Leyland osia Puolasta

Leyland, Valmet, Rolls-Royce, Cummins, Mercedes-Benz, Volvo, Scania, Caterpillar ja muut viritykset

Valvoja: sisua

David Brown
Viestit: 64
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Leyland osia Puolasta

Viesti Kirjoittaja David Brown »

Satuin löytämään semmosen firman kuin Alicja Klamek KLEMAX ja ne myy muunmuassa Leylandin osia, ne on tietysti siihen puolan kopioon mutta luulis että suurin osa osista sopii myös alkuperäiseen.

Ostin nyt varalle yhen yläpään tiivistesarjan (43.50euroa) ja 6 kappaletta venttiili ohjureita (2euroa kappale)

Sieltä löytyy osia 0.400 ja 0.680 malliin. Pitää vaan kirjoittaa siihen hakuruutuun SW 400 tai SW 680.
Sivu on kokonaan puolaksi mutta kirjoitin niille englanniksi ja ne vastas heti.

Saa nähdä mitä posti tuo kotiin :lol:
R-141BPT /4350 -78
Nummi Universal ja Fulleri 8)

Kenworth W900 -74
Cummins Big Cam III / Fuller 13v
ZAU
Viestit: 681
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Leyland osia Puolasta

Viesti Kirjoittaja ZAU »

Sisu sk181 4x4 mil
JeeP wrangler
David Brown
Viestit: 64
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Leyland osia Puolasta

Viesti Kirjoittaja David Brown »

Just se firma :D
Hinnoitus on ainakin kohdallaan.
R-141BPT /4350 -78
Nummi Universal ja Fulleri 8)

Kenworth W900 -74
Cummins Big Cam III / Fuller 13v
Avatar
FBW
Viestit: 807
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Leyland osia Puolasta

Viesti Kirjoittaja FBW »

Kuulin sellaisia huhuja että Puolan Leyland-kopiomoottoriosat eivät ole yhteenkäyviä alkuperäisen Leyland koneen kanssa. Tuo puolalainen moottori on millimitoituksella ja siten osat näyttävät päälle identtisiltä mutta eivät sovi tuumamitoitettuun esikuvaansa. Ehkä tiivisteet voivat käydäkin kun niissä saa olla toleranssia, mutta olisi kiva kuulla pitääkö tämä kuulemani tieto paikkansa liittyen varsinaisiin moottoriosiin?
oippi
Viestit: 4
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Leyland osia Puolasta

Viesti Kirjoittaja oippi »

Vesipumppu on tulossa kohti suomea, samaa sarjaa mitä tuolla Puolassa myydään mutta tämä yksilö tulee Virosta. Sitten joskus selviää sopiiko paikalleen.... testaus vaan saattaa mennä ensi kesään, paitsi jos jollain pääkaupunkiseudun nurkilla on yksilähtöinen pumppu mihin voisi verrata?
1970 Sisu A-45, SA-657
David Brown
Viestit: 64
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Leyland osia Puolasta

Viesti Kirjoittaja David Brown »

Tiivistesarja sopi ihan täydellisesti.
Ohjurit jäi käyttämättä kun koneistamo ehti tilata ja koneistaa jonku volvo moottorin ohjurit.
Paljon kaikennäköist olen nähnyt mutta en koskaan aikaisemmin niin väljät ohjurit kuin siin mun kansis oli :lol: Vähintään 4-5 milliä oli väljää :shock:
R-141BPT /4350 -78
Nummi Universal ja Fulleri 8)

Kenworth W900 -74
Cummins Big Cam III / Fuller 13v
Avatar
FBW
Viestit: 807
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Leyland osia Puolasta

Viesti Kirjoittaja FBW »

David Brown kirjoitti:Tiivistesarja sopi ihan täydellisesti.
Ohjurit jäi käyttämättä kun koneistamo ehti tilata ja koneistaa jonku volvo moottorin ohjurit.
Paljon kaikennäköist olen nähnyt mutta en koskaan aikaisemmin niin väljät ohjurit kuin siin mun kansis oli :lol: Vähintään 4-5 milliä oli väljää :shock:
Mikä Leyland-moottori on kyseessä, O.400? Paljonko kilometrejä? Kiinnostaa tietysti koska minusta Leyland-koneen ainoa haitta on kova savutus, joka on tainnut olla ominaisuus uudesta lähtien. Nykypäivän normeilla savutus on niin rajua ettei uskalla oikein missään ihmisten keskuudessa käynnistää kylmänä :mrgreen: Jos savutuksen saisi jollain tavalla järkevälle tasolle, ei tarvitsisi haaveilla moottorinvaihdosta johonkin toiseen merkkiin. Se kiinnostaa että onko savutuksen lähde esim. noissa väljissä ohjureissa vai suuttimissa. Kummatkin asiat olisi melko helposti korjattavissa, venttiileitäkin saa ihan alkuperäisenä varaosana järkihintaan.
David Brown
Viestit: 64
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Leyland osia Puolasta

Viesti Kirjoittaja David Brown »

Kyseessä oleva moottori on 0.690
Mittarissa muistaakseni jotain 300 000, mutta monesko kierros ja monesko mittari siinä on :roll:
Sylinteriputket ja männät näytti ihan uutta vastaavilta joten kyllä tielaitos on jotain remppaa siihen tehny.
Halusin uskoa että savuttaminen varmasti loppuu kun sain kannet tehtyä mutta miten väärässä sitä voikaan olla :lol:
Uudet suutinkärjet aion vielä hankkia mutta luultavasti ei savuttaminen siitä vähene. Kokeilin suuttimet testerissä ja kolme oli oikein hyvät ja kolme oli vähän rajatapauksia.

Siitä puheenollen niin olisko kellään tietoa siitä mitkä numerot noissa suutinkärjissä on? Siis 0.690 turbo.
R-141BPT /4350 -78
Nummi Universal ja Fulleri 8)

Kenworth W900 -74
Cummins Big Cam III / Fuller 13v
JJM162
Viestit: 21
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Leyland osia Puolasta

Viesti Kirjoittaja JJM162 »

Mulla nakkikopis 104tkm mittaris ja venttiilit heilui ohjureissa kuin... no army vehje niin käyny kuitenkin tuntimittarin mukaan 6000 tuntia. Kannet nyt tehtynä odottaas asennusta. IKH kauhajoki teki ja laittoi samalla suuttimet.
TapsaR
Viestit: 68
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Leyland osia Puolasta

Viesti Kirjoittaja TapsaR »

Onko tuosta kauppiaasta ja osien saatavuudesta yleisesti Leyland 0.410 koneeseen viimeajoilta kokemuksia?

Huolto-osat ja esimerkiksi vesipumppu?

Yksi Kontio olisi kiikarissa...
LP-138 CVT
Höyrykoneita ja maamoottoreita
David Brown
Viestit: 64
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Leyland osia Puolasta

Viesti Kirjoittaja David Brown »

Nyt tuli tilattua lisää osaa Puolasta, muun muassa tehdaskunnostetut kannet, kaikki laakerit, sylinteriputket ja männät, uudet suuttimet.
Kaikki osat sopi täydellisesti ja kansissa oli jopa tuuma kierteet, eli se puhe että puolan koneet olis millimitoituksella oli nyt taas kuulopuhetta.
R-141BPT /4350 -78
Nummi Universal ja Fulleri 8)

Kenworth W900 -74
Cummins Big Cam III / Fuller 13v
Vastaa Viestiin