Kytkinremppa

Kaikkea kampiakselin ja renkaiden väliltä / Everything between crankshaft and tires

Valvoja: sisua

Tyrvää
Viestit: 337
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Kytkinremppa

Viesti Kirjoittaja Tyrvää »

Kumpi pois kone vai laatikko kytkinremppaa varten?Mistä uusi kytkinlevy? A45 / Valmet 611.
proto
Viestit: 603
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja proto »

mun autoon on ostettu 29,10,2003 uusi kytkinlevy karjaan sisulta silloin se on maksanut 220e. ja varaosa numero kuitissa on (721244 kytkinlevy sisu 280) jos tosta olis jotain hyötyä. :)
Tyrvää
Viestit: 337
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Kytkin

Viesti Kirjoittaja Tyrvää »

Kaunis kiitos täyrellisestä ohjeesta, ei hätää käsienpesuainetta kyllä riittää ja sorvi on että saan tehtyä keskitystapin, tonni kyllä osista aika siuolanen hinta, mutta jos niile tarve nin ostettava ne on!
Avatar
planeettanapa
Viestit: 1311
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja planeettanapa »

Mulle levy maksoi jotain 80€ muistaakseni. Romikselta ostin täysipintaisen, paljonko lieneen enään jäljellä.
Avatar
at7
Viestit: 569
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja at7 »

Sisu AH-45 kirjoitti: Irroitat vain vaihdevivustot, vinssin ketjun (siinä on irtolenkki joka "katkaisee" ketjun) ja vaihteiston ja jakolaatikon välisen kardaanin (vaihteiston pää irti riittää). Tässä vaiheessa olet jo todella pa$kainen ;) Sitten työnnät laatikko taaksepäin (voi joutua kääntämään hieman jommalle kummalle kyljelle. Auttaa jos konetta nostaa alhaalta päin esim. tunkilla sen vaihteiston puoleisesta päästä, laatikko on sitten helppo vetää pois.
Lefa
Mitenhän homma onnistuu näissä lyhemmissä protoissa jossa ei ole kardaania jakolaatikon ja vaihdelaatikon välissä? Pitää vissiin irrottaa myös jakolaatikko? Moottorin irroitus ja hiissaaminen eteenpäin voi olla helpompaa.
Avatar
at7
Viestit: 569
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja at7 »

Pistin gallerian puolelle pari piirrustutsta lyhyemmästä mallista.
Välinivel on haitarin näköinen sylinteri, jossa on molemmissa päissä boorit. Tuon paikallaan purkaminen näyttää vähän vaikealta.
Onko kellään kokemuksia?

Jossakin mainittiin, että tämän nimenomaisen holkin takia sisut on myöhemmin jatkettu, jotta sen tilalle saadaan kardaani...

http://www.sisua.net/gallery/main.php?g2_itemId=628
MouhijärvenMies
Viestit: 119
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja MouhijärvenMies »

Ei se holkki sieltä mihinkään lähde ilman että jakolaatikkoa siirtää taaksepäin, tai siis tietysti vaikeamman kautta voi siirtää konetta ja laatikkoa... Laatikoissa on molemmissa ulkopuolinen booritus ja holkissa sisäpuolinen. Holkin antama liikevara on aika olematon ja rungon joustaessa se voi, jos jakolaatikko ei ole kunnolla kiinni, päästä sinkoamaan pois paikoiltaan. Eli lyhyt akselivälisessä jakolaatikko pitää rihdata tarkoin oikealle korkeudelle että kaikki toimii moitteettomasti. Ja silti äärijoustoissa tuon holkin liikevara on kokonaan käytössä.
SA-795
Viestit: 23
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja SA-795 »

Kytkinrempoista lisää, Tuusulassa toimiva Kitkaliimaus niminen yritys pinnoittaa niittaamalla vanhan levyn kohtuuhintaan, jos se muuten on jousien puolesta käyttökuntoinen.
Avatar
UN-Proto
Viestit: 1133
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja UN-Proto »

Soittelin eilen Karjaalle ja siellä kaveri katsoi koneelta ettei ole yhtään kytkinlevyä varastossa. Valmetin koneen 15" tuumaisen hommaaminen ei ole kuulema ongelma, Leylandin 14" Levyä voi joutua odottamaan, mut kertoi että niitäkin saa. Malli kappale hyvä olla käsillä, kytkimiäkin on asennettu kuulema erilaisia, oli varuskunta aikaan kysyttyä tavaraa. (suurilla vaihteilla ja kovilla kierroksilla liikkeelle..) Mahdollinen varaosa numero jos on tiedossa, auttaa paljon eteenpäin.
Karjaan numero johon soitin: 010 569 8192 (varaosat) Oli tosi hyvä ja asiallinen palvelu.

Kun sais selville kuinka moni tarvitsee kytkin osia, olis karjaallakin helpompi kerralla tilata tarvittava määrä.
Itse vailla valmetin koneen levyä/ asetelmaakin jos saa kohtuu hintaan. (tarkoitus laittaa uusi varalta, sitten kun vaihtaa moottorin)
Avatar
at7
Viestit: 569
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja at7 »

varaosakirjaan on lisätty kuulakärkikynällä teksti:
"Kytk.levyn uusi varaosanumero 130-210-3682-1 v.2005"

alkuperäinen numero on 130 210 3614-1
ja pelkälle levylle 130 214 0201-1 (miksiköhän tuo on -1 eikö levyjä pitäisi olla 2kpl)
proto
Viestit: 603
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja proto »

no mulla on varaosakirjassa päiväys 1977,01,12 ja pari eri numeroa
1302103881-1 ja 1302140800-1 leyland moottoriseen kytkin.
proto
Viestit: 603
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja proto »

mulla on kuitti valmet kytkinlevystä 29,10,2003 ja on maksanut 220e. sis alv. kaikkihan tietää että hinnat on noussut mutta onko paljon eroa markka ajan ja 2003 vuoden levyissä :?
Tyrvää
Viestit: 337
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Kytkinremppa

Viesti Kirjoittaja Tyrvää »

Aloitin tän kytkinreppakyselyn ,kun vähän olin ostostani kokeillut ja sillon kykin luisti, onneksi oli vaan alkukankeutta ninkun entisellä pojalla nuristileirillä.En alottanu remppaa vaan oon sitä autoo vähän kokeillu , on kytkin ruvennu ottaan kunnolla kiini.Perjantaina ajettiin raktorimiehen kans kimpasa rankoja ja hyvin jakso vierä senverran kun kyytiin sai sopiin,Raktori sentakia kun siinä oli kourakuormaaja jolla pisti mullekkin kuorman.Mutta varmaan hyvää ja asiallista tietoo oon saanu vastaisen varalle ja moni jo akuuttiin tarpeeseen!!??
Avatar
planeettanapa
Viestit: 1311
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Kytkinremppa

Viesti Kirjoittaja planeettanapa »

Paljonko on kytkimen halkaisija sl/sk Sisuissa? Sellainen asetelma ja levy kyllä löytyy jostain hankien vankina, mutta kytkinakseli on liian suuri Proton ZF:ään tarjottavaksi. Siispä jospa otan alkuperäisestä keskiön ja naitan sen isompaan kytkinlevyyn, niin mistä saan varmasti tarpeeksi vahvoja niittejä, että ne kanssa pysyy yhdessä?

Kun tämä ongelma on ratkaistu, niin voi suunnitella sitä 16mm tapeilla olevaa pumppua ja uutta turboa.
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Kytkinremppa

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Eikö SK/SL ole 15" levyllä, ja A-45 14" ? Mun piti töissä mitata SK:n levyjä, mutta se jäi.

Lefahan laittoi SL-171 koneen proton laatikkoon, sillä boorit passas? Mikä levy Planeetalla on, sullakin SK/SL:n kone?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Vastaa Viestiin