Sisua palstan tulevaisuus

Yleistä keskustelua, foorumin säännöt/ General topics

Valvoja: sisua

Haluan, että sisua palstaa pidetäään jatkossa

Äänestys päättyi Su Kesä 05, 2016 4:14 am

Kyllä
65
100%
Ei
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 65

Avatar
sisua
Site Admin
Viestit: 1814
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Sisua palstan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja sisua »

Tervehdys!

Sisua.net palstaa on pidetty vuodesta 2007 Sisu-miesten iloksi ja avuksi :)
Nyt on kaikenlaisia Facebook ryhmiä, jotka vievät käyttäjien mielenkiinnon ja tämä palsta on ollut melko passiivinen viime vuosina.

Tosin oma passiivisuus on johtunut enemmän työtilanteestani, olen kuitenkin itse tälläisen palstan kannalla, kun täällä keskustelu on pysynyt mallikkaana ja asiallisena. Ja kynnys kirjoittaa tänne on Facebookkia alhaisempi (laadusta tinkimättä ;))

Kysynkin teiltä, arvoisat sisua.net palstan käyttäjät, koetteko tämän palstan tarpeelliseksi äänetyksellä, joka kestää 60 pv.
Teen jatkosuunnitelmia sitten tuloksen mukaisesti.
Juhnu
Viestit: 112
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisua palstan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Juhnu »

Aprillipäivä meni jo!!
MORSKU
Viestit: 556
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisua palstan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja MORSKU »

ÄLÄ EDES SUUNNITTELE LOPETTAMISTA :!: :twisted: :mrgreen:
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
kivinen
Viestit: 753
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisua palstan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja kivinen »

Voihan se olla, että tällaiset foorumit on vähän vanhaa tekniikkaa? Ja hyvä niin. Sopii vanhemman kaluston kanssa toimiville ja ei tarvi kokoajan ottaa käyttöön uusia palveluita. Joku facebook ryhmä on sellainen, että sinne ei minusta keräillä dokumenttejä arkistoon niinkuin sinä olet tänne kerännyt. Ainakin minusta on tosi rasittavaa koittaa selata siellä sellaista sivua, josa on oikeasti paljon sisältöä, pidän tällaisesta foorumijaottelusta paljon enemmän. Lisäksi niitä facebook -ryhmiä tulee kuin sieniä sateella, koska kuka vaan voi sellaisen perustaa. Ei vaadi nettisivutilan hankkimista mistään tai mitään osaamista ylläpitoon. Ohuesti veikkaisin niiden ryhmien kuolevan aika nopeasti pois, koska kiinnostus hiipuu katsella kymmeniä eri sivuja.

Tässä on menossa varmasti jonkinlainen murrosvaihe näiden perinteisten nettisivujen ja foorumien vs. uudet palvelut välillä. Luulen, että nämä vanhat pitää puolensa tietyissä asioissa.

Mitenkäs tuo Sisu -foorumin tilavuokra? Onko löytynyt edullinen paikka ja miten kustannukset? Pitäisikö pitää keräys kulujen peittämiseksi? Nuo meidän sivut siirtyi joku vuosi aika edulliseen tilaan ja tänä keväänä myytiin ensimmäinen mainos sieltä kulujen peittämiseksi. Muistaakseni 12 vuotta maksettu sekin omasta taskusta.

Niin ja anna mulle moderaattorioikeudet niin loppuu se foorumin ainainen asiallisuus. :wink:
onre
Viestit: 98
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisua palstan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja onre »

Jos tämä palsta loppuisi, en saisi enää mitään kautta tietoa harrastejutuista.

Olen tehnyt aikanaan työkseni mainonta- ja seurantajärjestelmiä jotka hyödynsivät mm. Facebookia. Sen jälkeen ei ole enää tehnyt mieli käyttää kyseistä palvelua.
karitsa
Viestit: 122
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisua palstan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja karitsa »

Minä en mistään facepuukkiloista ym.somehöpötyksistä tykkää. Tällainen palsta on loistava apu Sisunaisille ja-miehille kun tietoa jaetaan. Vaikka tämä tuntuisikin passiivisesta, on se tieto tai muu kommentointi tullut sitten vähän myöhemminkin tänne. Nykytouhu kun on pirun hektistä ja äkkiä-meininkiä,niin tämä palsta sopii ainakin allekirjoittaneelle Sisu-miehelle.
T:K.T
Viimeksi muokannut karitsa, To Loka 12, 2017 8:13 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
FBW
Viestit: 807
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisua palstan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja FBW »

Merkittävintä taitaa olla kuinka moni yleensä tähän kyselyyn vastaa, eikä se mitä vastataan. En tiedä kävijämääriä mutta ehdottomasti aktiivisten kävijöiden määrä on nykyään pieni, aktiivisilla kävijöillä tarkoitan sellaisia jotka yleensä jotain tänne kirjoittavat. Todella harmillista, olen itsekin tehnyt vähän typeriä päivityksiä ihan sen takia että jotain tapahtuisi.

Facebook:
Olen itsekin jossain Sisu-ryhmässä, mutta lähinnä sen takia että sinne porukka postittaa aktiivisesti kuvia. Muuta iloa ei noista FB-ryhmistä juuri ole, tieto tallentuu hajanaisesti kuvien yhteyteen ilman sen suurempaa organisointia - vanhojen asioiden esiin kaivaminen vaatii liikaa työtä jne. Ei noista medioista ole muihin kuin pieniin uutispäivityksiin ja jonkun kuvan postittamiseen - mukava lisänsä tietysti, mutta minusta kyllä foorumi on paras media harrastuksen ylläpitoon.

No, kertokaahan kävijät itse mikä on yleensäkin harrastuksen tila - ovatko yleisesti kuorkkiharrastelija-määrät laskussa? Onko tästä tullut pappojen harrastus jotka ovat visusti kaluston ja tietotaitonsa piilottaneet muilta? Minusta palsta oli silloin aktiivisen kun vielä Proto-Sisuja sai huutokaupoista, tosin tuskin se koko Sisu-kalustoon vaikuttaa. Mutta täytyy sanoa että olen vähän ihmeissäni että Proto-puolellakaan ei juuri elämää ole. Muutama aktiivinen käyttäjä lisää piristäisi kummasti, muistan kun oli kiva lukea Planeettanavan ja UN-Proton juttuja yms.

Ymmärrän että tämän fooruminen pitäminen on aika epäkiitollista, vaikkakin olemme juuri 1000 käyttäjän rajalla on aktiivisuus kyllä aika vähäistä. Kulut juoksevat foorumista ja sen ylläpidosta, jotenkin nekin tulisi kattaa. Kaikki kulut on tähän asti kattanut Sisua yksin omasta pussistaan, taitaa olla jo noin 10 vuoden ajan! Foorumin jatkosta päättää yksin Sisua, koska hän on tämän perustanutkin. En usko että kulujen maksaminen olisi jatkossa yhden harteilla, varmasti saamme porukassa pienellä keräyksellä tarvittavan summan kokoon, tai sitten hieman mainostilaa myyntiin josta ei ehkä yleisesti pidetä, mutta maksaa kuitenkin vähintään foorumin-kulut takaisin. Voitaisiin ikäänkuin puhua äänettömästä sponsoroinnista mainonnan muodossa?

Mikäli Sisua tarvitsee apua foorumin kanssa, niin allekirjoittanut kyllä auttaa missä asiassa tahansa 8)
Avatar
sisua
Site Admin
Viestit: 1814
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisua palstan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja sisua »

kivinen kirjoitti:Mitenkäs tuo Sisu -foorumin tilavuokra? Onko löytynyt edullinen paikka ja miten kustannukset? Pitäisikö pitää keräys kulujen peittämiseksi? Nuo meidän sivut siirtyi joku vuosi aika edulliseen tilaan ja tänä keväänä myytiin ensimmäinen mainos sieltä kulujen peittämiseksi. Muistaakseni 12 vuotta maksettu sekin omasta taskusta.
Ei tuo kustannus ole paha vuositasolla, harrastusta tukevaa hommaa tämä on ja harrastuksiin ne muutenkin kaikkien rahojen mentävä on.
kivinen kirjoitti:Niin ja anna mulle moderaattorioikeudet niin loppuu se foorumin ainainen asiallisuus. :wink:
Ei nämä pillupolliisin tehtävät ole olleet mitään mahottomia, mutta laitetaan Kivisen moderaattoriehdotus harkintaan.
kuusaan.matti
Viestit: 22
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisua palstan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja kuusaan.matti »

Kyllä näillä foorumeilla on paikkansa Facebookin ymv somehöpötyksien rinnalla.
Niissä ei ole minkäänlaista arkistointia tai hakua, asiat unohtuu sinne, mikä tietysti on menessa jutussa ihan hyväkin ;-)
Täällä on kaikenlaista juttua ja vinkkiä, joka löytyy hakemalla.
Apuvoimia vaan moderaattoriks jos on siitä kiinni.

Kevätterveisin
M!
usis
Viestit: 62
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisua palstan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja usis »

Kiitokseni Sinulle sisua ja toivomukseni palstan jatkumisesta. Ei tämä niin hiljainen ole, miltä näyttää, sillä paljon on myös piilokäyttäjiä. Itselläni ei tule useinkaan kirjoiteltua, kun ei tunnu olevan järkevää asiaa. Kuvien suhteen taas vanhan ukon tietotaito tuo omat rajoitteensa, mutta ainakin 4 kertaa joka ainoa viikko käyn palstalla ja ilahdun aina uusista viesteistä. Nautin asiallisesta ja toisia ihmisiä kunnioittavasta viestinnästä. Eteenpäin.
Avatar
Kontio
Viestit: 674
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisua palstan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Jukeliste !!!

Tuollaisia saisi edes päästää suustaan... Muka lopettaa Sisua palsta.... :shock:

No missä sitten tätä minunkin "nopeasti edistyvää" projektiblogiani pitäisin.. Vastahan mulla on 8-vuosi lähtenyt käyntiin tämän Karhu-Sisun kanssa :mrgreen:

Naamakirjan Sisu ryhmässä on todella hienoja kuvia, mutta etpä niitä kuvia sieltä sitten löydä enään kolmen kuukauden kuluttua, kun jotain pitäisi löytää. Ja eipä siellä projekteista paljoa juttua löydy. Pidetään ehdottomasti palsta pystyssä.
Mutta, jos jonkinlaista kolehtia kerätään palstan ylläpitämiseksi, osallistun välittömästi kuluihin.
roope
Viestit: 85
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisua palstan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja roope »

:evil: Älä edes suunnittele lopettavasi palstaa, joka ilta käyn kurkkaamassa viestit. Omaa asiaa palstalle on kyllä aika harvoin, mutta olen täältä löytänyt tietoa ja osia aika hyvin.
Mihinkään naamakirjaan en aio kirjautua. Kustannuksiin voin osallistua jos ei mahdottomuuksiin mennä
ZAU
Viestit: 682
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisua palstan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja ZAU »

Suomen parhaimpia foorumeita ehdottomasti,asiallista keskustelua asiasta kuin asiasta,hyviä vinkkejä remontteihin ym tärkeää nippelitietoa harrastajalle.

Facebook ryhmät/sivustot tuskin tulevat olemaan yhtä hyviä kuin kunnon "vanhan aijan" foorumi.Uskoisin että kun huutokauppaan tulee maseja myyntiin niin Sisua palsta kokee uudeen heräämisen.

Meilläkin perheessä on Sisuja toista kymmentä mutta eipä niistä tule oikein kerrottua mitään täällä,tosin eipä niille ole juuri mitään huoltoa suurempaa tehtykään.

Jatkon puolesta ehdottomasti jos vaan Sisua viitsii ja ehtii.
Sisu sk181 4x4 mil
JeeP wrangler
proto
Viestit: 603
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisua palstan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja proto »

Ainoa palsta mitä tulee seurattua aktiivisesti, ehdottomasti jatkoon!
SA-642
Viestit: 50
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Sisua palstan tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja SA-642 »

Näitä "perinteisiä" foorumeja tarvitaan, kun jotain tarkempaa tietoa jostain haluaa. Google löytää juuri foorumikeskustelut helposti ja jos vertaa johonkin tuskaiseen Facebookiin, ei puhuta lähellekään samasta asiasta.

Facebook on kevyttä hömppää ja ajanvietettä mutta todellisen informaation lähteenä ja etenkin arkistona, tarvitaan näitä foorumeita. Itse selaan päivittäin useita "teknisiä" foorumeja ja minulle nämä ovat kultaakin arvokkaampia.

Missään nimessä EI PIDÄ LAKKAUTTAA. Pidetään vaikka jotenkin porukalla toiminnassa. Mistä muualta muka löytyy Sisu -tietoutta vapaasti näin helposti saatavilla, kuin tämä foorumi internetissä? No ei mistään.
Vastaa Viestiin