Made in China (Kiinan kuljetuskalustoa)
Valvoja: sisua
Made in China (Kiinan kuljetuskalustoa)
Työreissut ovat painottuneet Kiinaan ja tienpäällä näkee kuljetuskalustoa sarvitraktorista uusimpaan Volvoon. Mannejakin alettiin tehdä Kiinassa (aluksi) ainakin paikallisille markkinoille.
Viimeisen kymmenen vuoden aikana on tapahtunut merkittävä harppaus kalustossa; vielä 10 vuotta sitten työmaiden yleisin näky oli sarvitraktori "Hot-kot" (lempinimi tulee käyntiäänestä), joilla siirrettiin uskomattomia määriä maamassoja, tiiltä, betonia,... Sittemmin samaa tekniikkaa alettiin saattamaan 2-akselisen kuorma-auton näköiseksi; tähän "kyläsepän" luomukseen Proto on suorastaan uskomattoman kaunis
Luonnollisesti vajaita kuormia eikä pelkkiä terveisiä Kiinassa ajeta:
Sitten siniset F.A.W:n kuorma-autot valtasivat työmaat (toki läheinen yhteistyö USSR:n välillä näkyi raskaammassa kalustossa myös Kamaz-merkkisissä kuorma-autoissa).
Nykyisin kalusto on uudempaa ja raskaampaa, jossa esim. vaihdelaatikko on Fullerin Kiinassa tekemä, koneena voi olla Kiinassa tehty Cummins jne.
Yllä olevat mainoskuvat poikkeavat liikenteessä olevista autoista; yleensä raskas kalusto on erittäin huonokuntoisia, koska niitä ei huolleta. Korjaukset tehdään auton hajottua tien päällä (olen nähnyt, kun täydellinen koneremontti tehdään tien varressa ).
Rengasliikkeitäkin olen nähnyt, mutta yleensä rengaat ajetaan täysin loppuun ja sitten niitä vaihdetaan tien päällä. Seurauksena, että liikenne seisoo kuin kyrp# häissä.
Mutta raskaan kaluston kehitys kertonee, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Kiinalaiset haluavat viedä raskastakalustoa ulkomaille; esteenä ei ole tekniikka (laatu?), joka on länsimaista perua jo nyt.
Viimeisen kymmenen vuoden aikana on tapahtunut merkittävä harppaus kalustossa; vielä 10 vuotta sitten työmaiden yleisin näky oli sarvitraktori "Hot-kot" (lempinimi tulee käyntiäänestä), joilla siirrettiin uskomattomia määriä maamassoja, tiiltä, betonia,... Sittemmin samaa tekniikkaa alettiin saattamaan 2-akselisen kuorma-auton näköiseksi; tähän "kyläsepän" luomukseen Proto on suorastaan uskomattoman kaunis
Luonnollisesti vajaita kuormia eikä pelkkiä terveisiä Kiinassa ajeta:
Sitten siniset F.A.W:n kuorma-autot valtasivat työmaat (toki läheinen yhteistyö USSR:n välillä näkyi raskaammassa kalustossa myös Kamaz-merkkisissä kuorma-autoissa).
Nykyisin kalusto on uudempaa ja raskaampaa, jossa esim. vaihdelaatikko on Fullerin Kiinassa tekemä, koneena voi olla Kiinassa tehty Cummins jne.
Yllä olevat mainoskuvat poikkeavat liikenteessä olevista autoista; yleensä raskas kalusto on erittäin huonokuntoisia, koska niitä ei huolleta. Korjaukset tehdään auton hajottua tien päällä (olen nähnyt, kun täydellinen koneremontti tehdään tien varressa ).
Rengasliikkeitäkin olen nähnyt, mutta yleensä rengaat ajetaan täysin loppuun ja sitten niitä vaihdetaan tien päällä. Seurauksena, että liikenne seisoo kuin kyrp# häissä.
Mutta raskaan kaluston kehitys kertonee, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Kiinalaiset haluavat viedä raskastakalustoa ulkomaille; esteenä ei ole tekniikka (laatu?), joka on länsimaista perua jo nyt.
Re: Made in China (Kiinan kuljetuskalustoa)
Tässä hiilirahtarin arkea Kiinassa:
- Pikku_Timppa
- Viestit: 107
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Made in China (Kiinan kuljetuskalustoa)
Joo. Ei kyllä enempää kyydissä pysy.
Re: Made in China (Kiinan kuljetuskalustoa)
Ajatelkaa millaisia kuormia kiinan poika veisi jollain armeijan vanhalla 8x2 M-sisulla...
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
- Mallasviski
- Viestit: 32
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Made in China (Kiinan kuljetuskalustoa)
Työkaveri muisteli viime kiinan työreissua, jonka aikana oli katsellut teräsrullien lastausta. Siis niitä, mitä meillä laitetaan 2-3 korkeintaan yhdelle kuorma-auton lavalle/peräkärrylle. Kiinan sankarit oli tällänny niitä niin paljon mitä kyytiin mahtuu...
Käsitin että juuri nuo raskaan kaluston alustapuolen (renkaat/runko) vauriot ylikuormien takia ovat melko yleinen näky moottoriteidenkin varsilla.
Käsitin että juuri nuo raskaan kaluston alustapuolen (renkaat/runko) vauriot ylikuormien takia ovat melko yleinen näky moottoriteidenkin varsilla.
- planeettanapa
- Viestit: 1311
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Made in China (Kiinan kuljetuskalustoa)
Puhumattakaan niistä, jotka ovat uponneet tiehen päällystämättömillä osuuksilla.
Tuolla olisi kyllä saumaa kuljetus -konsultti -kouluttajille. Voi antaa referenssejä muille asiakkaille heti, kun vaan on tuloksia yhdestäkin kuljetuspuljusta, jossa on antanut käytännön koulutusta.
Kuka lähtee mukaan? Siinä olisi pisnestä vuosiksi. Kiitos taas hyvistä vinkeistä Sisua palstalle!
Tuolla olisi kyllä saumaa kuljetus -konsultti -kouluttajille. Voi antaa referenssejä muille asiakkaille heti, kun vaan on tuloksia yhdestäkin kuljetuspuljusta, jossa on antanut käytännön koulutusta.
Kuka lähtee mukaan? Siinä olisi pisnestä vuosiksi. Kiitos taas hyvistä vinkeistä Sisua palstalle!
Re: Made in China (Kiinan kuljetuskalustoa)
Huolto tuntuu olevan yleensäkin tuntematon sana Kiinassa. Korjataan kun hajoaa on päivän sana. Varmaan perua siitä kun värkit on valtion eikä omia, seisokit ei samalla tavalla iske kukkaroon. Jopa henkilöautoissa öljynvaihto on tuntematon käsite. Kiinalainen kolleega manasi autonsa laatua kun kone hajosi 200 000 km jälkeen vaikka aina oli öljyä lisätty kun ei tikku kastu. Kun kysyin oliko öljyjä vaihdettu ja oliko suodatinta vaihdettu niin kaveri ihmetteli että mikä se suodatin on... Kauppiaan mukaan ei kuulemma öljyjä nykymoottoreihin tarvitse vaihtaa, sen kun lisää jo merkkivalo syttyy.
Re: Made in China (Kiinan kuljetuskalustoa)
Sama homma Saksassa. Sukulaismies harmitteli, kun Audi 100:n kone hajosi jo 80tkm kohdalla. Oli tarkoituksella jättänyt huollot väliin ja oli jo autoa uudempaan vaihtamassa. Joskus ne laukeaa ennen kuin ne ehditään rahdata kolmansiin maihin tai Suomeen. :lol:Tästä tapauksesta on jo aikaa, mutta tuskin asiat kovin paljoa on ehtineet muuttua.
Re: Made in China (Kiinan kuljetuskalustoa)
Ohessa pari kuvaa, miten öljysorapäällyste syntyy Kiinassa.
Tienvarsivarikolla öljyproppu auki ja se on siinä
Tienvarsivarikolla öljyproppu auki ja se on siinä
- Liitteet
-
- 16112007(001).jpg (115.91 KiB) Katsottu 16999 kertaa
-
- 16112007.jpg (119.62 KiB) Katsottu 16998 kertaa
Re: Made in China (Kiinan kuljetuskalustoa)
Mää laakasen niin nopeasti
Re: Made in China (Kiinan kuljetuskalustoa)
Kun oli puhetta, että Kiinassa ei terveisiä ajeta, joskus kuormakoot saa hieromaan silmiä.
Tässä noin 35 tonnia tavaraa (ammattimiehet arvioikoon paremmaksi):
Tässä noin 35 tonnia tavaraa (ammattimiehet arvioikoon paremmaksi):
- Liitteet
-
- sorakuorma.jpg (32.07 KiB) Katsottu 16685 kertaa
Re: Made in China (Kiinan kuljetuskalustoa)
Ja urakat painaa päälle - kiire on - edes juna ei tasoristeyksissä hidasta matkaa
Tuosta oli muuten seurauksena sadan hengen leukatalkoot - täällä ei polliisia kunnioiteta Suomen malliin (ref. Reinikainen)
Tuosta oli muuten seurauksena sadan hengen leukatalkoot - täällä ei polliisia kunnioiteta Suomen malliin (ref. Reinikainen)
- Liitteet
-
- kiire.jpg (38.79 KiB) Katsottu 16680 kertaa
Re: Made in China (Kiinan kuljetuskalustoa)
Osuiko juna tuohon mersuun? Sekin on varmaan made in china, useammalla merkillä niitä tehdään siellä.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Made in China (Kiinan kuljetuskalustoa)
vastaus viipyi - sorry - ei osunut junaan, mutta puomiin kyllä
Muutama tuore kuva Kiinasta.
Rahtareilla ei ole helppoa Kiinassakaan - hinnat kilpaltu alas
Ylikuormaa on pakko ajaa, jotta jotenkin pysyy riisikupin syrjässä kiinni.
(kuorman sitominen on lähinnä kosmeettista, tarpeeton työvaihe kiinalaisten mielestä)
Seurasin sivusta, kun painavaa rekkaa pantiin parkkiin (kuormassa paperirullia ja painoa riittävästi).
Kärryn jouset paukku ja renkaat valitti, kun raskasta kärryä sompailtiin riviin
Muutama tuore kuva Kiinasta.
Rahtareilla ei ole helppoa Kiinassakaan - hinnat kilpaltu alas
Ylikuormaa on pakko ajaa, jotta jotenkin pysyy riisikupin syrjässä kiinni.
(kuorman sitominen on lähinnä kosmeettista, tarpeeton työvaihe kiinalaisten mielestä)
Seurasin sivusta, kun painavaa rekkaa pantiin parkkiin (kuormassa paperirullia ja painoa riittävästi).
Kärryn jouset paukku ja renkaat valitti, kun raskasta kärryä sompailtiin riviin