proto sisu SA-686

Protojen (KB-45, A-45, AH-45) historiaa yksilöitynä SA-kilven mukaan / History of each SA-Proto

Valvoja: sisua

Timppa
Viestit: 42
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

proto sisu SA-686

Viesti Kirjoittaja Timppa »

onko kellään tietoa kyseisestä protosta?
kyseinen peli on nyt pressujen alla ja oon kunnostamassa kyseistä peliä :D
pitäis vaihtaa ainakin syyläri ja muutenkin kattoa alustaa ja tekniikkaa läpi, harmittaa vaan suunnattomasti että entinen omistaja on tuhonno kyseisen kopin :evil:
mä en tajua miksi ihmisten pitää tuhota toimivia kormaautoja kun niillä ei oo mitään hajua?
kyllä vielä joku päivä se on liikenteessä :)

kuvia voin laittaa myöhemmin
Voimanpesä
Viestit: 48
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: proto sisu SA-686

Viesti Kirjoittaja Voimanpesä »

Timppa kirjoitti:onko kellään tietoa kyseisestä protosta?
kyseinen peli on nyt pressujen alla ja oon kunnostamassa kyseistä peliä :D
pitäis vaihtaa ainakin syyläri ja muutenkin kattoa alustaa ja tekniikkaa läpi, harmittaa vaan suunnattomasti että entinen omistaja on tuhonno kyseisen kopin :evil:
mä en tajua miksi ihmisten pitää tuhota toimivia kormaautoja kun niillä ei oo mitään hajua?
kyllä vielä joku päivä se on liikenteessä :)

kuvia voin laittaa myöhemmin
Onko tämä se sama Proto, joka oli Espoossa VAK:n pihassa vaihtolavalla joku viikko sitten ?

Oli muuten hyvän näköinen ja hyvässä kunnossa paitsi hytti puuttui.
Tästä Protostahan on palstan kuvagalleriassa kuvia.

http://www.sisua.net/gallery/v/kauppila/SA-686/

Aikaisemmat omistajat kuten Kauppilan autohajottamo siitä osaisi historiaa kertoa kun on ollut aikaisempi omistaja jossain vaiheessa, jos/kun tieto pitää paikkansa. Samoin palstan vanhimmat jäsenet. Antaisikohan Millog Oy tietoja tästä Protosta.
Timppa
Viestit: 42
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: proto sisu SA-686

Viesti Kirjoittaja Timppa »

kyllä kyseinen peli. :D
nyt ei oo enään sielä vaan minun kotipuolessa, onhan mulla jotain tietoa siitä mutta ois kiva tietää enemmän kuin huoltokirjoista.
sen ainakin tiedän että kyseinen proto on ollu SALPLHPSTO jos sain oikein selvää ja vuosmalli on 1971 :)
Avatar
sisua45
Viestit: 3100
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: proto sisu SA-686

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Nimimerkki UN-proto näki joskus omin silmin, kun autopurkaamolla siirrettiin pyöräkoneellä A-45 malleja. Yhdellä nostolla tuhottiin ohjaamo. Eli piikit laseista sisään, ja katto lensi hevon kuuseen. Toisella nostolla rungon alta rikottiin Valmet 611 alumiini maastoöljypohja. Kolme osainen, maksaa uutena 500e/osa... :roll:

Kyseisestä touhuista oli kuvia jossain, mutten enää muista missä.

Ettei vaan ole saman rääkkäyksen uhri kyseessä?

Edit: Löysin kuvat: http://www.sisua.net/gallery3/index.php ... tot?page=2
"Oman, kunnioitettavan porukan muodostavat alan harrastajat. Heidän ansiostaan esimerkiksi Proto-Sisuja on edelleen ajokuntoisina."

SA-1337: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218

Kuva
Avatar
sisua
Site Admin
Viestit: 1814
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: proto sisu SA-686

Viesti Kirjoittaja sisua »

Harmi, että Kauppilan Protot ovat joutuneet kovemman puoleisen käsittelyn kohteeksi.
On varmaan ollut Kauppilan trukkikuskille sattunut sellaane Kovemman Puoleinen Ehtoo Rehupiiklesien tapaan (Kauppillan kulmiltahan nämä hämyt ovat kototisin) :roll:
Kävin aikoinaan tutkimassa Protoja Kauppilassa ja "ehjien" Protojen kuvat ovat allekirjoittaneen ottamia.

Noh, tällä palstalla on useampikin Proton hytin kokonaan rakentaneita, että ei muuta kuin peltiä, RHS:ää ja cutting&welding... ;)
Ja hytin rakentamiseen tarvitaan tietenkin Sisua :mrgreen:
Timppa
Viestit: 42
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: proto sisu SA-686

Viesti Kirjoittaja Timppa »

ei kyseinen proto oo mikään romu. ainakaan vielä :lol: moottori käy ja vaihteisto toimii ja siihen on tehnty 2500e jarruremppa
mitä nyt vähän syylärin kenno on ajanmyötä menny puhki. minulla on katto ja ovet tallessa ja kaikki muutkin vipuset :)
miten alat rakentaa koppia jos siitä ei oo kuin muisto jäljellä? edellinen omistaja purki sen ja meinas muuttaa sitä suuremmaksi mutta työt jäi kesken, ja oli kuulemma niin huonossa kunnossa että ei kannattanu säästää.
usis
Viestit: 62
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: proto sisu SA-686

Viesti Kirjoittaja usis »

Minulla on irroitettu Sisu A 45:n (Proton) hytti. Vastaukset VAIN PUHELIMELLA.Nollaneljänolla 5698190
Neanterdaali
Viestit: 20
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: proto sisu SA-686

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

On muuten oikeaa meininkiä, tulee vielä kelpoinen peli, vaatii van jonkun verran Sisua :) ja aikaa, pistähän kuvia palstalle!!
T:Nedu
Timppa
Viestit: 42
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: proto sisu SA-686

Viesti Kirjoittaja Timppa »

oon yrittäny muutaman kerran laittaa mutta on kuulemma niin isoja ettei sivu hyväksy niitä.
tällä hetkellä ei oikein proto etene eteenpäin kun on tullu lunta ja minulla ei oo mitään hallia muuta kuin pressu ettei se ihan lumen peitossa ole. mutta kun tulee kesä niin sitten alkaa kunnolla rakentaminen. :D
Voimanpesä
Viestit: 48
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: proto sisu SA-686

Viesti Kirjoittaja Voimanpesä »

Onneksi oli kamera taskussa kun kävin kaverin kanssa VAK:n pihassa silloin kerran kun tämä Proto oli vielä Espoossa VAK:n pihalla. Muutamat kuvat tuli otettua.
SA-1331
Viestit: 73
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: proto sisu SA-686

Viesti Kirjoittaja SA-1331 »

http://www.sisua.net/gallery3/index.php ... tot?page=2

ei ole kuvat kauppilasta.
sieltä ei löydy puita tontilta ja rakennukset ovat siistimpiä.
ja tommosta trukkia ei ole,käyttävät pyöräkuormaajaa.
ja hytit irrotetaan ehjinä.
Timppa
Viestit: 42
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: proto sisu SA-686

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Voimanpesä kirjoitti:Onneksi oli kamera taskussa kun kävin kaverin kanssa VAK:n pihassa silloin kerran kun tämä Proto oli vielä Espoossa VAK:n pihalla. Muutamat kuvat tuli otettua.
ai kävit ottamassa kuvia kyseisestä pelistä :shock: oliko silloin vielä lavanpäällä vai joko olin siirtäny sen pois lavalta?
Voimanpesä
Viestit: 48
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: proto sisu SA-686

Viesti Kirjoittaja Voimanpesä »

Timppa kirjoitti:
Voimanpesä kirjoitti:Onneksi oli kamera taskussa kun kävin kaverin kanssa VAK:n pihassa silloin kerran kun tämä Proto oli vielä Espoossa VAK:n pihalla. Muutamat kuvat tuli otettua.
ai kävit ottamassa kuvia kyseisestä pelistä :shock: oliko silloin vielä lavanpäällä vai joko olin siirtäny sen pois lavalta?
Oli lavalla vielä. Mitä tuosta shokkia ottamaan, hieno peli se on ja arvokas pala ajoneuvojen historiaa. :)
Timppa
Viestit: 42
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: proto sisu SA-686

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Oli lavalla vielä. Mitä tuosta shokkia ottamaan, hieno peli se on ja arvokas pala ajoneuvojen historiaa. :)[/quote]

en mä siitä shokkia ota. aino vaan että se ei oo mikään kuvaamisen arvoinen proto sen takia vähän yllätyin. tottakai sä saat ottaa kuvia. en mä sitä kiellä :D
kyllä mä ajattelin rakentaa siitä alkuperäisen näköisen proton.
kivinen
Viestit: 753
Liittynyt: To Huhti 30, 2020 4:14 pm

Re: proto sisu SA-686

Viesti Kirjoittaja kivinen »

Et usko mistä kaikista laitteista on tullu kuvia otettua. :wink:

Ei mikään ihme jos Sisu päätyy jonkun kuvattavaksi.
Vastaa Viestiin