Rolls Royce Sisu projekti

Sisu-miesten projekteja museovehkeistä tuuninkiin / Projects by Sisu-doers starting from antique trucks to tuning

Valvoja: sisua

Avatar
sutii
Viestit: 439
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Rolls Royce Sisu projekti

Viesti Kirjoittaja sutii »

Etsin aikoinaan kiihkeästi kolmiakselista vaihtolava autoa kasvaneisiin kuljetustarpeisiini (Omat yksityiset). Kriteerit olivat +300hv iso moottori, museoikäinen, makuuohjaamo, ei sikaruosteessa, reilu lavapituus, vaihtolavalaitteet, alle 5000€. Oli vaikea yhtälö. Scaniaa katselin ja kumminkaan löytämättä. Sitten sain vihjeen loppukesästä 2005 Kalkkuun tulevasta niittikopista. Tämä vielä sattui sopivasti kun johtamani maanpuhdistustyömaa oli lähellä Mouhijärvellä. Pääsin Sisun katsomaan etukäteen ja huutopäivän tullessa olin jo tosissaan ostamassa mulle outoa Sisua tuttujen Scanioitten sijaan.
Sisuun olin kyllä silmäillen tutustunut ennakkoon ja tiedossani oli seuraavat jutut:
Akut sippi :(
Hinattu paikalle (puskuria ruhjottu hinauksessa) :evil:
Rollssin kone aivan outo :?:
Vaihtolavalaitteet todella vähän käytetyt :D
Moneen kertaan maalattu hytti. Josku ollut punavalkoinenkin??? :?
Moottorin ja voimansiirron kunto aivan arvoitus :?:
Ennakkotietoja ei herunut historiasta. :cry:
Tekniikka kuivanoloinen :roll:
Eli jonkinmoinen riski oli taustalla. :wink:
Vissiin moni kärrimies oli mukana vielä 3500€ ja sen jälkeen huutelin toisen kiinnostuneen kanssa Sisua kilvan. No hinta meni yli hintarajani mutta huusin sen sitten kumminkin itselleni vaikka Sisu oli lyhyempi kuin mitä olin etsinyt.
Sitten vain odotellen iltaa että pääsisi koittaa käyntiin :wink:
Lupauksista huolimatt avaimia ei löytynyt muuta kuin ajopiirturin. Toimiston väki ihmetteli että eikö se riitä. :?
Ja tarina jatkuu..... :arrow: :arrow: :arrow:

Kuvia Sisusta sivulla http://sutii.fi/gallery/main.php?g2_itemId=17786