SA-1875
Valvoja: sisua
Re: SA-1875
Auto on "ajokunnossa" mutta renkaat on sen verran hapantuneet että menevät vaihtoon. 20km ajossa tosin puhkesi vain yksi, jonka takia alla on tuo yksi 22,5'' kärryn pyörä.
Nyt on harkinnassa että laittaakko alle orkkiskokoiset vai 14.00 R20 renkaat.
Heränneitä kysymyksiä:
Saako jostain Proton sisärenkaita jos pysyn alkuperäisessä rengaskoossa?
Missä saa tehtyä 14.00 r20 renkaisiin sopivia sisäkumeja proton vanteelle.
Siirrynkö 80 luvulta 90 luvulle ja hommaan tubeless vanteet ja renkaat? (Tämä olisi toki helpointa, mutta hintalappu hirvittää)
Nyt on harkinnassa että laittaakko alle orkkiskokoiset vai 14.00 R20 renkaat.
Heränneitä kysymyksiä:
Saako jostain Proton sisärenkaita jos pysyn alkuperäisessä rengaskoossa?
Missä saa tehtyä 14.00 r20 renkaisiin sopivia sisäkumeja proton vanteelle.
Siirrynkö 80 luvulta 90 luvulle ja hommaan tubeless vanteet ja renkaat? (Tämä olisi toki helpointa, mutta hintalappu hirvittää)
Re: SA-1875
Onnea uudesta hankinnasta!
Kerro autosta lisää. Minkä ikäinen, millä koneella?
Mikä vanne on oikeassa etukulmassa, se ei ole A-45 vanne?
Kerro autosta lisää. Minkä ikäinen, millä koneella?
Mikä vanne on oikeassa etukulmassa, se ei ole A-45 vanne?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: SA-1875
CI 4x4/3400. Valmetin 611. VM.-81
Enpä tiedä mikä tuo yksi vanne on.
Auto on alunperin ollut UN valkoinen. Turvattuaan rauhaa, auto on palvellut Sodankylässä ja saanut vihreän maastomaalit päällensä.
Poistettu Tervolan huutokaupassa 2005. Ollut siitä saakka Samalla omistajalla Lapissa josta ostin sen etelään.
Eka yritys tuoda Proto ajamalla päättyi hyvinkin nopeasti...
Lavetilla se lopulta saapui, seikkailuhalun hävittyä aikatauluongelmille.
Enpä tiedä mikä tuo yksi vanne on.
Auto on alunperin ollut UN valkoinen. Turvattuaan rauhaa, auto on palvellut Sodankylässä ja saanut vihreän maastomaalit päällensä.
Poistettu Tervolan huutokaupassa 2005. Ollut siitä saakka Samalla omistajalla Lapissa josta ostin sen etelään.
Eka yritys tuoda Proto ajamalla päättyi hyvinkin nopeasti...
Lavetilla se lopulta saapui, seikkailuhalun hävittyä aikatauluongelmille.
Re: SA-1875
Ei kai tuo niin kallista ole? Tubeless renkaita ostin läjän 50 e/kpl ja Vanteet 60 e/kpl. Ongelma vaan tulee niiden tavoroiden kuskaamisessa myyjältä ostajalle kun ovat painavia.hylsy kirjoitti: ↑Pe Loka 09, 2020 11:51 am Auto on "ajokunnossa" mutta renkaat on sen verran hapantuneet että menevät vaihtoon. 20km ajossa tosin puhkesi vain yksi, jonka takia alla on tuo yksi 22,5'' kärryn pyörä.
Nyt on harkinnassa että laittaakko alle orkkiskokoiset vai 14.00 R20 renkaat.
Heränneitä kysymyksiä:
Saako jostain Proton sisärenkaita jos pysyn alkuperäisessä rengaskoossa?
Missä saa tehtyä 14.00 r20 renkaisiin sopivia sisäkumeja proton vanteelle.
Siirrynkö 80 luvulta 90 luvulle ja hommaan tubeless vanteet ja renkaat? (Tämä olisi toki helpointa, mutta hintalappu hirvittää)
Re: SA-1875
Ei tuohon hintaan kuulostakkaan pahalle.
Vielä kun joku vinkkaa paikan mistä saa niitä tuohon hintaan.
Vielä kun joku vinkkaa paikan mistä saa niitä tuohon hintaan.
Re: SA-1875
Tälläkin palstalla renkaita myydään muttei ihan noin halvalla mitä minulle sattui.
Tervolan huutokaupassa oli myynnissä pitkä jono Tykin navalla olevia 14.00-20 renkaita ja hinnat oli tänä vuonna 300 €/pari. toki niissä oli pintaa aika hyvin (2 cm).
Vanteita kannattaa kysellä Jyväskylästä Poussulta.
Sitten jos haluaa laajentaa valikoimaa niin Saksassa on parin nettikauppaa mitkä myy isoja renkaita: esim. xtire.de
Tervolan huutokaupassa oli myynnissä pitkä jono Tykin navalla olevia 14.00-20 renkaita ja hinnat oli tänä vuonna 300 €/pari. toki niissä oli pintaa aika hyvin (2 cm).
Vanteita kannattaa kysellä Jyväskylästä Poussulta.
Sitten jos haluaa laajentaa valikoimaa niin Saksassa on parin nettikauppaa mitkä myy isoja renkaita: esim. xtire.de
Re: SA-1875
Jos Euroopasta tekee renkaita mieli, niin tuolta kannattaa ostaa (Hollannista): https://www.vrakking-tires.com/5-truck4x4-tires
EDIT: Suomen kovin rengasdiileri maastokuorkkeihin on muuten tämän palstan "sisua45"
EDIT: Suomen kovin rengasdiileri maastokuorkkeihin on muuten tämän palstan "sisua45"
Re: SA-1875
Näissä on vaan TYRFILL-täyte, ja se aiheuttaa oman ohjelmansa. Vanne on kyllä Sisun, mutta sitäkin täytyy muokata, jos meinaa oikein ilmarenkailla ajaa.
Kiitos arvonimesta, jos se sellainen on
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: SA-1875
Kaupat renkaista sovittu Suomen kovimman maastokuorkki rengasdiilerin kanssa. Nouseepa Proto kymmenisen senttiä ylemmäs.FBW kirjoitti: ↑Ma Loka 12, 2020 7:22 pm Jos Euroopasta tekee renkaita mieli, niin tuolta kannattaa ostaa (Hollannista): https://www.vrakking-tires.com/5-truck4x4-tires
EDIT: Suomen kovin rengasdiileri maastokuorkkeihin on muuten tämän palstan "sisua45"
Re: SA-1875
Vanteet löyty Poussulta.Pasi79 kirjoitti: ↑Ma Loka 12, 2020 6:39 pm Tälläkin palstalla renkaita myydään muttei ihan noin halvalla mitä minulle sattui.
Tervolan huutokaupassa oli myynnissä pitkä jono Tykin navalla olevia 14.00-20 renkaita ja hinnat oli tänä vuonna 300 €/pari. toki niissä oli pintaa aika hyvin (2 cm).
Vanteita kannattaa kysellä Jyväskylästä Poussulta.
Sitten jos haluaa laajentaa valikoimaa niin Saksassa on parin nettikauppaa mitkä myy isoja renkaita: esim. xtire.de