Range Rover -kartano maasturi-

Kaikenlaiset muut projektit / All other projects

Valvoja: sisua

Avatar
planeettanapa
Viestit: 1311
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Range Rover -kartano maasturi-

Viesti Kirjoittaja planeettanapa »

EEI! Toissapäivänä kävin viimeksi ajamassa ja vinssiäki tarvittiin. Nyt riittää lämpökin hytissä ja akkunat pysyy kirkkaana. Oottelen vaan, että sais paperit kuntoon, niin vois vaikka verottaa... Ei enään uskalla kovin pitkiä matkoja tienpäällä seikkailla.
Avatar
planeettanapa
Viestit: 1311
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Range Rover -kartano maasturi-

Viesti Kirjoittaja planeettanapa »

Siinähän näitä sovussa vierekkäin pitkittäin/poikittain lepäilee.
Kuva

Tulostin offroad-pajan sivuilta vielä näin hienon taulukon, josta selviää nesteet eri paikkoihin. Ei tartte arpoa sitten kun se on jorpakosta kuiville nostettu ja öljyjä vaihdellaan. Samanlaisen(paremman) tulostelin myös Sisuun.
Kuva

Kilometritkin ovat hieman lisääntyneet...
Kuva

Takalasikin tästä jo löytyy, mutta se ei ole vieläkään lopullisessa mallissaan kiinni, kun pitää hahmotella itelle mitä tän kanssa tekee.

Sain juuri tietää, että pääsen parin viikon pakkolomalle. No olis kyllä ihan paikallaan sellainen, mutta minäpäs en niin vain lähdekkään. Kas kun siihen mun tilalle tulisi sillä aikaa toinen mies tekemään mun työt, kun niitä ei vaan voi jättää tekemättä. Tuosta ei kukaan ole mitään edes älähtänyt, mutta kun ollaan noin tekopyhiä, että vielä toinen tulee mua lomittaan pakkolomalla, niin mä en siihen pelleilyyn lähde. Hoidetaan tämä asia fiksusti. Firma ja homma vaihtuu järkevämpään, kun vaan sopivasti kohdalle sattuu. Jotkin päällikötkin jotka lomautetaan, niin ne vaan tekee palkatonta työtä sillä aikaa, kun ne pitää kyllä omista tehtaistaan hyvää huolta. Tasan ei mene nallekarkit nytten.
Avatar
planeettanapa
Viestit: 1311
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Range Rover -kartano maasturi-

Viesti Kirjoittaja planeettanapa »

Tuo lomautus kun ei ole mikään lomautus, vaan pakkovuorotteluvapaa. Kas kun mun työt tulee joku muu tekemään siksi aikaa, kun minä olen poissa. Siis vuorotteluvapaata työnantajan puolelta? Jospa se toimii kahteen suuntaan ja minä otankin palkatonta vuorotteluvapaata koko kesän. Saattaa olla vaan, että syksyllä en tule takaisin.

Olen vielä jokin aikaa sitten kehunut meidän firmaa hyville tyypeille ja pyytänyt tulemaan meille töihin. Olisi ollut paljon sellaisia hommia, joihin olisi suonut tulevan todellinen osaaja, eikä työvoimatilaston täyttäjä. Enään en voi kehua tätä firmaa, enkä antaa respektiä toimitusjohtajalle. Harmi.
kivinen
Viestit: 753
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Range Rover -kartano maasturi-

Viesti Kirjoittaja kivinen »

Sisu AH-45 kirjoitti:
Tuli tuosta voitelutaulukosta mieleen, että kai sait sen Haynes:n manuaalin mukana?
Oli vielä kyydissä multa noudettaessa.

Ehkä se on nyttemmin myyty, että saadaan lisää maukasta Shelliläistä lasipesua? :wink: :wink: :wink:
Avatar
planeettanapa
Viestit: 1311
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Range Rover -kartano maasturi-

Viesti Kirjoittaja planeettanapa »

Nyt juuri tulee täällä lunta muutamia senttejä tunnissa ja yhteensä selaiset 30 cm on tänään sadellut. Koska Hirmusta on se sähkövinssi sanonut sopimuksen toistaiseksi irti oli pakko valjastaa Rage Power tähän vaativaan tehtävään.

Aivan viimeisen päälle tämä asennus ei vielä ole, mutta mitäs muuta voi toivoa 15 min ähellyksellä? Ei ainakaan siinä ajassa tuota pihaa ihmisvoimilla lykitä! Kuitenkin saatiin piha puhtaaksi, että aamulla voi taksi pääsee pihaan noutaan poikaa kouluun ja posti saa tuotua postit perille.

Kuva
On se vaan hienoa olla kätevä. Huomenna teen tälle akseliin kiinnitykset tälle levylle ja se lumien pusku saa jäädä tän Rage Powerin työksi nyt loppu talven.
Avatar
planeettanapa
Viestit: 1311
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Range Rover -kartano maasturi-

Viesti Kirjoittaja planeettanapa »

Sisu AH-45 kirjoitti:Hauska nähdä kun lumia auraillaan Pohjoispohojanmaalla Saksan siirtokilvillä :lol: Hyvältä näyttää 8)

Sain muuten juuri tuliaisia postilaatikkoon, tuolla samaisella Rangella on ajettu punaisia päin ja siitä tuli hintaa 73,50 Eur... :cry:
Täh? Missä, milloin, miten?
Avatar
planeettanapa
Viestit: 1311
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Range Rover -kartano maasturi-

Viesti Kirjoittaja planeettanapa »

Aha, Oho, täälläpäin taitaa liikkua aika identtinen auto ja saksalaisilla siirtokilvillä. Sellaista ei kuulemma saa suomen rekisterikilpiin, kun sen omistaa joku saksalainen...
kivinen
Viestit: 753
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Range Rover -kartano maasturi-

Viesti Kirjoittaja kivinen »

Sisu AH-45 kirjoitti:Valokuvassa näkyy Kivisen jalat ja meikäläisen pää :lol:

Väärinkäsitysten välttämiseksi minä istumassa kuskin paikalla ja Kivinen takapenkillä :lol: :mrgreen: Ajoin yhden auton perässä risteyksen yli vanhoilla vihreillä... Sitten välähti.

No tuon summan säästämiseksi täytyy tänään olla yksi tunti ilman olutta :mrgreen:
Ihan tarkkaan ottaenhan sä ajoit yhden auton perässä punasiin ja välähti. Sitten vielä seuraaviin punasiin, jotka oli n. 10 metrin päässä ja taas välähti. Saitko yhdet vai kahdet sakot?

P.s. Mä voin lähteä keräämään tyhjiä pulloja tienvarsilta ja tuoda rahat sulle sakkoihin seuraavalla reissulla.
Avatar
UN-Proto
Viestit: 1133
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Range Rover -kartano maasturi-

Viesti Kirjoittaja UN-Proto »

Kuinkas Range projekti jaksaa? :roll:
Avatar
planeettanapa
Viestit: 1311
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Range Rover -kartano maasturi-

Viesti Kirjoittaja planeettanapa »

Sehän jakselee. Pistän vaikka myöhemmin kuvaa, kun tuli käytyä illalla sillä safarilla. Melko epeli se on menemään, mutta meno loppuu silloin, kun lumi tulee puskurin tasolle. Lukot olis kyllä kivat, mutta kyllä sitä ilmankin pärjää. Bensaa se vaan vetää aivan kiitettävästi ja tehoja kaipais lisää. Itse asiassa tekisi mieli lähtä tällä suunnistuksen orkkisluokkaan kisaamaan.
Avatar
planeettanapa
Viestit: 1311
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Range Rover -kartano maasturi-

Viesti Kirjoittaja planeettanapa »

Kulkeminen stoppaa aina, kun lumi yltää puskurin tasolle. Tässä oli kyllä hieman pakkaantuneempaa lunta ja siksi tuli stoppi. Vanhaa kelkan jälkeä kerrostunut.
Kuva

Voi kun olisi lukot. Tässä piti vetää takaisin, kun liukastui ja putosi tähdätyltä uralta. Toisella otolla meni yli.
Kuva

Näiden kanssa se Range samat urat kulki.
Kuva
Avatar
UN-Proto
Viestit: 1133
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Range Rover -kartano maasturi-

Viesti Kirjoittaja UN-Proto »

Näyttää niin pienelle ja kesylle "isompiensa" rinnalla, mut eipä se ihan turhapeli taida olla. Susi lammasten vaatteissa :wink: Äkkinäiseltä kuskilta jäis ajamatta. :roll: Sit kun saat lukot, niin menee mistä vaan. :mrgreen:
Joko sä paperit sait?
MORSKU
Viestit: 556
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Range Rover -kartano maasturi-

Viesti Kirjoittaja MORSKU »

Sisu AH-45 kirjoitti:No comment (ei alle 18-v): http://2.bp.blogspot.com/_F74vJj-Clzk/S ... ipe450.jpg
Olen AINA pitänyt Rangen ja Bemareiden omistajia/haltijoita omituisina/poikkeavina ja kyllä tämä vahvistaa taas sitä tunnetta :lol:
Lissää paskaa housuun ja ettepäin...
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Range Rover -kartano maasturi-

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Olen AINA pitänyt Rangen ja Bemareiden omistajia/haltijoita omituisina/poikkeavina ja kyllä tämä vahvistaa taas sitä tunnetta :lol:
Arvoisa Suosikki-lehden lääkäri.

Olen omistanut BMW 2002:sen yli 17 vuotta. Olenko epänormaali? :oops:

Terv nimim Epätietoinen etelä-suomesta.

PS. Mulla on kyllä paljon isompi. Siis auton pakoputki. :mrgreen:
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Avatar
UN-Proto
Viestit: 1133
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Range Rover -kartano maasturi-

Viesti Kirjoittaja UN-Proto »

Tuoltapa pääsee "pelailemaan" :mrgreen: http://www.deareki.fi/
Vastaa Viestiin