Re: Porttaaliakselisto
Lähetetty: Su Joulu 20, 2009 10:43 am
Etuporttaali oli BEB ja takaporttaali BTB. Raisussa käytettiin tuota etuakselia hyväkseen kun sellainen oli kerran suunniteltu ja aika vähiin jäi valmistus tuon SA-110:in kanssa, myös Raisussa on etuakseli kierrejousin ja levyjarruin. Raisun taka-akselilla ei porttaalia voitu käyttää sellaisenaan suuren akselimassan vuoksi. Raisussahan on taka-akselilla suht´ harvinainen 14.00R20 paripyöräasennuksena. Kun varsta on takana raivausasennossa ja ajoneuvolla ajetaan siirtymää niin on etupyörät melko kevyen tuntuisesti maassa kiinni. Varstan + suojalevyn kuljetuspaikkahan on ajoneuvon lavan päällä. Huippunopeus on noin 70 km/h. Tuossa vauhdissa 192-heppainen Deutz ja Renk tekevät töitä koko rahan edestä Maastossa varusmiehet ovat joskus sanoneet Deutzin olevan hieman tehoton tuolle massalle mutta hydraulimoottorilla ajettaessa voima ei ihan heti lopu kesken.