Moottorin vaihto vanhempaan?
Valvoja: sisua
Moottorin vaihto vanhempaan?
Osaakos joku sanoa miten onnistuu moottorin vaihto vanhempaan päästöjen osalta? Pyörittelen ajatusta korvata -96:n Celect-versio mekaanisella ruiskutuksella varustetulla Cumminsilla vai torppaako tämä heti kättelyssä päästömääräyksiin?
Re: Moottorin vaihto vanhempaan?
Alusta numeron perusteella autosi vuosi malli määritellään ja mikä se laki sitten on ollut vuoden 96 tai sen jälkeen rekisteröityihin autoihin tuon päästönormien suhteen .Eli jos oikein tulkitsen tuota pykälää niin vaikka siellä olisi 0.680 Leyland niin päästöt ei saa ylittää päästömääräyksiä mitkä on asetettu voimaan 1996 tai sen jälkeen rekisteröityihin autoihin . Alusta numeroahan ne katsastuksessa syynää ei moottorin numeroa.Mutta toivotaan että vanhemmassa mallissa on olleet samat päästönormit kuin siinä celect mallissa ja se että ne täyttyvät vielä siinä vanhemmassa moottorissa. Eli tänä päivänä jos omistaa vanhan Sisun rungon ,missä on selkeästi runkonumero näkyvissä on n,s raha mies .Itellä vanha (vm 1975 )täydellinen Jyry-Sisun runko papereineen johon löytyy kyllä maakunnasta sen aikaista tekniikkaa mm (kokonainen etupää 3500€) (koko auto oli huutokaupassa 2500 €.).Tuon etu pään kun rakentelis tuohon runkoon niin vois tuon 3500€ ehkä pyytääkkin siittä jos se etu pää olis edes hieman halvempi kun oli kokonainen auto syksyllä eräässä huutokaupassa.Tiivistettynä .Älkää katkaisko niitä kuorma-auton runkoja ,sillä se runkonumero on arvokkaampi kuin se itse runko jos ei ole vero velkainen sellainen. Runko numerolla ei ole enään merkitystä jos se on katkaistu ,ja yleensä hytin takaa josta sitä on Suomen lain säädännösten mukaan melkoinen mahdottomuus enään lähteä liittämään siten että täyttää lain kriteerit ja saisi uudelleen rekisteriin .
Viimeksi muokannut Jasa, To Joulu 24, 2009 12:07 am. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Moottorin vaihto vanhempaan?
...just tästä syystä nuo vanhemmat (katkaisemattomat ) Sisun rungot ovatkin arvossa arvaamattomassa
- Komissarov
- Viestit: 171
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Moottorin vaihto vanhempaan?
Euro-2 tuli voimaan 1.1.1996. Ei taida mekaanisella ruiskulla oleva Cummelo täyttää sitä...juho kirjoitti:Osaakos joku sanoa miten onnistuu moottorin vaihto vanhempaan päästöjen osalta? Pyörittelen ajatusta korvata -96:n Celect-versio mekaanisella ruiskutuksella varustetulla Cumminsilla vai torppaako tämä heti kättelyssä päästömääräyksiin?