Uskoisin että ovat aivan samanlaiset osat kyseessä, kunhan on ns 2-toiminen teli. Taitaa olla Polar Sisussakin sama telirakenne mitä kuvista koitin tihrustaaSR-300 kirjoitti:Tuosta sun telivaihto-operaatiosta, niin onks vanhanmalliset trapetsijousilla ja uudemmat "tieystävälliset" 26-tonniset paraabeilla ja kallistuksenvakaajilla ym. samat telisysteemit , eli vaihtokelpoisia keskenään?
Sisu E14 425 "kotimainen"
Valvoja: sisua
Re: Sisu E14 425 "kotimainen"
Re: Sisu E14 425 "kotimainen"
Hyttiin puski lämmintä ilmaa vaikka säätimestä laittoi ihan viileälle, tunnotonhan se myös oli. Vaijerin kiinnityshakanen oli paikoillaan mutta vaijeri oli luistanut pois paikoiltaan, liian kovaa väännetty lämpöä päälle
Hauska muisto löytyi kojelaudan alta menneiltä ajoilta, "Etelä suomessa" reissu heitetty tällä autolla reilu 10v sitten
Re: Sisu E14 425 "kotimainen"
Tulikohan tämä auto vastaan perjantaina jossain kaustinen/ullava välillä. Jonkinsortin varastorakennus oli kyytillä
Re: Sisu E14 425 "kotimainen"
Ei ollut tämä auto, kotosalla seisoi tuolloin Samalla kylällä on kyllä valkoinen E12 Renault ohjaamoinen kanttilamppuinen, olisikohan ollut kuitenkin se..? En ole muita valkoisia tällä ohjaamolla bongannut itsepalmu kirjoitti:Tulikohan tämä auto vastaan perjantaina jossain kaustinen/ullava välillä. Jonkinsortin varastorakennus oli kyytillä
Re: Sisu E14 425 "kotimainen"
Hienolta näyttää! Paljonko meni hiekkaa suurin piirtein? Pitäisi tehdä sama operaatio jossain vaiheessa
Re: Sisu E14 425 "kotimainen"
Mulla on semmoinen IKHn säiliöllinen hiekkapuhalluslaite, siinä ei alkuperäiset posliinisuuttimet kestänyt minkään vertaa, tein siihen sorvin kärkipalasta suuttimen, ei ole kulunut yhtään vaikka satoja kiloja hiekkaa puhallettu. Umpiruosteiseen vanteeseen meni liki 50kg hiekkaa. Vähäruosteinen, jonka kauttaaltaan puhalsin meni 20-30kg. On siinä hommaa, mutta ruosteiset vanteet on turn off
Re: Sisu E14 425 "kotimainen"
Kiitos tiedosta! Voi nyt vähän arvioida määrää. Kun ei sitä hiekkaa viitsisi hirveästi hankkia ylimääräistäkään kun kostuu helposti säilytyksessä..
Re: Sisu E14 425 "kotimainen"
Joo melko tarkka on ainakin minun puhalluslaite että ei saa olla paakkeja hiekan joukossa tai loppuu puhallus lyhyeen.juho kirjoitti:Kiitos tiedosta! Voi nyt vähän arvioida määrää. Kun ei sitä hiekkaa viitsisi hirveästi hankkia ylimääräistäkään kun kostuu helposti säilytyksessä..
Lava tuli laitettua päälle autoon, ja hitsailin raot viljatiiviiksi lisälaidoista. Kärryn kanssa tuli harjoiteltua peruuttelua raktorivetoinen tällä hetkellä, jarrut pitäisi rakentaa uusiksi jos autokäyttöön laittaisi.
Re: Sisu E14 425 "kotimainen"
Johan on fiksun näköinen kun maalasit vanteet ja navat mutta jätätkö telipyörät maalaamatta?
SM320 8x2 vm1986
SM300 8x4 vm1991
SM300 8x4 vm1991
Re: Sisu E14 425 "kotimainen"
Tuli yks kiireellinen vedenajo keikka niin joutui ruuvata takaisin takarenkaat voi olla että puintien jälkeen kerkeää vasta maalaamaan loputSisu SM kirjoitti:Johan on fiksun näköinen kun maalasit vanteet ja navat mutta jätätkö telipyörät maalaamatta?
Re: Sisu E14 425 "kotimainen"
Terve.SamppaP kirjoitti: ↑To Maalis 14, 2019 4:29 pm
Kuvaa vielä todisteeksi tyhjänä on vähän levoton ja joutuu korjailla rattia että kulkee suorassa, mutta kun kuorman sai päälle niin rupesi kulkemaan kuin juna. Kai se on ominaisuus, ei ainakaan trippelin pitäisi vaikuttaa olen kokeillut ajaa tyhjänä trippeli ylhäällä ja alhaalla ja samalla tavalla kulkee
Oletko tarkastanut ja säätänyt olkatapit ?
Ja tietenkin myös rasvan puute tekee autosta levottoman, kun ohjaus ei jaksa itse keskittää vaan sitä joutuu kokoajan korjaamaan ratilla.
Olkatapin alapäässä on pultti joka painaa yläpuolella olevaa kuppia missä on iso kuula joka taas kantaa olkatappia, jos säätö on väärin olkatappi ottaa kiinni siihen kuppiin ja takertelee.