Sisu E14 425 "kotimainen"
Valvoja: sisua
Sisu E14 425 "kotimainen"
Tämmöinen E14 olisi tarkoitus hakea ensi viikolla. Leima siinä on kylmänä, sillä ajattelinkin täältä tietoa lähteä kysymään.
Onko E ja SM mallien telit samanlaisia? Ilmeisesti telikynkkien päistä tapit ja holkit väljiä.
Ohjaustangon pää väljä, samoin trippelin vetotangon molemmat nivelet väljiä. Näitä varmasti löytyy mittojen mukaan?
Vas. Ajovaloumpio huono, onkohan se samanlainen kun rellun hytissä oleva?
Jarrutusteho alhainen kuormattu ajoneuvo. Lieneekö ALB venttiilissä vikaa?
Sähkökaavio kiinnostaisi jos sattuu joltain löytymään, peruutusvalot eivät myöskään pelitä.
Ensi viikolla sitten lisää tietoa ja kuvia autosta, täytyy vaan ruveta selvittelemään jo että saisi leiman pian siihen
Onko E ja SM mallien telit samanlaisia? Ilmeisesti telikynkkien päistä tapit ja holkit väljiä.
Ohjaustangon pää väljä, samoin trippelin vetotangon molemmat nivelet väljiä. Näitä varmasti löytyy mittojen mukaan?
Vas. Ajovaloumpio huono, onkohan se samanlainen kun rellun hytissä oleva?
Jarrutusteho alhainen kuormattu ajoneuvo. Lieneekö ALB venttiilissä vikaa?
Sähkökaavio kiinnostaisi jos sattuu joltain löytymään, peruutusvalot eivät myöskään pelitä.
Ensi viikolla sitten lisää tietoa ja kuvia autosta, täytyy vaan ruveta selvittelemään jo että saisi leiman pian siihen
Viimeksi muokannut SamppaP, Ma Joulu 03, 2018 10:39 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Sisu E "kotimainen"
Noniin, Sisun kävin hakemassa. Tai reissussa olen vielä, aamulla kotia päin ajella.
Huomioita tuli tehtyä matkalla. Vaihteet ei kytkeydy rutisematta, kytkinjarru pois pelistä. Myöskin kun hydraulipumpun kytkee, niin rutinan saattelemana menee. Saisikohan kytkintä säädettyä irrottamaan enemmän?
Vaihdevivusto on tarpeettoman väljä, kai sinnekkin saa jotain pulsia vaihdettua?
Öljynpainevalo vilkahteli kun risteykseen tuli vaihde päällä ja kierrokset laski. Celect moottorihan tässä on, oliko näissä moottoreissa öljynpaine ongelmia? 1.3miljoonaa toki ajettu. Ajossa 2bar paine. Luin ameriikan foorumista että kannattaa vaihtaa öljynpaineanturi, vanhemmiten ei enää näytä niin tarkasti?
Huomenna kuvia hankinnasta
Huomioita tuli tehtyä matkalla. Vaihteet ei kytkeydy rutisematta, kytkinjarru pois pelistä. Myöskin kun hydraulipumpun kytkee, niin rutinan saattelemana menee. Saisikohan kytkintä säädettyä irrottamaan enemmän?
Vaihdevivusto on tarpeettoman väljä, kai sinnekkin saa jotain pulsia vaihdettua?
Öljynpainevalo vilkahteli kun risteykseen tuli vaihde päällä ja kierrokset laski. Celect moottorihan tässä on, oliko näissä moottoreissa öljynpaine ongelmia? 1.3miljoonaa toki ajettu. Ajossa 2bar paine. Luin ameriikan foorumista että kannattaa vaihtaa öljynpaineanturi, vanhemmiten ei enää näytä niin tarkasti?
Huomenna kuvia hankinnasta
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisu E "kotimainen"
Onnea vaan hankinnasta
Tuleeko tästä harrastepeli vai pitääkö leipää pöytään tällä saada
Öljyt kannattais varmaan kans vaihtaa jos ne on paljon ajetut, jos valon vilkkuminen vaikkapa sillä korjaantuis.
Tuleeko tästä harrastepeli vai pitääkö leipää pöytään tällä saada
Öljyt kannattais varmaan kans vaihtaa jos ne on paljon ajetut, jos valon vilkkuminen vaikkapa sillä korjaantuis.
R-141BPT /4350 -78
Nummi Universal ja Fulleri
Kenworth W900 -74
Cummins Big Cam III / Fuller 13v
Nummi Universal ja Fulleri
Kenworth W900 -74
Cummins Big Cam III / Fuller 13v
Re: Sisu E "kotimainen"
Joo vaikea on sanoa pitääkö paikkansa tietokoneen öljynvaihtoväli..
Täytyy öljyt vaihtaa joka reikään kun saa aikaiseksi
Liikkeestä hain tämän auton, sanoivat että huonot on akut, mutta aamulla kun piti lähteä, yksikään valo ei syttynyt kun virrat laitto päälle. Akkukaupan kautta Sisu käyntiin ja kotia päin. Reissu meni hyvin, loppuvaiheessa tosin rupes lataamaan liki 30V mutta ei pitkät päällä enempää. Lieneekö kiehutettu akut piloille. Täytyy käyttää laturia korjaamolla.
Jaa no en varsinaisesti leivän hankkimiseen tätä hommannut Mutta täytyyhän sitä itseä koittaa työllistää, auto tulee helpottamaan maatilan arkea. Löytyy 13m3 soralava tuohon. Sekä 15m3 lietesäiliöprojekti. Entinen auto oli 3 akselinen, kantavuus oli turhan tarkalla lietepytyn kanssa, eikä siinä ollut vetokytkintä. Ajan saatossa jos kärryn saisi hommattua perään niin kalkit ja sonnat saisi tehokkaasti pellolle.
Leimakuntoon pitäis vaan saada pian, maansiirtohommia kans tehdään ja auto on hakenut paikkansa siinäkin, kunhan riittävän hyvät olosuhteet ovat
Täytyy öljyt vaihtaa joka reikään kun saa aikaiseksi
Liikkeestä hain tämän auton, sanoivat että huonot on akut, mutta aamulla kun piti lähteä, yksikään valo ei syttynyt kun virrat laitto päälle. Akkukaupan kautta Sisu käyntiin ja kotia päin. Reissu meni hyvin, loppuvaiheessa tosin rupes lataamaan liki 30V mutta ei pitkät päällä enempää. Lieneekö kiehutettu akut piloille. Täytyy käyttää laturia korjaamolla.
Jaa no en varsinaisesti leivän hankkimiseen tätä hommannut Mutta täytyyhän sitä itseä koittaa työllistää, auto tulee helpottamaan maatilan arkea. Löytyy 13m3 soralava tuohon. Sekä 15m3 lietesäiliöprojekti. Entinen auto oli 3 akselinen, kantavuus oli turhan tarkalla lietepytyn kanssa, eikä siinä ollut vetokytkintä. Ajan saatossa jos kärryn saisi hommattua perään niin kalkit ja sonnat saisi tehokkaasti pellolle.
Leimakuntoon pitäis vaan saada pian, maansiirtohommia kans tehdään ja auto on hakenut paikkansa siinäkin, kunhan riittävän hyvät olosuhteet ovat
Re: Sisu E "kotimainen"
Purkuhommia aloittelin että pääsee remonttikohteisiin käsiksi. Eipä taida tällä hetkellä ketään olla kenellä olisi tietoa näistä? Noo laittelen kuvia niitä on mukava katsella ja jos suoraan foorumille linkitettynä säilyisivät?
Re: Sisu E "kotimainen"
Kaksitoiminen teli, etummaiseen reikään tappi niin saa nostettua vetävän akselin ilmaan.
Purkamisen aloittelua
- Liitteet
-
- 2018-11-08 23.33.03.jpg (193.79 KiB) Katsottu 29198 kertaa
Re: Sisu E "kotimainen"
Tarvis saada nuo pultit irti, että saa ne jousentapit vaihettua. On vaan sileä tuo ns kanta tuossa, mielessä kävi että ovatko ne kartiopultteja, mutterilla vaan vedetään väljät pois? Tuskin niissä kierrettä on sileän kannan perusteella. Tiukassa oli kaikki
-
- Viestit: 486
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisu E "kotimainen"
Nuo jousen tappien "pultit" ovat vain tappi joka on kiilaaminen ja kiristyy paikalleen tuosta kierteestä, kierrettä ei ole koko matkalla. Paras keino noiden irrottamisen on ollut hitsata tuohon sileän päähän massaulosvetäjä ja lämmittää jonkun verran. Uudemmissa on sitten ihan oikeat pultit niin eri ruostu niin herkästi kiinni.
Entisöintiprojekti: Sisu SL 170 4x4 VK 4600 -85 (1/8)
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Työkone: Valtra T170 ClassicHiTech -05
You Tube -kanava: https://www.youtube.com/channel/UCBRWGY ... -LGn6NbRYQ
Re: Sisu E "kotimainen"
Lämmittää sen sileän pään keltaiseksi ja kun on jäähtynyt,lähtee yleensä jenkapäästä lyömällä. Uusilla kiilapulteilla sitten kasaus.
Re: Sisu E "kotimainen"
Okei kiitos tiedosta! Koitan eka lämmitellä, ei vaan oo nestekaasua tehokkaampaa tällä hetkellä. Jos ei sillä hitsata sitte pidike ulosvetimelle
Re: Sisu E "kotimainen"
Moro vaan.Aika ryhdikkään Eemelin oot löytäny oliko tämä suvanto trucksilta hankittu?? Sellanen musta asfalttikuuppa päällä?Olen aikanani ajanut samanlaisen uudesta "vaihtoon"hiukan toistakymmentä vuotta tuli mentyä.Oli tosin sorakasetti tämä ilmeisesti ollut uutena jossain muussa käytössä kun on puikko perällä.Oli todella hyvä peli paljon jäi hyviä muistoja noista.Mielestäni paras ohjaamo mitä on Sisussa ollut pois lukien uudet Polarit.Ei siinä mitään pientä läpikäyntiä vaan ja koviin töihin
Re: Sisu E "kotimainen"
Sieltähän tämän kävin hakemassa tänne Keski-pohjanmaalle! Asfalttikuuppa jäi pois kaupasta, niin korkea että vaikeuttaisi jo traktorin etukuormaajalla lastaamista. Pienellä vaivalla saa sovitettua jo olemassa olevan lavan kun tässä on etukippi.
Täytyy kans kehua ohjaamoa, joka nurkassa jouset, laadukas penkki monilla säädöillä, tekivät ajosta nautintoa Tilava on ja paljon säilytystilaa löytyy. Renaultin ohjaamollista en itse ole ajanut, niin paha sitä on moittia. Mutta harmi että niin vähiin jäi näitten valmistus..
Alunperinhän ollutkin 6x2 olikohan 4600 akselivälillä. Lienee jossain ihan muussa ajossa ollut? Rahoitusyhtiön nimissä ollut ekat vuodet. 2003 varmaan trippeli tullut alle, silloin muutoskatsastettu.
Niin vain lähti jousen tapeista ne kiilapultit, lämpöä ja paineilma taltalla naputti pulttiin nii hyppäsivät pois.
Huonoa, ei oo oikein rasvaa nähnyt telin tappi, oli syönyt jo sen korvakkeen reijän ihan soikeaksi P*rkele joutuukohan hommata sen koko kynkän uuden.. Saa nähdä onko vänkärin puoli samanlainen. Rasvarihan tässä on, mutta putkia poikki ja joka paikka kuivana niin ei varmasti ole vuosiin ollut toiminnassa.. Eipä siinä auta, vanha auto jo mutta vähän ronskilla pidolla tainnut olla. Kyllä se tästä paranee
Täytyy kans kehua ohjaamoa, joka nurkassa jouset, laadukas penkki monilla säädöillä, tekivät ajosta nautintoa Tilava on ja paljon säilytystilaa löytyy. Renaultin ohjaamollista en itse ole ajanut, niin paha sitä on moittia. Mutta harmi että niin vähiin jäi näitten valmistus..
Alunperinhän ollutkin 6x2 olikohan 4600 akselivälillä. Lienee jossain ihan muussa ajossa ollut? Rahoitusyhtiön nimissä ollut ekat vuodet. 2003 varmaan trippeli tullut alle, silloin muutoskatsastettu.
Niin vain lähti jousen tapeista ne kiilapultit, lämpöä ja paineilma taltalla naputti pulttiin nii hyppäsivät pois.
Huonoa, ei oo oikein rasvaa nähnyt telin tappi, oli syönyt jo sen korvakkeen reijän ihan soikeaksi P*rkele joutuukohan hommata sen koko kynkän uuden.. Saa nähdä onko vänkärin puoli samanlainen. Rasvarihan tässä on, mutta putkia poikki ja joka paikka kuivana niin ei varmasti ole vuosiin ollut toiminnassa.. Eipä siinä auta, vanha auto jo mutta vähän ronskilla pidolla tainnut olla. Kyllä se tästä paranee
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Sisu E "kotimainen"
Oliskohan mahdollista aarporata ja holkittaa? Tai täyttää kempillä ja porata se alkuperäiseen kokoon?
R-141BPT /4350 -78
Nummi Universal ja Fulleri
Kenworth W900 -74
Cummins Big Cam III / Fuller 13v
Nummi Universal ja Fulleri
Kenworth W900 -74
Cummins Big Cam III / Fuller 13v