Sisu SA-150 1983
Valvoja: sisua
Re: Sisu SA-150 1983
Pressun löytää Parolan teltta Oy tms, lokakuussa sitten tuolla kalkkuun kun on 75v juhla vuosi.
Sisu sk181 4x4 mil
JeeP wrangler
JeeP wrangler
Re: Sisu SA-150 1983
Ressu mulla kyllä jo olikin, uupui vähän kiinnikkeitä ja aikaa.
Sain sen tänään kuitenkin auton päälle.
Sekä ohjausvaihde että jakovaihteisto tihkuu hieman öljyä, vuoto on niin vähäinen ettei ajoa estä, mutta tilasin kuitenkin tarvittavat tiivisteet. Niiden pitäisi saapua ensi viikolla. Molemmista hikoilee stefa, syy todennäköisesti se että osat olleet pitkään käyttämättä ilman öljyjä, ja tapahtunut tiivisteiden kuivumista tms.
Sain sen tänään kuitenkin auton päälle.
Sekä ohjausvaihde että jakovaihteisto tihkuu hieman öljyä, vuoto on niin vähäinen ettei ajoa estä, mutta tilasin kuitenkin tarvittavat tiivisteet. Niiden pitäisi saapua ensi viikolla. Molemmista hikoilee stefa, syy todennäköisesti se että osat olleet pitkään käyttämättä ilman öljyjä, ja tapahtunut tiivisteiden kuivumista tms.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Sisu SA-150 1983
Vader ainakin tykkää
Vaihdoin ohjausvaihteen tiivisteen.
Vanha tiiviste oli melkoinen korppu, ei ihme ettei enää pitänyt.
Vaihdoin ohjausvaihteen tiivisteen.
Vanha tiiviste oli melkoinen korppu, ei ihme ettei enää pitänyt.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Viikko sitten jakovaihteiston öljytkin alkoi pysyä stefan oikealla puolella, vanha oli tässäkin tapauksessa elämää nähnyt.
Tänä aamuna pientä venyttelyä sorakuopalla.
Tänä aamuna pientä venyttelyä sorakuopalla.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
On kyllä hieno Masi. Ja työn jälki on sellaista että auto pysyy tien päällä taas monta vuosikymmentä. Täällähän oli joskus aiemmin kauan sitten Darth Vaderin kokomusta Proto. Se taisi olla aluksi jonkun mainostoimiston promokäytössä ja sitten myöhemmin jonkun palstalaisen hallussakin. Myöhemmistä vaiheista en ole enää perillä. Mutta siihen oli laitettu turhaan ylimääräistä bling blingiä kiillotetun turkkilevyn muodossa.
Re: Sisu SA-150 1983
Auto on kyllä saanut positiivista palautetta kun sitä on käynyt milloin kukakin ihmettelemässä.Sisustaja kirjoitti:On kyllä hieno Masi. Ja työn jälki on sellaista että auto pysyy tien päällä taas monta vuosikymmentä. Täällähän oli joskus aiemmin kauan sitten Darth Vaderin kokomusta Proto. Se taisi olla aluksi jonkun mainostoimiston promokäytössä ja sitten myöhemmin jonkun palstalaisen hallussakin. Myöhemmistä vaiheista en ole enää perillä. Mutta siihen oli laitettu turhaan ylimääräistä bling blingiä kiillotetun turkkilevyn muodossa.
Jäi hyvin mieleen eräs vanhempi herrasmies joka tuli polkupyörällä vastaan, ensin muutaman sekunnin tuijotus ja sitten näytti peukkua ylöspäin
Mutta todetaan nyt vielä, ettei Masia ole entisöity vaan käyttökunnostettu.
Esim alustasta olisi saanut siistimmän jos akselit olisi hiekkapuhaltanut ja maalannut jne jne
Siinä vaan käy helposti niin, että jos maalipinta on kauttaaltaan virheetön, autolla ei välttämättä viitsi enää metsään mennä.
Toki täysin entisöidytkin ajoneuvot on hienoja ja hyvä että joku niitäkin jaksaa tehdä.
Jokainen tyylillään, Kalkustahan näitä aihioita saa ja sitten eikun hommiin
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Maastossa.
Autossa ei ole (ainakaan toistaiseksi) vinssiä, joten kovin pahaan paikkaan sitä ei viitsi ajaa. Voi mennä hinaushommiksi.
Autossa ei ole (ainakaan toistaiseksi) vinssiä, joten kovin pahaan paikkaan sitä ei viitsi ajaa. Voi mennä hinaushommiksi.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Piti kaivaa esille nuo aiemmat Mad Max -sisut.
LINKKI: SA-1321
Entinen mainostoimiston promoauto. Kuvat kadonneet ketjusta, mutta tässä muutama mitä löysin.
https://www.flickr.com/photos/sameli/2947263962/
https://www.flickr.com/photos/sameli/4574953553/
LINKKI: SA-1830
https://www.youtube.com/watch?v=uPgTXN8oqeU
Missähän lie nämäkin menevät nykyään? Vuosikymmenet kuluvat.
LINKKI: SA-1321
Entinen mainostoimiston promoauto. Kuvat kadonneet ketjusta, mutta tässä muutama mitä löysin.
https://www.flickr.com/photos/sameli/2947263962/
https://www.flickr.com/photos/sameli/4574953553/
LINKKI: SA-1830
https://www.youtube.com/watch?v=uPgTXN8oqeU
Missähän lie nämäkin menevät nykyään? Vuosikymmenet kuluvat.
Re: Sisu SA-150 1983
Jahas, foorumi on taas pystyssä pienen välikuoleman jälkeen.
Toivottavasti nuo edellä mainitut protot ovat vielä ajossa, eivätkä ole sulattoon päätyneet.
Omalla Sisulla taas vaihteeksi maastoiltu, ja sitä silmällä pitäen pari pientä päivitystä.
Vänkärin puolelle lisäpeili josta näkee oikean eturenkaan tuntumaan, ei tarvitse ihan niin paljoa arvailla ajolinjaa.
Etuvilkut on aika ottavalla paikalla noissa ohjaamon kulmissa, niihin tinailin suojaraudat.
Ei niistä järin kauniit tullut, mutta ajaa asiansa.
Toivottavasti nuo edellä mainitut protot ovat vielä ajossa, eivätkä ole sulattoon päätyneet.
Omalla Sisulla taas vaihteeksi maastoiltu, ja sitä silmällä pitäen pari pientä päivitystä.
Vänkärin puolelle lisäpeili josta näkee oikean eturenkaan tuntumaan, ei tarvitse ihan niin paljoa arvailla ajolinjaa.
Etuvilkut on aika ottavalla paikalla noissa ohjaamon kulmissa, niihin tinailin suojaraudat.
Ei niistä järin kauniit tullut, mutta ajaa asiansa.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Tuohon väliin vielä rauta kulun suuntaan, niin nojaava puu ei "putoo" vilkun päälle
Re: Sisu SA-150 1983
Se vois olla ihan hyvä lisä. Ajattelin ettei siihen väliin ylhäältäpäin mikään osu...mutta kyllähän se tietysti meikäläisen tuurilla...
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Kaamea tilanne kun autossa ei ole oikein mitään rassaamista, ajelee vaan menemään.
Tilanteen helpottamiseksi hankin autoon vinssin.
Hydraulivinssi oli tietysti autosta viety, samoin kuin kaikki siihen liittyvä.
Sähkövinssin vetotehoksi luvataan 17500lbs, joten eiköhän silläkin tarvittessa autoa liikuteta, ainakin kääntöpyörän kanssa.
Vinssille täytyy toki tehdä teline johon se kiinnitetään, siitä lisää myöhemmin.
Aloitin homman virtajohdoista, 50mm2 hitsauskaapeli on siihen oikein sopivaa.
Akkujen välinen kaapelikin päivittyy samalla alkuperäistä paksummaksi.
Tilanteen helpottamiseksi hankin autoon vinssin.
Hydraulivinssi oli tietysti autosta viety, samoin kuin kaikki siihen liittyvä.
Sähkövinssin vetotehoksi luvataan 17500lbs, joten eiköhän silläkin tarvittessa autoa liikuteta, ainakin kääntöpyörän kanssa.
Vinssille täytyy toki tehdä teline johon se kiinnitetään, siitä lisää myöhemmin.
Aloitin homman virtajohdoista, 50mm2 hitsauskaapeli on siihen oikein sopivaa.
Akkujen välinen kaapelikin päivittyy samalla alkuperäistä paksummaksi.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
1200km mittarissa, alavesiletkun klemmaria piti vähän kiristää.
Autoa pitänyt välillä pestäkin, varsinkin eturenkaat heittää kuraa todella tehokkaasti sivuikkunoihin ja peileihin.
Autoa pitänyt välillä pestäkin, varsinkin eturenkaat heittää kuraa todella tehokkaasti sivuikkunoihin ja peileihin.
Laanaaminen on taidetta
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Oikealla laanilla ajoneuvot, kalusto ja muu omaisuus on sijoiteltu sopivasti pusikoihin, metsään ja pelloille
Kohteiden väleissä tynnyrit, rengaskasat ja romuröykkiöt tuovat laaniin sipauksen aistikkuutta ja terävyyttä
Re: Sisu SA-150 1983
Sattumalta huomasin tuon vinssi projektin, saisiko siitä vähän lisää tietoja, kun tarkoitus laittaa Ategon umpikaappiin vinssi jolla saan höyrylokomobiiliä nypittyä kyytiin. Masinistiforrumilla tätä kyselin myös jo aiemmin.
LP-138 CVT
Höyrykoneita ja maamoottoreita
Höyrykoneita ja maamoottoreita