Ruuvipenkin jalka Sisu-projektille

Kaikenlaiset muut projektit / All other projects

Valvoja: sisua

Rivikuutonen
Viestit: 283
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Ruuvipenkin jalka Sisu-projektille

Viesti Kirjoittaja Rivikuutonen »

Kuorma-autokokoluokan harrastamisessa mittasuhteet ovat vähän suurempia. Ruuvipenkkikin tuntui olevan turhan monen askeleen päässä, niinpä askartelin tällaisen ruuvipenkin jalan, jota voi siirtää Roclan pumppukärryllä aina projektin viereen. Jalan runko on vanhan hallin siltanosturin jalka, siksi siinä on säätöpultit jalustassa. Jalka on 12 mm:n vahvuista materiaalia, joten siitä tuli aika painava. Lisäpainoksi ajattelin laittaa tarvittaessa hiekkaa jalkaosan täyteen. Alimmaisena on 50x100 lankut syrjällään ja kantena 2 kpl 18 mm:n vaneria liimattuna ja ruuvattuna tiukasti yhteen. Vaneri oli aika liukas, joten laitoin karhenneteippiä pintaan. Tuossa tasolla kun itse seisoo vastapainona, niin kestää vääntää tiukempiakin kappaleita. Tässä kuva: http://kuvablogi.com/nayta/1989569/
Rivikuutonen
Viestit: 283
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: Ruuvipenkin jalka Sisu-projektille

Viesti Kirjoittaja Rivikuutonen »

Ne kaksi levyä siellä alimmaisena olivat valmiina jo siitä nosturin säätöjalasta ja ruuvipenkin alla olevan levyn olin leikkauttanut järeällä plasmalla muutama vuosi sitten prässiä varten (jota ei sitten tehtykään). Itse runko-osan katkaisin ihan rälläkkää apuna käyttäen. Pari laikkaa siinä kului, vaikka yritin pitää leikkauskulman oikeana.
Vastaa Viestiin