Sisua.net

Sisu kuorma-autoihin liittyvää asiaa
Sisua.net Keskustelupalsta Kuvagalleria
Tänään on Ma Marras 19, 2018 6:10 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Offimersu
ViestiLähetetty: La Joulu 22, 2012 2:14 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 8:03 pm
Viestit: 22
Eksyin Vironpoikien MB sivulle
http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=23563&page=3
Tulipa mieleen, että jos jollain sattuu olemaan moottorivikanen huonokoppanen Proto tmv, niin semmoseen joku tuommonen MB 300 TD olis kova kone.
Vakiovehkeillä n 200 hp, eikä maksa paljon joku verovikanen.
Rungon päälle koko koppa tekniikoineen, siinä kunnon 4Matic! :D
Tietty joku lyhyempi, kevyempi Gaz tmv olis Protoa sopivampi alusta?

Tuubistakin löyty tuo
http://www.youtube.com/watch?v=SJCbHHLJBqw

M!


Liitteet:
mbw124offroad.jpg
mbw124offroad.jpg [ 54.71 KiB | Katsottu 4703 kertaa ]
2011August331.jpg
2011August331.jpg [ 116.27 KiB | Katsottu 4704 kertaa ]
Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Offimersu
ViestiLähetetty: La Joulu 22, 2012 2:34 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 8:03 pm
Viestit: 22
Siitähän tuilis hieno lumikone! :D


Liitteet:
mblumikone.jpg
mblumikone.jpg [ 104.66 KiB | Katsottu 4702 kertaa ]
Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Offimersu
ViestiLähetetty: La Joulu 22, 2012 7:15 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 5:03 pm
Viestit: 290
Paikkakunta: Mä oon Lahesta
Ei taia Proton alustalle onnistua, ku tulis kone kuskin ja apparin kohalle. :roll:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Offimersu
ViestiLähetetty: La Joulu 22, 2012 8:03 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 8:03 pm
Viestit: 22
4wdman kirjoitti:
Ei taia Proton alustalle onnistua, ku tulis kone kuskin ja apparin kohalle. :roll:

Niin, taitas olla sovittamista. Vaikea hahmotella , mutta vois se onnistua tuosta mersun vaihdelaatikon perästä alennuslaatikolla järjestää veto Proton voimansiirtoon? muistikuvia vaan...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Offimersu
ViestiLähetetty: La Joulu 22, 2012 10:05 pm 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 10:33 pm
Viestit: 2913
Paikkakunta: Hämeen perukoilla
kuusaan.matti kirjoitti:
Tulipa mieleen, että jos jollain sattuu olemaan moottorivikanen huonokoppanen Proto tmv, niin semmoseen joku tuommonen MB 300 TD olis kova kone.


3 litrainen henkilöauton moottori ja 5 tonnia painava kuorma-auto ei ole oikein kestävän kehityksen yhdistelmä. Paljonko MB 300 TD vääntää 1500 kierroksella?

Mielummin ajan hädin tuskin 100 kw tuottavilla leukku O.401 tai valmet 611 moottorisilla protoilla. Niissä on sentään 400 nm vääntöä 1500 kierroksen tuntumassa.

_________________
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Offimersu
ViestiLähetetty: Su Joulu 23, 2012 2:32 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 8:03 pm
Viestit: 22
Kyllä Leukku on vääntävämpi tietty ja siihen tehty.
Johonkin Uazin, Gazin tmv keveämmän päälle tuommonen Mesen tekniikka vois sattua paremmin.
Semmoseen "vähän" alkuperäistä tehokkaampi tekniikka:
E 300 TD R6 Turbo 330 Nm @ 1600–3600 r/min, 2996 cm 177 hv @ 4400 r/min, 1997–1999.
Tiedä sitten miten semmosissa kestäis orggisakselit ym voimansiirto.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Offimersu
ViestiLähetetty: Su Joulu 23, 2012 10:55 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 7:49 am
Viestit: 677
Paikkakunta: Tuusula
Tuo kuvien mersukoppa on laitettu Gaz-66 päälle, jos ei joku tunnistanut. Kattelin julkaisijan youtube -profiilista muutkin videot ja siellä oli myös se ratkiriemukas kolme metriä korkea Passat -korinen laite.

Mersussa tuntui olevan automaatti kytkettynä suoraan Gazin jakikseen ja välitykset tuntui riittävän tiuhalta noille isoillekin renkaille. Huonona puolena, auto liikkui vain välityksillä, ts. moottorissa ei riitänyt löyly renkaan pyörittämiseen. Joskus se on vaan etenemisen ehto, että saa renkaan vähän sutimaan. Laitanpa huonon esimerkin, ei pyöri kunnolla:

http://www.youtube.com/watch?v=nNJwE9WdEvA

En tiedä paljonko tuo mersulaite painaa, mutta arvelen päälle kolme tonnia. Minusta saisi olla päälle 300hv ja koneessa kierroksia 6000rpm niin voisi käyttää pienempiä vaihteita, eli hyödyntää välityksiä.

Kutunjuusto Offroad on rakennellut mersutekniikkaisia laitteita enemmänkin, ne löytää ainakin tuolta "Kansainvälisestä Tyttökerhosta" (Kiitos hienosta termistä sisua45 :lol: ) : http://fi-fi.facebook.com/pages/Offroad ... 5784723772

Jos tarkoitat Gaz-69:siä, niin ainakin yksi sellainen on tehty G-mersun vitoskoneella. Sitä paljon hienompi laite oli G-69 Off-road kilpuri Oldsin? kasilla ja sen "virkaveli" Moparin kasilla. G-69 suti parhaina päivinä Boggeria molemmista päistä ihan asfaltillakin. Toisaalta, jos mersun kone on johonkin saatava, niin varmaan helpoimmalla pääsee kun laittaa sen G-mersuun. Niitä on OM603 ja OM-606 koneilla muutamia tehtykin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Offimersu
ViestiLähetetty: Ma Joulu 24, 2012 3:47 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 16, 2011 6:09 pm
Viestit: 39
kivinen kirjoitti:
Toisaalta, jos mersun kone on johonkin saatava, niin varmaan helpoimmalla pääsee kun laittaa sen...

Pakkoko se on aina helpoimman kautta mennä? :lol:
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Offimersu
ViestiLähetetty: Ti Joulu 25, 2012 10:31 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 7:49 am
Viestit: 677
Paikkakunta: Tuusula
Roki kirjoitti:
kivinen kirjoitti:
Toisaalta, jos mersun kone on johonkin saatava, niin varmaan helpoimmalla pääsee kun laittaa sen...

Pakkoko se on aina helpoimman kautta mennä? :lol:


Voisin kysyä myös itseltääni, että pakkoko se on aina vaikeimman kautta, mutta ei siitä sen enempää...

Ompa 605:sen turbossa kokoa?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Offimersu
ViestiLähetetty: Ke Joulu 26, 2012 4:52 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 8:03 pm
Viestit: 22
kivinen kirjoitti:
Roki kirjoitti:
kivinen kirjoitti:
Toisaalta, jos mersun kone on johonkin saatava, niin varmaan helpoimmalla pääsee kun laittaa sen...

Pakkoko se on aina helpoimman kautta mennä? :lol:


Voisin kysyä myös itseltääni, että pakkoko se on aina vaikeimman kautta, mutta ei siitä sen enempää...

Ompa 605:sen turbossa kokoa?


Juluman kokonen on, mutta tuolla varmaan voimaa tulee.
Tuolla on kokemusta aiheesta: http://www.blacksmokeracing.com/about/faq/

Semmoseen G mersuun tietty mersun kone on helppo laittaa, mutta G mersutkin on hinnoissaan, eikä niillä kehtaa ryvetellä.
Tuommonen vanha 300TD + Gaz 66 yhdistelmä ei paljon maksa, mutta vaatii tietty askartelua.
Ja ihan mukavasti näytti rengas pyörivän http://www.youtube.com/watch?v=KJvRNXoeNks
Toiset ne tekee ja meikä haaveilee :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Offimersu
ViestiLähetetty: Ke Joulu 26, 2012 6:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 16, 2011 6:09 pm
Viestit: 39
kuusaan.matti kirjoitti:
Juluman kokonen on, mutta tuolla varmaan voimaa tulee.

Kytkin kun alkoi pitää niin perä luovutti. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0 Tuolla lisää.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Offimersu
ViestiLähetetty: Ke Joulu 26, 2012 7:58 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 7:49 am
Viestit: 677
Paikkakunta: Tuusula
Youtube surffailussa tuli tollanen sivu vastaan. Gaz-66 5,7 V8:silla. Ei mitään tietoa, mutta veikkaisin Chevyksi?

http://www.youtube.com/user/kvadraugis/videos?view=0

Ja olihan siinä Volvossa kutoskone, jotenkin ne syöttöputket vaan kulkee piilossa.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)