Niittikoppi lehtiartikkeleita

Kontio, Jyry, Kärppä, Nalle, Karhu, K- ja M-sarja

Valvoja: sisua

c-290
Viestit: 407
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Niittikoppi lehtiartikkeleita

Viesti Kirjoittaja c-290 »

Mitä hittoo epäilikö joku taas mun puheita ei vaan aina sitä epäillä soppii "Napapiiri" on näköjään asian korjannu jotta Kiitos :D
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Niittikoppi lehtiartikkeleita

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

c-290 kirjoitti:Mitä hittoo epäilikö joku taas mun puheita ei vaan aina sitä epäillä soppii "Napapiiri" on näköjään asian korjannu jotta Kiitos :D
Kaikkea pitää epäillä, mitä ei ole vielä todistettu. :wink:

Ei TM:n arkisto tunne tuota vertailua, vaikka kuinka hakee heidän sivuilla. Mulla on 500-600 TM lehteä, mutta tuo 80-luvun alku on vähän huonosti edustettuna. 60-luvun lopusta 70-luvun loppuun on melkein kaikki lehdet.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Avatar
Tojo4wd
Viestit: 178
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Niittikoppi lehtiartikkeleita

Viesti Kirjoittaja Tojo4wd »

Tommonen sisällysluettelo löyty jossa rekkavertailu.

TM 2/83
Citroën BX 16 TRS s. 40
Peugeot 305 SRD s. 56
Audi 80 Quattro s. 57
Ford Thunderbird s. 82
VW Polo Coupé s. 82
Nissan Micra s. 83
Mercedes-Benz 190 s. 84
Renault 9 diesel s. 85
Rekkavertailu s. 74
Hobby 495 T Prestige s. 94
Henkilöautojen uudet hinnat s. 20

Kuva
Napapiiri
Viestit: 576
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Niittikoppi lehtiartikkeleita

Viesti Kirjoittaja Napapiiri »

c-290 kirjoitti:Mitä hittoo epäilikö joku taas mun puheita ei vaan aina sitä epäillä soppii "Napapiiri" on näköjään asian korjannu jotta Kiitos :D
Ollos hyvä vaan! :D
TM 17/79 oli Cummins NTE-370 esittelyssä, auto kuvassa Viinikan Sisu M-162CEV. Jossa myös mainittu turbon tyypiksi Holset HC3..
Lajari
Viestit: 60
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Niittikoppi lehtiartikkeleita

Viesti Kirjoittaja Lajari »

ATK-lehden numerossa 3/1979 on Bedford TM testi. Samassa lehdessä on myös uusitun R-Sisun tyypit. Ja paljon spekulointia myydäänkö Sisu suomalaisten selän takana ruotsalaisille? No nyt voi tietysti jälkiviisaana todeta, että ei myyty. Hauska näitä vanhoja lehtiä on lukea.
Avatar
sisua
Site Admin
Viestit: 1814
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Niittikoppi lehtiartikkeleita

Viesti Kirjoittaja sisua »

Tässä Ari S:n lähettämää pari kuvaa 80-luvun Koneviestistä:
Liitteet
DSC03089.JPG
DSC03089.JPG (310.87 KiB) Katsottu 25832 kertaa
DSC03088.JPG
DSC03088.JPG (275.65 KiB) Katsottu 25832 kertaa
Drafter
Viestit: 195
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Niittikoppi lehtiartikkeleita

Viesti Kirjoittaja Drafter »

sisua kirjoitti:Tässä Ari S:n lähettämää pari kuvaa 80-luvun Koneviestistä:

Eikös noita lavettina oo liki 40 t painoilla? toi 28 tuntuu aika vähältä neli akselisessa? Paitti käyttövoimavero lapussa............
Avatar
sutii
Viestit: 439
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Niittikoppi lehtiartikkeleita

Viesti Kirjoittaja sutii »

Drafter kirjoitti:
sisua kirjoitti:Tässä Ari S:n lähettämää pari kuvaa 80-luvun Koneviestistä:

Eikös noita lavettina oo liki 40 t painoilla? toi 28 tuntuu aika vähältä neli akselisessa? Paitti käyttövoimavero lapussa............
Oli se kova paino vuonna 1978 :D
Napapiiri
Viestit: 576
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Niittikoppi lehtiartikkeleita

Viesti Kirjoittaja Napapiiri »

Uusimmassa Vanhat Koneet lehdessä hinuri nakkikoppi "C370" ja myös proto.
Jasa
Viestit: 940
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Niittikoppi lehtiartikkeleita

Viesti Kirjoittaja Jasa »

Tuon niittikopin "elämänkaarta" tullut seurattua jo sen lähes alkuajoista saakka eli siittä kun se hinausautona ilmestyi tuohon Hämeenlinnan katukuvaan , olihan p erkele hylppee peli siihen aikaan erityisesti verrattuna sen edeltäjään joka oli Jyry-Sisu BP 141 zf vaihteistolla . Muistan kun Raikassaaren Veksi puhui silloiselle työnantajalleni että hänelle on tulossa vähän isompi Sisu noihin hinaus hommiin ,ja tuo 370 oli vain lätkä tuossa maskissa joka oli jäännyt Viinikan ajoilta.Hieno homma Salmisen veljeksiltä että osaavat arvostaa tuota "elävää Legendaa" :D . Hattua nostan myös Vekka liikenteelle sen ostettua tuo Raikassaaren hinauspalvelu ja jatkaen tuon Sisun "elämänkaarta" siihen saakka kunnes löytyi alan osaajat .No ehkä Sisun onneksi sen vakikuljettaja (Mikko) seurasi tuon kaupan myötä auton mukana uuden isännän alaisuuteen Vekka liikenteelle saakka jolloin sen ura hinausautona sai lopullisen sinetin ja joka mahdollisti sen että on tänä päivänä luettavissa tuoreimmassa Vanhat Koneet lehdessä .
Vastaa Viestiin