Lomaterveisiä täält Raaseporista
Ja sitte aiheeseen.
Meidän VPKssa on vanha Austin paloauto joka jäi jo 1984 pois kalustorivistöstä ja työnnettiin vanhaan navettaan, nyt ollan kaivettu auto esille ja olemme talven aikana kunnostanut jarrut ja moottorin, katsastuskin tehtiin viime viikolla.
Sitte iski ajatus museokatsastaa sitä, siispä kutsuttiin kaksi katsastajaa käymään mutta lopputulos ei kyllä ollu oikein mieleinen
Niitten mielestä suurinpiirtein koko auto pitäis maalata tai ainakin ne pienet ruosteet paikkamaalata, siitähän tulee sit sen jälkeen hirveen näköinen
Nyt auto on alkuperäinen, maalattu 50luvun loppupuolella paloautopunaiseksi, auto täynnä patinaa ja ollaan kaikki sitä mieltä että auto on pilattu jos sen sen menee maalaamaan.
Onko todella näin että museoautossa ei saa olla mitään ruostetta?
Terveisiä M. Rosenqvist
Austin 2WA 1952 museokatsastus
Valvoja: sisua
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Austin 2WA 1952 museokatsastus
R-141BPT /4350 -78
Nummi Universal ja Fulleri
Kenworth W900 -74
Cummins Big Cam III / Fuller 13v
Nummi Universal ja Fulleri
Kenworth W900 -74
Cummins Big Cam III / Fuller 13v
Re: Austin 2WA 1952 museokatsastus
Museokatsastettujen kulkupelien taso vaihtelee mielestäni liikaa ja tuohon soisi tulevan jonkunlaista linjakkuutta (= joustavuutta ja järkevyyttä).David Brown kirjoitti:Onko todella näin että museoautossa ei saa olla mitään ruostetta?
Kyse kuitenkin kulkupeleistä, jotka ovat tulleet muutama vuosikymmen sitten valmistuslinjalta - eivät ole enää uusia ja ovat nähneet elämää. Eikä nämä kulkupelit varmasti syö kenenkään leipää enää harrastepeleinä vaikka omaisivat museostatuksen.
Re: Austin 2WA 1952 museokatsastus
Ainakin Lahen seudulla hyväksyvät museokatsastuksessa pieniä käytön jälkiä, kuten yksittäisiä kolhuja ja jopa pieniä pintaruosteita.