Kuljetuskalustoa
Valvoja: sisua
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Kuljetuskalustoa
Enpä nyt ihan äkkiä keksi mitään vakavaa "tyyppivikaa", kun vaan öljyt ja nesteet määrissään, ehkä kardaanin kannatinlaakerin rasvaus kannattaa huolehtia hyvin, joskus tais siitä "paukkua"...., ja liukuboori kartaanissa joskus petti, (katkesi),(kytkin myöh.) mutta taas ne kuormat.... Rolssi jos "tähtikytkinlevyllä" eli on/off, oli kytkinakseliremppaa / kartaaniremppaa, kunnes vaihdettiin tehtaan takuuisiin "joustava" vakiokytkin, mutta perät kesti kyllä.... Tähtilevy nappasi kiinni niin äkkiä, ettei edes ammattikuski voinut "luistattaa" esim. hiukan upoksissa ja pam.... Muuten umpirautaa verrattuna mihin tahansa ja minkä maan tahansa tuotteisiin jo silloin, telit ym. rakenteet....!!!! Voi Voi kun Sisutehtaan miehet olisivat ottaneet liikennöitsijöiden kuskien mielipiteitä huomioon kuskin olosuhteiden parantamisesta,varsinkin kun SM-mallit(telkänpöntöt) markkinoille...., ei olis volvot ja scaniat päässeet valloittamaan rahtipuolta. Puunajossa ja Soranajossa lyhyillä matkoilla hytit kyllä toimii hyvin, lämmintä piisaa...., mutta autossa asumisen mukavuudessa hurrit voitti....
Sisulla vuodesta 1928....
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Kuljetuskalustoa
Selevä, eiköhän tiellä siis kestetä
Selvisi tasauspyörästön lukon toimimattomuuskin, olipa koko painekello irronnut kiinnikkeistään, joten ei varmasti lukot päälle mene
Selvisi tasauspyörästön lukon toimimattomuuskin, olipa koko painekello irronnut kiinnikkeistään, joten ei varmasti lukot päälle mene
- Liitteet
-
- P1140691.JPG (90.09 KiB) Katsottu 6897 kertaa
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Kuljetuskalustoa
Nopeusmittari ei toimi sisussa, miten toimimattomuuta kannattaisi selvittää, ja mikäs periaate kys. vehkeessä etes on?
Talvipäivän näpertelyjä
Talvipäivän näpertelyjä
Re: Kuljetuskalustoa
Vaijeri poikki tai vahdelaatikon perästä se "kulma kappale "rikki mihin se vaijeri tulee kiinni.
Re: Kuljetuskalustoa
Niin eikös tuo SM ollu aikonaan puunajoon kehitetty ei niinkään "rahtipuolelle"Sisu on autona aina jakanu mielipiteet hyvinkin jyrkästi puolesta/vastaan porukoihin.Lähinnä juuri ohjaamoiden ja "jenkkiperäisen"voimalinjan johdosta.sisulla.... kirjoitti:Enpä nyt ihan äkkiä keksi mitään vakavaa "tyyppivikaa", kun vaan öljyt ja nesteet määrissään, ehkä kardaanin kannatinlaakerin rasvaus kannattaa huolehtia hyvin, joskus tais siitä "paukkua"...., ja liukuboori kartaanissa joskus petti, (katkesi),(kytkin myöh.) mutta taas ne kuormat.... Rolssi jos "tähtikytkinlevyllä" eli on/off, oli kytkinakseliremppaa / kartaaniremppaa, kunnes vaihdettiin tehtaan takuuisiin "joustava" vakiokytkin, mutta perät kesti kyllä.... Tähtilevy nappasi kiinni niin äkkiä, ettei edes ammattikuski voinut "luistattaa" esim. hiukan upoksissa ja pam.... Muuten umpirautaa verrattuna mihin tahansa ja minkä maan tahansa tuotteisiin jo silloin, telit ym. rakenteet....!!!! Voi Voi kun Sisutehtaan miehet olisivat ottaneet liikennöitsijöiden kuskien mielipiteitä huomioon kuskin olosuhteiden parantamisesta,varsinkin kun SM-mallit(telkänpöntöt) markkinoille...., ei olis volvot ja scaniat päässeet valloittamaan rahtipuolta. Puunajossa ja Soranajossa lyhyillä matkoilla hytit kyllä toimii hyvin, lämmintä piisaa...., mutta autossa asumisen mukavuudessa hurrit voitti....
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Kuljetuskalustoa
Ok, luulin että on sähkösäätöinen kun ei nopealla vilkaisulla ollut kuin iso nippu piuhoja mittaritaulun takana. Puuttuu siis koko vaijeriJasa kirjoitti:Vaijeri poikki tai vahdelaatikon perästä se "kulma kappale "rikki mihin se vaijeri tulee kiinni.
Olisko kellä muistissa moottoriöljynsuodattimien numeroita, ei ohjekirjassa ainakaan lukenut. Pitäs päästä öljynvaihtohommiin..
Re: Kuljetuskalustoa
Paitsi jos on se versio jossa mittarinvaijeri tulee kojelautaan asti ja sen päässä on sähköinen anturi. Ja mittarin pohjassa vain johtoja. Saavutettu kätevästi sekä sähköisen että vaijerivetoisen mittarin murheet samassa!
Re: Kuljetuskalustoa
kokeilepa heiluuko kardaani siitä vaihdelaatikon päästä poikittain/ylös alas, saattaa olla että laakerit menneet selväks.
anteeksi pelottelu
mutta täysin mahdollista...
anteeksi pelottelu
mutta täysin mahdollista...
SM332 -95 8X4
EX:
SR280 -83 6X2
SL171 -86 6X2
EX:
SR280 -83 6X2
SL171 -86 6X2
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Kuljetuskalustoa
Tämmönempä sieltä löytyi nyt kun tarkemmin kattelin, tosin anturi on jo vaihdelaatikon kupeessa puolen metrin vaijerin päässä. Siitä sitten jatkuu vauhdinmittaus sähköisessä muodossa Anturi näytti n.31 ohmia napojen välillä, jotain eloa siis löytyy. Pitää itse vaijeri vielä tarkistaa...Wonderi kirjoitti:Paitsi jos on se versio jossa mittarinvaijeri tulee kojelautaan asti ja sen päässä on sähköinen anturi. Ja mittarin pohjassa vain johtoja. Saavutettu kätevästi sekä sähköisen että vaijerivetoisen mittarin murheet samassa!
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Kuljetuskalustoa
Piti jo tarkistaa, semmoinen käsituntumalla millin välys löytyy, ei varmaan liikaa vielä? Siinä sitä onkin mukavasti hommaa jos porsiitrucker kirjoitti:kokeilepa heiluuko kardaani siitä vaihdelaatikon päästä poikittain/ylös alas, saattaa olla että laakerit menneet selväks.
anteeksi pelottelu
mutta täysin mahdollista...
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Kuljetuskalustoa
Vastaan itse itselleni, suodatin löytyi koodilla MO 1131 ja kaksi kipaletta. Laturinhihnat uusin samalla 4kpl 1700-kiilahihnoja. Reilu annos nesteen moottoriöljyä sisään, pakoputkiston ruostereiät paikkailin sekä ylileveysvalot paikoillaan. Myöskin uusi lämmityslaitteen puhallin paikoillaan. La-radio, fm-radio sekä jännitteenalennin asensin. Uudet verhot kauttaaltaan, sekä matot ja laverillakin uusi "päällyste".nelosnuhvi kirjoitti:Ok, luulin että on sähkösäätöinen kun ei nopealla vilkaisulla ollut kuin iso nippu piuhoja mittaritaulun takana. Puuttuu siis koko vaijeriJasa kirjoitti:Vaijeri poikki tai vahdelaatikon perästä se "kulma kappale "rikki mihin se vaijeri tulee kiinni.
Olisko kellä muistissa moottoriöljynsuodattimien numeroita, ei ohjekirjassa ainakaan lukenut. Pitäs päästä öljynvaihtohommiin..
Alkaa sisu näyttämään vähän paremmalta
Mistäköhän kohalta löytää fullerin laatikosta öljyn täyttö/tarkistustulpan? Ei kehtaa ihan summamutikassa muttereita irroitella ettei ala akseleita lentelemään
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Kuljetuskalustoa
Fullerin ölpät tarkistettu/lisätty... 1,5litraa oli vajaata.nelosnuhvi kirjoitti: Mistäköhän kohalta löytää fullerin laatikosta öljyn täyttö/tarkistustulpan? Ei kehtaa ihan summamutikassa muttereita irroitella ettei ala akseleita lentelemään
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Kuljetuskalustoa
Nyt pitäisi alkaa vähän lavaa muokkaamaan, ajorampit parannella vastaamaan tarpeita. Sekä keskiosa pitäisi vähän tiiviimmäksi saada, meinaa rattorinkin renkaat välistä pudota
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Kuljetuskalustoa
Tarkka mies olet.... itellä saattaa 5-6ltr vajaus olla vielä kun ajellaan... etusormi jos ei yllä öljyyn, niin lisäillään. Fulleri ison maan laatikko, jossa isot toleranssit....
Sisulla vuodesta 1928....
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Kuljetuskalustoa
sisulla.... kirjoitti:Tarkka mies olet.... itellä saattaa 5-6ltr vajaus olla vielä kun ajellaan... etusormi jos ei yllä öljyyn, niin lisäillään. Fulleri ison maan laatikko, jossa isot toleranssit....