SA-1389

Protojen (KB-45, A-45, AH-45) historiaa yksilöitynä SA-kilven mukaan / History of each SA-Proto

Valvoja: sisua

Avatar
FBW
Viestit: 778
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja FBW »

Meidän pienestä autotallista kajastaa aika usein näin talvi-iltaisin lämpimän punertava liekki. Tarkemmassa tutkiskelussa liekki paljastuu Infrapuna-lämppäriksi jolla yritetään edesauttaa tuoreesti maalattujen osien kuivumista. Tallissa ei itseasiassa muuta lämppäriä olekaan, joten on pakko ollut pitäytyä ahkerana jotta riittää osia kuivatettavaksi ;)

Tämäkin projekti on jatkuvasti edennyt osa osalta, eli aina kun on iltaisin aikaa ollut tai sitten jos on yöllä tullut herättyä eikä unta saa - niin tallissa on väkerretty jotakin pientä. Tämä on sellainen super-budjetti Proto, eli olen käyttänyt kaikkia mahdollisia jämiä edellisistä projekteista ja investoinnit ovat tähän asti liittyneet ainoastaan muutamiin koriliimoihin/tiivistemassoihin. Olisikohan tähän nyt kaiken kaikkiaan uponnut parisenkymmentä euroa ;) Mutta ajokunnossa ollaan, ikävä vain kun talvi iskee päälle niin hyttiin ei ole päässyt väriä vetämään. Ovia on työstetty jo useampi viikko, hiekkapuhaltamalla tämä olisi sujunut liian helposti, joten kaikki on vedetty ruosteettomaksi metalliin asti käsin/kulmahiomakoneella ja sitten kunnon tavaraa pohjaväriksi yms. Yllättävän paljon aikaa noihin oviin meni, yhtäkään uutta paneelia ei tehty, vaan vanhat "entisöitiin". Olis varmasti helpommallakin päässyt, mutta toisaalta tallissa ollaan kuin Eemeli kukkopillejä tekemässä, eli jonkinlainen kodin turvapaikka on kyseessä jossa voi viettää aikansa kuinka haluaa ;)

Pintavärin kanssa on ollut aikamoista päänsärkyä, kunnon camo-maalit saisi kyllä sopivaan hintaan, mutta toisaalta tallissa on vielä niin paljon muita värejä jotka pitäisi hyödyntää ennen niiden vanhenemista. Tähän hyttiin ei parane pistää kiiltävää pintaa, joten vaihtoehdot ovat senkin ansiosta olleet vähäiset. Tyttöystävä rakastaa yhäkin Protoa (joskus minuakin) ja hänellä on ollut oma vahva mielipiteensä väristä - sen pitäisi kuulemma olla pinkki! Ja tästä saamme syyttää jälleen kerran tämän palstan off-road gurua, herra Kivistä! Kävimme nimittäin kesän alussa Suomessa ja Kivinen esitteli meille kotipihansa "projekteja". Aikalailla kaikki oli saanut päällensä pinkin kuorrutuksen, siitä sitten syöpyi tyttöystävälleni jonkinlainen yhteys off-roadin ja pinkin välille. Kiitos Kiviselle!! :mrgreen:

Olosuhteiden pakosta jouduin äkkiä ratkaisemaan ongelman vetämällä ihan mitä tahansa pintaan, ennen kuin joudutaan Barbie-linjalle. Jollakin cocktaililla olisi varmasti jostain jämämaaleista saatu vaaleanpunaistakin aikaiseksi (pidetään se salaisuutena). Nyt tulee kyllä autosta ihan oikeasti VIHREÄ, jokainen konepajassa työskentelevä varmasti tunnistaa värin. Kyseessä siis konemaali, aika kestävää tyyppiä ja voi vetää telallakin ihan asiallisen pinnan. Kiiltoa ei ole hirveästi, mutta vihreyttä sitäkin enemmän. On se vaan perkele niin kirkas ettei Protoa kyllä tämän jälkeen enää metsään piilota :D Sanotaan että tästä tuli nyt sitten sademetsä-Camo.

Tosiaan autoon tulee sitten joskus uusi hytti, joten tämän takia ei tähän uhrata rahaa sen enempää. Ainoa mistä ei ole tingitty on se, ettei tämän jälkeen hytin tulisi ruostua ihan äkkiä. Työtä on kyllä mennyt yllättävän paljon, mutta pitäähän sitä harrastuksia olla.
Liitteet
DSC_0462.jpg

kivinen
Viestit: 715
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja kivinen »

Kiitos. Aina ilo palvella.

Avatar
FBW
Viestit: 778
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja FBW »

kivinen kirjoitti:Kiitos. Aina ilo palvella.
Joo, ehkä olisi sittenkin pitänyt seurata malliasi ja tehdä Protosta "Porky the Pig" vaaleanpunainen - jostakin syystä autotallissa ollessa tulee aina mieleen että täällä on sorvi :mrgreen: Tuo vihreä on kyllä aikalailla työkalumainen, en tiedä paranisiko jos maalaisi vanteet keltaiseksi ja tekisi keltaiset raidat hyttiin, sitähän voisi luulla John Deereksi!

Ehkä joku tarkkasilmäinen huomaa että pistin ovipaneelit kiinni vääränmallisilla pop-niiteillä. Tämä johtuu siitä että keväällä on tarkoitus tehdä syvästi tieteellinen koe ja liimata lasikuitupaneelit peltilevyn tilalle, siis todellakin liimata ilman Pop-niitti kiinnitystä. Mikäli koe onnistuu niin ajattelin tehdä tulevaan uuteen hyttiin kaikki paneelit vastaavalla tavalla. Nykypäivän massat ovat sen verran kovia aineita että luulisi kestävän, toisekseen säästyisi tulevaisuuden vuotavilta pop-niiteiltä ja paneelitkin istuisivat paikallaan suorina. Kokemuksia tai mietteitä otetaan mieluusti vastaan!

Voi nyt kuitenkin olla että tätä sorvin väristä Protoa pitää sitten kestää ainakin vuoden pari ennen kuin uusi hyttiprojekti saadaan valmiiksi. Kai se silmä tuohon tottuu... Ainakin tulee uniikki "välimalli" :)

Ps. Lukolliset ovenkahvat kumeineen pistin uudet (varastosta), ikkunat muutin poppari kiinnitteiseksi jotta säilyy paremmin murtovarmana. Vaikka ei tällä seudulla pyöri kuin muutama ihminen ja pari saksalaista...
Liitteet
DSC_0487.jpg

kivinen
Viestit: 715
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja kivinen »

Ei tuo väri ainakaan mun koneen ruudulla mitenkään silmäänpistävä ole. Voisi väittää jonkun sotakaluston alkuperäiseksi väriksi. Ehkä luonnossa on sitten jotenkin huonompi?

Jotenkin tuntuu, ettet nyt pääse siitä vaaleanpunaisesta väristä yli. Värikoodi on Teknos J338 Barbie, ehkä löydät samaa väriä sieltäkin? :lol:

Voisi muillekin vähän avata tätä värinaljailua, että maalasin leikkimökiksi hankitun kuplan tuolla värillä. Sitten rakensin viime jouluksi kaksi potkulautaa, kesämalli renkailla ja talvimalli suksilla. Nekin maalattiin pinkiksi kun maalia oli jäljellä. :roll:

Avatar
FBW
Viestit: 778
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja FBW »

kivinen kirjoitti:Ei tuo väri ainakaan mun koneen ruudulla mitenkään silmäänpistävä ole. Voisi väittää jonkun sotakaluston alkuperäiseksi väriksi. Ehkä luonnossa on sitten jotenkin huonompi?

Jotenkin tuntuu, ettet nyt pääse siitä vaaleanpunaisesta väristä yli. Värikoodi on Teknos J338 Barbie, ehkä löydät samaa väriä sieltäkin? :lol:

Voisi muillekin vähän avata tätä värinaljailua, että maalasin leikkimökiksi hankitun kuplan tuolla värillä. Sitten rakensin viime jouluksi kaksi potkulautaa, kesämalli renkailla ja talvimalli suksilla. Nekin maalattiin pinkiksi kun maalia oli jäljellä. :roll:
Väri on kyllä luonnossa aivan järkyttävä, olisi vain pitänyt pistää tuota ison kuppikoon Barbie-maalia, tuskin se ainakaan rumemmalta olisi näyttänyt.

Pistin päivän kuluessa Proton takaisin kasaan ja totesin ovia ripustaessani että ei "#/)=(/"¤" tämä on kauhean näköinen!! Meni koko päivä pilalle kun tajusin tehneeni täysin turhaa työtä, lumien sulettua pitää viedä ovet hiekkapuhallukseen, tehdä uudet ulkopaneelit ja nuolla sellaiset pohjatyöt että voidaan tarvittaessa vaikka kromata :mrgreen: Näin hirveäksi tätä ei voi jättää. Ajattelin että kun muutkin onnistuvat tekemään telalla hienoa jälkeä niin kai sitten minäkin. Tästä lähtien maalaan vain ruiskulla kuten muutkin lahjattomat.

Proto lähti kuitenkin hienosti tulille, tosin kaasu hirtti heti suoraan täysille joten valonnopeutta uhmaten hyökkäsin konetta sammuttamaan lavan puolelle. On nimittäin mennyt sammutinvaijerista nuppi rikki... Mutta kaikki saatiin säätöihin uusien jousien avulla ja nätisti tuo Leyland käydä kolkotti naapurien iloksi. Nuo ovet olivat sikäli tärkeät että saatiin hytti nyt kunnolla umpeen ja saa odotella maalausta sitten sinne kevääseen. Toivottavasti meidän pohjamaalimme kestävät sinne asti. Epäilen että töitä voidaan jatkaa joskus maaliskuussa. Joulusta on kyllä tulossa myöskin vihreä, eli lämpötilat huitelivat tänään +9 C tienoilla, uudeksi vuodeksi on kyllä luvattu näille leveysasteille ennätyskylmää (-13 C). Tiedä vaikka tulisi revontulia :mrgreen:

Näihin vihreisiin tunnelmiin päätellään tämä vuosi ja tietysti lämpimät joulun toivotukset kaikille - toivottavasti muiden projekteista tulee talvikuukausina päivityksiä niin ei tarvitse vaipua kaamos-masennukseen tänäkään vuonna.

Ps. On tämä aika perkele tämä foorumisofta näin hitaalle - jos kirjoittamisessa menee hiemankin pitempään pitää loggautua postittaessa uudestaan ja tekstit on menetetty :evil:
Liitteet
Hieman oli pakko photoshopata värejä pienemmälle ;)
Hieman oli pakko photoshopata värejä pienemmälle ;)
Siinä se on paketoituna.
Siinä se on paketoituna.

Napapiiri
Viestit: 572
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja Napapiiri »

Siistiä! :D Mutta, onhan Kaarlolla Pellossa vanhempi Pink Panther E-sarjan Sisukin, niin miksei vois olla Pink Panther Protokin... :mrgreen: Säväyttäis taatusti.

nelosnuhvi
Viestit: 294
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja nelosnuhvi »

FBW kirjoitti:
kivinen kirjoitti:.
muutama ihminen ja pari saksalaista...
Onkos nämä eri käsitteitä :?: :lol:

Avatar
FBW
Viestit: 778
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja FBW »

Napapiiri kirjoitti:Siistiä! :D Mutta, onhan Kaarlolla Pellossa vanhempi Pink Panther E-sarjan Sisukin, niin miksei vois olla Pink Panther Protokin... :mrgreen: Säväyttäis taatusti.
Vain tosimiehet (mahtisonnit) ajaa pinkillä Sisulla, tuskin täytän vaatimuksia... :mrgreen:
nelosnuhvi kirjoitti:
FBW kirjoitti: muutama ihminen ja pari saksalaista...
Onkos nämä eri käsitteitä :?: :
Meillä on kieltämättä muutama hankala naapuri jotka täyttävät aikalailla ne kriteerit joita ainakin itsellä on ollut tyyppikuvana saksalaisista (ennen tänne tuloa). Kaikkia ei tunnu miellyttävän tälläinen hieman rajumpi harrastepeli vaan sanomista löytyy jos vähänkin tuulee väärästä suunnasta. Mutta mitäs noista!

No mutta, pitääkseni tällä palstalla vähän jutunaihetta yllä... Näin joulupyhinä on aikaa pistellä kesän aikana syntyneitä mietteitä suunnitelmiksi, ja tässä olisi ensimmäinen karu luonnos miltä Proto näyttäisi tulevaisuudessa. Kopista on tarkoitus rakentaa kevyt, mutta vahva, lasikuitu/polyuretaani-sandwich-rakenne 40mm materiaalivahvuudella, kaikki kulmat teräksellä ulkoisesti tuettu (jotta kestää vähän osumiakin), mutta ilman kylmäsiltoja. Millekään maailmanmatkoille ei ole meillä mahdollisuuksia, mutta jos saataisiin tästä sellainen viikonloppu-reissuauto joen rantaan leiriytymiseen ja voisi joskus olla vaikka viikonkin matkalla. Välimatkat ei tule olemaan pitkiä, eikä kopissa olla kuin ruuat tekemässä ja nukkumassa. Sikäli ei tarvitse olla täyttä kattokorkeutta, suunniteltu korkeus koko Protolle olisi lähes alkuperäinen n. 285-290cm. Monikäyttöisyys pitäisi kanssa säilyttää, joten takaa pitää yhä pystyä lastaamaan isompia tavaroita jne. Mitään monimutkaista ei ole tarkoitus kehitellä, simppeli koppi jonne voi tarvittaessa kotiloitua :mrgreen:
Liitteet
Hieman karua Photoshoppailua, mutta kai tuosta selvän saa :)
Hieman karua Photoshoppailua, mutta kai tuosta selvän saa :)

nelosnuhvi
Viestit: 294
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja nelosnuhvi »

Eihän siinä mitä, ihan tyyliin sopivana säilyy edelleen. Eikun koneet laulamaan :wink: Tuleeko ihan kiinteästi lavan päälle/tilalle?

Tyrvää
Viestit: 323
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja Tyrvää »

Mustaa hiukan sen vihreän sekaan ,niin kyllä tummenee ja jos ei ole kaksikomponenttimaalia, niin veden lisäys tekee mattaa pintaa.

Avatar
FBW
Viestit: 778
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja FBW »

nelosnuhvi kirjoitti:Eihän siinä mitä, ihan tyyliin sopivana säilyy edelleen. Eikun koneet laulamaan :wink: Tuleeko ihan kiinteästi lavan päälle/tilalle?
Kiitos kannustuksesta! Tarkoitus on rakentaa tuo lavan osaksi, lavahan on käytännössä uusi - mutta keväällä menee kyllä hiekkapuhallukseen jonka jälkeen ainakin kehikon saisi nopeasti rakennettua. Irroitettavaa konttia ei ole aikeissa tehdä koska kokonaispaino nousee merkittävästi verrattuna nykyisen lavan päälle tehden. Irroitettavasta kontista pitäisi tehdä riittävän jäykkä jne. mikä lisäisi painoa. Valmista konttia ei myöskään kannata hankkia (tarkoitan noita kohtuullisen suosittuja Saksan armeijan radiokoppeja), kokemuksella niissä on vesivaurioita, ovat turhankin kestäviä ja painavia (ei ole tarkoitus pinota 5kpl päällekkäin!) ja modifiointi matalaksi tarkoittaa aika paljon työtä (pop-niittejä riittää yms.). Samoin noissa valmiissa konteissa tulee yöpyessä kosteutta sisäpuolella johtuen kylmäsilloista, joita kontti on täynnä. Yritän saada tästä omasta koppiversiosta vähän CAD-kuvia ulos jos tuo selventäisi mitä olisi tulossa.
Tyrvää kirjoitti:Mustaa hiukan sen vihreän sekaan ,niin kyllä tummenee ja jos ei ole kaksikomponenttimaalia, niin veden lisäys tekee mattaa pintaa.
Juu, itseasiassa tuota mustaa yritin mutta ei ollut samantyyppistä maalia joten kokeilu johti hyvin "pilvimäiseen" lopputulokseen, varsinaista värien sekoittumista ei edes tapahtunut. Kunpa olisikin ollut tuohon vihreään sopivaa mustaa saatavilla... Mutta kun ollaan nyt näin pitkällä, niin kai nyt sitten vaan täytyy hommata kerralla kunnon maalit. Ps. tuota veden lisäys kikkaa en tiennytkään, kiitos!

Avatar
FBW
Viestit: 778
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja FBW »

Kukaan ei tänne Proto-osioon projektejaan päivittele, joten pistetään pari kuvaa edes omaksi iloksi :D

Tosiaan kesällä ei Proto edennyt pätkääkään kun työn alla oli toinen auto joka valmistui ja myytiin n. 6 viikkoa sitten pois. Nyt on vihdoinkin aikaa rakentaa Proto valmiiksi, tosin talven kuluessa vain irto-osat edistyvät - keväällä tehdään isommat hitsaushommat ja maalaus. Aktiivisuutta on ollut kuitenkin osien hankinnassa, eli aika pitkä lista on uusia osia Sisuun hankittu mm. lähes koko paineilmajärjestelmä venttiileineen yms, kytkin asetelmineen, öljyt/nesteet ja paljon pikkunippeleitä. Metalli/Puu-materiaali on vielä tilausta vailla - en ole osannut päättää minkälainen päällirakenne lavaan tulee. Samoin väri on mielessä vaihtunut jatkuvasti, monesti olen jo ollut tilaa-nappia painamassa mutta ottanut sitten taas parin päivän aikalisän. Kaksonen kun horoskoopiltani olen...

Tarkoitus olisi saada alkukesästä museokilvet jos kaikki menee kerrankin niin kuin pitääkin. Tämän takia jotain muutoksia alkuperäisestä joutuu tekemään jotta katsuri hyväksyy, ehkäpä näkyvämpänä etupuskuri jota oli vähän sääli leikellä, olihan se periaatteessa uusi osa.
Liitteet
Noita alkuperäisten valojen suojana olleita "ripoja" ei saa poistaa, niiden ensisijainen tehtävä on tukea vetokitaa.
Noita alkuperäisten valojen suojana olleita "ripoja" ei saa poistaa, niiden ensisijainen tehtävä on tukea vetokitaa.
Valojen paikat siirrettynä, vielä puuttuu valojen kiinnitykset/suojat taakse ja 6mm suojarivoitus valojen etupuolelle > originaalia mukaillen.
Valojen paikat siirrettynä, vielä puuttuu valojen kiinnitykset/suojat taakse ja 6mm suojarivoitus valojen etupuolelle > originaalia mukaillen.

Avatar
FBW
Viestit: 778
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja FBW »

Protosta napsin tänään talveksi tehtäväksi pikku-osia, samalla tuli tehtyä vähän ToDo-listaa keväälle. Ensisijaisesti tärkeintä on että Sisusta tulee 100% luotettava, ulkonäkö sitten saa parantua vaikka ajan kanssa. Senpä takia irroitin alkajaisiksi kytkimen sylinterit ja kumiletkut. Polkimen pään sylinteri on vuosia sitten korjattu korjaussarjalla (=yhä kuin uusi), kytkin pään sylinteri tuli todettua erittäin likaiseksi kumihaitarin rikkinäisyyden takia. Sain kuitenkin sylinterin purettua ja työalueella sylinteri oli tyydyttävä, itse mäntä n. 95%. Ilmausruuvi oli täysin ruostunut ja se katkesi kyllä aika pienellä liikkeellä, yritin ylimielisesti vielä vastakierretapilla sylinteriin jäänyttä osuutta mutta katkesi vastakierretappikin :? Varmasti tuon ilmausruuvin jämän vastakierretappeineen saisin pois, mutta lähdin nyt ensisijaisesti uutta sylinteriä hakemaan. Vinkkejä otetaan mielellään vastaan mistä saisi koko sylinterin uutena?

Pistin jo sumujen saarille kyselyä menemään, onhan tuota samaa osaa käytetty monissa muissakin kuorkeissa. Osa tunnetaan paremmin nimellä Lockheed 3/313330 098.

Myös kumiset kytkinletkut täytyy valmistuttaa uudet lähiaikoina, niiden suhteen tuskin isompia ongelmia tulee. Ainoa näissä Sisuissa on kierteiden arpominen, kun löytyy standardia joka lähtöön...
Liitteet
1.jpg
Viimeksi muokannut FBW, Ti Joulu 29, 2015 6:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
FBW
Viestit: 778
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja FBW »

Ennen peittelyä, tosin ei ole kyseessä viimeinen sellainen. Keväistä säätä on jatkunut pitkään mutta torstaina luvassa talvisempaa keliä. Lähipäivinä tarkoitus puhdistaa jäähdytysjärjestelmä ja laittaa uudet litkut tilalle. Säilyypä lohkokin ehjänä, ei taida nykynesteillä -10 Celciusta kestää.

Yksi tuleva ongelma on rengastus, 3kpl Nokialaisista on hyväkuntoisia mutta 1kpl ajorenkaita (vararengaskin on räjähdystä vaille valmis) eivät tule menemään vanhentuneisuuden takia katsastuksesta lävitse. Pieni ongelma on se että pysytäänkö nykyrengastuksesta vai pistetäänkö 14.00R20 tilalle. Alkuperäisrengastuksen hyvä puoli on vararenkaan mahtuminen paikkaansa, isommilla pitää olla ilman tai pistää lavalle. Joku systeemi pitäisi olla kanssa että lavalle saisi renkaan yksin nostettua - tämä taas riippuu siitä tuleeko lavasta koppirakenne vai ei. Samoin tuo nykyrengastus on maastossa aivan surkea, kulutuspinta täyttyy välittömästi mudasta ja sitten tarvitaankin vinssiä. Olen kyllä tutkinut iltakaupalla netistä vaihtoehtoja 14.50-20 koossa, ja onhan niitä. Vähän rajumpaa kuvioita olisi saatavissa, mutta sitten menee koko rengassarja uusiksi. Ja kannattaako kun isommat renkaat saisin samalla hintaa?

Tietysti 14.00R20 renkaat ratkaisevat maastoajopulmat ja tuovat näyttävyyttäkin lisää. Tällöin ei täällä vain mene lävitse vakiovanteilla kun ovat vanteet liian leveät. Kuten kuvista näkyy on minulla ylimääräinen 5kpl vannesarja johon voisi tietysti uudet renkaat pistää ja toivoa ettei katsuri vanteita mittaile. Aika pienellä työllä tekee 14.00R20 sisärenkaan vaatiman uuden venttiilinpaikan ja sulkee vanhan. Auton papereihin on jo merkattu isompi rengaskoko vaihtoehdoksi joten siitä ei leima jää. Isoin kysymysmerkki isompien renkaiden asennuksen kannalta on asuinpaikkamme, eli asustelemme n. 900 metrin korkeudessa ja tänne johtava tie on 4km ylämäkeä. Vakiorenkaillakin mennään 2-vaihteella ja nopeutta ei ole kovinkaan paljon. Arvioisin koneessa olevan vielä hyvin tehot tallella (165hp), mutta mennäänkö isommilla renkailla sitten ykkösellä... :oops:

Tämmöstä täältä syvämietiskelyn parista... Hyvät Uudet Vuodet vaan kaikille!
Liitteet
On se kaunis ilman etupuskuria ja pelkällä lavakehikolla...
On se kaunis ilman etupuskuria ja pelkällä lavakehikolla...
Keväällä uusi lava hiekkapuhalletaan (vihdoinkin). Ei ole itseasiassa tullut kuin pintaruostetta auton seisoessa ulkona...
Keväällä uusi lava hiekkapuhalletaan (vihdoinkin). Ei ole itseasiassa tullut kuin pintaruostetta auton seisoessa ulkona...
Ylimääräinen vannesarja 5kpl
Ylimääräinen vannesarja 5kpl

Avatar
FBW
Viestit: 778
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: SA-1389

Viesti Kirjoittaja FBW »

Täytyy kehua Turun Jarruosa Oy:tä, löytyivät sieltä jo työsylinterin männäntiiviste ja suojakumit hyvään hintaan. Vastaus kyselyyn tuli todella nopeasti... Poljinsylinteriin tilataan samalla uudet kumit niin saadaan koko kytkinsysteemit kerralla uutta vastaavaksi. Hienoa että Suomesta löytyy putiikki josta saa osia mitä ei edes Englannista ainakaan äkkiä löydä. Isot peukutukset 8)

Vastaa Viestiin