Vanajia ja Sisuja voi bongata Vetkun Länsirannikon Keikalla!
Valvoja: sisua
Vanajia ja Sisuja voi bongata Vetkun Länsirannikon Keikalla!
Vetkun Länsirannikon Keikan 4-7.6-09 Ajokuntaluettelosta löytyy muutama mielenkiintoinen Vanaja ja Sisukin:
Vanaja VAK-4800 1957 MRL-41, Vanaja T47R 1964 TNY-15, Vanaja R69 1968 SYH-630, Vanaja 505 1970 MU-150
Jyry-Sisu K-41 1960 MRO-30, Jyry-Sisu K-43SP 1961 AE-310, Jyry-Sisu K-141 1963 MRP-99, Kontio-Sisu K-138 SV 1966 MRM-78, Sisu A45 1972 M-428,
Kontio-Sisu 1976 TJP-791
http://www.vetku.fi/content/view/172/266/
Vanaja VAK-4800 1957 MRL-41, Vanaja T47R 1964 TNY-15, Vanaja R69 1968 SYH-630, Vanaja 505 1970 MU-150
Jyry-Sisu K-41 1960 MRO-30, Jyry-Sisu K-43SP 1961 AE-310, Jyry-Sisu K-141 1963 MRP-99, Kontio-Sisu K-138 SV 1966 MRM-78, Sisu A45 1972 M-428,
Kontio-Sisu 1976 TJP-791
http://www.vetku.fi/content/view/172/266/
Re: Vanajia ja Sisuja voi bongata Vetkun Länsirannikon Keikalla!
Mukavasti on kotimaiset kuormurit edustettuna vetkun ajossa taas.Listan mukaan autoja yhteensäon yhteensä 62 kappaletta mukana letkassa
Re: Vanajia ja Sisuja voi bongata Vetkun Länsirannikon Keikalla!
Komea lista autoista jotka keikalle osallistuu ,mutta eräs auto joka näkyy olleen mustapohjaisissa MR rekisteri kilvissä jossain vaiheessa on näköjään saanut taas valkopohjaiset "siviili kilvet" jotka autossa jo olivat aikaisemmin .Onko näitä Vanajia tosiaan kaksi kpl vai onko auton kohdalla tehty jokin Suomen rekisteröinti säädännöksistä poiketen kaksois rekisteröinti tai muu vastaava . Vai onko niitä tosiaan kaksi identtistä Vanajaa joissa vain rekisteri kilvet poikkeaa toisistaan
Re: Vanajia ja Sisuja voi bongata Vetkun Länsirannikon Keikalla!
Niinpäs muuten näkyy olevankin.Eikö tämä ole juuri se kiistelty Vanaja mikä on saanut vanhemman Vanaja pellit ympärilleen?Eli auton pitäisi olla alkuperäisenä ihan toisennäköisellä hytillä ja lokasuojilla.Näyttää siltä sitten tuo uudelleen rekisteröinti noihin nykykilpiin siltä että MR-status olisi poistettu autosta.
Re: Vanajia ja Sisuja voi bongata Vetkun Länsirannikon Keikalla!
Ettei olisi peräti kolme päältäpäin identtistä Vanajaa? Vetkun loska-ajojen Autokuntaluettelossa 2007 oli nimittäin SYH-630 vuodelta 1966, tosin hiukan toisenlaisella tyyppimerkinnällä, kuin tämä 1968 mallinen! Hieman outoa, sillä ainakaan tekstarilla kysyttynä 16400:sta ei AKE:n tiedostot anna vanhaan Nokian kännykkään tällähetkellä yhtäkään SYH-630 rekkarilla olevaa autoa! Oliskohan tuo nyt kuitenkin joku mielenkiintoinen uuslöydetty projekti-Vanaja, jota esim. lavetilla kuljetetaan näytillä ja nuo vanhat kilvet olisivat vain "feikkinä" paikoillaan? Ainahan on mahdollista myöskin, että on tullut joku virhe esim. juuri rek.numerossa, kun auto on ilmoitettu Vetkun ajoihin.Jasa kirjoitti:Komea lista autoista jotka keikalle osallistuu ,mutta eräs auto joka näkyy olleen mustapohjaisissa MR rekisteri kilvissä jossain vaiheessa on näköjään saanut taas valkopohjaiset "siviili kilvet" jotka autossa jo olivat aikaisemmin .Onko näitä Vanajia tosiaan kaksi kpl...
Re: Vanajia ja Sisuja voi bongata Vetkun Länsirannikon Keikalla!
Heh, kun ei tuollaista malliakaan kuin R69 ole olemassakaan. Muutenki noissa listoissa välillä malli merkinnät mitä sattuu/vailinaisia... Niin tuossa hytinvaihto autossa alusta onpi A6-69(-68) ja hytin puolesta malli ois lähinnä A-69R(65-66).
Re: Vanajia ja Sisuja voi bongata Vetkun Länsirannikon Keikalla!
Kyllä tässä tämmöinen hidas hämäläispoika putoaa väkisinkin vesikelkasta .Tuossa katselin Sutii.com sivua ja sieltä galleriasta raskaskalusto osiosta Vanaja niin siellä kaksi täysin identtistä autoa vain rekisterit eroavat toisistaan sillä toisessa joka ei ole ilmeisesti museo rekisteröity on tuo SYH-630 tunnus ja taas toinen joka on museo rekisteröity on tunnuksena MU-940
Re: Vanajia ja Sisuja voi bongata Vetkun Länsirannikon Keikalla!
Näköjään tullut jollakin semmoinen klassinen "copy - paste" lipsahdus tuohon VetKun listaan, sillä kyllä tuo kyseinen (mikäli oikein tulkitsen?) Vanaja oli ja on edelleen kilvillä MU-940. Ei sitä kukaan kokeillut tekstiviesti hakuna? Esittelykyltissä mainittiin omistajaksi R. Stenvall. Malliksi AG-69. Omistaja varmaan kertoo lisää kysyttäessä.
Kaikenlaisia rekisterikilpiä löytyy myös osoitteesta www.kilvet.com
Kaikenlaisia rekisterikilpiä löytyy myös osoitteesta www.kilvet.com
Re: Vanajia ja Sisuja voi bongata Vetkun Länsirannikon Keikalla!
Sitä en epäile etteikö olisi MU-940 kilvissä , mutta mietityttää miksi nuo SYH-630 kilvet kummittelevat autossa yhä tai enään oikeen tiedä että kummatko kilvet ovat ne "kummistus kilvet ", mutta pääasia että auto on tallessa ja voi hyvin
Re: Vanajia ja Sisuja voi bongata Vetkun Länsirannikon Keikalla!
Nimenomaan on hienoa että komeita autoja on näytillä ja keikoilla. Sinäkin Jasa varmaan tiedät minkälainen työmäärä niiden entisöimisessä ja ylläpitämisessä on? Itse nostan hattua ja korkealle joka äijälle (ja heidän emännilleen) jotka moisen urakan ovat tehneet! Siellä on myös komea Proto-Sisu asianmukaisella marssirivistökyltillä varustettuna. Hienoa!
Re: Vanajia ja Sisuja voi bongata Vetkun Länsirannikon Keikalla!
Juu, ilman muuta hyvä, että onpi tallessa. Ei vaan voi vastustaa ajatusta tuosta hytistä, joka kait kävis siihen erääseen projektiin..
Re: Vanajia ja Sisuja voi bongata Vetkun Länsirannikon Keikalla!
Komea lista vanhoista palvelijoista. Omat projektit eivät vain vielä kelpaa keikoille. Jospa sekin päivä vielä koittaa
Listasta puuttuikin niittikopit ja Custom Foortti joita tosta pihaltani löytyy.
Täytyy katsoa jos ehtis letkan hännille vaikkapa -73 GSE Coupella
http://sutii.fi/gallery/main.php?g2_itemId=19466
Tämä auto onkin museohemmon painajainen. Näyttää vanhalta mutta onkin aivan jotain muuta
Listasta puuttuikin niittikopit ja Custom Foortti joita tosta pihaltani löytyy.
Täytyy katsoa jos ehtis letkan hännille vaikkapa -73 GSE Coupella
http://sutii.fi/gallery/main.php?g2_itemId=19466
Tämä auto onkin museohemmon painajainen. Näyttää vanhalta mutta onkin aivan jotain muuta
Re: Vanajia ja Sisuja voi bongata Vetkun Länsirannikon Keikalla!
elokuu kirjoitti:Nimenomaan on hienoa että komeita autoja on näytillä ja keikoilla. Sinäkin Jasa varmaan tiedät minkälainen työmäärä niiden entisöimisessä ja ylläpitämisessä on? Itse nostan hattua ja korkealle joka äijälle (ja heidän emännilleen) jotka moisen urakan ovat tehneet! Siellä on myös komea Proto-Sisu asianmukaisella marssirivistökyltillä varustettuna. Hienoa!
Kyllä se niin on että työmäärä ylläpitämiseen ja varsinkin alkuperäistä vastaavaksi entisöiminen se vasta isourakka on ja koettelee myös lähipiiriä melkoisesti .Noissa omissa "rojekteissa" ollut se hyvä puoli jos jotain hyvää niistä koettaa löytää niin kaikki osat jotakuinkin on olemassa että niiden metsästykseen ei niinkään aikaa tuhraannu mutta kaikkea muuta laitettavaa on eikä taida koskaan loppuakkaan .
Re: Vanajia ja Sisuja voi bongata Vetkun Länsirannikon Keikalla!
Napapiiri kirjoitti:Juu, ilman muuta hyvä, että onpi tallessa. Ei vaan voi vastustaa ajatusta tuosta hytistä, joka kait kävis siihen erääseen projektiin..
Vai niin no nythän on se sitten mahdollistettu että meillä(kin) olisi vaihtoehtona laittaa tuohon Ivaan 6-sarjan pellit ja hytti (niitä meinaan löytyy äkkiä laskettuna neljään autoon) ja mennä suu pyöreänä MR-katastukseen eli suurin piirtein tuon näköisenä mutta ollaan kuitenkin koitettu pysyä sillä virallisemmalla tiellä näissä entisöinti asioissa eli ei mennä sieltä mistä aita on matalin koska se ei oikein ainakaan minun mielestäni ole kuin tietämättömien kusetusta. .
Re: Vanajia ja Sisuja voi bongata Vetkun Länsirannikon Keikalla!
On se kovin valitettavaa, että tuon sinänsä hienon Vanajan MR-tarkastuksessa on päädytty siihen, että auto on MR-rekisteriin tuommoisena versiona kelvannut. Autosta kentällä liikkuvia juttuja ei yhtään vähennä sekään, että omistajatahokin on vielä ihan Vetkun ytimestä ja se, että Vetkun omat tarkastajat tietenkin "tsiikaavat" heidän isot autonsa. Kentällä ihmetellään kovasti myös sitä, kun edellinen omistaja auliisti aina esitteli ja kertoi kaikille tästä Vanajastaan, että miten isojen vanhojen auton parissa touhuavista vain MR-tarkastaja/t olisivat onnistuneet välttymään edes jonkinsortin tiedoilta tämän auton vaiheista! Harmi, että Suomessa ei ole semmoista harrasteajoneuvoluokkaa, mihin tämäkin Vanaja ihan semmoisenaan edellisen omistajan hienon entisöinnin/modernisoinnin jäljiltä olisi ehdottomasti kuulunut. Nyt sitä on hiukan riisuttu ja pilattu edellisen omistajan uusmodernisointikokonaisuus ja auto ei ole siltikään lähelläkään alkuperäistä taikka semmoiseksi entisöityä. Tuommoinen harrasteajoneuvoluokka (määrätty määrä ajopäiviä/vuosi ja normaalia edullisimmin kustannuksin jne.) antaisi mahdollisuuden tuoda näytille jo tavallisen "pulliaisenkin" vielä enemmän tai vähemmän keskeneräisiä projekteja taikka muuten vaan paranneltuja ajopelejä, jotka eivät ole mitään MR-kuntoisia. Isollakin autolla kun pitäisi välillä päästä pöristelemään, muuten usko koko projektin valmistumiseen saattaa ainakin hätäisimmiltä entisöijiltä sammua.