SA-1389
Valvoja: sisua
Re: SA-1389
Kiitos. Aina ilo palvella.
Re: SA-1389
Ei tuo väri ainakaan mun koneen ruudulla mitenkään silmäänpistävä ole. Voisi väittää jonkun sotakaluston alkuperäiseksi väriksi. Ehkä luonnossa on sitten jotenkin huonompi?
Jotenkin tuntuu, ettet nyt pääse siitä vaaleanpunaisesta väristä yli. Värikoodi on Teknos J338 Barbie, ehkä löydät samaa väriä sieltäkin?
Voisi muillekin vähän avata tätä värinaljailua, että maalasin leikkimökiksi hankitun kuplan tuolla värillä. Sitten rakensin viime jouluksi kaksi potkulautaa, kesämalli renkailla ja talvimalli suksilla. Nekin maalattiin pinkiksi kun maalia oli jäljellä.
Jotenkin tuntuu, ettet nyt pääse siitä vaaleanpunaisesta väristä yli. Värikoodi on Teknos J338 Barbie, ehkä löydät samaa väriä sieltäkin?
Voisi muillekin vähän avata tätä värinaljailua, että maalasin leikkimökiksi hankitun kuplan tuolla värillä. Sitten rakensin viime jouluksi kaksi potkulautaa, kesämalli renkailla ja talvimalli suksilla. Nekin maalattiin pinkiksi kun maalia oli jäljellä.
Re: SA-1389
Siistiä! Mutta, onhan Kaarlolla Pellossa vanhempi Pink Panther E-sarjan Sisukin, niin miksei vois olla Pink Panther Protokin... Säväyttäis taatusti.
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: SA-1389
Onkos nämä eri käsitteitäFBW kirjoitti:muutama ihminen ja pari saksalaista...kivinen kirjoitti:.
Re: SA-1389
Vain tosimiehet (mahtisonnit) ajaa pinkillä Sisulla, tuskin täytän vaatimuksia...Napapiiri kirjoitti:Siistiä! Mutta, onhan Kaarlolla Pellossa vanhempi Pink Panther E-sarjan Sisukin, niin miksei vois olla Pink Panther Protokin... Säväyttäis taatusti.
Meillä on kieltämättä muutama hankala naapuri jotka täyttävät aikalailla ne kriteerit joita ainakin itsellä on ollut tyyppikuvana saksalaisista (ennen tänne tuloa). Kaikkia ei tunnu miellyttävän tälläinen hieman rajumpi harrastepeli vaan sanomista löytyy jos vähänkin tuulee väärästä suunnasta. Mutta mitäs noista!nelosnuhvi kirjoitti:Onkos nämä eri käsitteitä :FBW kirjoitti: muutama ihminen ja pari saksalaista...
No mutta, pitääkseni tällä palstalla vähän jutunaihetta yllä... Näin joulupyhinä on aikaa pistellä kesän aikana syntyneitä mietteitä suunnitelmiksi, ja tässä olisi ensimmäinen karu luonnos miltä Proto näyttäisi tulevaisuudessa. Kopista on tarkoitus rakentaa kevyt, mutta vahva, lasikuitu/polyuretaani-sandwich-rakenne 40mm materiaalivahvuudella, kaikki kulmat teräksellä ulkoisesti tuettu (jotta kestää vähän osumiakin), mutta ilman kylmäsiltoja. Millekään maailmanmatkoille ei ole meillä mahdollisuuksia, mutta jos saataisiin tästä sellainen viikonloppu-reissuauto joen rantaan leiriytymiseen ja voisi joskus olla vaikka viikonkin matkalla. Välimatkat ei tule olemaan pitkiä, eikä kopissa olla kuin ruuat tekemässä ja nukkumassa. Sikäli ei tarvitse olla täyttä kattokorkeutta, suunniteltu korkeus koko Protolle olisi lähes alkuperäinen n. 285-290cm. Monikäyttöisyys pitäisi kanssa säilyttää, joten takaa pitää yhä pystyä lastaamaan isompia tavaroita jne. Mitään monimutkaista ei ole tarkoitus kehitellä, simppeli koppi jonne voi tarvittaessa kotiloitua
Viimeksi muokannut FBW, Ti Heinä 27, 2021 11:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm
Re: SA-1389
Eihän siinä mitä, ihan tyyliin sopivana säilyy edelleen. Eikun koneet laulamaan Tuleeko ihan kiinteästi lavan päälle/tilalle?
Re: SA-1389
Mustaa hiukan sen vihreän sekaan ,niin kyllä tummenee ja jos ei ole kaksikomponenttimaalia, niin veden lisäys tekee mattaa pintaa.
Re: SA-1389
Kiitos kannustuksesta! Tarkoitus on rakentaa tuo lavan osaksi, lavahan on käytännössä uusi - mutta keväällä menee kyllä hiekkapuhallukseen jonka jälkeen ainakin kehikon saisi nopeasti rakennettua. Irroitettavaa konttia ei ole aikeissa tehdä koska kokonaispaino nousee merkittävästi verrattuna nykyisen lavan päälle tehden. Irroitettavasta kontista pitäisi tehdä riittävän jäykkä jne. mikä lisäisi painoa. Valmista konttia ei myöskään kannata hankkia (tarkoitan noita kohtuullisen suosittuja Saksan armeijan radiokoppeja), kokemuksella niissä on vesivaurioita, ovat turhankin kestäviä ja painavia (ei ole tarkoitus pinota 5kpl päällekkäin!) ja modifiointi matalaksi tarkoittaa aika paljon työtä (pop-niittejä riittää yms.). Samoin noissa valmiissa konteissa tulee yöpyessä kosteutta sisäpuolella johtuen kylmäsilloista, joita kontti on täynnä. Yritän saada tästä omasta koppiversiosta vähän CAD-kuvia ulos jos tuo selventäisi mitä olisi tulossa.nelosnuhvi kirjoitti:Eihän siinä mitä, ihan tyyliin sopivana säilyy edelleen. Eikun koneet laulamaan Tuleeko ihan kiinteästi lavan päälle/tilalle?
Juu, itseasiassa tuota mustaa yritin mutta ei ollut samantyyppistä maalia joten kokeilu johti hyvin "pilvimäiseen" lopputulokseen, varsinaista värien sekoittumista ei edes tapahtunut. Kunpa olisikin ollut tuohon vihreään sopivaa mustaa saatavilla... Mutta kun ollaan nyt näin pitkällä, niin kai nyt sitten vaan täytyy hommata kerralla kunnon maalit. Ps. tuota veden lisäys kikkaa en tiennytkään, kiitos!Tyrvää kirjoitti:Mustaa hiukan sen vihreän sekaan ,niin kyllä tummenee ja jos ei ole kaksikomponenttimaalia, niin veden lisäys tekee mattaa pintaa.
Re: SA-1389
Kukaan ei tänne Proto-osioon projektejaan päivittele, joten pistetään pari kuvaa edes omaksi iloksi
Tosiaan kesällä ei Proto edennyt pätkääkään kun työn alla oli toinen auto joka valmistui ja myytiin n. 6 viikkoa sitten pois. Nyt on vihdoinkin aikaa rakentaa Proto valmiiksi, tosin talven kuluessa vain irto-osat edistyvät - keväällä tehdään isommat hitsaushommat ja maalaus. Aktiivisuutta on ollut kuitenkin osien hankinnassa, eli aika pitkä lista on uusia osia Sisuun hankittu mm. lähes koko paineilmajärjestelmä venttiileineen yms, kytkin asetelmineen, öljyt/nesteet ja paljon pikkunippeleitä. Metalli/Puu-materiaali on vielä tilausta vailla - en ole osannut päättää minkälainen päällirakenne lavaan tulee. Samoin väri on mielessä vaihtunut jatkuvasti, monesti olen jo ollut tilaa-nappia painamassa mutta ottanut sitten taas parin päivän aikalisän. Kaksonen kun horoskoopiltani olen...
Tarkoitus olisi saada alkukesästä museokilvet jos kaikki menee kerrankin niin kuin pitääkin. Tämän takia jotain muutoksia alkuperäisestä joutuu tekemään jotta katsuri hyväksyy, ehkäpä näkyvämpänä etupuskuri jota oli vähän sääli leikellä, olihan se periaatteessa uusi osa.
Tosiaan kesällä ei Proto edennyt pätkääkään kun työn alla oli toinen auto joka valmistui ja myytiin n. 6 viikkoa sitten pois. Nyt on vihdoinkin aikaa rakentaa Proto valmiiksi, tosin talven kuluessa vain irto-osat edistyvät - keväällä tehdään isommat hitsaushommat ja maalaus. Aktiivisuutta on ollut kuitenkin osien hankinnassa, eli aika pitkä lista on uusia osia Sisuun hankittu mm. lähes koko paineilmajärjestelmä venttiileineen yms, kytkin asetelmineen, öljyt/nesteet ja paljon pikkunippeleitä. Metalli/Puu-materiaali on vielä tilausta vailla - en ole osannut päättää minkälainen päällirakenne lavaan tulee. Samoin väri on mielessä vaihtunut jatkuvasti, monesti olen jo ollut tilaa-nappia painamassa mutta ottanut sitten taas parin päivän aikalisän. Kaksonen kun horoskoopiltani olen...
Tarkoitus olisi saada alkukesästä museokilvet jos kaikki menee kerrankin niin kuin pitääkin. Tämän takia jotain muutoksia alkuperäisestä joutuu tekemään jotta katsuri hyväksyy, ehkäpä näkyvämpänä etupuskuri jota oli vähän sääli leikellä, olihan se periaatteessa uusi osa.
Viimeksi muokannut FBW, Ti Heinä 27, 2021 11:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: SA-1389
Protosta napsin tänään talveksi tehtäväksi pikku-osia, samalla tuli tehtyä vähän ToDo-listaa keväälle. Ensisijaisesti tärkeintä on että Sisusta tulee 100% luotettava, ulkonäkö sitten saa parantua vaikka ajan kanssa. Senpä takia irroitin alkajaisiksi kytkimen sylinterit ja kumiletkut. Polkimen pään sylinteri on vuosia sitten korjattu korjaussarjalla (=yhä kuin uusi), kytkin pään sylinteri tuli todettua erittäin likaiseksi kumihaitarin rikkinäisyyden takia. Sain kuitenkin sylinterin purettua ja työalueella sylinteri oli tyydyttävä, itse mäntä n. 95%. Ilmausruuvi oli täysin ruostunut ja se katkesi kyllä aika pienellä liikkeellä, yritin ylimielisesti vielä vastakierretapilla sylinteriin jäänyttä osuutta mutta katkesi vastakierretappikin Varmasti tuon ilmausruuvin jämän vastakierretappeineen saisin pois, mutta lähdin nyt ensisijaisesti uutta sylinteriä hakemaan. Vinkkejä otetaan mielellään vastaan mistä saisi koko sylinterin uutena?
Pistin jo sumujen saarille kyselyä menemään, onhan tuota samaa osaa käytetty monissa muissakin kuorkeissa. Osa tunnetaan paremmin nimellä Lockheed 3/313330 098.
Myös kumiset kytkinletkut täytyy valmistuttaa uudet lähiaikoina, niiden suhteen tuskin isompia ongelmia tulee. Ainoa näissä Sisuissa on kierteiden arpominen, kun löytyy standardia joka lähtöön...
Pistin jo sumujen saarille kyselyä menemään, onhan tuota samaa osaa käytetty monissa muissakin kuorkeissa. Osa tunnetaan paremmin nimellä Lockheed 3/313330 098.
Myös kumiset kytkinletkut täytyy valmistuttaa uudet lähiaikoina, niiden suhteen tuskin isompia ongelmia tulee. Ainoa näissä Sisuissa on kierteiden arpominen, kun löytyy standardia joka lähtöön...
Viimeksi muokannut FBW, Ti Joulu 29, 2015 6:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: SA-1389
Ennen peittelyä, tosin ei ole kyseessä viimeinen sellainen. Keväistä säätä on jatkunut pitkään mutta torstaina luvassa talvisempaa keliä. Lähipäivinä tarkoitus puhdistaa jäähdytysjärjestelmä ja laittaa uudet litkut tilalle. Säilyypä lohkokin ehjänä, ei taida nykynesteillä -10 Celciusta kestää.
Yksi tuleva ongelma on rengastus, 3kpl Nokialaisista on hyväkuntoisia mutta 1kpl ajorenkaita (vararengaskin on räjähdystä vaille valmis) eivät tule menemään vanhentuneisuuden takia katsastuksesta lävitse. Pieni ongelma on se että pysytäänkö nykyrengastuksesta vai pistetäänkö 14.00R20 tilalle. Alkuperäisrengastuksen hyvä puoli on vararenkaan mahtuminen paikkaansa, isommilla pitää olla ilman tai pistää lavalle. Joku systeemi pitäisi olla kanssa että lavalle saisi renkaan yksin nostettua - tämä taas riippuu siitä tuleeko lavasta koppirakenne vai ei. Samoin tuo nykyrengastus on maastossa aivan surkea, kulutuspinta täyttyy välittömästi mudasta ja sitten tarvitaankin vinssiä. Olen kyllä tutkinut iltakaupalla netistä vaihtoehtoja 14.50-20 koossa, ja onhan niitä. Vähän rajumpaa kuvioita olisi saatavissa, mutta sitten menee koko rengassarja uusiksi. Ja kannattaako kun isommat renkaat saisin samalla hintaa?
Tietysti 14.00R20 renkaat ratkaisevat maastoajopulmat ja tuovat näyttävyyttäkin lisää. Tällöin ei täällä vain mene lävitse vakiovanteilla kun ovat vanteet liian leveät. Kuten kuvista näkyy on minulla ylimääräinen 5kpl vannesarja johon voisi tietysti uudet renkaat pistää ja toivoa ettei katsuri vanteita mittaile. Aika pienellä työllä tekee 14.00R20 sisärenkaan vaatiman uuden venttiilinpaikan ja sulkee vanhan. Auton papereihin on jo merkattu isompi rengaskoko vaihtoehdoksi joten siitä ei leima jää. Isoin kysymysmerkki isompien renkaiden asennuksen kannalta on asuinpaikkamme, eli asustelemme n. 900 metrin korkeudessa ja tänne johtava tie on 4km ylämäkeä. Vakiorenkaillakin mennään 2-vaihteella ja nopeutta ei ole kovinkaan paljon. Arvioisin koneessa olevan vielä hyvin tehot tallella (165hp), mutta mennäänkö isommilla renkailla sitten ykkösellä...
Tämmöstä täältä syvämietiskelyn parista... Hyvät Uudet Vuodet vaan kaikille!
Yksi tuleva ongelma on rengastus, 3kpl Nokialaisista on hyväkuntoisia mutta 1kpl ajorenkaita (vararengaskin on räjähdystä vaille valmis) eivät tule menemään vanhentuneisuuden takia katsastuksesta lävitse. Pieni ongelma on se että pysytäänkö nykyrengastuksesta vai pistetäänkö 14.00R20 tilalle. Alkuperäisrengastuksen hyvä puoli on vararenkaan mahtuminen paikkaansa, isommilla pitää olla ilman tai pistää lavalle. Joku systeemi pitäisi olla kanssa että lavalle saisi renkaan yksin nostettua - tämä taas riippuu siitä tuleeko lavasta koppirakenne vai ei. Samoin tuo nykyrengastus on maastossa aivan surkea, kulutuspinta täyttyy välittömästi mudasta ja sitten tarvitaankin vinssiä. Olen kyllä tutkinut iltakaupalla netistä vaihtoehtoja 14.50-20 koossa, ja onhan niitä. Vähän rajumpaa kuvioita olisi saatavissa, mutta sitten menee koko rengassarja uusiksi. Ja kannattaako kun isommat renkaat saisin samalla hintaa?
Tietysti 14.00R20 renkaat ratkaisevat maastoajopulmat ja tuovat näyttävyyttäkin lisää. Tällöin ei täällä vain mene lävitse vakiovanteilla kun ovat vanteet liian leveät. Kuten kuvista näkyy on minulla ylimääräinen 5kpl vannesarja johon voisi tietysti uudet renkaat pistää ja toivoa ettei katsuri vanteita mittaile. Aika pienellä työllä tekee 14.00R20 sisärenkaan vaatiman uuden venttiilinpaikan ja sulkee vanhan. Auton papereihin on jo merkattu isompi rengaskoko vaihtoehdoksi joten siitä ei leima jää. Isoin kysymysmerkki isompien renkaiden asennuksen kannalta on asuinpaikkamme, eli asustelemme n. 900 metrin korkeudessa ja tänne johtava tie on 4km ylämäkeä. Vakiorenkaillakin mennään 2-vaihteella ja nopeutta ei ole kovinkaan paljon. Arvioisin koneessa olevan vielä hyvin tehot tallella (165hp), mutta mennäänkö isommilla renkailla sitten ykkösellä...
Tämmöstä täältä syvämietiskelyn parista... Hyvät Uudet Vuodet vaan kaikille!
Viimeksi muokannut FBW, Ti Heinä 27, 2021 11:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: SA-1389
Täytyy kehua Turun Jarruosa Oy:tä, löytyivät sieltä jo työsylinterin männäntiiviste ja suojakumit hyvään hintaan. Vastaus kyselyyn tuli todella nopeasti... Poljinsylinteriin tilataan samalla uudet kumit niin saadaan koko kytkinsysteemit kerralla uutta vastaavaksi. Hienoa että Suomesta löytyy putiikki josta saa osia mitä ei edes Englannista ainakaan äkkiä löydä. Isot peukutukset