Kytkimen työ/pääsylinterin tiivisteet, Löydetty Turggusesta.
Valvoja: sisua
Kytkimen työ/pääsylinterin tiivisteet, Löydetty Turggusesta.
Sattuisiko joku tietämään, että käykö jonkun auton kytkimen työ ja pääsylinterin tiivisteet suoraan karhu sisun vastaaviin osiin.
Sisulta ostin aikoinaan kontioon tiivisteet, mutta ne oli tuhottoman kalliit, joten jos jostakin autosta kävisi osat, niin selviäisi luultavasti halvemmalla...
Autotarvike liikkeita ei kiinnosta lähteä etsimään mittojen mukaan niitä tiivisteitä, vaan ne tilaa auton merkin ja mallin mukaan.
Ja tässä karhussa on nämä sylinterit ilman mitään paineilmatehostimia, joten olisiko esim a-45 samat osat, vm -70 kontiossa on ainakin samat hilppeet, (niin karhun vuosimalli on -77).
Sisulta ostin aikoinaan kontioon tiivisteet, mutta ne oli tuhottoman kalliit, joten jos jostakin autosta kävisi osat, niin selviäisi luultavasti halvemmalla...
Autotarvike liikkeita ei kiinnosta lähteä etsimään mittojen mukaan niitä tiivisteitä, vaan ne tilaa auton merkin ja mallin mukaan.
Ja tässä karhussa on nämä sylinterit ilman mitään paineilmatehostimia, joten olisiko esim a-45 samat osat, vm -70 kontiossa on ainakin samat hilppeet, (niin karhun vuosimalli on -77).
Viimeksi muokannut Kontio, Ke Marras 19, 2008 9:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kytkimen työ/pääsylinterin tiivisteet
http://www.fixus.fi/www/fixuswww.nsf/sp ... ntent1A6EC virkkalan autostart tuolta tuli mulle mittojen/mallin mukaan kumpaakin sylinteriin uudet tiivisteet heillä oli joku gatalogi mistä katsoivat ja löytyi ihan helposti eikä ollut hinnalla pilattu olisikohan ollut kaikki osat yhteensä 40egee.
Re: Kytkimen työ/pääsylinterin tiivisteet
Joo, tulipahan soitettua Sisulle ja kysyttyä korjaussarjojen hintaa, prkle 100 euroa kappale .
No en sitten ostanut...
No en sitten ostanut...
Re: Kytkimen työ/pääsylinterin tiivisteet
No nyt tuli vielä kysyttyä paikalliselta Fixus kauppiaalta niitä tiiviste sarjoja, ja ei ole. Fixukselle tulee koivuselta tavaraa, ja myyjä kysyi niitä tiivisteitä sieltä ja siellä sanottiin että koivunen on lopettanut vuonna 2004 näiden tiivistesarjojen valmistamisen / maahantuonnin ja vanhoja varastoja ei ole enään...
Ilmeisesti pitää sinne Sisun tiskille marssia muutama sata euroa mukanaan....
Ilmeisesti pitää sinne Sisun tiskille marssia muutama sata euroa mukanaan....
Re: Kytkimen työ/pääsylinterin tiivisteet
soita ja kysy virkalan autostartilta, nyt kun muistelen niin niiden luettelossa taisi olla vanhoja sisuja kontio esim. vaikka toi autostart on aika kaukana sinusta niin posti kulkee . kysy Jarkkoa ja sano terveisiä proto sisu harrastajalta
-
- Viestit: 162
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Kytkimen työ/pääsylinterin tiivisteet
Uskokaa pois; Turun jarruosa on paras tuollaisten osien kanssa ja muistaa sitten tarkistaa sen ylenkatsotun messinkipellinpalan sinne uusien kumien laiton yhteydessä, usein on aika rotansyömän näköinen, varsinkin reunoiltaan
Turussa tuo ei maksanut kuin jotain parikymppiä ja on sitten ALKUPERÄINEN, pitää vaan katsoa onko sylkkä ATE, ATE-Lockheed, tai ääriharvinainen, mutta vähiten harmia aiheuttanut DBA/DBA-Bendix.
Jos pelkkää kumikuppia tarvii, kyllähän noita irrallaan saa jenkkiautopaikoista, kun eivät sentään ole mitään erikoisia FORDin käyttämiä reiällisiä kumeja.
Turussa tuo ei maksanut kuin jotain parikymppiä ja on sitten ALKUPERÄINEN, pitää vaan katsoa onko sylkkä ATE, ATE-Lockheed, tai ääriharvinainen, mutta vähiten harmia aiheuttanut DBA/DBA-Bendix.
Jos pelkkää kumikuppia tarvii, kyllähän noita irrallaan saa jenkkiautopaikoista, kun eivät sentään ole mitään erikoisia FORDin käyttämiä reiällisiä kumeja.
Re: Kytkimen työ/pääsylinterin tiivisteet
Omasta A-45:stä puuttui koko kytkimen pääsylinteri. Kävin lähimmällä kuorma-autopurkaamolla, ja irrotin kontion/karhun nokasta vastaavan talteen. Sylinteri sopi hyvin paikoilleen, kunhan tein 90 asteen kulman nestesäiliön lähdölle. Annoin sylinterille kevyen hoonauksen, ja uusin kumit. Kumit löytyivät paikallisesta tarvikeliikkeestä, niin kuin ko auton vilkkurele, ja Leylandin kansipahvi.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Kytkimen työ/pääsylinterin tiivisteet
Perkkeletto, kun se on tämä seutu sitten takapajulaa, ei löydy sitten sopuhintaan sisuun sylinterigummeja .
Tarttee vissiin soittaa tuonne turun suunnalle...
Tarttee vissiin soittaa tuonne turun suunnalle...
Re: Kytkimen työ/pääsylinterin tiivisteet
Kiitokset Leyland LTD, tiedosta.
Nimittäin sieltä Turggusesta löytyi tiivisteet tuohon autoon. Pääsylinteri oli Lockheed:in valmistama, ja työsylinteri on Girling:in valmistama.
Halkaisijat oli kummassakin 7/8 tuumaa.
Tilasin sitten samalla kahdet tiivistesarjat, jos joskus lisääntyy tuo autokalusto, niin onphan sitten jemmassa nuo.
Hintaa oli tiivisteelle n.9 euroa kipaleelta, eli sisun hinnat alittui roimasti.
Muuten sieltä saa sitten tilattua uudenkin työsylinterin, miksei myös pääsylinteriä, vanhan hinnaston mukaan oli tuolla työsylinterillä hintaa 350, joten jäi nyt tilaamatta.
Nimittäin sieltä Turggusesta löytyi tiivisteet tuohon autoon. Pääsylinteri oli Lockheed:in valmistama, ja työsylinteri on Girling:in valmistama.
Halkaisijat oli kummassakin 7/8 tuumaa.
Tilasin sitten samalla kahdet tiivistesarjat, jos joskus lisääntyy tuo autokalusto, niin onphan sitten jemmassa nuo.
Hintaa oli tiivisteelle n.9 euroa kipaleelta, eli sisun hinnat alittui roimasti.
Muuten sieltä saa sitten tilattua uudenkin työsylinterin, miksei myös pääsylinteriä, vanhan hinnaston mukaan oli tuolla työsylinterillä hintaa 350, joten jäi nyt tilaamatta.
Viimeksi muokannut Kontio, To Marras 20, 2008 8:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kytkimen työ/pääsylinterin tiivisteet, Löydetty Turggusesta.
Eilen tilasin osat, ja tänään ne jo tuli .
Ja hintaa tuli lähetyskuluineen 80,15 euroa.
Ja hintaa tuli lähetyskuluineen 80,15 euroa.
-
- Viestit: 162
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Kytkimen työ/pääsylinterin tiivisteet, Löydetty Turggusesta.
On muutenkin tuo Mr. Kataja Turun jarruosassa sellainen tietopankki, ettei tarvi senkummemmin yleensä mitään luetteloita, vaan on tieto pääkopassa. Osat ovat myös melkein aina alkuperäisvalmistajalta
Firman nimi on hämäävä, siellä on paljon muutakin, mitä ei pysty edes ajattelemaan.
Hinnatkin ihan kohtuullista luokkaa.
Ja jos ei tuolta löydy, osaa isäntä kertoa vinkkejä, mistä muualta kysellä.
Se säästää aikaa, rahaa, hermoja.
Firman nimi on hämäävä, siellä on paljon muutakin, mitä ei pysty edes ajattelemaan.
Hinnatkin ihan kohtuullista luokkaa.
Ja jos ei tuolta löydy, osaa isäntä kertoa vinkkejä, mistä muualta kysellä.
Se säästää aikaa, rahaa, hermoja.
Re: Kytkimen työ/pääsylinterin tiivisteet, Löydetty Turggusesta.
Mistähän löytää noita tiivisteitä tänäpäivänä helpoimmalla ja halvimmalla? Protossa kytkimen työsylinteriin oon nyt kokeillu useemman HJ-60:n jarrupääsylinterin kumin ja ne ei vaan meinaa kestää siellä.
Re: Kytkimen työ/pääsylinterin tiivisteet, Löydetty Turggusesta.
Aikoinaan avuliaan varaosakauppiaan avustuksella Seinäjoen Varaosakeskuksesta Rengastieltä löytyi kumit. Turussa tietenkin aiemmin mainittu Turun Jarruosa toimii http://www.jarruosa.fi/
Kumeja löytyy varmasti monesta muustakin paikasta, löytyminen on kiinni palvelevan myyjän kiinnostuksesta plarata luetteloita ja löytää se vastaava tiiviste.
Vastaavuustietoutta tiivisteistä saa jakaa ja tämä tieto on alan harrastajille tarpeellista.
Kumeja löytyy varmasti monesta muustakin paikasta, löytyminen on kiinni palvelevan myyjän kiinnostuksesta plarata luetteloita ja löytää se vastaava tiiviste.
Vastaavuustietoutta tiivisteistä saa jakaa ja tämä tieto on alan harrastajille tarpeellista.
Re: Kytkimen työ/pääsylinterin tiivisteet, Löydetty Turggusesta.
Autot tykkää kun niilla ajetaan ja seisoessa ne pillaantuu.
Edes-takasliikkeen puutteessa antautui työsylinteri ja siten tämä topiikki taas ajankohtainen.
Uudet työsylinterit ovat varmaankin maailmasta loppu kun Morskukin möi viimeisen viime viikolla.
Onko korvaavaa vaihtoehtoa?
Edes-takasliikkeen puutteessa antautui työsylinteri ja siten tämä topiikki taas ajankohtainen.
Uudet työsylinterit ovat varmaankin maailmasta loppu kun Morskukin möi viimeisen viime viikolla.
Onko korvaavaa vaihtoehtoa?
- Kontiosusi
- Viestit: 195
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: Kytkimen työ/pääsylinterin tiivisteet, Löydetty Turggusesta.
Mielenkiinnolla otan itsekin vastaan tietoja, mistä löytyisi sopivia työsylintereitä. Itse hoonasin ja vaihdon Turun Jarruosan kumit ja sain pelaamaan. Pientä skraadia jäi sylinteriin, mutta ei onneksi vuoda. Muistaakseni on Girlingin slave cylinder ainakin -72 Kontiossa. Ei ole tullut vastaan Ebayssakaan vastaavia sylintereitä.
L-139CV 4100 -72, LV-132CVT 6x2/4100+1200 -72, LV-131CVT 4600 -76. Mistä näitä oikein sikiää....