Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ke Tammi 17, 2018 5:22 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: La Marras 10, 2007 8:34 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 7:49 am
Viestit: 649
Paikkakunta: Tuusula
Pidemmittä puheitta, siirry linkkiin:

http://www.alanmiehet.com/?id=56&PHPSES ... e3ba6f8171

Edit: Muutin auton nimen vastaamaan todellisuutta. :wink:


Viimeksi muokannut kivinen, La Joulu 29, 2012 10:13 pm. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 10, 2007 9:43 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2867
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Sitä jo ajattelin että hiluxin vapari diisseli tuskin tarvitsee sisun akseleita. :lol: Nyt loppuu sulta murroksien ja vetareitten vaihto...!?

Millainen auto tulee olemaan?

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 11, 2007 10:35 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 7:49 am
Viestit: 649
Paikkakunta: Tuusula
Hiluxilla tuli ajeltua tollanen kahdeksan vuotta. Jotenkin alko toi hitaasti ajelu tympimään, kun ei ollut muuta mahdollisuutta. Vaikka olisi millaiset välitykset, niin neljän pyörivän renkaan huippunopeus oli sen 25 km/h. Se ei riitä puhdistamaan kuviota tai liikuttamaan autoa liejussa.

Toivotaan, että tähän peliin tulee vähän enemmän nopeutta renkaille. Paino vaan tuntuu karkaavan käsistä ja se syö aina osansa kasvaneesta renkaan pyörintänopeudesta.

Toivotaan vetareiden kestävän jatkossa. Tarkoitus olisi ajaa aluksi 39,5" renkaalla. 38" tosin riittäisi samaan maavaraan Tojotan 9,5" akselin kanssa. Tavallinen trial rengas ja vanne ovat paljon kevyemmät kuin alkuperäiset, joten pyöriviä massojakin on vähemmän. Alkuperäiset jarrut vaihtuu johonkin muuhun, joten siinäkin säästetään.

Koria ei varmaan tule, joten kai siitä jonkinlainen matontamppausteline tulee.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 11, 2007 10:40 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2867
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Oletko punninnut sisun akselia? Bongo-rummut kun vaihtaa sopiviin laikkoihin, niin varmasti kevenee reilusti.

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 12, 2007 9:39 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 7:49 am
Viestit: 649
Paikkakunta: Tuusula
Ei ole ollut sopivaa vaakaa. Huhu kertoo uuden Pasin taka-akselin painavan 500 kg.

Sanoisin, että akselien painot on luokkaa: taka 500 kg, etu 650 kg. Jarrurumpu painaa noin 50 kg, jarrukengät ehkä 20 kg ja jarrukilpi jarrukellon kanssa 35 kg.

Nämä nyt on sellasia hihasta ravistettuja painoja.

Täytyy koittaa päästä vaa'alle kun tuo säksätin on valmis. Sieltä se totuus sitten tulee.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 12, 2007 6:30 pm 
Poissa
Site Admin
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 5:45 pm
Viestit: 1674
Paikkakunta: Turku ja E-Pohjanmaa
Ehkä off topic, mutta adminille suotakoon:

Joskus taannoin seikkailin Argentiinassa ja siellä on Bampaa lukemattomia (satoja) kilometrejä. Pohojjammaalla lakeus ajaa saman asian. Sattui olemaan sadeaika ja silloin ymmärsin, miksi suomalaiset eivät olleet menestuneet (siihen saakka) Argentiinan MM-ralleissa.

Tarvittaan riittävä kehänopeus, jotta renkaan ruusut putsaantuu liejusta. Eli metal-to-pedal periaatteella siellä parhaiten eteni akseleiden raapiessa maata. Turhaa siinä vaiheessa oli enää autoa hiljakseen nytkytellä savessa ees'taas Suomen talvioppien mukaisesti. Sillä menetelmällä omat kalossit kuraantui varmasti :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Maalis 09, 2008 1:53 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 7:49 am
Viestit: 649
Paikkakunta: Tuusula
Päivitystä tullut tähän projektiin. Akselien kuvia löytyy sivun alareunasta.

Tuossa lyhyempi linkki:

http://www.alanmiehet.com/?id=56


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Maalis 10, 2008 7:28 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 7:49 am
Viestit: 649
Paikkakunta: Tuusula
Noo, kaikki kiva maksaa ja siinä mielessä noiden aksiloiden pitäisi olla aika pirun kivat. :lol: :lol: :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Touko 22, 2008 8:22 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 7:49 am
Viestit: 649
Paikkakunta: Tuusula
Päivitystä tullut jonkun verran. Jarruja on mietitty ja sellasta. Vanhat linkit toimii.


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Touko 22, 2008 4:24 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2867
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Kuva

Tuli tuosta laikan sorvaus kuvasta sisu-verstaan sorvi mieleen. :wink: (kuva alla)

Mikä pulttijako napaan tuli, lähelle 300mm?


Liitteet:
30102006.jpg
30102006.jpg [ 119.67 KiB | Katsottu 5777 kertaa ]

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Ylös
   
ViestiLähetetty: To Touko 22, 2008 6:19 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 7:49 am
Viestit: 649
Paikkakunta: Tuusula
sisua45 kirjoitti:

Mikä pulttijako napaan tuli, lähelle 300mm?


Siellä huitteilla. Tuossa 15" vanteen ja levyjarrujen sovittelussa on niin vahva käsityön leima, että mitat menettää hiljalleen merkityksensä. Osien sopiminen toistensa kanssa on tässä tärkeintä.

Tuo sorvi on vuodelta -54, Max Muller -merkkinen. Siirrellessä kaveri lohkasi:" Oisit ny perkele ostanu mielummin Medium Mullerin, niin saatais tää liikkeelle. :lol: :lol: :lol:

Mutta aika saman oloinen on sisu sorvin kanssa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Kesä 12, 2008 11:06 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 7:59 pm
Viestit: 1311
Paikkakunta: pohojospohojammaa
Kuva

On muuten tosi hieno pylväsporakone sulla!
Ja työ sitten tosi hienoa. Ei mikään turha Kivinen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Kesä 12, 2008 4:12 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 7:49 am
Viestit: 649
Paikkakunta: Tuusula
Onhan mulla ihan "oikeakin" kiinanpylväskone. Mutta kun ei tullu nopeesti mieleen mitään muutakaan millä porata rei'ät samalle säteelle, niin piti virittää tollanen "säteisporakone". :roll: :roll: :roll:

Pulttiväli piti alunperin ottaa sorvin vaihteistosta rattaiden hammastuksen mukaan, mutta se ei osunut oikeen sopivasti tuohon napaan. Sitten tempasin rei'ät yhteen keskiölevyyn ja käytin sitä sapluunana muiden poraukseen. :shock: :lol: :lol:

Samalla idealla tein nuo beadlock levyt. Siinä sapluunana toimi yksi laserilla leikattu vanha levy. :lol: :lol: :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Heinä 16, 2008 9:59 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 7:49 am
Viestit: 649
Paikkakunta: Tuusula
Tässä on tapahtunut pientä edistystä.

Väsäsin uuden suoran raidetangon ja muutin sen paikan taakse ylös. Raidetangon päät on muuton 30x1,5 mm kierteellä. Toinen on vasen- ja toinen oikeakätinen. Vasenkätinen on sen säätöholkin sisällä.

Siinä tangossa, joka tulee simpukalta akselille on samalla kartiolla ja oikeakätisellä kierteellä olevat nivelet. Siispä tein kaverin idean perusteella kaksi tankoa, joissa toisessa on vasen- ja oikeakätinen kierre ja toisessa oikea-oikea. On sitten vaihtoehto jos vasuri -nivel menee väljäksi.

Tuon Hi-Steer muutoksen takia täytyy kääntövarsia hioa muutama milli, jotta varsi kääntyy koko käytettävissä olevan sektorin. Valutyö ei ole taas ollut turhan tarkkaa, sillä varsia piti hioa eri määrät. Tässä valossa jotkut varret voi toimia ilman hiontaakin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Heinä 16, 2008 10:35 am 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2867
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
Kuva

Toinen "sisu" joka on saanut super swamper renkaat alle. :wink:

Oletko muuten puntaroinut paljonko kavennettu levyjarrullinen akseli tuli painamaan?

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)