Sisu A2054 HMTV 4x4
Valvoja: sisua
Sisu A2054 HMTV 4x4
Vihdoinkin asiaa Iltalehdessä (7.8.2009)
Siinä oli esittelyssä otsikon mukainen Proton seuraaja.
MANnia 50% (runko, kone, voimansiirto akseleineen ja kojelauta) loput (?) "Sisua"
Tuliskohan tuo artikkeli myöhemmin myös Iltalehden nettiin?
Nyky-Jermuille sopiva kalu, lainaus artikkelista:
"Ilman kytkintä toimiva automatisoitu laatikko (ZF 12v. robotti) tasoittaa maastokäytössä kuljettajien osaamiseroja ja vähentää kalustovaurioita."
Tässä vielä linkki Autokannan artikkeliin kyseisestä Sisusta:
http://www.autokanta.com/koneporssi/yri ... 244=314092
Siinä oli esittelyssä otsikon mukainen Proton seuraaja.
MANnia 50% (runko, kone, voimansiirto akseleineen ja kojelauta) loput (?) "Sisua"
Tuliskohan tuo artikkeli myöhemmin myös Iltalehden nettiin?
Nyky-Jermuille sopiva kalu, lainaus artikkelista:
"Ilman kytkintä toimiva automatisoitu laatikko (ZF 12v. robotti) tasoittaa maastokäytössä kuljettajien osaamiseroja ja vähentää kalustovaurioita."
Tässä vielä linkki Autokannan artikkeliin kyseisestä Sisusta:
http://www.autokanta.com/koneporssi/yri ... 244=314092
Re: Sisu A2054 HMTV 4x4
No nyt on: http://www.iltalehti.fi/autot/200908079734785_au.shtmlsisua kirjoitti:Tuliskohan tuo artikkeli myöhemmin myös Iltalehden nettiin?
Tämän viestin otsikko puhuu Iltalehden tavoin mallista A2054, mutta ainakin silloin viime syksyn esittelyn yhteydessä (http://www.sisua.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=541) se oli loogisesti "2000-luvun A-45", eli A2045. Netistä löytyy aika paljon osumia kummallakin numerosarjalla, liekö sitten johonkin lehdistötiedotteeseen tullut näppihäiriö.
Re: Sisu A2054 HMTV 4x4
Sisun 2045 komentokeskus, jota ei voi verrata Proton viivoittimella piirrettyyn ohjaamoon:
Re: Sisu A2054 HMTV 4x4
JA vielä kasettipesällä Olisko ylijäämä kamaa -80 luvulta?
Re: Sisu A2054 HMTV 4x4
Ja varsinaisiin armeijalle toimitettaviin Sisuihin tulee tietysti iPod-yhteensopiva soitin, että alokkaat viihtyvät
- Pikku_Timppa
- Viestit: 107
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisu A2054 HMTV 4x4
Itse jouduin tekemään inttiaikoina siviiliammattini vuoksi remonttia myös vihreisiin vehkeisiin, ja yleisin narina E11T:n viosta oli että webasto tai radio ei toimi Radiot monista pimeni, koska antennijohtoa pitkin valui vettä koneistoon. Ikinä ei yhtään radiota korjattu/vaihdettu, vaan muuan kalustosta vastaava kapianen huusi kitarisat ulkona että sotilas ei radiota tarvitse!
Kauas on pitkä matka.
Re: Sisu A2054 HMTV 4x4
sitähän me Viestissäkin... puhelinkin on vähän turha.Pikku_Timppa kirjoitti:... sotilas ei radiota tarvitse!
.
Viimeksi muokannut at7, Ma Elo 24, 2009 4:17 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Sisu A2054 HMTV 4x4
Yksi juttu ihmetytti kun kyseessä on militaari kapine,virtalukon avain ja todennäköisesti rattilukkokin.
Avaimet yleensä häviää ,tai kuski avaimineen häviää jos huonosti käy tositilanteessa.Oven lukot nyt menettelee koska ikkunan saa rikottua edellämainitun sattuessa.
Avaimet yleensä häviää ,tai kuski avaimineen häviää jos huonosti käy tositilanteessa.Oven lukot nyt menettelee koska ikkunan saa rikottua edellämainitun sattuessa.
Re: Sisu A2054 HMTV 4x4
Virittelen omaan Protoon soitinta kattoon, ja siitä sitten konsoliin USB-liitin muistikkuja yms. härveleitä varten Musiikkia tuntikausiksi. Ei sillä, että kyllästyisi koskaan kuuntelemaan Cat 3116:n ääntä ja turbon vihellystä.sisua kirjoitti:Ja varsinaisiin armeijalle toimitettaviin Sisuihin tulee tietysti iPod-yhteensopiva soitin, että alokkaat viihtyvät
-Dieselissä savu on vain voiman merkki
-niin isoa Audia ja Mersua ei ole, ettei se anna Protolle latua
---
A-45 CI-4X4/3400, vm. -78, Cat3116-kone
-niin isoa Audia ja Mersua ei ole, ettei se anna Protolle latua
---
A-45 CI-4X4/3400, vm. -78, Cat3116-kone
Re: Sisu A2054 HMTV 4x4
Tää on vanha keskustelu, mutta huomasin errään seikan.
Millai sotilas kuuntelee ilmavalvontaselostetta, jollei ole ULA-radiota !?
Vielä ainakin vuosi sitten sotaharjoituksissa lähetettiin valvontaseloste ULA-taajuudella. Tuo tietysti edellytää sijainnin laittamista kartalle.
Terkuin viestimies.
PS. Miksiköhän protosta ei modattu viestiasemaa. Varmaan Gazit ja Uazit oli joutilaampia seisomaan.
.
. Ikinä ei yhtään radiota korjattu/vaihdettu, vaan muuan kalustosta vastaava kapianen huusi kitarisat ulkona että sotilas ei radiota tarvitse![/quote]
Millai sotilas kuuntelee ilmavalvontaselostetta, jollei ole ULA-radiota !?
Vielä ainakin vuosi sitten sotaharjoituksissa lähetettiin valvontaseloste ULA-taajuudella. Tuo tietysti edellytää sijainnin laittamista kartalle.
Terkuin viestimies.
PS. Miksiköhän protosta ei modattu viestiasemaa. Varmaan Gazit ja Uazit oli joutilaampia seisomaan.
.
. Ikinä ei yhtään radiota korjattu/vaihdettu, vaan muuan kalustosta vastaava kapianen huusi kitarisat ulkona että sotilas ei radiota tarvitse![/quote]
- Pikku_Timppa
- Viestit: 107
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisu A2054 HMTV 4x4
arskah kirjoitti:Tää on vanha keskustelu, mutta huomasin errään seikan.
Millai sotilas kuuntelee ilmavalvontaselostetta, jollei ole ULA-radiota !?
Vielä ainakin vuosi sitten sotaharjoituksissa lähetettiin valvontaseloste ULA-taajuudella. Tuo tietysti edellytää sijainnin laittamista kartalle.
Terkuin viestimies.
PS. Miksiköhän protosta ei modattu viestiasemaa. Varmaan Gazit ja Uazit oli joutilaampia seisomaan.
.
. Ikinä ei yhtään radiota korjattu/vaihdettu, vaan muuan kalustosta vastaava kapianen huusi kitarisat ulkona että sotilas ei radiota tarvitse!
Niinisalossa on viestiasemina Maseja ja Ategoja nykyjään.
Autopuolen kapiaisilla oli outo suhtautuminen ns autoradioihin.. Heidän mielestään ilmeisen tarpeeton kapine. Edes "pikkuvikoja" ei annettu korjata (antenni poikki, sulake pimeä jne) vaan ne piti nyppiä "salaa". Ihme touhua siellä..
- Liitteet
-
- DSC02123.jpg (134.84 KiB) Katsottu 18895 kertaa
Kauas on pitkä matka.
Re: Sisu A2054 HMTV 4x4
Duunista tuttu (MAN TGL 8.150) kabiini, niin hyvässä kuin pahassa Että mä rakastan sitä hetkeä, kun päivän päätteeksi astuu Protoon, käynnistää Cat 3116:n ja antaa syöttöä! TGL8.150:n turbo ulvoo, eikä mitään tapahdu, vaikka auto olisi melkein tyhjä. Etenemiskyky on olematon talvella. Hiekkasäkki ja magnesium-suola on MAN-kuskin paras ystävä Ja se tonnin lisäpaino lavalla! Ensi talvena lienee 2t
Proto on tosimiehen ajopeli, mutta ehkä tämä Sisu-MAN on tavallaan välttämätön kompromissi. Tiedämme kaikki, mitä kunnon MKA maksaa. Ostamalla akselit ja koneet+kabiini MAN:lta, auto lienee 20kE ... 50kE halvempi/kpl? Silti, kuten eräässä sketsissä todettiin, "naudasta et saa suklaata, vaikka sille syöttäisit kaakaota" (mies syötti vetyperoksidiblondi-povipommille kaakaojauhetta lusikalla)
Edit: Tonnin lisäpaino on asiaa!
Proto on tosimiehen ajopeli, mutta ehkä tämä Sisu-MAN on tavallaan välttämätön kompromissi. Tiedämme kaikki, mitä kunnon MKA maksaa. Ostamalla akselit ja koneet+kabiini MAN:lta, auto lienee 20kE ... 50kE halvempi/kpl? Silti, kuten eräässä sketsissä todettiin, "naudasta et saa suklaata, vaikka sille syöttäisit kaakaota" (mies syötti vetyperoksidiblondi-povipommille kaakaojauhetta lusikalla)
Edit: Tonnin lisäpaino on asiaa!
-Dieselissä savu on vain voiman merkki
-niin isoa Audia ja Mersua ei ole, ettei se anna Protolle latua
---
A-45 CI-4X4/3400, vm. -78, Cat3116-kone
-niin isoa Audia ja Mersua ei ole, ettei se anna Protolle latua
---
A-45 CI-4X4/3400, vm. -78, Cat3116-kone
Re: Sisu A2054 HMTV 4x4
Onko näissä muuten pakokaasujarru? MAN:n pienissäkin malleissa on (vakiona? Tai ainakin Stadilla olevissa kasitonnareissa). Eipä sillä, että sille oikeasti olisi akuutti tarve. E11T (ei ammus-versio) pelaa hienosti vuoristossa, kun sitä oikein käyttää, eikä siinä ole pakokaasujarrua.
-Dieselissä savu on vain voiman merkki
-niin isoa Audia ja Mersua ei ole, ettei se anna Protolle latua
---
A-45 CI-4X4/3400, vm. -78, Cat3116-kone
-niin isoa Audia ja Mersua ei ole, ettei se anna Protolle latua
---
A-45 CI-4X4/3400, vm. -78, Cat3116-kone