Tämä ei ole Ruolan entinen vaikkakin samanlainen ,värisävyt on tehty alkuperäisen mukaan, alkuperäisenä vihreä oli tuulilasiin saakka mutta päätettiin jättää koppi yksväriseksi.sisua45 kirjoitti:Komea peli tulossa. Väritys on mielenkiintoinen, onko tuo tehty vanhan esikuvan mukaan, vai itse suunniteltu?
Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973
Valvoja: sisua
Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973
Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973
6V92:n Niittikoppi vetopöytää vaille valmis, kuvia lisää gallerian puolella:
(on se vaan hieno!!!)
http://www.sisua.net/gallery/v/niittikoppi/?g2_page=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Tähän Niittikoppiin tarvitaan 70-luvun roiskeläpistä mallia tai jos joltakin jopa löytyisi uudet ajanmukaiset läpät?
(on se vaan hieno!!!)
http://www.sisua.net/gallery/v/niittikoppi/?g2_page=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Tähän Niittikoppiin tarvitaan 70-luvun roiskeläpistä mallia tai jos joltakin jopa löytyisi uudet ajanmukaiset läpät?
Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973
Mulla olis yks tuohon sopiva aurinkolippa. Sellanen alumiinikehyksinen kaareva sitä vanhaa mallia jos kiinnostaa.
Siisti on
Siisti on
Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973
Niin on hyvän näköinen kuin karkki että yhdellä suupalalla menis alas
Kyllä silmä lepää niittikopissa, on varmaan suomen hienoin
Kyllä silmä lepää niittikopissa, on varmaan suomen hienoin
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973
Morsku on oikeessa . Ei oo varmaan yhtä hienosti entisöityä niittikoppia suomessa ,väitän että ei ole ollut edes noin "namu" kun on Karjaalta lähtenyt meinaan on sen verran pastellia mukana Noi taka valot vaan rupes kiinittämään huomioo vaikka eihän se mulle mitään kuulu mut kun mulla on 66 mallisessa Vanajassa presiis samanlaiset lyhdyt ja siinäkään vielä mitään mutta ne sattuu olemaan alkuperäiset vuodelta 66 niin oisin kiinostunut tietämään että mistä noita 60 -luvun takalyhtyjä vielä löytäis Itelläni kun on apumiehen puoleisessa särö ja kun sitä alku peräistä oon niin etsinyt .80-lukusia on mullakin hyllyssä mut kun en oo niitä ilennyt laittaa 60-lukuseen
Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973
Itse ostin joitakin vuosia sitten Pönkäsen Markulta parit lasit jotka ovat niitä alkuperäisiä Hella:n valmistamia. Näyttäisi noita olevan vielä netti "pullollaan" myynnissä ja hintakin tuntuisi olevan aika edullinen. Googlen kuvahakuun hakusanaksi aluksi vaikkapa "Rückleuchte rund für DDR Anhänger von Hella" niin jopa löytyy Niitä aivan alkuperäisiä valaisimia joissa on peltirunko ei taida aivan helposti enää löytyä
Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973
Nuita lamppuja löytyy ihan kaupasta kokonaisenakin, tosin kokomuovisena, oliko parikymppiä kpl. Nuo pitkät takasuojat on tosi hienot, saakohan niitä enää mistään?
Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973
Noita lokasuojia saa ostaa ainakin:
- Metallisena ilman pinnoitetta
- Metallisena, galvanoituna
- Alumiinisena (en nyt muista miksi kutsutaan sitä pintaa jossa on sellaisia pitoa edistäviä viivoja)
Pituuksia ja leveyksiä on muutama vaihtoehto. Hintaa oli muistaakseni alumiiniselle 350,- pari (Saksassa).
- Metallisena ilman pinnoitetta
- Metallisena, galvanoituna
- Alumiinisena (en nyt muista miksi kutsutaan sitä pintaa jossa on sellaisia pitoa edistäviä viivoja)
Pituuksia ja leveyksiä on muutama vaihtoehto. Hintaa oli muistaakseni alumiiniselle 350,- pari (Saksassa).
Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973
Mites löytyy saman mallista yksittäiselle akselille. Omassa projektissa tein lavan niin alas kuin mahdollista, nyt harkinnassa laittaisko lokasuojia pätkät telin etu ja takapuolelle vai molemmille akseleille omansa.
Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973
Löytyy varmasti Saksasta, mutta sitä en osaa sanoa mistä saa Suomesta.
Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973
Invaramppi.FBW kirjoitti: - Alumiinisena (en nyt muista miksi kutsutaan sitä pintaa jossa on sellaisia pitoa edistäviä viivoja)
Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973
Takavalot vaihtuu-73 mallisiksi heti kun sellaiset löytyy ja lokasuojista on muotti olemassa jos joku on kiinnostunut samanlaisista. Peltiset erillislokasuojat(uudet 70 luvulta) on ylimääräisenä jotka vaihtaisin vaikka alkuperäisiin,uusiin takavaloihin ja roiskeläppiin?
Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973
Nuo peltiset lokasuojat saattais kiinnostaa, noita luettelemisiasi kamoja ei kyllä ole vaihdossa tarjota. Laita vaikka yv:tä hinnasta yms.
Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973
Terve! Pinnoittamattomat kiinnostaisi jos niitä tosiaan saa sieltä! Löytyykö netistä jotakin sivua?
Re: Nittikopin entisöintiprojekti / Sisu M-162 1973
Muistojen kätköistä kaivettua, pienellä varauksella kumminkin. Ruolallahan noita oli parhaimmillaan 6 kerrallaan. Turussa 5 ja Lahdessa 1, kaikki alkujaan 3 akselisia rekkavetureita päivähytillä.
Rekkarit ja vuosimallit TAN-906 -72,TBL-928, TBL-929, TCM-532, TCM-533 -73 ja TBL-242 -74. Joista TCM-533 oli varustettu nokkapumpulla nestemoottorien vetoa varten, myöhemmin auto jatkettiin ja siihen asennettin Nummi Top nosturi ja irroitettavat vaihtolavalaitteet ja vetopöytä. Ainoastaan 42 oli varustettu etuovien ja ilmanohjaimien välissä olevilla ilmanottoaukoilla, kaikissa autoissa oli erillislokasuojat takapyörissä, vanhimmissa täyspeltiset ja viimeisissä peltilokarit kumireunoin. Kaikissa oli tehtaalta tullessa erikoiskuljetuskilpi katolla, kun autoissa oli ylipitkät elementtikärryt perässä. Harmi vaan kunnen ymmärtänyt taltioida valokuvia silloin kun firma liitettiin Puolimatkaan 90 luvun laman aikana.
Rekkarit ja vuosimallit TAN-906 -72,TBL-928, TBL-929, TCM-532, TCM-533 -73 ja TBL-242 -74. Joista TCM-533 oli varustettu nokkapumpulla nestemoottorien vetoa varten, myöhemmin auto jatkettiin ja siihen asennettin Nummi Top nosturi ja irroitettavat vaihtolavalaitteet ja vetopöytä. Ainoastaan 42 oli varustettu etuovien ja ilmanohjaimien välissä olevilla ilmanottoaukoilla, kaikissa autoissa oli erillislokasuojat takapyörissä, vanhimmissa täyspeltiset ja viimeisissä peltilokarit kumireunoin. Kaikissa oli tehtaalta tullessa erikoiskuljetuskilpi katolla, kun autoissa oli ylipitkät elementtikärryt perässä. Harmi vaan kunnen ymmärtänyt taltioida valokuvia silloin kun firma liitettiin Puolimatkaan 90 luvun laman aikana.