Kiitoksia kovasti laakeri-infosta, tarkoitus olisi omaa jakolaatikkoa availla 1-2 vuoden sisällä talviprojektina. Saako tiedustella missä hintaluokassa kaikkien laakerien vaihto menee? Itsellä on yleensä ollut 1-2kpl varalaatikoita, mutta kiinnostaisi pistää tämä nykyinen uuden veroiseksi. Amerikkalainen laatikko, mutta en ole löytänyt rapakon takaa informaatiota onnistuisiko öljynlauhduttimen lisääminen mitenkään, tai joku muu kikka. Matka-ajossa voisi lämpötila olla jakolaatikossa vähän alempana. Pistä ihmeessä lisää kuvia jakolaatikko-projektista, kokemuksia jne.
Onnittelut lehtijutusta...!
SA-1882
Valvoja: sisua
Re: SA-1882
Kiitokset jakolaatikkotiedoista!
Ja lehtiartikkeli oli hyvää mainosta Proto-harrastelulle!
Ja lehtiartikkeli oli hyvää mainosta Proto-harrastelulle!
Re: SA-1882
Kuulostaa ettei tuhertelu ja dokumentointi ihan turhaa ollut jakolaatikon osalta, hienoa homma ja kiitokset onnitteluista !FBW kirjoitti:Kiitoksia kovasti laakeri-infosta, tarkoitus olisi omaa jakolaatikkoa availla 1-2 vuoden sisällä talviprojektina. Saako tiedustella missä hintaluokassa kaikkien laakerien vaihto menee?
Kaikkien laakereiden ja stefojen uusinta vaikuttaa olevan noin tuhannen euron hintaluokassa (nämä hintatiedot pohjautuu firmoihin, joilta löysin nettikaupan hinnat). Pistin NomoGroupille ja Top-Osa Oy:lle tarjouspyyntöä laakereista, en ole vielä vastausta saanut mutta ilmoittelen täällä minkälaisia todellisia kustannuksia laakerointi tuottaa kohan se on tiedossa.
SA-1882
Re: SA-1882
Mistä löytyis noita jakovaihteen stefoja? Ja Kytkimenpainelaakerikin sais löytyä. Proto on vm.81J.Kivelä kirjoitti:Vapunkin jälkeistä elämää on ! Talvi alkaa taittua ja Taivalkoskellakin lumen pinta putosi alle metrin ! Kevätaurinko sai paikallislehden toimittajan aktivoitumaan sen verran, että osoitti mielenkiintoa rakasta harrasteajokkiani kohtaan ja kyseli lupaa saisiko tekaista jutun lehteen. No sehän vain passasi, mukavahan se on tuoda harrastusta julki muillekkin kyläläisille niin eivät aivan luule, jotta oltaisiin mobilisoimassa joukkoja kun tässä Itä-rajalla asustellaan näinkin levottomina aikoina. Pikkuinen virhekin oli faktoissa toimittajalta karannut koskien ajoneuvojen lukumäärää. Puhuin valmistusmäärän olevan 441 kpl, joista noin 100 jäljellä, lehdessä komeili jäljellä olevien protojen määräksi 450, annettakoon anteeksi kun asiasisältö muuten oli ihan hyvää
Leima kerkesi sisusta vanhaksi ja näyttää tulevan pitkä kevät, siispä näppäsin jakovaihteiston osiksi ja laakerointihommille ! Arvokkaita näkyvät laakerit olevan, vaan eipä se auta, vaihdettavakait ne on kun olivat niin kurjaan kuntoon pieksäyneet. Välinivelestä oli stefat ja vaihteiston puolen pyörä päässeet heikkoon kuntoon, omasta takaa löytyi jakovaihteiston puolen pyörä ja kangasaholta löysin toisen, itse väliholkki vielä kelpasi jatkoon. Jospa siitä nyt olisi sitten seuraavaan remonttiin asti kulukinetta
Minusta tuntui, että oisi ollu mukavampi alakaa tuohon laakerointihommaan, jos jostain olisi löytynyt valmiiksi laakerinumerot (olisi saanut touhuta osat valmiiksi), alkuperäiset varaosanumerothan kyllä oli saapusalla mutta en alkanut niitten saatavutta sen kummemmin selvittelemään. Hutasin paintilla luonnoksen jakovaihteistosta ja laakerinumeroista, sekä niiden sijaintipaikoista, jos se jotakuta helpottaa yhtään mikäli saman asian kanssa painii, olkaapa hyvät
Re: SA-1882
Suomenmaalta voi olla lujassa löytää mistään stefoja, tuumamittoissa ovat alunperin ja sempä takia ebay.sta taisin itsekin stefat etsiä. Tuohon piirrokseen palatakseni suhtautukaa varauksella niihin paineilmasylintereiden käyttämien akseleiden stefojen mittoihin, ne ovat alunperin myös tuumakoon mittoilla, nuo ilmoittamani millikoot ovat sinnepäin mittoja. Sovitan sinne itse jotku millikoossa ja varmistan tännepäin mitkä koot sinne tarkalleen sopii.J.L kirjoitti:Mistä löytyis noita jakovaihteen stefoja? Ja Kytkimenpainelaakerikin sais löytyä. Proto on vm.81
Ymmärtääkseni kytkimen painelaakereille olisi kysyntää enemmänkin, kiinnostunut olisin myös itse mistä moisen voisi vielä löytää ?
SA-1882
Re: SA-1882
3vuotta verta ja hikeä, vähemmän niitä kyyneliä. Nyt se sitten on museoarvossa ja leimattu museoajoneuvoksi !
Mustia kilpiä en ottanut, tilasin valkoiset ilman EU-merkintää. Ovat ajanhenkeen paremmin sopivat, eikä naapurilla niin houkuta tukkimiehen kirjanpitoa pitää ajopäivistä
Projekti on siis näiltä osin tullut päätökseen ja Sisun voisi sanoa olevan "valmis". Jatkoa toki seuraa mm. syöttöpumpun uusimisella ahdonalaisen omaavaksi ja muutenkin sisukset voisi päivittää, sekä suuttimet myös. Nyt alkaa se kuntoa ylläpitävä vaihe
Sen verran jäi polte puuhailusta, että on alettava harkitsemaan Sisulle isoveljen ostamista jahka niitä enempi alkaa PV.n huutokaupoista poistumaan
Kiitokset kaikille palstan jäsenille arvokkaista vinkeistä ja tiedon jyvistä ! Nollilta tähän projektiin lähettiin ja täältä löytyi kaikki tarvittava tieto kunnostuksen suhteen.
Mukavaa kesää jäsenille ja erittäin mukavia hetkiä oman harrastepelin parissa ! Kivelä kiittää ja kuittaa
Mustia kilpiä en ottanut, tilasin valkoiset ilman EU-merkintää. Ovat ajanhenkeen paremmin sopivat, eikä naapurilla niin houkuta tukkimiehen kirjanpitoa pitää ajopäivistä
Projekti on siis näiltä osin tullut päätökseen ja Sisun voisi sanoa olevan "valmis". Jatkoa toki seuraa mm. syöttöpumpun uusimisella ahdonalaisen omaavaksi ja muutenkin sisukset voisi päivittää, sekä suuttimet myös. Nyt alkaa se kuntoa ylläpitävä vaihe
Sen verran jäi polte puuhailusta, että on alettava harkitsemaan Sisulle isoveljen ostamista jahka niitä enempi alkaa PV.n huutokaupoista poistumaan
Kiitokset kaikille palstan jäsenille arvokkaista vinkeistä ja tiedon jyvistä ! Nollilta tähän projektiin lähettiin ja täältä löytyi kaikki tarvittava tieto kunnostuksen suhteen.
Mukavaa kesää jäsenille ja erittäin mukavia hetkiä oman harrastepelin parissa ! Kivelä kiittää ja kuittaa
SA-1882
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: SA-1882
Todella hieno Sisu! 10 pistettä! Mukavan näköinen ilman maastokuviointia, tuollaisenahan se on tullut tehtaalta. Ihan oikea valinta kilpien suhteen, mustat ei kuulu kuin -72 ja vanhempiin, eikä niitä kuusimerkkisinä pitäisi edes myöntää, kun sellaiset eivät millään tavalla kuulu minkään auton historiaan.J.Kivelä kirjoitti:3vuotta verta ja hikeä, vähemmän niitä kyyneliä. Nyt se sitten on museoarvossa ja leimattu museoajoneuvoksi !
Mustia kilpiä en ottanut, tilasin valkoiset ilman EU-merkintää. Ovat ajanhenkeen paremmin sopivat, eikä naapurilla niin houkuta tukkimiehen kirjanpitoa pitää ajopäivistä
Projekti on siis näiltä osin tullut päätökseen ja Sisun voisi sanoa olevan "valmis". Jatkoa toki seuraa mm. syöttöpumpun uusimisella ahdonalaisen omaavaksi ja muutenkin sisukset voisi päivittää, sekä suuttimet myös. Nyt alkaa se kuntoa ylläpitävä vaihe
Sen verran jäi polte puuhailusta, että on alettava harkitsemaan Sisulle isoveljen ostamista jahka niitä enempi alkaa PV.n huutokaupoista poistumaan
Kiitokset kaikille palstan jäsenille arvokkaista vinkeistä ja tiedon jyvistä ! Nollilta tähän projektiin lähettiin ja täältä löytyi kaikki tarvittava tieto kunnostuksen suhteen.
Mukavaa kesää jäsenille ja erittäin mukavia hetkiä oman harrastepelin parissa ! Kivelä kiittää ja kuittaa