Kontion Kontio LV-132- 70

Sisu-miesten projekteja museovehkeistä tuuninkiin / Projects by Sisu-doers starting from antique trucks to tuning

Valvoja: sisua

Avatar
Kontio
Viestit: 674
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Kontion Kontio LV-132- 70

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Tässäpä meikäläisen projekti auto jota laittelen aina välillä.
Liitteet
Telikontio.jpg
Telikontio.jpg (30.68 KiB) Katsottu 18019 kertaa
Avatar
Kontio
Viestit: 674
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Kontion Kontio LV-132- 70

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Niin ja pitääpä laittaa näytille toinenkin kuva, tämän saman auton voitte löytää myös lada kerhon nettisivuilta sen mäkisen jutun alta.
Tämä kylläkin on varaosa käytössä.
Tuo nosturi on siirtynyt telikontion päälle entisöitynä.
Liitteet
kontio t.JPG
kontio t.JPG (160.62 KiB) Katsottu 18003 kertaa
Jasa
Viestit: 940
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Kontion Kontio LV-132- 70

Viesti Kirjoittaja Jasa »

Niin on Kontiosi samoissa väreissä kun minun 72 Jyryni , aina tuota musta valkoista etupuskuria myöden.
Avatar
Kontio
Viestit: 674
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Kontion Kontio LV-132- 70

Viesti Kirjoittaja Kontio »

HAA! olihan tällekin autolle jo valmis blogi.
Nyt kun kerran toisen auton vaihteisto odottelee saksasta uutta laakeria, niin pitäähän sitä nyt olla aina pientä projektia, ettei nyt aivan pääse aika tulemaan pitkäksi :mrgreen:
Tänään sitten aloiteltiin vaihtolavalaitteen asennusta tämän auton päälle.

Tässä kippilaakerin peräpää riisuntumassa liiasta raudasta.

Kuva

Siirtoa.
Kuva
Kuva

Istuu todella hyvin päälle.

Kuva
Kuva

Tämä on kyllä varmaan ensimmäinen ostos, joka sopii mieltei heittämällä päälle. :D
Kaikkissa muissa on ollut enemmän tai vähemmän sepitettävää...

P.s
Oletteko koskaan kokeilleet, kuinka nopeasti kevyt peitteen saa rullautumaan kardaanin ympärille?
Minä olen.

Tässä auton rungon päällä on ollut talven yli alumiinilevy nippu, joka oli peitettynä kevyt peitteellä. No sisällä varastossa se oli vielä paikoillaan levynipun päällä, mutta kun auto oli n.5 metriä oviaukosta ulkona, niin eipä sitä enään näkynyt missään.
Minä ehdin miettiä, että onkos silmissä vikaa, koska muistaakseni tuossa päällä oli peitto, mutta sitä ei ollut enään ulkona.
Tarkempi tarkastelu paljasti sitten, että sehän oli ainakin kolmesataa kierrosta pyörinyt akselin ympäri, ja heti niin saat...nan kireälle, joten sitä ei sitten saanut enään irti muutakuin puukolla pieninä palasina :evil:
Tyrvää
Viestit: 337
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Kontion Kontio LV-132- 70

Viesti Kirjoittaja Tyrvää »

En ole aikoihin lukenu semmosta vitsiä joka olis naurattanut lähellekkään sen vertaa, kuin toi yönylipressun katoaminen :lol: :roll: :lol:
exSA-738
Viestit: 276
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Kontion Kontio LV-132- 70

Viesti Kirjoittaja exSA-738 »

Oottekos kokeneet miten käy kun vaihtolavan vaijeri hyppää paripyörien väliin ilman lavaa ajellessa? Minä olen.
Jasa
Viestit: 940
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Kontion Kontio LV-132- 70

Viesti Kirjoittaja Jasa »

Lähes pienen ikäni noiden vaihtolava laitteiden kanssa pelanut mutta enpäs ole koskaan tuollaista kenellekkään kuullut tapahtuvan ,mutta saatan uskoa sen äkkipysäyksen/renkaasta nousevan savun määrän/ohjaamossa tapahtuvan ihmettetlyn :lo tapauksen johdosta kuljettajan ilmeen saatan kuvitella vähintään :shock: tuollaiseksi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Kontion Kontio LV-132- 70

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

exSA-738 kirjoitti:Oottekos kokeneet miten käy kun vaihtolavan vaijeri hyppää paripyörien väliin ilman lavaa ajellessa? Minä olen.
Siinä voi olla kuskilla tekemistä, jos toinen pyörä todellakin toppaa kesken ajon. :roll:

Meillä meni joskus kuormaliinan pää pyörän alle. Kauhea pamaus, liina poikki, muttei mitään muuta vaurioita. Sekin jo säikäytti.

Veli ajoi joskus mersun effer-nostimen siltaan. Se oli noussut ajon aikana itsestään. Kukaan ei roikkunut vivuissa, ja ulosotto oli pois päältä. Vauhti hidastui tehokkaasti, kun tukijalat ottivat etupyöriin kiinni. Potkivat betonisillan palasia pois ajoradalta, ja painoivat nosturilla jalat irti pyöristä. Ja liikkeelle. Minä sen nosturin sitten käänsin takaisin suoraan. M24 kierretankoja meni kaksi poikki siinä rytäkässä, ja neljä taipui mutkalle. Niillä nosturi on siis kiinni rungossa.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Jasa
Viestit: 940
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Kontion Kontio LV-132- 70

Viesti Kirjoittaja Jasa »

:mrgreen: Milläpä muullakaan kun pulttauksella . Hitsaamalla saattaa tulla sutta ja sekundaa paljonkin hiabin kiinnityksessä . Pultilla on se erinomainen kyky että se venyy ja taipuu mutta hitsi saumalla ainoastaan että repee. :lol:
Wonderi
Viestit: 528
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Kontion Kontio LV-132- 70

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Hyvä että oli vaan pienempi nosturi joka osui siltaan. Ex-työnantajani paukautti reilusti ison nosturin siltaan niin että vääntyi entiseksi (nosturin lisäksi) koko sisun runkokin. Vääntyi kuskinkin runko pahasti mutta se saatiin juuri ja juuri korjattua, Sisua ei.
Ku9S
Viestit: 81
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Kontion Kontio LV-132- 70

Viesti Kirjoittaja Ku9S »

Mitä tälle harvinaiselle telikontiolle kuuluu nykyään?
Jasa
Viestit: 940
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Kontion Kontio LV-132- 70

Viesti Kirjoittaja Jasa »

Juttua oli jossain jo aikaisemminkin ja muistelisin että meni vielä hyötykäyttöön ,etupää meni eri suuntaan kuin takapää eli n.s autosta otettiin tuplahyöty mikä nyt tämän markkinatalouden aikana on perin yleistä joka toimialalla jopa peräti veteraani kuorma-auto harrastuksessakin :wink: :D
trucker
Viestit: 122
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Kontion Kontio LV-132- 70

Viesti Kirjoittaja trucker »

täällä nastolassa näyttäis edelleen yhdes koos seisovan... näkyy tielle hyvin.
tunnistaa väristä ja nosturista...
oli se kyllä ikävä kuulla että siittä kärry tulee...
SM332 -95 8X4
EX:
SR280 -83 6X2
SL171 -86 6X2
Jasa
Viestit: 940
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Kontion Kontio LV-132- 70

Viesti Kirjoittaja Jasa »

Kyllä meinasin jakkaralta pudota kun kuulin että olis mennyt ,mutta onneksi oli vaan ilkeä "huhu" :D
Vastaa Viestiin