picture needed for 611 turbo
Valvoja: sisua
-
- Viestit: 131
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: picture needed for 611 turbo
Liekkihehku systeemi on erittäin yksinkertainen ja se on helppo rakentaa jälkeenpäinkin. Haulla löytyy varmaan tietoa, jos ei täältä niin sitten masinistipalstallakin on monta monituista juttua mielestäni asiasta. Periaate on että hehkun p-a säiliö on polttoaineen paluulinjassa, täyttyy sitä kautta) josta se valuu hehkutulpalle joka lämmetessään aukeaa jolloin polttoaine pääsee valumaan ja syttyy tulpalla, liekki sitten lämmittää imusarjan ilmaa. Jos virtalukossa on vl15(virta päällä asento) ja 50(startin ohjaus) asentojen välissä väliasento niin siitä hehkunohjaus(vaikka releenohjaukseen, napa 86). Hehkun säiliön ja tulpan korkeusero min 10cm jotta tulpalle tulee riittävästi polttoainetta. Hehkut ovat halpoja ja systeemi yksinkertainen. Voihan sille rakentaa vaikka oman painonappiohjauksenkin jos virtalukolla ei ole sopivaa asentoa, protossa kyllä muistaakseni on koska siellä sellainen järjestelmäkin on ollut. Jos hehku on 12V(onkohan 24V tulppia olemassa?) niin alennusvastus tietenkin sarjaan ennen tulppaa.
Re: picture needed for 611 turbo
Tässä koneessa on tainnut olla start-pilot pumppu uutena? Sen suutin menee imusarjaan, kierre in 10x1mm. Thermo-start liekkihehkun kierre on 7/8 UNF.FBW kirjoitti:Tässä vielä kuvia koneesta ennen sen asennusta Protoon. Muutama osa maalamatta, vesipumppu puuttuu jne. mutta kuten näkyy, tuollaista säiliötä tms. ei näy missään.
Kyllä niitä on.Diesel jeans kirjoitti:(onkohan 24V tulppia olemassa?)
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: picture needed for 611 turbo
Kiitoksia!
Ei sattuisi kenelläkään olemaan kuvaa tai osia tuohon Start-Pilot systeemiin tai Thermo-Starttiin? Kai sellainen pitää sitten rakentaa että on edes joku turva oikein kylmiä kelejä varten.
Ei sattuisi kenelläkään olemaan kuvaa tai osia tuohon Start-Pilot systeemiin tai Thermo-Starttiin? Kai sellainen pitää sitten rakentaa että on edes joku turva oikein kylmiä kelejä varten.
Re: picture needed for 611 turbo
Täytyy joku päivä räpsiä kuvia osista.FBW kirjoitti:Kiitoksia!
Ei sattuisi kenelläkään olemaan kuvaa tai osia tuohon Start-Pilot systeemiin tai Thermo-Starttiin? Kai sellainen pitää sitten rakentaa että on edes joku turva oikein kylmiä kelejä varten.
Saksan maalta löytynee helposti start-pilot osia, mersuissa on käytetty niitä. Samanlainen kuin SK/SL sisuissa?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: picture needed for 611 turbo
Mistä löytää tuollaisia öljynsuodattimen laippoja vallun 611 koneeseen missä olis just nuo lähdöt öljynlauhduttajalle? Tarvis laittaa lauhdutin kun asennin turbon.sisua45 kirjoitti:Sisu Mischi kirjoitti:@ UN-Protos
how did you fix the oil cooler and the gear shifter shaft, did you bend the shaft or is there another trick?
I think I will have to bend the shaft and extend it by some 10-15cm. There are many small things which don´t fix perfectly, I hope it´s going to work one day!!
Mischi
Mr UN-Proto use this smaller oil cooler in his A-45.
SK/SL truck bigger cooler do not fit without modifications.
juuri nyt minulla on paikoillaan tuollainen suodatinjalka jossa näkyy vain nuo kaksi "koloa" kuin tuossa kuvassa (toiseksi alimmainen).
Re: picture needed for 611 turbo
Pitäiskö jo opetella puhumaan öljynjäähdyttimestä kun se laite on jäähdytin eikä lauhdutin?
Re: picture needed for 611 turbo
Välitän kaikille auttaneille kiitokset - en ollut itse paikalla edistämässä tämän koneen käynnistämisessä, mutta tänään on savut koneesta otettu ja hienosti kuulemma toimii! Kytkintä joudutaan hieman ilmaamaan ja modifioimaan vaihdetankoa hytin ja vaihteiston välillä (se on tehty kahdesta yhdistämällä koska vanha ei mahtunut koneen ohitse) ennen kuin auto on ajovalmis. Tämän moottorin tarina on ollut pitkä ja monen vaivan takana, jo ennen kuin se saatiin tänne Saksan maalle oman muuttokuormani mukana. Odottelen innolla ensimmäistä koeajoa, tehoa ainakin pitäisi olla ihan eri malliin kuin turbo-leukussa! Vainkka näennäisesti koneen käyntikuntoon saattaminen olisikin pikku juttu niin paljon on ollut yksityiskohtia mietittävänä, Mischi on myös metsästänyt kaiken maailman nippeleitä ja letkunpätkiä...
Kiitokset siis kaikille!
Kiitokset siis kaikille!
Re: picture needed for 611 turbo
Tämän aiheen autoa viimeistellään nyt joten viimeiset kohdat tehtävälistasta pitäisi saada valmiiksi
Osaako kukaan vastata näihin kysymyksiin , välitän nämä kysymykset eteenpäin tänne auton omistajalta:
1) Onko ko. moottorin ruiskupumpussa (Bosch) erikseen öljyt vai hyödyntääkö se moottorin omia öljyjä? Jos on eri öljyt, niin mitä olette käyttäneet?
2) Joudumme vähän kalibroimaan mittareita joten mikä on tälläisen Valmetin normaali öljynpaine tyhjäkäyntikierrosluvulla? Ongelma on se että nyt pitää löytää oikea yhdistelmä; öljynpaine-anturi joka toimii Proton oman öljynpainemittarin kanssa. Onko Leylandin ja Valmetin antureissa paljoakaan eroa, ja jos on - mikähän olisi korvaava anturi Valmettiin?
Tämä tällä kertaa... Kiitokset jo etukäteen vastauksista!
Osaako kukaan vastata näihin kysymyksiin , välitän nämä kysymykset eteenpäin tänne auton omistajalta:
1) Onko ko. moottorin ruiskupumpussa (Bosch) erikseen öljyt vai hyödyntääkö se moottorin omia öljyjä? Jos on eri öljyt, niin mitä olette käyttäneet?
2) Joudumme vähän kalibroimaan mittareita joten mikä on tälläisen Valmetin normaali öljynpaine tyhjäkäyntikierrosluvulla? Ongelma on se että nyt pitää löytää oikea yhdistelmä; öljynpaine-anturi joka toimii Proton oman öljynpainemittarin kanssa. Onko Leylandin ja Valmetin antureissa paljoakaan eroa, ja jos on - mikähän olisi korvaava anturi Valmettiin?
Tämä tällä kertaa... Kiitokset jo etukäteen vastauksista!
Re: picture needed for 611 turbo
öljynpaine anturit lienevät standardikamaa ja valmetin antureita saa varmaan mm. ikh:sta.
luulisin, että valmetin ja leukun koneella tehdyissä protoissa on kuitenkin samat mittarit...
Tyhjäkäynnin öljynpaine riippuu koneen kunnosta.
uudehkossa se menee kylmänä tappiin eli jonnekin 5 kilon tietämiin kylmänä.
jahka kone lämpenee niin normaalipaineet on jossakin 2,5 - 3,5 kilon tietämissä. (allekin)
luulisin, että valmetin ja leukun koneella tehdyissä protoissa on kuitenkin samat mittarit...
Tyhjäkäynnin öljynpaine riippuu koneen kunnosta.
uudehkossa se menee kylmänä tappiin eli jonnekin 5 kilon tietämiin kylmänä.
jahka kone lämpenee niin normaalipaineet on jossakin 2,5 - 3,5 kilon tietämissä. (allekin)
Re: picture needed for 611 turbo
Ruiskupumpun kyljessä olevan käsipumpun taakse menee ölyletku lohkon kupeesta. Eli pumppu on moottoriöljyllä voideltu. Öljyn paluulle on rautaputki.FBW kirjoitti: 1) Onko ko. moottorin ruiskupumpussa (Bosch) erikseen öljyt vai hyödyntääkö se moottorin omia öljyjä? Jos on eri öljyt, niin mitä olette käyttäneet?
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: picture needed for 611 turbo
Kiitoksia vastauksista, testataan minkälainen anturi meillä nyt on kunhan saadaan öljynpainemittari autoon kiinni...
Auto on käytännössä ajovalmis, kaikki sähköt toimii jne. Oikeastaan nyt on menossa sitten sen asuinosan rakentaminen sisältä... Koneessa on äänestä päätellen sen verran menohaluja että innolla odottelen koska tulee testiajomahdollisuus
Auto on käytännössä ajovalmis, kaikki sähköt toimii jne. Oikeastaan nyt on menossa sitten sen asuinosan rakentaminen sisältä... Koneessa on äänestä päätellen sen verran menohaluja että innolla odottelen koska tulee testiajomahdollisuus
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: picture needed for 611 turbo
Hi there
In the meantime the Sisu AH45 project has become reality and the truck is registered and running. First trip was made to Korsika in August and no break down or repair at all....so rather booring trip
The only problem I had were with oil leakage. Mainly the engine between injection pump and compressor and at the Rockwell transfere case.
For these leaks I am now looking for some help for the required spare part numbers to order parts in advance.
Here are some pics about the present status of the truck....I hope I won´t get stoned because of the modifications I did.
Regards
Michael
In the meantime the Sisu AH45 project has become reality and the truck is registered and running. First trip was made to Korsika in August and no break down or repair at all....so rather booring trip
The only problem I had were with oil leakage. Mainly the engine between injection pump and compressor and at the Rockwell transfere case.
For these leaks I am now looking for some help for the required spare part numbers to order parts in advance.
Here are some pics about the present status of the truck....I hope I won´t get stoned because of the modifications I did.
Regards
Michael
Re: picture needed for 611 turbo
Is the "snout" on the front required because of a larger cooler?
No, you haven't ruined the outlook - it is still ugly.
Did you build the container from scratch or did you modify an existing one? Is the hydraulic transmission system still operative?
I guess you have had to explain to many people what Sisu is.
No, you haven't ruined the outlook - it is still ugly.
Did you build the container from scratch or did you modify an existing one? Is the hydraulic transmission system still operative?
I guess you have had to explain to many people what Sisu is.
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: picture needed for 611 turbo
The nose is required for the second cooler, the first one is still in original position and working but was not enough for the 611 engine.
The camper box was build from scratch, 50mm sandwich plates and lot´s of glue and several thousands of rivets.
No, the original hydraulic is not mounted as it is not need any more.
Regards Mischi
The camper box was build from scratch, 50mm sandwich plates and lot´s of glue and several thousands of rivets.
No, the original hydraulic is not mounted as it is not need any more.
Regards Mischi
Re: picture needed for 611 turbo
Nice idea to build a camper box on an all-terrain vehicle - others go for holiday where they can, you can go where you want.
I would be happy to see more photos about the project. Do you know about any other Sisu's (or Vanaja's) in the German vehicle register?
http://de.wikipedia.org/wiki/Sisu_A-45
I would be happy to see more photos about the project. Do you know about any other Sisu's (or Vanaja's) in the German vehicle register?
http://de.wikipedia.org/wiki/Sisu_A-45