Jyry-Sisu R-142BPT
Valvoja: sisua
Re: Jyry-Sisu R-142BPT
Onkohan iso projekti vaihtaa Leylandin jatkeeksi Fulleri, ZF:n tilalle? Nurkista löytyis SR 300:sen laatikko, -sopiiko Jyryyn vai onko siinä ihan oma loota?
Miten välitykset ylivaihteella, nykyään kone pyörii jotain 2000 r/min, auttaisko Fulleri myös siihen?
Miten välitykset ylivaihteella, nykyään kone pyörii jotain 2000 r/min, auttaisko Fulleri myös siihen?
Re: Jyry-Sisu R-142BPT
Kirjojen mukaan SR300:n vaihteisto olis CVF-13/RTO 14613 13+2 Nopea8 0,87 välitys ja R-142BPT vaihtoehtoisissa
BVF-13/RTO 9513 13+2 0,87 sekä maastolaatikkossa BVF-14/RTO 9508LLB 14+3 0,73...
BVF-13/RTO 9513 13+2 0,87 sekä maastolaatikkossa BVF-14/RTO 9508LLB 14+3 0,73...
Re: Jyry-Sisu R-142BPT
Ok, kiitos! Mikä mahtaa sit olla 6-v. Zetaäffän välitys kuutosella? Ei jaksais ruveta perää vaihtaa, kun muuten toimii... Mut oli se kiva jos sais noi kierrokset tiputettuu tuonne lähemmäs 1500 maantievauhdissa.....
Mikä kirja sulla on siinä?
Mikä kirja sulla on siinä?
-
- Viestit: 360
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Jyry-Sisu R-142BPT
mä katsoin jyryn ohjekirjasta että zf kuutos vaihde on 0.73..fullerin bvf.13 lootassa on isoin vaihde just sama...perä on helpompi vaihtaa mitä laatikko nokkamallin autoon...
Re: Jyry-Sisu R-142BPT
Totta, mut kun Sisussa pitää olla Fulleri!
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Jyry-Sisu R-142BPT
OikeinSR-300 kirjoitti:Totta, mut kun Sisussa pitää olla Fulleri!
Re: Jyry-Sisu R-142BPT
Autossasi on ilmeisesti 2 nopeuksinen BTR perä jos on varustettu ZF vaihteistolla toki BTR perä asennettiin myös Fuller vaihteistolla oleviin autoihin .Tuossa omassa Jyryssäni Fuller vaihteisto ja melko harva BTR perä mutta 2 nopeuksisena ei ole ongelmallinen hiljaisessa vauhdissakaan saati sitten kun pääsee sen kanssa pikatielle jossa täytyykin sitten mennä melkolailla liikenteen mukana .Tulee mieleeni eräs hauska tarina autosta silloin kun se toimi VPK:n vesiautona ja naapurikunnassa oli syttynyt melko mittava tulipalo jolloin myös VPK hälytettiin "ajoon".Hälytyksen saatuaan oli porukka tullut hallille ja kun oli toisena vesiautona ollut 113 Scania joka oli 22 vuotta uudempi Jyryä niin "säntillisempi" miehistö oli tietysti tuon Scanian napannut jolloin Jyryn miehistö oli sätkiään käärien ja mukavia rupatellen ruveneet Sisua käynisteleen ja paineita nostamaan ,Scanian päästyä moottoritielle n 10 km päähän oli Jyry puskenut ohitse ja kaverit sisun hytissä mukavia yhä edelleen rupatelleet ja sätkiään poltellen ,Scanian päästyä palo paikalle oli jäljellä enään höyryävä kivijalka sekä Jyryn miehistö vesiletkut suorana istuen kannon nokassa yhä sätkiään poltellen.Tuoessa ohitus tilanteessa oli Scanian mittari näyttänyt tasan 100km/h.
Re: Jyry-Sisu R-142BPT
Joo, täytyy ruveta metsästään toista perää -käy sääliksi tuota Leylandia kun käy noin korkeilla kieroksilla maantiellä Onko kellään tietoo mistä löytyis?
Re: Jyry-Sisu R-142BPT
Omassa R-141:ssä on n.1600rpm 80:n vauhdissa,zf+2-nopeuksinen perä,välitykset 5.90/8.83.Esitteen mukaan jos olisi BVF-13 vaihteisto niin välitykset olisi 4.72/7.06.Mistähän tuommoisen perän löytäisi,kulkua ainakin löytyisi.
-
- Viestit: 360
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Jyry-Sisu R-142BPT
maakunnissa on olis noita sisun periä vaikka millä mitoilla...traktoreiden peräkärreissä millaiset välitykset lie sk/sl sisujen taka akseleissa?
Re: Jyry-Sisu R-142BPT
Kauppilassa on noita perämurikoita iso "kasa". Välityksiä ei nole tullut kateltua, mutta luulis sieltä sopivankin löytyvän.
Re: Jyry-Sisu R-142BPT
Paljon paremmin ei voi sanoaSR-300 kirjoitti:Totta, mut kun Sisussa pitää olla Fulleri!