MAZ-537G -77

Muut kuorma-autot, other trucks

Valvoja: sisua

Lajari
Viestit: 60
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: MAZ-537G -77

Viesti Kirjoittaja Lajari »

http://www.youtube.com/watch?v=8p5yb0XH ... re=related
Kyllä on Mazilla vetelän näköistä menoa montulla, ja vielä tyhjänä. Kymppipyörä Kontiokin kulkee rivakammin vaikka olisi selässä kymmenen kuution santakuorma.
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: MAZ-537G -77

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Diesel jeans kirjoitti:Videota lavetin lastausongelmasta:

http://video.google.com/videosearch?q=t ... 1378587755
Loistavaa sähläystä, terveisiä vaan kaupungin puisto-osastolle. Tais vähän istutukset kärsiä. :mrgreen:
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Lajari
Viestit: 60
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: MAZ-537G -77

Viesti Kirjoittaja Lajari »

Butec kirjoitti:
sisua45 kirjoitti:Kuva

Американский 15-тонный тягач XM194E3 (1953-54 гг.) Eli amerikkalainen 15-tonninen vetoauto.

Tuota ne Mazin suunnittelijat ovat katselleet sillä silmällä. Ihme vehje tuo XM194E3, google ei anna siitä oikein mitään?
Tuo taitaa olla Pacific (?) nimisen firman tekele,näiden kantaisä oli 1943 vuoden M26 Pacific . Bensa konekkin on..

http://www.youtube.com/watch?v=9ksa7HNkWpk
Ettei vaan sittenkin olisi Kenworth?
http://www.onlinetruckers.org/vascoingl ... 94-8x8.jpg
Butec
Viestit: 187
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: MAZ-537G -77

Viesti Kirjoittaja Butec »

Lajari kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=8p5yb0XH ... re=related
Kyllä on Mazilla vetelän näköistä menoa montulla, ja vielä tyhjänä. Kymppipyörä Kontiokin kulkee rivakammin vaikka olisi selässä kymmenen kuution santakuorma.
Kuuntelin ja katselin tuota videota,ukoilla tais olla ongelmia joko laatikon tai kytkimen kanssa,laatikon 1:s vaihteen jarrupanta luistaa? Vetelästä menosta tuon päätelmän vetäisin.. :shock:
exSA-738
Viestit: 276
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: MAZ-537G -77

Viesti Kirjoittaja exSA-738 »

Kyllä se vetelyys taitaa johtua siitä että voimansiirto on kolmenopeuksinen ja turbiini vie osan sähäkkyydestä. Tää Koskenkylän Prikaatin MAZ vaikutti lyhyellä koeajolla kovinkin tehokkaalta mut johtuu varmaan siitä että 600 heppaa karjuu puoli metriä takaraivon takana. Terävästi nappasi vaihteet kumpaankin suuntaan.
kivinen
Viestit: 753
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: MAZ-537G -77

Viesti Kirjoittaja kivinen »

ZAU
Viestit: 682
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: MAZ-537G -77

Viesti Kirjoittaja ZAU »

Minä luulin että Kraz on järjetön laite mutta kyllä tää pesee sen mennen tullen :lol: .Hieno värkkihän tuo on mutta aika karmeet kustannukset on valtiollakin ollut näiden ylläpitämisessä.Hieman ihmetyttää muutenkin että voiko tämä laite olla kätevä siihen mihkä se on alunperin tehty.
Sisu sk181 4x4 mil
JeeP wrangler
Avatar
Komissarov
Viestit: 171
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: MAZ-537G -77

Viesti Kirjoittaja Komissarov »

Toisesta ketjusta:
korpraali kirjoitti:Muistuipa mieleeni nyt kun olin varusmiehenä Parolassa vuonna-71. Silloin sinne saapuivat kaksi kappaletta sen aikasen neuvostoliittolaisten valmistamia MAZ-lavettiautoja. Ne olivat sitten erikoisia ja todella tehokkaita niihin panssarivaunujen kuljetukseen jotka olivat tuolloin myös neuvostoliittolaisia T-55:a. Aikaisemmin niitä panssarivaunuja oli kuljettettu parolassa Vanaja-merkkisellä lavettiautolla. Kun nuo Matzit tulivat niin kaikki kapiaiset, kuin myös varusmiehetkin, sanoivat että nyt tuo Vanaja joutaa tuonne lentokentän reunaan maalitauluksi, kun se on ihan mopo näihin Mazeihin verrattuna :)
Butec
Viestit: 187
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: MAZ-537G -77

Viesti Kirjoittaja Butec »

exSA-738 kirjoitti:Kyllä se vetelyys taitaa johtua siitä että voimansiirto on kolmenopeuksinen ja turbiini vie osan sähäkkyydestä. Tää Koskenkylän Prikaatin MAZ vaikutti lyhyellä koeajolla kovinkin tehokkaalta mut johtuu varmaan siitä että 600 heppaa karjuu puoli metriä takaraivon takana. Terävästi nappasi vaihteet kumpaankin suuntaan.
Sähäkkä se voi olla mutta jos laatikko luistaa se ei pääse edes kanttikiven yli (puhun siitä YouTuben MAZ'ista)

Nämä esivalinta loodat tuli tutuksi Sisun alustoissa olleiden Wilson esivalintalodjujen muodossa.
Yleensä 2.vaihteen jarrupanta kului eniten,olihan se liikkeellelähtö vaihde vaikka salvan takanaoleva olis isolla kuormalla ollut se oikea ja ylämäkiin lähdettäessä myös.
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: MAZ-537G -77

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

http://www.russianmilitarytrucks.com/downloads.htm

Tuolla on MAZiin jotain kirjoja, mielestäni ei ole ennen ollut kun olen siellä käynyt.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Avatar
Komissarov
Viestit: 171
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: MAZ-537G -77

Viesti Kirjoittaja Komissarov »

Vielä yksi hauska kuva MAZ-537:n sovelluksesta. Tällä kertaa mannertenvälisen R-36M-2 "Voevoda" -ohjuksen kuljetus- ja laukaisujärjestelmän vetoautona. Kahdella tuollaisella ohjuksella voi kuulemma pyyhkäistä Britannian ja Ranskan Euroopan kartalta. Jostain syystä Nato on antanut tuolle ohjukselle nimen SS-18 "Satan"...

Kuva
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: MAZ-537G -77

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

On Mazissa siinä peräkärryä kerrassaan. Väri on vaan vähän epä-sotilaallinen. :wink:

Kuva

Tälläinen MZKT-73136 kuva tuli vastaan joskus. Jotenkin noin pieni kasa puita näyttää kyytissä epäilyttävältä. Mitähän ohjuksia niiden alla on piilossa. :mrgreen:
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Avatar
sisua
Site Admin
Viestit: 1814
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: MAZ-537G -77

Viesti Kirjoittaja sisua »

Sanoisin, että tuossa puu-urakassa on syntynyt jättimäinen hiilijalanjälki :mrgreen:
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: MAZ-537G -77

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Juu ei nuo pöllit ihan pelkällä polttoaineen hajulla liiku. :wink:

Kuva

Tälläinen söpö sora-rekkakin löytyy. Valmistajan sivut ---> http://www.mzkt.by/eng/index.php?module=main" onclick="window.open(this.href);return false;
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Avatar
Komissarov
Viestit: 171
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: MAZ-537G -77

Viesti Kirjoittaja Komissarov »

sisua45 kirjoitti:Kuva
:lol: Ihan kuin olisi tuo ohjaamo vedetty rälläkällä poikki tämän ohjaamosta:

Kuva

Tämän voisi periaatteessa kuvitella alkuperäisen aiheen - MAZ-537G:n - perilliseksi suoraan alenevassa polvessa..:

Kuva

Hytti näyttää olevan sama, kuin tuossa nokallisessa...
Vastaa Viestiin