Cummins-Proto
Valvoja: sisua
Cummins-Proto
villerin lähettämä kuva harvinaisesta jatketusta Cummins-Protosta:
Re: Cummins-Proto
en minä sillai tästä pelistä osaa sanoa kun että jatkettu oli reilu 20senttiä. vaihdelaatikko oli eri. vaihdekepin päässä oli joku paineilmanamiska.. puolittaja tai aluevaihde? leylanti näytti vaihteiston kanssa olevan lavalla irrallaan
Cumminssi ja murisee
Re: Cummins-Proto
Onko mitään tietoa missä tää laite on nykyään..
Tiedän yhden proton joka meni jollekkin pajalle oliko ikaalisiin moottorivaihtoon, piti laittaa 10-Litranen cummins ja mikä laatikko se nyt oli sen perässä. Siinä oli siinä padassa muistaakseni joku 350 - 400hv. Piti tehdä yhdelle hesalaiselle yritysjohtajalle sellainen hummerin tappaja. Tää paja oli tehny sitä koneen vaihtoa jonkun kuukauden ja lähettäny 17000e laskun työstä... Proto jäi kuulemma lunastamatta siltä pajalta.... ja projekti ilmeisesti haudattiin sillä erää..
Siitä oli hienot suunnitelmat maalauksista ja kromi vanteista...
Tiedän yhden proton joka meni jollekkin pajalle oliko ikaalisiin moottorivaihtoon, piti laittaa 10-Litranen cummins ja mikä laatikko se nyt oli sen perässä. Siinä oli siinä padassa muistaakseni joku 350 - 400hv. Piti tehdä yhdelle hesalaiselle yritysjohtajalle sellainen hummerin tappaja. Tää paja oli tehny sitä koneen vaihtoa jonkun kuukauden ja lähettäny 17000e laskun työstä... Proto jäi kuulemma lunastamatta siltä pajalta.... ja projekti ilmeisesti haudattiin sillä erää..
Siitä oli hienot suunnitelmat maalauksista ja kromi vanteista...
SISU A-45 powered by Valmet 611 TURBO
SA - 1830
SA - 1830
Re: Cummins-Proto
no ikaalisissa tuo paja juuriki oli ja pitkään tuo auto sielä pihassa oli. en ole hetkeen nyt käyny mutta saattaa kai olla vieläkin. 340hv tuossa koneessa kai on vakiona.
Cumminssi ja murisee
Re: Cummins-Proto
et viittis käyrä kurkkimassa oisko siellä ja möisiväkkö pois...villeri kirjoitti:no ikaalisissa tuo paja juuriki oli ja pitkään tuo auto sielä pihassa oli. en ole hetkeen nyt käyny mutta saattaa kai olla vieläkin. 340hv tuossa koneessa kai on vakiona.
Re: Cummins-Proto
kävin tossa pyörähtämässä ku oli asiaa sinnepäin. sielä se näytti olevan samassa kohdassa lumen peitossa missä tuo kuva on otettu.
kävin tuossa jouluaattoajelulla eilen niin pyörähdin kattomaan protoakin. tosiaan runkoa on moottorin kohdalta jatkettu noin 20-30 senttiä ja ilmeisestikkin etukartaanille on vaihdettu koko putki koska saumakohtia ei näkyt välillä. rekisteritietojen mukaan on helsinkiläisen nimissä mutta muuttuu kait jossain vaiheessa tuon pajan omistukseen jos sitä ei lunasteta ajoissa?
kävin tuossa jouluaattoajelulla eilen niin pyörähdin kattomaan protoakin. tosiaan runkoa on moottorin kohdalta jatkettu noin 20-30 senttiä ja ilmeisestikkin etukartaanille on vaihdettu koko putki koska saumakohtia ei näkyt välillä. rekisteritietojen mukaan on helsinkiläisen nimissä mutta muuttuu kait jossain vaiheessa tuon pajan omistukseen jos sitä ei lunasteta ajoissa?
Cumminssi ja murisee
Re: Cummins-Proto
Missäspäin se paja on, olis kiva ohi ajellessa käydä vilkaseen tuotetta..
SISU A-45 powered by Valmet 611 TURBO
SA - 1830
SA - 1830
Re: Cummins-Proto
Käy ihmeessä kattoos, mut elä pelasty ku kuulet paljon siinon laskua perässä... ja omistaja ei vastaa puheluihin....
aika lost case mun mielestä...
aika lost case mun mielestä...
Re: Cummins-Proto
Tänään otettuja kuvia cummins-protosta.
Leuku lavalla.
Peräpeili on uusittu.
Lavan kiinnike edessä, mallia kiinteä.
Siististi tehty jatkokohta. Kardaani on kuin Ron Jeremyllä.
Mulla oli oikein kamerakin mukana, mutta siitä oli tietysti akku tyhjä. Nämä kuvat otin kännyllä. Sillä on vaikea (mahdotonta) saada hyviä kuvia mustista osista, kun taustalla on valkeaa lunta. Cumminsista en saanut oikein mitään kunnollista kuvaa. Aika pieneen rakoon se oli ängetty.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Cummins-Proto
Pitkän kardaanin osalta, Proton alkuperäinen mitoitus ei taida enää päteä = kantaa oman painonsa?sisua45 kirjoitti:Kardaani on kuin Ron Jeremyllä.
No tosin, ei ehkä kanna omaa painoa Ron Jerymylläkään - nykyään
Re: Cummins-Proto
Tuossa on selkeästi ollut tavoitteena saada auto toimivaan kuntoon. Keskeneräiseksi se on jäänyt.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Cummins-Proto
On tainnut budjetti tulla vastaan, siinä syy oikomisiin. Vaikka ammattilainen tarvitsee vähemmän työtunteja samaan hommaan kuin harrastelija, niin tuollaisen projektin teko kunnolla tulee tosi kalliiksi. 10t€ on vielä aika vähän rahaa, kun aletaan useampia viikkoja tehdä hommia.
Re: Cummins-Proto
Joku paikka hajoaa, kun maastossa runko alkaa kiertymään -- luultavasti lava.sisua45 kirjoitti:
Lavan kiinnike edessä, mallia kiinteä.
Re: Cummins-Proto
Nojoo, siinon 17000 euron lasku jo nyt persiissä... ei varmaan verstasta enää kiinnosta kuin saada edes omansa tosta kasasta, mut omistajaa kun ei tavoita asian tiimoilta
Re: Cummins-Proto
Minäpä tiedän kuka on omistaja, se ei ole ikaalisissa.
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218