 10 cm nipistettyä. Ja tuo konekoppa otti vastaan, ettei mennyt takalaita kiinni, mutta sen voi jättää kokonaan pois. Jos jättää konekopan kotiin, niin sitten tuo sopii kokonaan lavalle.
Että hyvillä varusteilla nämä camperit on kuorma-autoillessa vain plug and play tyyppiä. Silloin protoa kahtellessa olin varma, että sinne alkuperäisen kapellin alle tulee uretaanilevy vuoraus. Mitään muuta siellä ei lämmittimen, keittimen ja valon lisäksi olis tarvittukkaan. Tähän laitetaan vissiinkin kaikki mahdolliset nestekaasulaitteet. Sekään taas ei ole täysin 100 varma.
Mitäs tässä tapahtuu?
Ja camper on valmis matkaan Kalkkuun.
Kokonaiskorkeus tuli 3,4m ja siitä saisi vielä 10 cm nipistettyä. Ja tuo konekoppa otti vastaan, ettei mennyt takalaita kiinni, mutta sen voi jättää kokonaan pois. Jos jättää konekopan kotiin, niin sitten tuo sopii kokonaan lavalle.
Että hyvillä varusteilla nämä camperit on kuorma-autoillessa vain plug and play tyyppiä. Silloin protoa kahtellessa olin varma, että sinne alkuperäisen kapellin alle tulee uretaanilevy vuoraus. Mitään muuta siellä ei lämmittimen, keittimen ja valon lisäksi olis tarvittukkaan. Tähän laitetaan vissiinkin kaikki mahdolliset nestekaasulaitteet. Sekään taas ei ole täysin 100 varma.
Re: Sisu A-45 SA-604 -72
Suomalais-ruotsalainen maastomatkailuauto.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Sisu A-45 SA-604 -72
Muista sitoa koppi kiinni Protoon muutamalla remelillä, ettei virkavalta puutu ilonpitoonplaneettanapa kirjoitti:Ja camper on valmis matkaan Kalkkuun
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisu A-45 SA-604 -72
Puhumattakaan säästetyistä soittelukuluista, kun yrittää saada sitä hotellia.Sisu AH-45 kirjoitti:
...tuohan maksaa itsensä säästyneinä hotellimaksuina.
Onhan noissa ruåtsalaisissa aina mahdollisuus mennä takaakin sisään... Ei mitään onkelmaa.
Nuo harmittavat törrökkeet lähtee nyt kyllä kulkemaan. Minä laitan täyttöaukon kuskin kohdalle lavan etulaitaan. Saattaa siinä kyllä vähän lorahtaa lahkeille, kun rinnettä alas laskettelee...
-
- Viestit: 119
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisu A-45 SA-604 -72
Tossahan on sitten hyvin korkeudessa varaa vaikka ottaa kärry vielä katolle